Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam.mam problem z wyświetlaczem kilometrów.po 1.główny przebieg zatrzymał się na 299960km.,a przebieg dzienny kasuje się po każdym zgaszeniu i odpaleniu autka.czasami przez jakiś czas nie działa podświetlenie tych przebiegów i wyświetlacza głównego i widać pod światło,że licznik dzienny się nie kasuje.e34 530i.może ktoś miał podobny problem?
niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano
Niewiedziec czymu w e34 to jest czesty problem i to wlasnie przy podobnych do twojego przebiegach. Poszukaj dobrze na forum, temat ten byl czesto przerabiany
Opublikowano

Rok temu, gdy zacząłem szukać recepty na niedyspozycję moich zegarów przy okazji rozmawiałem telefonicznie z jakimś słynnym warsztatem w Mysłowicach (specjalizacja BMW) – mówiono mi wtedy, że zegary idą spać przy przebiegu 300000km – coś w rodzaju zakodowania na ten przebieg. Gość wtedy mówił mi, że z tego powodu nie ma sensu naprawiać zegarów i naprawa moich wystarczy właśnie do tych 300tys. Nie wiem czy to ma jakiś związek z prawdą – a już najbardziej wątpię w to, że mój typ, Twój Centrino chyba też (bębenkowe km) może być czuły na te 300tys – oczywiście przy sprawnych aku i lutach)

 

Ciekaw jestem, czy flash słyszał o takim czymś (tej granicy 300tys km).

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Ja słyszałem o podobnej granicy. Moim zdaniem owe zegary w E34 były poprostu wadliwe gdzie problemami są pamięć i akumulatory. Osobiście w poprzednim BMW jaki miałem (właśnie E34) Poprostu zmieniłem zegary na inne i problemu nie było przez jakiś rok. Póżniej w okresie zimowym zaczęły sie pojawiać wstępne problemy z zegarami a konkretnie z obrotomierzem i prędkościomierzem. Oba zegary poruszały sie z bardzo dużym opóżnieniem i maksymalnie obrotomierz do 2 tys a prędkościomierz do 50km/h. Pomagało na to odpięcie klemy. Zegary sie resetowały i znowu było dobrze jakiś czas. Problemu pozbyłem się pozbywając sie E34. Przebiegi na oryginalnym zegarze (uszkodzonym) były 280tys na drugim po włożeniu do mojego auta 240tys. Przed sprzedażą przebieg wynosił 310 tys km. Lekko po przekroczeniu 300tys drugie zagary zaczęły świrować w sposób jaki opisałem wyżej. Kilka razy w póżniejszym okresie spotkałem sie również w innych modelach śilnikowych w których to zmieniałem całe zegary.

 

Oczywiście dotyczyło to modeli z cyfrowym wyświetlaczem przebiegów. Aczkolwiek spotkałem sie również z odmową posłuszeństwa pracy obrotomierza i ekonoma w zegarze z bębenkowym licznikem kilometrów.

Opublikowano
...Aczkolwiek spotkałem sie również z odmową posłuszeństwa pracy obrotomierza i ekonoma w zegarze z bębenkowym licznikem kilometrów.

 

To prawda – zdziwiłbym się, gdyby bębenkowe też nie zaszwankowały do przebiegu ok. 250tys km – ale na szczęście łatwo jest ten typ przywrócić do formy :)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
rzeczywiście w bębenkach nie ma zbyt mocno zaawansowanej elektroniki. Tam więc z regóły wystarczała wymiana 2Xaku wielkości bateri potocznie zwanej paluszkiem.
Opublikowano

Witm koledzy... mój licznik się zbliża do 300000, mam teraz 278000 :(( azz się boję czy tez się zatrzyma... na 299996km :cry2:

 

moja poprzednia bmw e34 2,4td z 89r miała zwykłe bębenkowe i przejechała prawie 500000 bez małych setek i żadnych problemów nie miałem :)

BMW - (B)undi (M)ogą (W)szystko

____________________________________

http://images28.fotosik.pl/149/a02ba562ebf79f25.png


http://www.bmw-wloclawek.pl

Opublikowano
W e34 i E32 z lat 80-tych to częsty problem dopiero rozwiązano go pod koniec 1989r, najprościej to wsadzić nowe zegary po 1990r i mieć spokój :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
heh. widzę ze mnie też czeka zastój. :? mam 278 Tyś km :| i elektroniczny licznik, rok Buni to 1989. znowu będą koszty :cry2:
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
DAREX hmm tamta e34 była grudzień 1989r. i nie miałem problemów, jeżeli teraz mam wrzesien 1992r. to nie będe miał problemów z licznikiem ??

