Skocz do zawartości

Standardowe alumy 16 i opony?


Ratli

Rekomendowane odpowiedzi

na nich zabardzo buja kierownica
Co znaczy, że buja kierownicą?

 

I jeszcze pytanko - czy 16tki to jest standard do E36 sedan? Ja mam 15tki teraz. Chciałbym mieć jak największy komfort i nie martwić się o alufelgi na dziurawej drodze... Dzięki za podpowiedzi :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to samo: zima stalowki 15'', a lato 16'' 205/55 i niestety po takiej zmianie na letnie samochodem rzuca pod drogach - objawia sie to tym ze sam skreca na nierownej nawierzchni.. trudno nie zrezygnuje :)

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moich 225/50/16 tez strasznie sie jeździ szczególnie po przesiadce z zimówek 195/60/15 ale jakoś wytrzymam. Do czego to dochodzi żeby jeszcze trzeba było dopasowywać koła i opony do polskich dróg, za niedługo to trzeba będzie gąsienice założyć żeby przejechać te koleiny. :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawidłowy rozmiar to: 225/50/16 albo 205/55/16

Z innymi jak nie musisz to nie kombinuj. Jak chcesz niższy profil to poszukaj felg 17".

Z moich doświadczeń z 225/50/16 na polskich drogach napiszę tylko że następnym razem kupię 205/55/16.

Pozdrawiam,

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standard to oczywiście 15 ale niemcy kochają szerokie laczki (wiadomo, mogą sobie pozwolić ze względu na stan dróg) i często za dopłatą kupowali odpowiednio szerokie fabryczne felgi - zazwyczaj 7x16. Pierwszy właściciel mojej Bawarki takie sobie zamówił - a był to facet w wieku 61 lat. Standardowe opony dla nich to 225/50/16. Jak dla mnie, może być. Autko ładnie się prezentuje i jestem w stanie znieść tańce, rzucanie na koleinach oraz gorszy komfort na rzecz prezencji, a podobno Touringi są twardsze od sedanów. Dodam, że w moim mieście, nawet jak na Polskie warunki drogi są paskudne. Trzeba uważać i mocno trzymać kierownicę, szczególnie przy zmianie pasa. Na stalowych 15 z zimówkami 195/P 205/T jeździło się znacznie lepiej, opony lepiej "zbierały" dziury, autko lepiej przyspieszało. Pocieszam się na widok "rakiet" z jeszcze szerszymi laczkami o jeszcze niższym profilu. Chyba jeżdżą nimi sado-maso. Więc nie jestem najgorszy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak mowicie do tych alum(foto) 205/55/16 bede pasowac dobrze? a nie lepiej 205/50/16 mniejszy trosze profil lepiej bedzie wygladac

Ja mam 205\50\16 w koleinach prowadi się ciut lepie niz wczesniej jak miałem 205\60\15 bo felga jest z dystansem ale nie to co na zimówce. A co do profilu to fakt 55 może były by miętsza ale nie jestem tego przekonany do końca. Na 50tce nie jeżdzi sie twardo. Przynajmniej ja nie nazekam, a i wygląd ładny. a jak masz słabe sprężyny z tyłu i więcej osób mozesz ocierac o nadkole. Ja osobiście i ostatecznie radził bym ci kupić 205\50\16 i od 2 do 2.2 atmosfery. Nie mniej i nie wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.