Skocz do zawartości

540 , samochód zgasł w trakcie jazdy:(, pomocy!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Koledzy pomóżcie!

Jechałem samochodem nagle mi zgasł:( dodam ze moje Bmw to 540 w tiptronicu(99r) jechałem w manualnym trybie na 2, skrecam, nagle czuje-nie mam wspomagania,auto zgasło:(, przed zgasnieciem nie pojawiła sie zadna kontrolka typu check engine ani nic:|), zatrzymałem sie, wlaczylem P i auto jakby nigdy nic zapaliło normalnie bez zadnego problemu, potem juz bezproblemowa jazda.

Co to moze byc?

Prosze goraco o Wasze porady bo gdyby takie cos powtorzylo sie np w zakrecie przy wiekszej predkosci to nie byloby za mietowo:/

Pozdrawiam!

Opublikowano

proponuję podłączenie najlepiej DISem w celu sprawdzenia błędów sporadycznych. Zwykłe softy z allegro mągą nie odczytać błędów sporadycznych, ponadto DIS może zweryfikować wszystkie sygnały w chwili wystąpienia błędu. Check może się nie świecić, bo zapewne wystąpił krótko trwający błąd sporadyczny, zapewne nie miało to wiele wspólnego z jazdą na TipTronicu, ale....

Proponuję nie czekać tylko jak najszybciej dokonać kontroli, szczerze... najlepiej ASO lub ktoś kto robi diag. BMW

 

Pozdrawiam.

Bardzo Mocne Wrażenia;-)
Opublikowano

Sprawdź podłączenie akumulatora.

 

Miałem kiedyś podobny problem - tzn auto nie zgasło, ale dziwnie świrowało na ostro pokonywanych zakretach.

Komunikaty zegarów zmianiały jezyk z angielskiego na niemiecki, całe auto poszarpywało.

 

Okazało sie że poluzowana była klema od akumulatora :duh: :lol:

Pozdrawiam!

Tomek

Opublikowano
Pierwsza rzecz to podpiąć do kompa, może któryś z czujników padł. Zaglądnij jak wyglądają świece, a przede wszystkim sprawdź pompę paliwa (może dobiega już jej kres)
Opublikowano

Zacznij od sprawdzenia klem akumulatora.

Jeżeli one są OK, to podjedź na kompa do ASO.

 

Gdyby pompa paliwa siadała - auto nie miałoby siły jechać. Tzn silnik pracuje, na jedynce ciągnie nawet dobrze, ale wraz ze wzrostem zapotrzebowania na paliwo - auto słabnie.

W skrócie przykładowo na jedynce ciągnie, na dwójce słabiej, na trójce ma problem aby wkręcić sie na 3-4tys obr/min.

Pozdrawiam!

Tomek

Opublikowano

Co mają świece do gaśnięcia w czasie jazdy, nagłego gaśnięcia ??!!

:lol:

 

Bardzo kłpotliwe w V8 bywają prepływomierze - cichy morderca osiągów.

Takie nagłe gaśnięcia to jeden z objawów.

Opublikowano
Co mają świece do gaśnięcia w czasie jazdy, nagłego gaśnięcia ??!!

Mogą np być utopione w oleju z lejących uszczelek dekli lub niedokręcone.. :mad2:

Opublikowano
Co mają świece do gaśnięcia w czasie jazdy, nagłego gaśnięcia ??!!

:lol:

 

Bardzo kłpotliwe w V8 bywają prepływomierze - cichy morderca osiągów.

Takie nagłe gaśnięcia to jeden z objawów.

Tez to słyszałem jak ci jeszcze raz beknie to pozostanie tylko laweta :(

Opublikowano

Jelito, nie fantazjuj, mokra świeca zaczyna się wypadaniem zapłonów.

To samo jak jest niedokręcona - ale... auto cały czas coś szwankuje, trzęsie silnikiem.

 

 

Przy awarii przepływki wystarczy ją odpiąć, wtedy można jechać, ale auto się dławi przy nagłym dodawaniu gazu.

Opublikowano
Jelito, nie fantazjuj,

Napewno nie fantazjuję i nie opowiadam bajek jak Ty na temat szybkości i osiągów swojego auta. Poprostu próbowałem pomóc.

Opublikowano

Przestaniesz pisać o "fantazjach" jak będziesz wiedział co zrobić z 4.0 pod nogą, obowiązkowo z przełączeniem na Pb95.

 

Równie dobrze można pisać o zimnych lutach w DME, które tracą styk na zakrętach...

Opublikowano
Przestaniesz pisać o "fantazjach" jak będziesz wiedział co zrobić z 4.0 pod nogą, obowiązkowo z przełączeniem na Pb95.

 

Naszczęście nie mam 4,0 pod nogą. Ale lubię poczytać twoje bajkopisarstwo na różnych forach. A o "fantazjach" sam zacząłeś :D

Opublikowano

Wojtuś nie rozmieszaj mnie, nikt mi żadnych bajek nie udowodnił.

Jakbyś doczytał do końca, to być dotarł to pointy, w której się potwierdziło co pisałem.

Opublikowano
Bardzo kłpotliwe w V8 bywają prepływomierze - cichy morderca osiągów.

Takie nagłe gaśnięcia to jeden z objawów.

 

Zgadzam się ...podmień przepływkę na jakąś uzywana i sprawdz.

U mnie też tak gasł, szczególnie na dojazdach do zakrętów, gdy skręcałem w lewo. Po wymianie przepływki, auto jeżdzi wzorowo i nie gaśnie.

I dobra rada, nie czekaj aż spowodujesz wypadek. Przy takim niespodziewanym wyłączeniu wspomagania można nieźle sie wpakować. U mnie mało brakowało.......ufff..

Boże chroń nas i nasze Bemki od mechaników ignorantów

Taurus

Opublikowano

Nie wiem czy pojemność coś ma do tego i czy to było przyczyną, ale też mi zgasła w podobny sposób i po podpięciu się do kompa wywaliło mo komunikat "błąd czujnika wału korbowego" :? Wyczyściłem czujnik i wał i póki co śmiga. Podpięcie pod kompa powinno wyjaśnić przycznę.

Pozdrawiam :)

http://img510.imageshack.us/img510/3346/mojecudenko2009.jpg

_____________________________________

"Anonimowość synonimem długowieczności"

Opublikowano

musisz sie koniecznie wpiac w kompa - bo tak to mozna pol samochodu rozebrac i nie znalezc...

 

 

po to jest diagnostyka komputerowa zeby takie problemy rozwiazywac bez szykania tygodniami przychyny - masz w samochodzie z 50 kilometrow kabli ze 100 czujnikow , mase polaczen ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.