Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
z osiągami pogorszonymi z 7,5 do 8,8 do setki musiałbym upaść na głowę.

WIesz chetnie spotkm sie z kim na jakims pasie i sprawdze te parametry. Niestety ja mam kombi, wiec auto jest nieco ciezsze, wiec przydalaby sie jeszcze jakas waga aby auta mialy taka sama mase - wtedy zobaczylibysmy naprawde jaka jest ta roznica w przyspieszeniu.

BTW: w spalaniu zwlaszcza przy korkach na pewno jest roznica, ja robilem taki test, ktory juz gdzies opisalem. Odpalilem w zegarach test spalanie w l/h i wyszlo:

Przy ustawieniu 'D' i wcisnietym hamulcu auto pali jakies 2,3-2,5 l/godz. Przy ustawieniu 'P' - 1,5-1,7. Podejrzewam, ze manual przy wcisnietym sprzegle spala tyle co na luzie, wiec dlugie postoje w korkach nie maja takiego wplywu natomiast duze korki dla autmatu maja ogromny wplyw na jego spalanie.

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano
WIesz chetnie spotkm sie z kim na jakims pasie i sprawdze te parametry. Niestety ja mam kombi, wiec auto jest nieco ciezsze, wiec przydalaby sie jeszcze jakas waga aby auta mialy taka sama mase - wtedy zobaczylibysmy naprawde jaka jest ta roznica w przyspieszeniu.

 

Nie ma co walczyć z fizyką. Automat w 2.8 jest dla wygody podróżowania kosztem pogorszenia osiagów i wyższego spalania. On z racji wpływu na auto nie służy do wyścigów, z resztą jeśli ktoś kupuje E39 2.0-3.0 w automacie osiągi są dla niego sprawą drugorzędną, więc nie jest to jakiś problem. Poza tym w standardowej jeździe w mieście odczuwalna różnica pomiędzy manualem i automatem jest minimalna jeśli chodzi o osiągi, niezależnie od tego czy ten drugi będzie ustawiony w trybie zwykłym czy sport, chyba że ktos lubi cisnąć od świateł do świateł wtedy automat wiadomo odpada. Miałem okazję przejechać się 2.8 w automacie jako pasażer i różnica dopiero była zdecyzdowanie odczuwalna jeśli chciało się wykrzesać z autka maksymalne możliwości, wtedy automat mocno i odczuwalnie muli, tak jakby do mojego auta zostały zapakowane 3 osoby z bagażami, co może byc nieco frustrujące kiedy spojrzy się na wskazanie spalania, dlatego E39 z silnikiem rzędu 2.8 w automacie nigdy nie kupię tym bardziej, że jeżdżę na benzynie. Przy wyższych prędkosciach szczególnie na 5-tym biegu różnicy nie odczułem.

Opublikowano (edytowane)

Nie ma co walczyć z fizyką.

Dokladnie, krzysiek.

Bez zadnych podtekstow chcialbym aby ktos, gdzies wykonal taki test stawiajac obok siebie identyczne auta o identycznej wadze i sprawdzil jak w rzeczywistosci wyglada ta roznica w dynamice.

Ja osobicie za zadne skarby nie zamienilbym automat na manuala ;)

 

 

Ps.Poprawilem literowki

Edytowane przez fomicz

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano
Zużycie paliwa na korzyść manuala. Przyjemność z jazdy znów dla manuala. Korki (żadna przyjemność) dla automatu. Osiągi bezapelacyjnie manual. 3:1 dla manuala. Mam manual, będzie manual, zawsze manual :mrgreen:

 

No cóż, bez kometarza....to można tylko określic stronniczością;-)

Kolega nigdy chyba nie jeździł automatem z BMW;-)

 

Przyjemność z jazdy + dla automatu

Zużycie paliwa + dla manuala (choć litr paliwa więcej za taka wygodę...)

Osiągi - kwestia sporna

Trwałość napędu + dla automatu

Uniwersalność + dla automatu

Bezpieczeństwo + dla automatu

Radość z jazdy + dla manuala(choć ta radość gaśnie w zatłoczonych miastach)

 

Każdy kto robi 3kkm miesięczne sie zgodzi ze mną.

Manual by mnie zabił;-)

Boże chroń nas i nasze Bemki od mechaników ignorantów

Taurus

Opublikowano

Radość z jazdy

+ dla BMW ;)

Oczywiscie kwestia sporna, zalezy co kt lubi.

Ja lubie trzymajac pewnie 2 rekoma kierownice, wcisnac do dechy, kickdown zredukuje biegi, odpowiednio przytrzyma obroty (nawet do ponad 5 tys.) i manewr jest wykonany bez odrywania rak od kierownicy - sama przyjenosci :)

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano

Panowie tworzenie na siłę zalet automatu w postaci jego zbawiennego wpływu na bezpieczeństwo, uniwersalność, marginalizowanie przy tym strat w osiągach i podwyższonego spalania jest nieco niedorzeczne.

