Skocz do zawartości

Dziwny EGR dwa wyjścia ?? 318 TDS


kamkam

Rekomendowane odpowiedzi

tak wyglada to w czterocylindrowym, sterujacy jest trzeci:

http://bmwfans.info/original/E36/Lim/318tds-M41/ECE/L/M/1995/12/mg-13/ill-13_0397/

a tak w szesciocylindrowym, sterujacy jest jako czwarty:

http://bmwfans.info/original/E36/Lim/325tds-M51/ECE/L/M/1995/02/mg-13/ill-13_0379/

 

jezeli sterujacy nie jest na swoim miejscu to informacje o spalaniu i wtrysku paliwa sa odczytywane nieprawidlowo i nie trzeba wiecej tlumaczyc. Co do podlaczenia podcisnien w moim 318 tds zdjecia wkleje w niedzieke. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiem Ci w poniedzialek co to daje i czy odczulem jakies poprawy, bo jestem umowiony na przelozenie wtrysku sterujacego na 3-cie miejsce. Oczywiscie po przelozeniu trzeba wydaje mi sie skasowac pamiec ECU, aby usunac zapisane ewentualne bledy i zeby na nowo dokonal odczytow.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kamkam: nabyłem te torxy z otworem i dziś podszedłem do czyszczenia kolektora dolotowego i ...nie da się go rozmontować ...te trzy śrubki trzymają tylko plastik z logo na kolektorze. Jeśli się w ogóle da to i tak bałem się go 'rozklejać' bo wydaje się być jakoś szczelnie klejony. Nie wiem jak ty go rozprułeś mi się wydaje nierozbieralny. Więc walczyłem za pomocą Karchera, i dużej ilości benzyny tudzież szczotek itp.

Raczej nie zauważyłem poprawy, ale na pewno taka operacja wyszła na zdrowie.

 

A propos drugiego otworu w zaworze EGR ...heh ..jest i tez u mnie!

..i już wiem skąd niekiedy trochę obryzgany olejem silnik i pokrywa filtra filtra oleju. Oblukałem dobrze ...i ten otwór (u mnie jest bez króćca) wygląda na zrobiony fabrycznie. No i myślę co tu zrobić żeby ten olej z tego otworu nie bluzgał na silnik.

 

..dodam, że auto pali normalnie 8L miasto, trasa 5.5L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm oby nie wyszło że swój zepsułem :/ A co do dolotu ja odczułem poprawe tak jak pisałem po wyczyszczeniu całego od turbiny aż po kolektor plus dociśnięcie/dokręcenie wszystkim obejm na rurkach/przewodach. Wyczyściłem też czujnik w kolektorze /chyba czujnik temperatury powietrza/ i wtedy autko rakieta. Tyle że tylko przez jakiś dzień dwa potem znowu wszystko wróciłem do szarej normy............

 

 

Co ze zdjęciami EGR?? Wklejcie pliz jak u was jest

BMW => jedyna słuszna marka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://img511.imageshack.us/img511/4194/p5190212gr1.th.jpg

a co do wtrysku sterującego u mnie jest przy samej ścianie grodziowej hmm czwarty ??

a jeszcze jedno nie mam nagaru w EGR czemu niektórzy mają go tak zawalanego a u mnie tylko troszke oleju ale wszystko czyste zero smoły itd....

za dużo mamy tutaj osób które mają sterujący wtrysk jaki czwarty hmm, czyżby wszyscy mieli źle hmm, a co do spalania to radzę sprawdzić kondycje wtrysków mogą lać, i będzie dużo palił

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/834/uaec.jpg

Był Polonez, Golf III, E36, E46, .................

Jest E61i jest Git ..................................... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, bylem dzisiaj na przelozeniu wtrysku sterujacego z czwartego miejsca na trzecie. Trwalo to 1,5 godziny. Trzeba bylo sciagnac caly kolektor ssacy, hmm.. Po tym zabiegu przejechalismy sie z mechanikiem autem i.... i autko stalo sie bardziej dynamiczne! Fajowo. Skasowal mnie 46 euro, bo rzecz dziala sie w Hiszpanii. Po tym podlaczylismy auto pod komputer (program Bosch, nie Carsoft) i nawalil mechanikowi laptop, ale pech! Moze i dobrze, bo wywalilbym kolejne 60 euro! Przy podlaczaniu sie do kostki wyzerowal mi nie wiem jakim cudem oilservice, hmmm... do tego szpeca juz nie pojade z autem. Trudno, i tak mialem wymieniac olej, bo od czasu ostatniej wymiany przejechalem 10,500 km, a zostaly jeszcze 2 zielone cegielki! Po powrocie z warsztatu skasowalem pamiec ECU i Bemka jest mi wdzieczna.

