Skocz do zawartości

Zmuła na wysokich obrotach oraz chyba zbyt duże spalanie....


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Mowa o BMW 316i 92r M40 Touring,

 

Sprzęt jest w dobrym stanie, na liczniku 208tyś km, silniczek pracuje sobie na pełnym syntetyku shell-a 0w40 i nie notuje żadnych ubytków oleju!

 

Podczas kręcenia silnika do końca na 1-2 biegu przy wysokich obrotach nagle występuje zmuła (przy czym zaznaczam, że nie jest ona spowodowana odcięciem zapłonu) po odpuszczeniu gazu i zapięciu wyższego biegu, zmuła występuje jeszcze przez 1-2s i następnie silnik zaczyna dalej zwiększać prędkość obrotową.

 

Czytałem wasze tamaty o wytartych krzywkach wałków rozrządu, ale coś mi się wydaje że to nie tu jest pies pogrzebany. Silnik chodzi bardzo cicho, niema żadnego postukiwania hudraulicznymi popychaczami, no chyba, że po bardzo mroźnych nocach!

 

Ostatnio wymieniłem termostat (silnik miał za niską temp gdzieś 1/3 skali), świece zapłonowe, wyciełem katalizator. Nadal muli...

 

Ponadto zastanawia mnie troche spalanie, mianowicie podczas spokojniej jazdy do 100km/h w trasie wciąga mi ok 9l. To chyba za troche za dużo? Spalanie po wycieciu katalizatora nie zmieniło się, natomiast przesunął się moment obrotowy, oraz silnicz sie żwawiej wkręca...

 

Co radzicie w związku z zmulaniem oraz spalaniem? Czy możliwe że, to wina sondy lambda?

Opublikowano

Witam

Ja miałem identycznie w mojej dawnej e30 M40 przy końcowych obrotach traciła moc z mechanikiem przeczyścilismy kopułkę (były zaśniedziałe elektrody) i pomogło jednak nie do końca nasza diagnoza to : pompa paliwa jednak zanim sprawdziłem to sprzedałem sprzęt.

pozdrawiam

Opublikowano

Dzięki za odpowiedz... a reszta panów nie ma żadnej koncepcji?

 

Ps. Jakie powiniennem mieć spalanie w tym samochodzie?

Opublikowano

Ale czy popychacze chydrauliczne w razie niesprawności nie powodowały by chałaśliwej pracy zaworów, z powodu zbyt dużych luzów zaworowcych? Tymczasem tak jak już pisałem silnik pracyje ładnie...

Samochód jest ściągnięty z niemiec, na początku tego roku. Jeździł nim tam kolega mojego kuzyna. Mam książke serwisową, sprzęt jest czysty, komora silnikowa też. Co prawda dziwna sprawa bo nie ma numerów silnika... jakby się rozmyły, ale wątpię aby ten silnik był wymieniany, gdyż nie ma żadnych śladów naruszenia śrub.

 

W zasadzie, to zmulenie wygląda tak jakby mu zabraklo paliwa, lub jakbydostawał go zadużo... jednak świece zapłowe maja poprawny kolor. No ale nie ma się co dziwić, skoro takie szopki występują tylko na wysokich obrotach, to zanim zdąże je wykręcić to już zmienią barwę. No chyba, że przejade się na jakąś prostą i pomęcze go przez pare sekund na wysokich obrotach i odrazu wyłącze silnik, bez schodzenia z obrotów. Zatrzymam się i sprawdze kolor świec.

Opublikowano
Co do zmuly to ci nie pomoge a co do spalania to niestety ale wg mnie to jest normalne gdyz 1.6 jest za SLABE do tego samochodu a ty w dodatku masz Touringa jeszcze. Nie obraz sie ale kupowanie wg mnie np BMW z silnikiem 1.6 z mysla ze mniej spali niz 1.8 jest dla mnie glupstwem poniewaz to jest za mala pojemnosc do tej masy i aby ja napedzic musi troszke lyknac zupki (tyle samo co 1.8 a kto wie czy nie wiecej). No moze na trasie mniej spali ale w miescie to raczej podobnie do 1.8 albo nawet WIECEJ

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Opublikowano

W zasadzie to samochód wziąłem w rozliczeniu od mojego kuzyna, który siedzi w Szwabach i był winien mi trochę pieniędzy. Więc silnika sobie nie wybierałem.

 

Niebawem protestuje ciśnienie pompy paliwowej, oraz wymienię filtr paliwa, zobaczymy co z tego wyniknie.

 

Spalanie jest dość dziwne, ostatnio wyszło mi że spaliła ok 9l przy czym nie przekraczałem 110. Sądzę że ona spala tyle przez to, że jeżdżę krótkie trasy, ok 15-20km i gaszę, potem się znowu nagrzewa. Gdy raz pewnego dnia walnąłem 200 z tym polowe po Gdańsku to spaliła średnio 8.5. Co sądzicie? Może wstawić gaz? Ile może kosztować taka zabawa?