 

Nie ma co tutaj filozofować. Automat jest dla wygody i służy dla ludzi, którzy nie lubią i nie chcą machać lewarkiem. Dla reszty jest manual. Proste.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kris 90% kierowcow obowiazkowo powinno jezdzic automatem bo nie potrafia biegow zmieniac :) Trzymanie nogi na sprzegle, zmiana biegow w dziwnych momentach, trzymanie caly czas reki na dwigni zmiany biegow, dotaczanie sie na luzie do miejsca zatrzymania, hamowanie bez redukcji biegow z wcisnietym sprzeglem itd. Mialem okazje jezdzic ostatnio 635D i musze przyznac, ze barzo fajnie dziala taka skrzynia, przejechalem ok. 1200 km i jak wsiadlem do 540 to jak idiota probowalem wbic wsteczny trzymajac noge na hamulcu a nie na sprzegle, szybko sie przyzwyczailem do tego automatu. Manual ma wady i zalety, tak samo automat, trzeba samemu wybrac co nam bardziej odpowiada.
Opublikowano

Co prawda jakoś nie miałę m nigdy okazji jeździć samochodem z automatem, :oops: aż kicha pisać o tym. ;)

Manual ma wady i zalety, tak samo automat, trzeba samemu wybrac co nam bardziej odpowiada.

Zgadzam się!!! :handshake:

jedni lubia brunetki inni blondynki....

Ciekawe i oryginalne porównanie, ale wg mnie trafne! :cool2: :mrgreen:

Opublikowano

heh kazdy moj znajomy jak sie dowie, ze mam automata to sie dziwi dlaczego, ze to fe i fuj itp. jak spytam czy jechal kiedys automatem - odpwiedz w 99% - NIE :)

podobnie mialem z kolezanka - nigdy nie jezdzila automatem i ciegle powtarzala, ze woli manuale. jednak jak przesiadla sie na automata to nie mogla wyjsc z zachwytu :)

 

ja mam dwa auta w automacie - bumiera i mietka 124. jezdzi sie genialnie ale pod waruniek, ze sie dba o skrzynie i nie szaleje za bardzo. wygoda jest niesamowita, ale czasami chcialoby sie troche powachlowac galka :)

Wszystko o dieslach BMW .::: http://www.bmw-diesel.pl :::.
Opublikowano
To jak ktos napisze cos wiecej o automacie w nowych BMW? Moze w 100% zastapic manuala w trybie sekwencyjnym?
Opublikowano

nie moge byc tu ekspertem,ale wiem jak jezdzi e39 530i z aut. skrzynia z tiptronikiem.to juz nie to samo.ja juz wole tryb automatyczny.

a tak wogole to stojac ostatnio w korkach zaczalem tesknic za automatem.

Opublikowano
To jak ktos napisze cos wiecej o automacie w nowych BMW? Moze w 100% zastapic manuala w trybie sekwencyjnym?

 

Ciężko mi się dłużej rozwodzić nad trybem sekwencyjnym, gdyż praktycznie go nie używam, zwyczajnie nie czuję takiej potrzeby. Tryb "S" załatwia wszystko! Przy elastycznym i mocnym dieslu skrzynia wtedy po prostu szaleje, i w zasadzie wszystko można osiągnąć za pomocą odpowiedniego operowania pedałem gazu. Jak już pisałem, straty osiągów praktycznie nie ma i zmiana biegu jest błyskawiczna, w obie strony zresztą.

Za to w trybie zwykłym skrzynia uczy się sposobu jazdy użytkownika, i to widać.

 

Pozdrowienia

Primator
Opublikowano

Witam

ASB wypiera MT z rynku i raczej przewaga będzie na plus ASB.

ASB ma jedna wadę gdyż w trybie miejskim spalanie jest deko większe,ale wynagradza nam to komfortem , Koszty eksploatacyjne są porównywalne do MT, czyli co 200.000*km regeneracja tarczek i konwertera koszt 3.000* pln , MT wymiana kompletnego sprzęgła wyniesie podobna kwotę. A propos osiągów to : 520,525.528,530 ?? są ociężale krowy , które to są krojone pod ASB.

Opublikowano
Wymiana sprzegla kosztuje 3000zl?? Chyba przesadziles :)

tarcza*, docisk*,łożysko*,kolo dwu masowe*, czas pracy* ile może to kosztować ??

Opublikowano
To jak ktos napisze cos wiecej o automacie w nowych BMW? Moze w 100% zastapic manuala w trybie sekwencyjnym?

 

Moja nie może, sekwencja działa bardzo wolno, ale w praktyce się tego nie używa. Jak jest potrzeba to tryb sportowy.

Podejrzewam, że nowa DCT z łopatkami spodoba się nawet zwolennikom manuala.

Opublikowano
To jak ktos napisze cos wiecej o automacie w nowych BMW? Moze w 100% zastapic manuala w trybie sekwencyjnym?

 

Moja nie może, sekwencja działa bardzo wolno, ale w praktyce się tego nie używa. Jak jest potrzeba to tryb sportowy.

Podejrzewam, że nowa DCT z łopatkami spodoba się nawet zwolennikom manuala.

 

Ale ty masz stara bmke, pytalem jak jest w nowych :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.