Skocz do zawartości

ciągle grzeje ogrzewanie!!


dawiddo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pytanie. W mojej becie mam dwustrefową klimatyzacje. Z lewej strony nie można ustawić zimnego nawiewu ciągle grzeje, z prawej strony wszystko działa ok. Co może być przyczyną??

Byłbym wdzięczny za odpowiedz

Pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Możliwe , że wysiadł lewy czujnik temperatury.

Ale to bardzo prosta rzecz i na to bym za bardzo nie liczył.

Jest też możliwość , że coś się stało z przysłonami sterującymi ruchem powietrza.

A gdy ustawisz najmniejszą możliwą temperaturę to też grzeje?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem. Właśnie te zaworki. Niby nierozbieralne...tzn. nienaprawialne....ale chłopaki rozebrali i 'superklejem' przymocowali grzybek, który się oderwał...od czegoś co ma blokować przepływ. I dziłało ąż do sprzedaży auta i pewnie dalej działa. Więc....można to naprawić bez wywalania kasy na zawór.....jeżeli przyczyną jest zawór....i jeżeli tam gdzie mieszkasz lub w okolicy są fani napraw BMW.

Pozdrawiam

Memento Mori :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wcale ...bo NIE. To było jakieś 2 lata przed sprzedażą...i wymontowali (przy mnie) cały zawór. Rozebrali....wyjęli wyrwanego grzybka ...i przykleili ....klejem 'cód'...sam byłem zdziwiony....ale to pomogło. Ale ale...to byli kolesie ...fani BMW. Z ojca na syna ...serio. Szkoda, że teraz naprawiają BMW w Irlandii.
Memento Mori :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heja ;-)

 

Najczęściej przyczyną "ciągłego grzania" jest przerwany drucik w uzwojeniu cewki elektrozaworu. Najprościej sprawdzić to można odłączając wtyczkę która idzie do elekrtozaworów, w gnieździe wtyczki mamy trzy piny: + na lewy elekrtozawór, - masa, + na prawy elekrtozawór.

 

Miernikiem sprawdzamy czy przez cewki płynie prąd. Jeśli prąd nie płynie to już wiadomo że uszkodzony jest obwód cewki. Miałem w dwóch E34 taki przypadek, że drucik przepalił się tuż przy lucie we wtyczce. Należy bardzo ostrożnie wydłubać gumową masę od spodu wtyczki tylko trzeba uważać aby nie uskodzić zatopionego w niej druciku oraz oporników.

 

Jeśli drucik jest przerwany (przepalony) widać to gołym okiem. Lutujemy przerwę w druciku i sprawdzamy przepływ prądu. Jeśli wszystko jest okej to zabezpieczamy wszystko tak jak było silikonem. Jeśli drucik jest cały a prąd nie płynie to znaczy, że przerwa jest gdzieś w uzwojeniu cewki i w tym przypadku należy wymienić całą cewkę.

 

Pozdrawiam Vikingb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja właśnie przymierzam się do rozebrani całej dechy rozdzielczej i "obejrzenia" całego wymiennika,HVAC-a czy jak się to tam zwie.

U mnie automatyczne ogrzewanie (IHKA) działa jak chce:od strony kierowcy za mocno grzeje nogi,od pasażera leci parzące powietrze nawet jak ustawię na min.Na szybę też dmucha tylko gorące . Wpraktyce wygląda to tak że podczas jazdy muszę szukać sposobów na ogłupienie automatu żeby w aucie jakoś dało się wytrzymać, a idzie wiosna ,przynajmniej teoretycznie.

Zawory wody wyciągałem,rozbierałem,sprawdzałem podłączając na zewnątrz bezp.do aku. znalazłem tylko tyle że nie dochodził wspólny + do zasilania zaworków-zrobiłem i...nic zawory dalej nie odcinają dopływu płynu do nagrzewnicy.

Cętnie bym się dowiedział w jakich warunkach,przy jakim położeniu pokręteł regulacji zawory odcinają dopływ płynu do nagrzewnicy.

Myślę że w tym temacie przydatne byłyby też schematy lub linki do nich i opis rozmieszczenia oraz wartości czujników temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Krutko mowiac... cieple dmucha na szybe i na nogi bez wzgledu jaka temperatura jest ustawiona. dobralem sie do zaworow i sprawdzilem je najpierw w domu z zasilaczem....Oba dzialaja. Podczas sparawdzania klimatronikiem zwiekszajac jeden i zarazem zmniejszajac drugi oba zawory reaguja tyle ze jest jeden ruch albo jest zamkniete albo odskakuje troszeczke i tak juz zostaje, nie wiem czy to jest dobra reakcja czy owe zaworki powinny plynnie sie przesuwac wzgledem regulowanej temperatury. Zauwazylem tez ze przy wlaczonym trybie AUTO i zwiekszonej temperaturze przystawiajac duze zrodlo ciepla do czojnika temperatury w klimatroniku nie zmienia on sily dmuchania a wiem ze tak dzialo sie gdy wszystko bylo w porzadku.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam . widze ze czesty problem z tym ogrzewaniem niestety u mnie tez wystapil.. W moim aucie e 32 750 dziala tylko min i max niema roznicy np w polowie temperatur albo leci zimne albo cieple (klimatronic) i to z obydwoch stron co moze byc tego przyczyna ?? :doh:

Było e30 323 wąska lampa :)

Potem e34 525

Teraz e32 750 V12 :D


www.fabrykaksztaltu.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam;

z własnego doświadczenia śmiem twierdzić,że 99% Waszych w/w objawów ma pochodzenie z elektrozaworów (pod maską ,strona kierowcy,przy ścianie grodziowej,dziwne ustrojstwo-jakby podwójna puszeczka,z trzypinową wtyką)

Na etk online- http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GC41&mospid=47346&btnr=64_0146&hg=64&fg=18

element nr.5

 

pozdrawiam-PADRE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.