 

Ps. Mulić zaczyna na 2 biegu (na 1 także ale nie mierzyłem na nim) przy 80. Po zmianie biegu na wyższy muli jeszcze przez jakieś 2-3 s a potem dalej zaczyna przyśpieszać. Nie mam obrotomierza, wiec nie wiem jakie to obroty. W sumie to wysoko jak na 2 bieg... chyba zaraz to policzę...

Opublikowano

Nie wiem co co jest, ale się dowiem

bo mam to samo.

Identyko co ty.

Ja mam też silnik M40, ale 1,8.

 

U mnie ten muł włącza się przy 4500-4600 obr.

Po zmianie biegu na wyższy jeszcze dwie sek. telepie i jedzie dalej.

Drążę ten temat, a teraz ciepło się robi to będzie można podłubać tu i tam.

jak coś ktoś wykombinuje to proszę o info

JUST HT
Opublikowano

High-Tech dzieki bardzo!

 

Czy ktoś jeszcze może wyrazić swoją opinię na temat spalania w moim sprzęcie?

Opublikowano

Spalanie zależy od stylu jazdy. Jeżeli jest tak jak napisałeś, że nie przekraczasz 110km/h można przypuszczać, że nie katujesz auta. Moje 325i(e30) przy takiej jeżdzie nie przekraczając 120 km/h zadowala się 7,5l/100km. Naprawdę. Twoje spalanie jest zbyt wysokie.

Jeżeli sprawdziłeś już wszystko tzn układ zapłonowy, filtry, sondę, przepływomierz wszystkie czujniki etc to sprawdź wałek rozrządu.

Zastosuj olej zalecany przez producenta!

0W40 to jest woda nie olej! Silnik, którego konstrukcja ma prawie 20 lat powinien być użytkowany na oleju 10W lub 15W.

Opublikowano

Czy ktoś jeszcze może wyrazić swoją opinię na temat spalania w moim sprzęcie?

 

2 lata temu jezdzilem E30 coupe z silnikiem 1.6 M40. Spalanie bylo dziwne. Zima w miescie na krotkich odcinkach wychodziło i 12 litrow nawet. Jednak jak w wakacje jechałem nad morze załadowany maksymalnie (4 osoby + duuuuuzy bagaz) to wyszło mi, ze spalił 7,3 ltr/100km, a wolno nie jechalismy.

 

Mysle ze 9 litrow zima, gdy jazde zaczynasz na zimnym silniku i jedziesz krotko jest wynikiem normalnym. Poczekaj az sie ociepli i zrob nowe pomiary. Spalanie powinno byc mniejsze.

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

I co, wiecie już w czym jest problem? JA mam chyba to samo. Czasem ten problem jest, a czasem nie. Na 1, 2 i 3 biegu, gdzies tak w okolicach 4,500 - 5000 obr/min. Wydaje sie ze silnik przytyka (tak jakby nie dochodzilo paliwo).

 

Pozdrawiam

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Zmuła na wysokich to zazwyczaj:

- układ paliwowy - filtr, pompa

- uklad wydechowy - katalizator, sonda lambda, duze nieszczelności =duze spalanie

- filtr powietrza, przeplywomierz

 

Sprawdź jakość spalin.

UIHZ9556.JPG

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Czy ktoś już odkrył co to jest?

Mam IDENTYCZNE objawy jak autor wątku. (popychacze, wałek, dźwigienki, kopułka,palec,świece,przewody wymienione, kompresja ok, diagnoza kompa ok, filtry czyste. mam gaz, ale chodzi mi o benzyne)

Czy ktoś znalazł rozwiązanie?

Opublikowano
Co do zmuly to ci nie pomoge a co do spalania to niestety ale wg mnie to jest normalne gdyz 1.6 jest za SLABE do tego samochodu a ty w dodatku masz Touringa jeszcze. Nie obraz sie ale kupowanie wg mnie np BMW z silnikiem 1.6 z mysla ze mniej spali niz 1.8 jest dla mnie glupstwem poniewaz to jest za mala pojemnosc do tej masy i aby ja napedzic musi troszke lyknac zupki (tyle samo co 1.8 a kto wie czy nie wiecej). No moze na trasie mniej spali ale w miescie to raczej podobnie do 1.8 albo nawet WIECEJ

 

ja tu sie nie zgodze z tym - co znaczy pojecie za slabe? 100 KM to naprawde tak malo? A co maja powiedziec golfiarze jezdzacy ospojlerowanymi golfami z silnikiem o mocy 70 KM? To ja juz wole moje m40 1.6 :8)

 

co do spalania - zobacz czy masz zalozony czujnik zwany impulsatorem (ma byc na 4 przewodzie wysokiego napiecia) oraz czy przeplywomierz jest ok

 

powinna brac na trasie ok 7-8 litrow - nie wiecej

Jeśli po zaparkowaniu samochodu nie odwracasz się, żeby spojrzeć na swój samochód to znaczy, że kupiłeś złe auto :)
Opublikowano

do autora wątku:

Czy ty również powoli przegazowując samochód, stojąc, obroty w okolicach 2-3k również słyszysz metaliczny dźwięk jakby spod spodu??

