Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Nurtuje mnie od jakiegoś czasu pewna beczułka usytuowana nad listwa wtryskową w okolicy pierwszej sekcji. Z forum dowiedziałem się, że jest to regulator ciśnienia paliwa. Dochodzi wężyk z jednej strony, wychodzi z drugiej, bardziej elastyczny (gumowy) i oba znikają pod kolektorem dolotowym. Ten gumowy jest już mocno sparciały, zapewne czas na niego, ale nie wiem gdzie on sięga i jak długi kupić nowy. Czy ma być olejoodporny, benzyno odporny oraz zasadnicze pytanie, jak to działa, z czym się łączy i uszkodzone jaki ma wpływ na pracę silnika?
Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano

Tak, to regulator ciśnienia paliwa – taki drobiazg, o którym zazwyczaj zapomina się, a jest to cześć, która może mieć kluczowe znaczenie dla dobrego nastroju człowieka (rozrusznika i akumulatora także).

Ogólnie ma za zadanie utrzymywać odpowiednie ciśnienie paliwa w listwie – u mnie (w M20B20) 2,5bar, z kolei w M30B35 chyba 3,0bar. Jeden wężyk (gruby) to odpływowy przewód paliwowy, a drugi (cienki) to wężyk podciśnienia – on jest połączony z kolektorem i to właśnie podciśnienie uczestniczy w pracy regulatora. Tak naprawdę po ok. dwudziestu latach obydwa przewody powinno się wymienić. Wężyk podciśnienia najlepiej kupić w ASO – za 35zł dostaniesz dłuższy niż potrzeba (element nr 11 72 7 545 353) – odpowiednią długość dostosujesz sobie podczas wymiany.

 

Sam niedawno wymieniłem regulator ciśnienia i wężyk podciśnienia, po tym, jak przez ponad rok szukałem powodu moich kłopotów ze startowaniem silnika. Wymieniałem w tym czasie po kolei wszystko, co było na mojej liście możliwych przyczyn problemu i gdy już byłem pewien, że muszę kupić nowe wtryskiwacze (ok. 3000zł) – zamówiłem przedtem regulator ciśnienia. Po wymianie, każdego dnia uśmiech miałem coraz większy, bo okazało się, że to właśnie nowy regulator przywrócił perfekcyjne uruchamianie się silnika (obojętnie czy zimnego, czy ciepłego).

Teraz już wiesz, czym może objawiać się nieprawidłowe działanie starego regulatora (i jaki to może mieć związek z nastrojem człowieka)

 

Tak to wygląda u mnie (M20B20):

 

http://sorient.pl/moje520ie34/img/regulatorcisnienia02.jpg

 

oryginał z ASO Bawaria Motors Katowice, koszt (bez rabatu) 407zł (trudno uwierzyć, ale to dużo taniej niż taki sam reg. w InterCars). Na pocieszenie napiszę, że do M30B35 regulator ciśnienia paliwa w ASO kosztuje 256zł (nie wiem dlaczego do mojego M20B20 jest droższy).

 

Pozdrawiam.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Szacun dla jakości odpowiedzi!! Chyba sama treść już mi poprawiła nastrój :)

Bardzo dziękuję. Zacznę od wymiany przewodów, nie zaszkodzi, nawet jeśli konieczna będzie wymiana samego regulatora.

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano

:)

Gdyby jeszcze miało się to przydać – napiszę, że oryginalny regulator ciśnienia paliwa do M30B35 (tak naprawdę, pewnie także Bosch – jak u mnie) to produkt o numerze BMW 13 53 1 722 040

Pozdrowienia :)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Po kolejnym przeczytaniu Twojego postu, naszło mnie jeszcze jedno pytanie. Jakiego rodzaju były te problemy z uruchomieniem silnika. Dosłownie, czyli piłowanie, piłowanie, piłowanie i nic, czy zapalał ale kulał strasznie. Warto wiedzieć, prawda?

