Skocz do zawartości

Nowy nabytek i parę pytań.


Zarazek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Stałem się szczęśliwym posiadaczem modelu E36 sedan z silnikiem 1.6 (M43) z 94 roku. Tematyka samochodowa nie jest mi obca nie mniej jednak nie znam sie na BMW tak dobrze jak na poprzedniej posiadanej marce więc mam kilka pytań. Zanim sie zarejestrowałem wertowałem Wasze forum i znalazłem wiele odpowiedzi i poradziłem sobie z paroma usterkami ale jest kilka spraw z którymi nie dałem rady - przeto pytam :D . Nadmienię jeszcze ze zakupiłem książkę http://www.motoryzacja.infoksiazka.pl/ksiazka,143390,bmw_serii_3_typu_e36_od_89_do_2000r-.html więc mam jako taki support :)

 

 

ad1. Uszkodzona wiązka w tylnej klapie (standart) - lutownica w dłoń i jest jak nowa ale proszę mnie oświecić w takiej sprawie - czy zamek bagażnika po przez centralny otwiera i zamyka całe auto?? U mnie można tylko zamknąć i nie wiem czy to jest prawidłowe działanie.

 

ad2.System ABS nie działa - objawy od tych opisywanych przez Was różnią się tym ze u mnie nie ma żadnych oznak niesprawności poza tym ze koła sie blokują. Przy przekręceniu kluczyka kontrolka sie zapala i za moment gaśnie. Za poradą z forum zmierzyłem wartość rezystancji czujników i jest w normie. Może są jeszcze jakieś sposoby na sprawdzenie sytemu zanim udam sie na diagnostykę komputerową?

 

ad3. Lakier - czy można w handlu dostać oryginalny lakier czy pozostaje tylko dobieranie?

 

ad4. Poprzednia właścicielka założenie radia zleciła swojemu lakiernikowi - jednym słowem - wiązka kostki ISO to rzeźnia. Lutownica i prąd nie są mi obce więc po godzinie prawie wszystko było na swoim miejscu i wyglądało odpowiednio - prawie :) - w wiązce kostki ISO pozostały mi dwa bardzo cienkie przewody (biały z czerwonym paskiem i biały) - ze schematu w książce nie wywnioskowałem co to i do czego więc jeżeli ktoś z Was wie do czego służą w/w przewody to będę wdzięczny za info.

 

No to tyle - ogólnie jestem bardzo mile zaskoczony tym samochodem. Miałem niesprawne podświetlenie włącznika świateł - wymontowanie oraz naprawa była dosłownie intuicyjna tak samo zresztą jak naprawienie niedziałającego wskaźnika poziomu paliwa. Poza tym przejechałem 319km na 26 litrach benzyny i wcale nie w stylu emeryt mode więc ze spalania jestem bardzo zadowolony.

 

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad1 mam tak samo tzn. otwiera i zamyka się wszystko

ad2 jeśli po restarcie kompa (odłączeniu aku na 5 minut) będzie tak samo to zostaje tylko podłączenie do kompa - ja płaciłem 50 PLN

ad3 nie znaju, ja kupilem dobierany

ad4 ich weiss nicht

siema

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lakier dostaniesz w ASO tylko zaprawkowy, male opakowanie do np. odpryskow, jak lakier do paznokci, wieksza ilosc przez dobieranie... No widzisz Ty jestes zadowolony ja tez, a grono osob narzeka ze 316i to lipa, sie nie znaja sie :twisted2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe wiem dlaczego ktoś ma narzekać na silnik 1,6m 43 moim zdaniem lepszy taki w super stanie,niż padaka 6 cylindrowa :cool2: miałem takie i takie wersje bmw obecnie mam 1,6 sam sprowadziłem z niemiec po znajomości auto 143tyż przejechane serwisowana pierwszy właściciel i powiem że jestem zadowolony nawet bardzo,,no oczywiście 6 cyl to inna kultura pracy lepsze osiągi,no ale i wieksze spalanie zależy do czego komu auto służy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Witam ponownie - autko sprawuje się wyśmienicie. Mam pytanie czy płyn chłodniczy po zatrzymaniu silnika i odkręceniu korka powinien iść mocno do góry czy wręcz zacząć się wylewać? Temperatura na środku - auto się nie przegrzewa. Wyjeżdżam na wakacje niedługo i nie chce mieć niespodzianek na trasie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1. Sprawdź jeszcze raz wiązkę. Tylnym zamkiem w klapie otworzy się i zamknie auto prawie zawsze, poza jednym wyjątkiem. Gdy zaryglujemy zamki otworzymy i zamkniemy tylko bagażnik. Ryglowanie to tradycyjne zamknięcie samochodu kluczykiem i jeszcze raz przekręcamy kluczykiem w prawo (tak jak byśmy zamykali) - w innej opcji trzeba poczekać chwilkę na pierwszym zamknięciu przed powrotem. Nie każde auto to miało, chyba... Wtedy nie otworzy samochodu nikt (poza specem), nawet od środka.

