Skocz do zawartości

Kolektor dolotowy z M50 do M52.


elninio69

Rekomendowane odpowiedzi

BorysKrystian albo niewiesz co piszesz albo nie interesowąłeś się nigdy tym tematem tak czy siak jesteś w błędzie.

 

elninio69 poszukaj na forum było, daje, i to nawet sporo jak na taki zabieg. http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=51993

napisz do tego kolegi powinien ci pomuc fachową poradą

tu jeszcze jeden wykres potwierdzajacy przyrost

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/81101888207adae9.html

pierwszy jest mój a drugi kolegi po kolektorze tyle że nie wiadomo w jakim stanie miał sinik przed zmianą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki!!! Bardzo mnie to zachęciło :) Jutro powinien przyjść kolektor i pewnie od razu zostanie zamontowany, tylko zastanawiam się czy bez zmienionego regulatora ciśnienia paliwa też da radę????

No cóż, okaże się! O efektach na pewno napiszę.

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
a jak sadzicie jak by wsadzic barany z e36 318is m42 lub m44 do e46 318i m43 dalo by rade? pasowalo by ?? co by zmienilo dzwiek moc moment ??

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak sadzicie jak by wsadzic barany z e36 318is m42 lub m44 do e46 318i m43 dalo by rade? pasowalo by ?? co by zmienilo dzwiek moc moment ??

 

To nie tak prosto, musiałbyś przerabiać bo m42/44 ma inny kształt kanałów niż M43 czy M40 gdzie są okrągłe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i kolektor zamontowany!!!! :dance:

Troszkę było z tym zabawy, ale opłaciło się.

Duży wzrost elastyczności w niskim i średnim zakresie obrotów, oraz powyżej 5 tys. obr./min.

Niestety auto jeszcze nie zhamowane, ale w kwietniu może będę miał możliwość wjazdu na hamownię i sprawdzę efekty.

Dzisiaj bez problemów objechałem E36 2,0 M50 Vanos mojego koleszki, także chyba jest ok.

Zdecydowanie warto!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotek nie robiłem w trakcie montażu, ale efekt końcowy postaram się zaprezentować.

Cała operacja zajęła trzy godziny solidnej pracy we dwóch.

Był mały problem z odmą, ponieważ w M52 jest duuuuuuuuuuuuuużo bardziej rozbudowana (ekologia?!), ale i ten problem rozwiązaliśmy.

Jest git.

Na koniec mała ciekawostka. Po zmontowaniu wszystkiego do "kupy", odpaliłem silnik bez obudowy filtra powietrza i.......

silnik zaczął strzelać, prychać i nie chciał się wkręcać na obroty....

Po założeniu obudowy jest wszystko cacy :lol:

Ogólnie efekt bardzo pozytywny i warty włożonej weń pracy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i kolektor zamontowany!!!! :dance:

Troszkę było z tym zabawy, ale opłaciło się.

Duży wzrost elastyczności w niskim i średnim zakresie obrotów, oraz powyżej 5 tys. obr./min.

Niestety auto jeszcze nie zhamowane, ale w kwietniu może będę miał możliwość wjazdu na hamownię i sprawdzę efekty.

Dzisiaj bez problemów objechałem E36 2,0 M50 Vanos mojego koleszki, także chyba jest ok.

Zdecydowanie warto!!!!

 

To ciekawa sprawa - jak do tej pory we WSZYSTKICH 328i z jakich widziałem wykresy przed i po modyfikacji m52b28 po montażu kolektora od m50b25 nie było nigdy ŻADNYCH zmian na + w niskim i średnim zakresie prędkości obrotowych, zdarzały się natomiast spadki.

 

Wzrost mocy maksymalnej zawsze brał się z faktu, że moment obrotowy zaczynał spadać o około 1000obr/min później (dłużej utrzymywała się jego wartość na stałym poziomie) więc automatycznie moc była wyższa i przy nieco większych obrotach.

