Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, posiadam E36 320i M52. Chcę założyć kolektor ssący od M50, ponieważ słyszałem że przynosi to pozytywne efekty.

Macie może doświadczenie w tej materii??? Może już kotś przerabiał ten temat??

Opublikowano

zakładaj, przyrost mocy gwarantowany, nawet 30% i będzie mniej palił. :mad2:

 

 

p.s.

Jak można udoskonalić nowszy model silnika M52 przez podzespoły z M50?

Tuning is not a crime it's a way of life!!
Opublikowano

BorysKrystian albo niewiesz co piszesz albo nie interesowąłeś się nigdy tym tematem tak czy siak jesteś w błędzie.

 

elninio69 poszukaj na forum było, daje, i to nawet sporo jak na taki zabieg. http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=51993

napisz do tego kolegi powinien ci pomuc fachową poradą

tu jeszcze jeden wykres potwierdzajacy przyrost

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/81101888207adae9.html

pierwszy jest mój a drugi kolegi po kolektorze tyle że nie wiadomo w jakim stanie miał sinik przed zmianą.

Opublikowano

Ok, dzięki!!! Bardzo mnie to zachęciło :) Jutro powinien przyjść kolektor i pewnie od razu zostanie zamontowany, tylko zastanawiam się czy bez zmienionego regulatora ciśnienia paliwa też da radę????

No cóż, okaże się! O efektach na pewno napiszę.

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam!!!!!

  • Zarejestrowani
Opublikowano
a jak sadzicie jak by wsadzic barany z e36 318is m42 lub m44 do e46 318i m43 dalo by rade? pasowalo by ?? co by zmienilo dzwiek moc moment ??

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
a jak sadzicie jak by wsadzic barany z e36 318is m42 lub m44 do e46 318i m43 dalo by rade? pasowalo by ?? co by zmienilo dzwiek moc moment ??

 

To nie tak prosto, musiałbyś przerabiać bo m42/44 ma inny kształt kanałów niż M43 czy M40 gdzie są okrągłe.

Opublikowano
dziqsek kolega zrobił to w e36 mątując barany od IS z e30 nie było odczuwalnej róznicy a na chamowni nie był i tak jak pisze kolega troche inne są kanały.

[/url]

Opublikowano
Fajnie by było jakby ktoś ta operacje zamiany kolektora w M52 na ten z M50 opisał tutaj po polskiemu :norty: Bo po niemiecku nie każdy umie :mrgreen:
Opublikowano

No i kolektor zamontowany!!!! :dance:

Troszkę było z tym zabawy, ale opłaciło się.

Duży wzrost elastyczności w niskim i średnim zakresie obrotów, oraz powyżej 5 tys. obr./min.

Niestety auto jeszcze nie zhamowane, ale w kwietniu może będę miał możliwość wjazdu na hamownię i sprawdzę efekty.

Dzisiaj bez problemów objechałem E36 2,0 M50 Vanos mojego koleszki, także chyba jest ok.

Zdecydowanie warto!!!!

Opublikowano

Fotek nie robiłem w trakcie montażu, ale efekt końcowy postaram się zaprezentować.

Cała operacja zajęła trzy godziny solidnej pracy we dwóch.

Był mały problem z odmą, ponieważ w M52 jest duuuuuuuuuuuuuużo bardziej rozbudowana (ekologia?!), ale i ten problem rozwiązaliśmy.

Jest git.

Na koniec mała ciekawostka. Po zmontowaniu wszystkiego do "kupy", odpaliłem silnik bez obudowy filtra powietrza i.......

silnik zaczął strzelać, prychać i nie chciał się wkręcać na obroty....

Po założeniu obudowy jest wszystko cacy :lol:

Ogólnie efekt bardzo pozytywny i warty włożonej weń pracy!

Opublikowano
No i kolektor zamontowany!!!! :dance:

Troszkę było z tym zabawy, ale opłaciło się.

Duży wzrost elastyczności w niskim i średnim zakresie obrotów, oraz powyżej 5 tys. obr./min.

Niestety auto jeszcze nie zhamowane, ale w kwietniu może będę miał możliwość wjazdu na hamownię i sprawdzę efekty.

Dzisiaj bez problemów objechałem E36 2,0 M50 Vanos mojego koleszki, także chyba jest ok.

Zdecydowanie warto!!!!

 

To ciekawa sprawa - jak do tej pory we WSZYSTKICH 328i z jakich widziałem wykresy przed i po modyfikacji m52b28 po montażu kolektora od m50b25 nie było nigdy ŻADNYCH zmian na + w niskim i średnim zakresie prędkości obrotowych, zdarzały się natomiast spadki.