Pozdrawiam Przemek

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano

Wyglądało to tak, że ponad rok temu (ale również jeszcze kilka miesięcy temu) silnik bardzo często prawidłowo odpalał tylko, gdy był zimny (np. po nocy) lub gdy był ciepły, ale tylko chwilę po zgaszeniu – góra 5minut, bo już po 15minutach trzeba było kilka lub nawet kilkanaście sekund kręcić – po czym, czasami przez chwilę po uruchomieniu działał tak, jakby był zalany. Do tego czasu byłem pewny, że to sprawa wtryskiwaczy (wiele innych spraw już wcześniej załatwiłem). Jednak, od początku tego roku, zaczęło być tak, że nawet po nocy, lub tygodniu – czyli w takich sytuacjach, gdy wcześniej startowanie zazwyczaj było prawidłowe – przestał odpalać poprawnie i również wymagał długiego kręcenia. W miedzy czasie wykryłem nieszczelność na starym i popękanym wężyku podciśnienia – było w nim także paliwo. To dlatego postanowiłem jeszcze przed wtryskiwaczami kupić regulator – dobry skutek tego kroku już znasz :) Odpalanie wzorowe – w każdych warunkach :)

 

Teraz już spokojniej mogę dokończyć odnawianie układu paliwowego i elektrycznego (pompa paliwa, czujniki) - dużo przyjemniej się to planuje, gdy nie wiąże się to z rozwiązywaniem zagadkowych nieprawidłowości w działaniu silnika. Celowo piszę o „zagadkach”, bo coraz częściej zacząłem się spotykać z opiniami, że M20 już tak ma ze startowaniem (ci sami ludzie pewnie mówią to również o M30). Po moich doświadczeniach już wiem, że to nie prawda – bo M20 nawet po 20-tu latach może startować idealnie, a cała zagadkowość nieprawidłowego uruchamiania związana jest po prostu z lekceważeniem lub zapominaniem o takim drobiazgu jak właśnie regulator ciśnienia paliwa, który w M20 lub M30 zaczyna coraz częściej szwankować, bo wkracza razem z autem w wiek dojrzałości. Najczęściej jeżeli już ktoś interesuje się wymianą regulatora, to na „allegrowy”, bo nowy jest nie dość, że jest drogi, to jeszcze trudno dostępny (bo właściwie zmusza do odwiedzenia ASO) :)

Dlatego w sytuacji, gdy dojdziesz do wniosku, że masz regulator do wymiany – dobrze radzę zaoszczędzić sobie nerwów, czasu i pieniędzy i – pójść po nowy, oryginalny do ASO :)

Pozdrawiam, marek.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Faktyczne, mnóstwo jest opinii typu ten typ tak ma. Nie wierzę jednak, żeby w moim przypadku silnik projektowany w połowie lat 80tych miał pracować kulawo, koślawo i zezowato. W końcu ta marka zobowiązuje. Zawsze staram się dotrzeć do źródła problemu, a na szczęście nie mam ich wiele. W zasadzie to z poważnych tylko jeden, właśnie nie równa praca zimnego silnika, tendencja do gaśnięcia i BARDZO nieprzyjemne szarpania na wrzuconym biegu (D lub R). Prawdopodobnie ma to związek z silnikiem krokowym, ponieważ przypadkowe jego odłączenie przywróciło prawidłową pracę silnika. Jakaż to była radość. Wymieniłem już silniczek na nowy, ale jest niestety tak samo... Może więc sterowanie silniczkiem? Może właśnie regulator, lub chociaż sparciały przewód podciśnieniowy...

Nic to będę dalej szukał.

dzięki i pozdrawiam P.

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano
Wyglądało to tak, że ponad rok temu (ale również jeszcze kilka miesięcy temu) silnik bardzo często prawidłowo odpalał tylko, gdy był zimny (np. po nocy) lub gdy był ciepły, ale tylko chwilę po zgaszeniu – góra 5minut, bo już po 15minutach trzeba było kilka lub nawet kilkanaście sekund kręcić – po czym, czasami przez chwilę po uruchomieniu działał tak, jakby był zalany.