 

Nie, nie będziesz miał już problemów :)

Opublikowano

problem byl tylko w poczatkowych elektronicznych zegarach chyba vdo. w motometer tego problemu juz nie bylo. gdzies w necie czytalem zE udalo sie to obejsc programujac odpowiednio procesor ktory mial zastapic codestickera, ale ze nie mialem takiego klienta i na stronce z opisem nie bylo wsadu do procesora to olalem. nie wiem czy jest sens sie w to bawic, czesci wyniosa okolo 50zl + zarobek dla kogos kto sie tym bedzie bawil, chyba lepiej poszukac nowszych motometer. ale tu tez mozna trafic na mine, znam przypadki gdzie ktos kupowal zegary uzywane i dopiero 4 zadzialaly. reszta swirowala standardowo, ale na to tez jest lekarstwo, tylko ze to znow podnosi koszty.

 

p.s. jesli zegary komus swiruja i nie decyduje sie na naprawe tylko na zakup innych to jak myslicie gdzie wedruja stare? napewno nie do kosza, sprzedawane sa na allegro z rozbitego auta :-)

Opublikowano
moja bunia to rocznik 88 i po tych wszystkich waszych postach zastanawiam się czy wogóle coś z tym fantem robić.Autko za tydzień będzie miało nowego właściciela,a ja kupuję e38 4 litry z 95 roku.Chciałem to naprawić ze względu na to,że bunia zostaje w rodzinie ale chyba szwagier będzie musiał to naprawić lub wymienić.Na allegro zegary stoją po ok. 100 PLN,tylko nie wiadomo czy sprawne.Mam tylko nadzieję,że w siódemce nie będzie tego problemu. :cry2:
niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano

W siódemce nie ma tego problemu jak pisałem problem został rozwiązany pod koniec 1989 ;)

I w takich modelach jak e38 czy e39 już nie występuje.

Opublikowano
no to fajnie, :roll2: więc mogę spokojnie wybrać się na podbój niemiec po wymarzoną bawarę :dance:
niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano
Rok temu, gdy zacząłem szukać recepty na niedyspozycję moich zegarów przy okazji rozmawiałem telefonicznie z jakimś słynnym warsztatem w Mysłowicach (specjalizacja BMW) – mówiono mi wtedy, że zegary idą spać przy przebiegu 300000km – coś w rodzaju zakodowania na ten przebieg. Gość wtedy mówił mi, że z tego powodu nie ma sensu naprawiać zegarów i naprawa moich wystarczy właśnie do tych 300tys. Nie wiem czy to ma jakiś związek z prawdą – a już najbardziej wątpię w to, że mój typ, Twój Centrino chyba też (bębenkowe km) może być czuły na te 300tys – oczywiście przy sprawnych aku i lutach)

 

Ciekaw jestem, czy flash słyszał o takim czymś (tej granicy 300tys km).

 

Mam cyfrowy wyswietlacz

Opublikowano
problem dotyczyl tylko pierwszych wersji zegarow z cyfrowym wskazaniem km, bebenkowe kreca sie do 999999 i potem od nowa 000001. motometer jak w moich aukcjach nie mialy tego problemu - z zielonym codestickerem z tylu.
Opublikowano

U mnie tez sie to zaczelo, bylo pare razy w zimie, ale to z powodu aku.

A wczoraj i dzisiaj wsiadam i zresetowany dzienny przebieg.

Licznik mam cyfrowy, a na nim ponad 240kkm, oplaca sie cos robic z tym, czy raczej nie?

Pozdrawiam
Opublikowano
jesli resetowanie przebiegu dziennego nie jest wynikiem slabego aku, to zaczynaja sie problemy z zegarami, potem standardowo, beda swirowac wskazniki, przestana dzialac, moze pojawic sie code na liczniku dziennym itd. to zalezy od ciebie czy chcesz robic juz czy pozniej, w koncu to twoje auto i twoje pieniadze.
Opublikowano

Witam

 

Zaobserwowalem u siebie dziwna rzecz. Obrotomierz zaczal na dniach wskazywac na biegu jalowym ok. 900 obr (TDS ma 750 ksiazkowo, i tyle wskazuje MODIC) oraz zaczal przyhaczac ekonomizer. Przedtem wszystko pieknie smigalo. Czy ktos przerabial ten temat?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
ja jak kupiłem autko to miało 255000 km.,a przebieg dzienny już się kasował,więc nie mam pojęcia kiedy to się zaczęło.jak pisałem główny zatrzymał się na 299960km.ale reszta wskażników działa na piątkę.(jeszcze) :modlitwa:
niema nic lepszego niż BAWARKA

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.