 

Wzrost mocy maksymalnej zawsze brał się z faktu, że moment obrotowy zaczynał spadać o około 1000obr/min później (dłużej utrzymywała się jego wartość na stałym poziomie) więc automatycznie moc była wyższa i przy nieco większych obrotach.

 

No ale to m52b20 więc może tu będzie inaczej... ;)

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Pod wejście od kolektora M50 podłączyłem silniczek krokowy. Z odmą miałem większy problem, zostało mi jedno podciśnienie, które idzie z puszki na nadkolu (chyba pochłaniacz oparów paliwa, ale nie jestem pewny) do kolektora, oraz wyjście z odmy, które puściłem "na świerze powietrze"(po założeniu małego filterka).

 

A jeśli chodzi o wykresy z hamowni, to nic na razie nie mogę powiedzieć na ten temat, bo nie hamowałem jeszcze swojego auta.

Elastyczność wzrosła i to bardzo odczuwalnie.

Wczoraj porównywałem z M50 zwykłym i na Vanosie i była duża różnica na moją korzyść. Dzisiaj porównam jeszcze z seryjną M52 (oczywiście 320i).

Przy 328i zachowanie silnika może być inne, ponieważ fabryczny kolektor ma dużą przepustowość, a w 2,0 ma mniejszcze kanały.

Kolektor założyłem z 325 M50.

Opublikowano

Nie wiem gdzie czytali niektórzy że moc nie wzrosła.

Ja właśnie widziałem wykresy dwóch różnych silników m52b28 z kolektorem od m50b25 i moc była lekko ponad 200KM. Bez innych modyfikacji.

Jedynie kiedyś czytałem że ta operacja nie pomaga w silnikach M52B25.

 

O silnikach M52B20 nic nie słyszałem :)

Pozdrawiam

http://img692.imageshack.us/img692/9379/podpiswb.jpg
Opublikowano

Czyli zestaw do takiej zabawy (części) to:

 

- kolektor od M50B20

 

 

- guma go przepływki ???

- przepustnica TO TEŻ ???

 

bo wstryski stare zostawiłeś ?

.
Opublikowano

Witam,

 

cos kolega szybko to przerobil ale ok, wierze na slowo :) chociaz tez 3 godziny to jakos malo prawdopodobne, bo robilem taka przerobke w 328iA.

Wzorowalem sie strona bmw-syndikat.de i wszystkowyglada mniej wiecej tak jak na zamieszczonych tam zdjeciach :)

Jednak cala operacja przygotowania kolektora z m50b25 trwala troche dluzej bo trzeba bylo zrobic w kolektorze miejsce na "plytke" z podcisnieniami i dobrze to pozniej uszczelnic klejem. Dochodzi jeszcze dopasowanie przepustnic poniewaz w m50 uszczelka jest w kolektorze, a w m52 w przepustnicy i maja rozna srednice. Trzeba to tez uszczelnic. Cala operacja troche trwa i szczerze ja bym sie w 3 godziny nie wyrobil :) ale efekt jest i to zauwazalny. Zmienia sie troche dzwiek silnika, bardziej slychac jak zasysa powietrze, usunelismy tez taki maly dlawki z puszki filtra powietrza...

Auto lepiej przyspiesza w dolnym zakresie obrotow, nie mielismy okazji sprawdzic mocy na hamowni bo to automat ale jak wczesniej maxymalna predkosc oscylowala ok licnikowych ok. 260 i do nich auto sie bujalo to po zmianie kolektora poszlo ok. 270 i jeszcze sie rozpedzalo ale juz nam drogi zabraklo. Rozpedzalo sie zdecydowanie lepiej niz wczesniej ;)

Mocy przybywa(j) i to da sie odczuc. Niestety tez na kieszeni bo pali troche wiecej ale nie wiem ile.

Ogolnie przerobke plecam bo niewielkim kosztem przybywa kilka konikow, a wymiana tego kolektora + jeszcze baranki i dobry program to juz naprawde calkiem ciekawy wynik i do tego wlasnie bedziemy w tym aucie dazyc :)

 

Pozdrawiam i chetnie udziele potrzebnych wskazowek zwiazanych z ta przerobka.

Radość z jazdy :)


328i :)

Opublikowano

Do przeróbki tylko kolektor i mały filterek na odmę.

Nie jest to rozwiązanie zgodne z przepisami i niezbyt ekologiczne (chodzi o wyprowadzenie odmy na zewnątrz), ale czego się nie robi dla tych kilku KM. :twisted:

Przepustnicę zostawiłem z M52. Średnica była taka sama, ale u mnie był czujnik położenia przepustnicy, a wM50 nie było.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.