 

Ad2. Zerknij na stan przewodów z czujnika do ABS-u, no i same czujniki (ale to nie tłumaczy gaśnięcia kontrolki). Może pompa padła...

 

Ad3. Jak już wspomniano. W małych ilościach ASO a w większych trzeba dobierać.

 

Ad4. Niestety, nie mam pojęcia.

 

EDIT:

Hmm, z tym płynem to nie powinien on aż tak bardzo powędrować w górę, aby się wylać, ale kto go tam wie? U mnie po odkręceniu korka na chłodnicy płyn podnosi się ale góra 5-8 cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apropo ABSu to byłem już miesiąc temu na diagnostyce i teraz uwaga - komunikat - ALL SYSTEM OK. Nawet ziomek od kompa zrobił wielkie oczy. Wsiadł , przejechał się i koła mu blokowało. Cała diagnostyka kompa od ABSu nie wykazała żadnych niesprawności ale mechanik wspomniał właśnie o pompie ABSu tylko dziwne że diagnostyka nic nie wykazała.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, w twoim przypadku, może być tak, że może są zimne luty na pompie. Na forum był opis jak rozebrać pompę i ją przelutować.

Ja teraz nie mogę sprawdzić, bo mam tylko parę min. wolnych. Zerknij do działu "Zrób to sam". Ewentualnie wpisz w forumowej szukajce "pompa zimne luty", etc. Będziesz wiedział. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad.4.- jeden z tych kabelków może być do automatycznej anteny, który służy do wzbudzania wzmacniacza zewnętrznego. może jest na nim napis "remote" ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad3. Lakier - czy można w handlu dostać oryginalny lakier czy pozostaje tylko dobieranie?

 

nie obrażając, auto ma 14 lat i zapewne lakier w jest z lekka wyblaknięty, no chyba że stał cały czas w garażu :) w każdym razie dążę do tego że nawet kupując puszkę oryginalnej farby (markowanej przez producenta, nie mówię w tym przypadku o BMW) może znacznie się różnić od tego co jest na aucie, więc dobry dobór (nie u kolegi Staszka w szopie) do istniejącego koloru to postawa do sukcesu.

BMW E34 520i / sedan / 1992 / auto / calypsorot metallic

-------------------------------------------------------------------

EX: BMW E30 318i / coupe / 1989 / manual / diamant schwarz

EX: BMW E30 316i / coupe / 1991 / manual / diamant schwarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mi ktoś powiedzieć za co odpowiada skrzynka,moduł który znajduje się pod lewą nogą kierowcy przy wiązkach przewodów? Według ETK to moduł przekaźnikowy ale nie jest opisane za co odpowiada.

 

Jako że nie znalazłem nic na temat rozebrania pompy ABSu (zimne luty) pytam przeto czy do tej naprawy należy ową pompę wyjąć czy można to zrobić na samochodzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz mało zaprawek proponuje pierw przeleciec całe auto pastą TEMPO i wtedy zobaczysz jaki jest naprawde lakier. Jeden kolega pisał(GADDSS), że może byc wyblaknięty, więc pasta w ręke pare szmat i cała dniówka z glowy efekt powalajacy. Potem kup sobie (nie pamietam nazwy) dobry amerykański wosk, pierwsza klasa po umyciu woda spływa jak głupia. Znajde nazwe to napisze. A jeżeli chodzi o kabelki, nie masz więcej wolnych? Może to kable od wzmacniacza??? ale sam nie wiem wiec sie nie sugeruj może. :hand:

W środku wygląda lepiej niż na zewnątrz, jeździ lepiej niż wygląda w środku. BMW

http://www.motostat.pl/user_images/7193/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego... system ABS to precyzyjne urządzenie... Dlatego też jeśli masz jakiekolwiek luzy na łożyskach kół system zgłupieje... odległość między kronką a czujnikiem będzie śię zmieniać i system error :duh: ... podnieś każde koło na lewarku i sprawdz stan łożysk... Calibrze pomogło to i bumie pomoże :cool2:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.