Czytam forum i staram się zebrać pewne fakt i wykluczać lub łączyć różne rzeczy.

Opublikowano

Witam.

Powiem szczerze, ze u mnie w mojej 1.8 M40 tzw zmuly nie bylo dopoki nie wrzucilem gazu. Od tamtego momentu jak jezdze na benzynce to tak w okolicach 3000 do 3500 obrotow autko zachowuje sie tak, jakby rzeczywiscie paliwo mu sie konczylo, po czym jak przekroczy te 4000 idzie znow dobrze.

 

A to Twoje E36 1.8 ile pali gazu? Bo moja w trasie tak 9.5 natomiast jak jezdze tylko po miescie (dystanse nie przekraczajace 10km) to dochodzi nawet do 13.5 :mrgreen:

 

Mowicie zeby sprawdzac popychacze hydrauliczne - czy to one moga byc powodem tego, ze silnik tak delikatnie (ledwo slyszalnie) stuka?

Opublikowano
Czy ktoś już odkrył co to jest?

Mam IDENTYCZNE objawy jak autor wątku. (popychacze, wałek, dźwigienki, kopułka,palec,świece,przewody wymienione, kompresja ok, diagnoza kompa ok, filtry czyste. mam gaz, ale chodzi mi o benzyne)

Czy ktoś znalazł rozwiązanie?

 

Masz kat? Jeśli tak to on może się kończyć i wtedy moze wydawać metaliczne dźwięki i co gorsza może mieć muła z powodu niedrożnego układu wydechowego. pozostałe tłumiki też powinieneś sprawdzić.

Powodzenia.

Darek

Opublikowano

sprawdzę katalizator i lamb(a)dę.

Czy macie jakieś wskazówki i uwagi co do tych 2 rzeczy? (jak robić żeby nie zepsuć, będę to robił pierwszy raz)

Opublikowano
ja na gazie też czasem odczuwam ze sie dziwnie zachowuje. Przyśpiesza dobrze nagle jest moment ze troszke słabnie chociaz powinien raczej mieć ze zwiekszaniem sie obrotów wieksze odejście. Nie jest to czesty objaw ale jest. Czy wycięcie kata i wspawanie rurki bedzie dobrym pomysłem jesli to jest skończony kat?? . Przy okazji chciałem wstawić filtr powietrza stozek ale słyszałem ze w BMW to pogorsza jeszcze osiągi co wy na to? :mad2:
howgh!
Opublikowano

Moja rada to jak masz lpg to używać jak najbardziej defaultowych elementów.

Misha -> pali mi w mieście (jeżdżę w zasadzie tylko w korkach, do i z pracy + panna)i pali mi w okolicach 13-13.5. W trasie jadąc nie eko to 11L.

Ostatnio w mieście starałem się jeździć eko to wyszło mi 13.2. Więcej nie jeżdżę eko bo to męczące i nic nie daje. Spalanie na LPG

Opublikowano
Moja rada to jak masz lpg to używać jak najbardziej defaultowych elementów.

Misha -> pali mi w mieście (jeżdżę w zasadzie tylko w korkach, do i z pracy + panna)i pali mi w okolicach 13-13.5. W trasie jadąc nie eko to 11L.

Ostatnio w mieście starałem się jeździć eko to wyszło mi 13.2. Więcej nie jeżdżę eko bo to męczące i nic nie daje. Spalanie na LPG

 

Hehe to tak samo jest u mnie z probami jezdzenia eco :)

Tylko sie nadenerwuje, ze mnie srajtki 1.4 wyprzedzaja a spalanie sie rozni niewiele :) Mowisz ze w trasie 11? To chyba szyyybko jezdzisz :8) Ja osobiscie w trasie nie przekraczam 130, bo zazwyczaj jade z 10miesiecznym synkiem... no i z zona :mrgreen:

 

Pozdrawiam :)

Opublikowano
ja na gazie też czasem odczuwam ze sie dziwnie zachowuje. Przyśpiesza dobrze nagle jest moment ze troszke słabnie chociaz powinien raczej mieć ze zwiekszaniem sie obrotów wieksze odejście.

 

No ja tak mam, z tym ze zaznaczam - na benzynie. Na gazie smiga spokojowo. Ale wydaje mi sie, ze moze to przez to sie muli na benzynce bo wlot powietrza jest ustawiony nie w miejscu seryjnym... no i ta zwezka na dolocie :duh:

Chyba jak sie zdenerwuje to pomysle nad Blossem... kto wie :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.