Wypisz, wymaluj - mój M30B35! :shock:

 

Zimny, czyli po chłodnej nocy lub całym dniu od rana do wieczora

Ciepły, po np. 15 minutach, nawet paru godzinkach od zgaszenia

 

Podejrzewałem już wcześniej regulator ciśnienia, ale nikt nie był w stanie tego potwierdzić. Napisz proszę, czy te filmy coś Ci przypominają. :P

Trwa ładowanie podpisu...
Opublikowano

Ojjj przypominają, przypominają...

Dokładnie to samo – czasem nawet dłużej musiałem kręcić.

Dopiero od niedawna nie mam takich koszmarów ;) :) ;)

 

Zmień regulator i napisz jak będzie :) Cenę już znasz – decyduj się raczej na nowy ASO’wy.

 

Podejrzewałem już wcześniej regulator ciśnienia, ale nikt nie był w stanie tego potwierdzić....

Dlatego, że z niewiadomych względów, środowisko mechaników (tych od wszystkiego) i sklepikarzy nie wyobraża sobie tego, że regulator może się zużyć. Nie raz słyszałem tekst: „panie, to się nie psuje... niech pan tego nie kupuje, bo i tak nigdzie nie ma...”

Dlatego jeżdżą po Polsce M20 i M30, które mają regulatory ciśnienia zamontowane jeszcze w fabryce – a biedni ludzie, w razie kłopotów z autem są dezorientowani przez „speców na mieście".

Fakt – trzeba pamiętać, że objawy przypominają sytuację z nieszczelnymi wtryskami lub zbyt ciasno wyregulowanymi zaworami, no ale regulator koniecznie należy brać pod uwagę.

Regulatory są tak rzadko zamawianym towarem, że w moim katowickim ASO kilka razy byłem proszony o potwierdzenie tego, że chcę go zamówić (żeby bez powodu nie sprowadzać go z centrali)

 

Trzeba bazować na swoich przeczuciach i sposobach dochodzenia do rozwiązywania każdego problemu – a potem jazda na zakupy do ASO po kolejne elementy – za pieniądze zaoszczędzone m.in. na mechanikach (btw. ja kiedyś, na początku zmagania się z problemem, już raz zapłaciłem za niby naprawienie tego – rzeczywistość w kilka godzin rozwiała wątpliwości co do tamtej naprawy. M.in. dlatego jestem na drodze do zdobycia po kolei magisterium, doktoratu i pewnie też profesury z mojego E34 M20B20)

 

Pozdrawiam :)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

W takim razie bardzo chętnie udzielę Ci absolutorium!!

Na temat filmów się nie wypowiadam, dopóki nie obejrzę, w pracy nie da rady bo są ograniczenia... Także dopiero wieczorem się wypowiem!! Pozdrawiam!!

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano

witam

 

poczytałem i... mam podobne problemy ale czy na zimnym czy na ciepłym jest tak samo muszę chwilę pokręcić zeby zapalił

i wydaje mi się że jak po nocy odpalę to delikatnie się zalewa potem jak pochodzi muszę trochę przegazować i dopiero jet ok

 

może u mnie to sonda lambda?

i nic więcej oprócz prawdziwej radochy z jazdy...
Opublikowano

Również miałem podobny problem jak poprzednicy , jak zimny to palił na dotyk , ciepły czasami też , ale jak sobie postał chwile to mozna było kręcić i kręcić , łapał po chwili, oglądając u siebie regulator , zauważyłem że od góry ten gumowy weżyk jest nadcięty chyba ze starości , przy "szyjce" gdzie wchodzi do regulatora , skróciłem i założyłem wężyk - JAK RĘKĄ ODJĄŁ wszystkie problemy z zapalaniem , POLECAM przepatrzenie swoich regulatorów i wężyk które dochodzą do nich :):) Teraz efekty są bezcenne , przedtem wśród ludzi na parkingach wstyd z takim "żyłowaniem" rozrusznika a teraz uśmiech na twarzy :D

 

Aha , i to w silniku M30B30 - czyli w silnikach gdzie niby "ten typ tak ma" , i dalej bym tak myślał gdyby nie ten regulatorek :)

Opublikowano
solaris520 czy po wymianie tego regulatora ciśnienia paliwa zauważyłeś jakąś poprawę w osiągach silnika.