Zdjec dotyczacych podlaczenia podcisnien nie wklejam, bo podcisnienia mam podlaczone identycznie jak wolf997.

Reduktor powietrza (ten filterek bialo-czarny wpiety pomiedzy wezem od servo, a elektrozaworem) puszcza powietrze tylko w jedna strone i dziwi mnie dlaczego zalozony jest w sposob uniemozliwiajacy zasysanie powietrza? czyli kolorem czarnym w strone elektrozaworu? Troche wbrew logice, co? Sprawdzalem to juz na wielu zdjeciach i wszedzie jest kolorem czarnym do elektrozaworu EGR. W nadchodzacym tygodniu montuje CHIPA. Ale sie rozpisalem, ups! Pozdrawiam wszystkich uzytkownikow nie tylko 318 TDS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przekladce wtrysku zrobilem tylko reset w sposob opisany na forum i auto stalo sie dynamiczniejsze, zywsze i lepiej reaguje na gaz. Dodam, ze nie sam reset przyczynil sie do tego, bo auto juz po przelozeniu wtrysku sterujacego na 3-cia pozycje tak jak jest to pokazane na wczesniejszym zdjeciu znacznie sie ozywilo juz przed dokonaniem skasowania pamieci wczesniej odczytywanych bledow. Odbieglismy znacznie od tematu!! Z EGR na wtryski, ups!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze zauwazylem dzisiaj rano jedna poprawe po przelozeniu wtrysku. Wczesniej po dodaniu gazu na maxa na postoju i przy zylowaniu silnika podczas wjazdu na strome wzniesienia strasznie dymil na czarno. Teraz dymienie ustalo calkowicie! To jest kolejnym dowodem na to, ze odczyty wtrysku sterujacego na 4 miejscu byly bledne i paliwo bylo wtryskiwane nieprawidlowo :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

parę postów wcześniej pisałem, że nie odczułem zmian w charakterystyce pracy silnika po permanentnym wyczyszczeniu kolektora dolotowego

 

:) ...po 3 dniach stwierdzam, że znikła turbo dziura tudzież nie odczuwalny skok przy 2tyś/min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na razie jeszcze nie bardzo. Musze podpiąć kompa do auta i sprawdzić parametry silnika bo cały czas jak kiedyś założyłem post silnik wibruje, trzęsie sie jak galerta i od niego cała reszta łącznie z lusterkiem wstecznym. A co do EGR mam tak podpięte jak na zdjęciu kilka postów wyżej.

 

 

Co do wtrysku sterującego u mnie jest jako 4.

BMW => jedyna słuszna marka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja mam wszystko identycznie tak jak Ty. Wibracje, spalanie, przymulenie, dymienie. Jak narazie obstawiam czujnik doładowania powietrza. Sprawdzę go jutro albo w sobotę i jak to on będzie walnięty napiszę :) ps. sterujący też mam na 4 miejscu. Dziwne że wszyscy mają go na 4 a nie na 3 miejscu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja mam wszystko identycznie tak jak Ty. Wibracje, spalanie, przymulenie, dymienie. Jak narazie obstawiam czujnik doładowania powietrza. Sprawdzę go jutro albo w sobotę i jak to on będzie walnięty napiszę :) ps. sterujący też mam na 4 miejscu. Dziwne że wszyscy mają go na 4 a nie na 3 miejscu.

 

podłącz pod kompa i sprawdz "live data" przy odpalonym silniczku... Jak będzie ci ciśnienie z kosmosu pokazywał to albo czujnik albo... Albo lepiej niech to czujnik :modlitwa:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja mam wszystko identycznie tak jak Ty. Wibracje, spalanie, przymulenie, dymienie. Jak narazie obstawiam czujnik doładowania powietrza. Sprawdzę go jutro albo w sobotę i jak to on będzie walnięty napiszę :) ps. sterujący też mam na 4 miejscu. Dziwne że wszyscy mają go na 4 a nie na 3 miejscu.

 

 

Thomson1 a jaki masz przebieg i wiek auta?

BMW => jedyna słuszna marka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.