Skocz do zawartości

Dziwny poziom oleju 2.4 td


dynia1

Rekomendowane odpowiedzi

Otóż mam problem z poziomem oleju Gdy autko posto przez noc, wyjmując rano bagnet to olej jest między kropkami czyli ok , natomiast gdy pojeżdzę i postawię autko na np 2 godziny to oleju jest ponad stan 4 milimetry i stąd moje pytanie czy to jakieś czary mary? przeciez powinno być na odwrót i jeszcze jadno jak jest oleju za durzo to jest to zle dla silnika?, może mu to zaszkodzic? Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż mam problem z poziomem oleju Gdy autko posto przez noc, wyjmując rano bagnet to olej jest między kropkami czyli ok , natomiast gdy pojeżdzę i postawię autko na np 2 godziny to oleju jest ponad stan 4 milimetry i stąd moje pytanie czy to jakieś czary mary? przeciez powinno być na odwrót i jeszcze jadno jak jest oleju za durzo to jest to zle dla silnika?, może mu to zaszkodzic? Pozdrawiam

 

Jak oleju jest za duzo to jest szkoldliwe dla simmeringow poprostu wycieka przez uszczelnienie wału korbowego i inne uszczelki.teoretycznei tak to wyglada ale praktycznie jesli nie jest drastycznie za duzo np o 50% tylko kilka milimetrow ponad stan to jeszcze nic nie powinno sie stac

BMW 730iA wcześniej

BMW 520i E34, BMW 318 E21, BMW 525 TDS E34, BMW 525i E34

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co sie dzieje raz pokazuje mi pełny stan a raz między kreskami ale nie ruszam tego nie ma co sobie głowy zawracać Ważne jest to żeby olej był w silniku a czy miedzy kropkami czy górny stan to nie takie ważne A pytałem z ciekawości bo może ktoś już miał taki przypadek Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze wydawalo mi sie ze stan oleju powinno sprawdzac sie na zimnym silniku,lub ewentualnie "odstanym" przez dluzszy czas.

 

co do dziwnych wskazan,wez pod uwage,ze jezdzac,olej w misce sobie plywa i chlapie na wszystkie strony,wiec sprawdzanie stanu zaraz po jezdzie nie jest wogole miarodajne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli po całej nocy stan oleju ma okreslony pozion a po sprawdzeniu w 2 godziny po uzywaniu samochodu o 4mm wyższy to chyba nie jest normalne. O tyle nienormalne ze wg logiki olej powinien sie osadzać na poszczególnych elementach i powinno byc go wręcz mniej. york olej w 2 godziny po jeździe nie pływa i chlapie, a wysoki poziom moze wziąć się tylko ze zmieszania olejów z róznych klas. Wtedy robi sie galareta która pod wpływem temperatury zwiększa swoją objętość. Widziałem to na oczy w Renault Megane. W misce był regularny smar zamiast oleju...
Bandite Motor Wagen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

z tego co sie orientuje to w obudowie filtra Oleju jest zawor zwrotny ktory to zapobiega spływaniu całego oleju do miski a ma to na uwadze przy ponownym starcie silnika pierwsze obroty sa niemal ze natychmiast smarowane, następne to ze pod wpływem temperatury olej zmienia swoja objętość i na ciepłym silniku jest go deko więcej max 5% .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie przeczytajcie instrukcje

W E60 530D pisze-przejechać min. 10km

Odczekać 5 min i sprawdzić.

Sam się zdziwiłem jak wkońcu przeczytałem instrukcję,bo mam takie same objawy jak kolega,dodam że wym.oleju była robiona w serwisie więc chyba nieprzelali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.