Tego raczej nie zauważę, bo i wcześniej zresztą nie narzekałem na osiągi – będziecie się śmiać, ale z tych, załóżmy 129PS, jakie daje moja mała R6-tka wykorzystuję góra 1/3, w porywach połowę :) inaczej miałbym sny o opiłkach metalu ;) lub poczucie zbyt krótkiego czasu spędzonego w samochodzie podczas tras :) Dlatego w tym E34 nie mierzę przyśpieszeń ani V-max.

 

Również miałem podobny problem jak poprzednicy ….Aha , i to w silniku M30B30 - czyli w silnikach gdzie niby "ten typ tak ma" , i dalej bym tak myślał gdyby nie ten regulatorek :)

Nic dodać, nic ująć :)

Ja też miałem rozcięty wężyk w identycznym miejscu. Stara guma zawsze tam najpierw pęknie, bo po utracie elastyczności miejsce zwisania z króćca jest najbardziej wrażliwe.

Dlatego, jak pisałem, oprócz regulatora mam też nowy wężyk.

 

Pozdrawiam.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
solaris520 czy po wymianie tego regulatora ciśnienia paliwa zauważyłeś jakąś poprawę w osiągach silnika.

Tego raczej nie zauważę, bo i wcześniej zresztą nie narzekałem na osiągi – będziecie się śmiać, ale z tych, załóżmy 129PS, jakie daje moja mała R6-tka wykorzystuję góra 1/3, w porywach połowę :) inaczej miałbym sny o opiłkach metalu ;) lub poczucie zbyt krótkiego czasu spędzonego w samochodzie podczas tras :) Dlatego w tym E34 nie mierzę przyśpieszeń ani V-max.

 

Również miałem podobny problem jak poprzednicy ….Aha , i to w silniku M30B30 - czyli w silnikach gdzie niby "ten typ tak ma" , i dalej bym tak myślał gdyby nie ten regulatorek :)

Nic dodać, nic ująć :)

Ja też miałem rozcięty wężyk w identycznym miejscu. Stara guma zawsze tam najpierw pęknie, bo po utracie elastyczności miejsce zwisania z króćca jest najbardziej wrażliwe.

Dlatego, jak pisałem, oprócz regulatora mam też nowy wężyk.

 

Pozdrawiam.

 

...szkoda tylko że nie zaobserwowaleś różnicy w osiągach, bo to bylaby również ważna wskazówka :cool2:

6 INLINE...

Quattro-Serwis Kraków, ul.Rzemieślnicza 20.

www.quattro-service.pl

Opublikowano

 

...szkoda tylko że nie zaobserwowaleś różnicy w osiągach, bo to bylaby również ważna wskazówka :cool2:

 

A co narzekasz na osiągi? Przyczyn może być wiele... na początek odepnij sondę.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

 

...szkoda tylko że nie zaobserwowaleś różnicy w osiągach, bo to bylaby również ważna wskazówka :cool2:

 

A co narzekasz na osiągi? Przyczyn może być wiele... na początek odepnij sondę.

 

 

Pozdrawiam

 

1.Pytanie moje dotyczylo stricte wplywu regulatora ciśnienia na osiągi jakie mógl zaobserwować Kolega Solaris po jego wymianie.

2. Pisalem coś o ,,narzekaniu na osiągi'' lub sądzie lambda ....?

Również pozdrawiam....

6 INLINE...

Quattro-Serwis Kraków, ul.Rzemieślnicza 20.

www.quattro-service.pl

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

solaris520, mam pytanko: czy przed wymianą regulatora silnik pracował nierówno? Trząsł się, krztusił (tak, jakby mieszanka była za uboga)? Jeśli tak, czy wymiana regulatora przyniosła poprawę?