 

No ale to m52b20 więc może tu będzie inaczej... ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod wejście od kolektora M50 podłączyłem silniczek krokowy. Z odmą miałem większy problem, zostało mi jedno podciśnienie, które idzie z puszki na nadkolu (chyba pochłaniacz oparów paliwa, ale nie jestem pewny) do kolektora, oraz wyjście z odmy, które puściłem "na świerze powietrze"(po założeniu małego filterka).

 

A jeśli chodzi o wykresy z hamowni, to nic na razie nie mogę powiedzieć na ten temat, bo nie hamowałem jeszcze swojego auta.

Elastyczność wzrosła i to bardzo odczuwalnie.

Wczoraj porównywałem z M50 zwykłym i na Vanosie i była duża różnica na moją korzyść. Dzisiaj porównam jeszcze z seryjną M52 (oczywiście 320i).

Przy 328i zachowanie silnika może być inne, ponieważ fabryczny kolektor ma dużą przepustowość, a w 2,0 ma mniejszcze kanały.

Kolektor założyłem z 325 M50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem gdzie czytali niektórzy że moc nie wzrosła.

Ja właśnie widziałem wykresy dwóch różnych silników m52b28 z kolektorem od m50b25 i moc była lekko ponad 200KM. Bez innych modyfikacji.

Jedynie kiedyś czytałem że ta operacja nie pomaga w silnikach M52B25.

 

O silnikach M52B20 nic nie słyszałem :)

Pozdrawiam

http://img692.imageshack.us/img692/9379/podpiswb.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

cos kolega szybko to przerobil ale ok, wierze na slowo :) chociaz tez 3 godziny to jakos malo prawdopodobne, bo robilem taka przerobke w 328iA.

Wzorowalem sie strona bmw-syndikat.de i wszystkowyglada mniej wiecej tak jak na zamieszczonych tam zdjeciach :)

Jednak cala operacja przygotowania kolektora z m50b25 trwala troche dluzej bo trzeba bylo zrobic w kolektorze miejsce na "plytke" z podcisnieniami i dobrze to pozniej uszczelnic klejem. Dochodzi jeszcze dopasowanie przepustnic poniewaz w m50 uszczelka jest w kolektorze, a w m52 w przepustnicy i maja rozna srednice. Trzeba to tez uszczelnic. Cala operacja troche trwa i szczerze ja bym sie w 3 godziny nie wyrobil :) ale efekt jest i to zauwazalny. Zmienia sie troche dzwiek silnika, bardziej slychac jak zasysa powietrze, usunelismy tez taki maly dlawki z puszki filtra powietrza...

Auto lepiej przyspiesza w dolnym zakresie obrotow, nie mielismy okazji sprawdzic mocy na hamowni bo to automat ale jak wczesniej maxymalna predkosc oscylowala ok licnikowych ok. 260 i do nich auto sie bujalo to po zmianie kolektora poszlo ok. 270 i jeszcze sie rozpedzalo ale juz nam drogi zabraklo. Rozpedzalo sie zdecydowanie lepiej niz wczesniej ;)

Mocy przybywa(j) i to da sie odczuc. Niestety tez na kieszeni bo pali troche wiecej ale nie wiem ile.

Ogolnie przerobke plecam bo niewielkim kosztem przybywa kilka konikow, a wymiana tego kolektora + jeszcze baranki i dobry program to juz naprawde calkiem ciekawy wynik i do tego wlasnie bedziemy w tym aucie dazyc :)

 

Pozdrawiam i chetnie udziele potrzebnych wskazowek zwiazanych z ta przerobka.

Radość z jazdy :)


328i :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do przeróbki tylko kolektor i mały filterek na odmę.

Nie jest to rozwiązanie zgodne z przepisami i niezbyt ekologiczne (chodzi o wyprowadzenie odmy na zewnątrz), ale czego się nie robi dla tych kilku KM. :twisted:

Przepustnicę zostawiłem z M52. Średnica była taka sama, ale u mnie był czujnik położenia przepustnicy, a wM50 nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.