Pozdrawiam.

Opublikowano

Przy okazji wątpliwości co do regulatora ciśnienia paliwa, poddajcie badaniom uszczelki dolotu powietrza między kolektorem, a głowicą. Otóż wyżej wymieniona jedna mała uszczeleczka na pierwszym cylindrze odebrała mi radość jazdy, a w końcu możliwość jazdy. Ot taki szczegół...

Teraz jest, jak nigdy nie miałem. Najwyraźniej auto kupiłem z postępującym defektem.

Pomogło spryskanie samostartem po silniku.

Powodzenia

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano
solaris520, mam pytanko: czy przed wymianą regulatora silnik pracował nierówno? Trząsł się, krztusił (tak, jakby mieszanka była za uboga)? Jeśli tak, czy wymiana regulatora przyniosła poprawę?

Pozdrawiam.

 

Przed wymianą regulatora ciśnienia, poza przydługawym kręceniem podczas startowania, nie miałem jakichkolwiek innych kłopotów czy dolegliwości w pracy silnika. Równiutka praca, nawet przed wymianą rury przepływomierza na nową (stara miała długie pęknięcie od dołu – czyli w miejscu, które skutecznie ukrywa uszkodzenia przed oczami)

Też spodziewałbym się jakiejś nierównej pracy silnika przy zużytym regulatorze – ale może po prostu od któregoś momentu po uruchomieniu budził się i utrzymywał jako-takie ciśnienie w listwie.

Pozdrawiam.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Przy okazji wątpliwości co do regulatora ciśnienia paliwa, poddajcie badaniom uszczelki dolotu powietrza między kolektorem, a głowicą. Otóż wyżej wymieniona jedna mała uszczeleczka na pierwszym cylindrze odebrała mi radość jazdy, a w końcu możliwość jazdy. Ot taki szczegół...

Teraz jest, jak nigdy nie miałem. Najwyraźniej auto kupiłem z postępującym defektem.

Pomogło spryskanie samostartem po silniku.

Powodzenia

 

Czyli że jak miałeś aż tak dużo lewego powietrza że nie mogłeś odpalić? Gdzie ta uszczelka i jak ją sprawdzić?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Powietrza miałem tyle, że jeden cylinder w ogóle nie pracował, pozostałe były zalewane paliwem, tak aby proporcje zostały zachowane. W efekcie palił 28.5 l/100km (ostatni pomiar średni przed warsztatem). Uszczelki są między kolektorem dolotowym, a głowicą. Są, bo jest ich sześć w silniku R6 M30. Każda jest osadzana na śrubach dociskanych nakrętkami, po dwie na każdy dolot. Są to około 1mm grubości płytki między rurą dolotu, a powierzchnią ściany głowicy. Moja na pierwszym cylindrze była tak wydmuchana, że połowy już nie było, a druga połowa (jakoś tak pękła na pół) wychodziła jak sos z kebaba bokiem. Diagnoza samodzielnie jest jak najbardziej możliwa, wymiana dość trudna, ze względu na dostęp do nakrętek.

Powodzenia.

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
  • 6 lat później...
Opublikowano
Witam. Posiadam BMW E34 z silnikiem M20B20 (129KM). Niedawno zauważyłem że regulator ciśnienia paliwa jest na 3,0bar. W tym silniku powinien być z tego co wiem regulator 2,5 bar. Czy z tego powodu auto mi długo kręci przy odpalaniu i czy muszę zmienić ten regulator :( ? Pzdr
Opublikowano

Wg mnie 3.0 może powodować takie objawy (czyli po prostu robi to, co zużyty regulator 2,5 bar). Żeby mieć pewność i nie kręcić się w kółko przy eliminowaniu tego typu problemów, parametry wszystkich części muszą być fabryczne (w M20B20 tak, jak piszesz 2,5 bar).

 

ps.

Jak zawsze przy temacie regulatora ciśnienia dodam, że używka nie ma najmniejszego sensu.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.