Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam pytanie. W mojej becie mam dwustrefową klimatyzacje. Z lewej strony nie można ustawić zimnego nawiewu ciągle grzeje, z prawej strony wszystko działa ok. Co może być przyczyną??

Byłbym wdzięczny za odpowiedz

Pozdrawiam :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możliwe , że wysiadł lewy czujnik temperatury.

Ale to bardzo prosta rzecz i na to bym za bardzo nie liczył.

Jest też możliwość , że coś się stało z przysłonami sterującymi ruchem powietrza.

A gdy ustawisz najmniejszą możliwą temperaturę to też grzeje?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Z prawej strony normalnie dział i grzeje i chłodzi natomiast z lewej strony czy jest ustawione na zimne czy ciepłe ciągle grzeje
Opublikowano
ja mam podobne trudnosci tylko tylko ze temperature zmieniam nie przyciskami od klimatronika tylko pokretlem wyzej u mnie ciagle grzeje na szyby
Opublikowano
U mnie grzeje z wszystkich wylotów z lewej strony jedynie z lewego tyły leci zimne powietrze ale słyszałem ze z tyłu ogólnie leci tylko zimne
Opublikowano
Witam! Mam podobny problem i pisałem post z pytaniem o poradę. Zasugerowano mi ,że to zaworki w lewym podszybiu za skrzynką z bezpiecznikami. Myślę ,że koledzy z Forum mają rację.
Opublikowano

nowe kupe kasy, uzywane ze 150zl w LBN ale pewnie mozna taniej

 

wymiana banalnie prosta

Opublikowano
Czy poradziłeś sobie z tym problemem? Ja mam to samo , bez względu jaką temperaturę ustawię to grzeje na nogi i szybę. Grzeje z obu stron.Czy możliwe ,że zawory ale dwa naraz?
Opublikowano

Miałem podobny problem. Właśnie te zaworki. Niby nierozbieralne...tzn. nienaprawialne....ale chłopaki rozebrali i 'superklejem' przymocowali grzybek, który się oderwał...od czegoś co ma blokować przepływ. I dziłało ąż do sprzedaży auta i pewnie dalej działa. Więc....można to naprawić bez wywalania kasy na zawór.....jeżeli przyczyną jest zawór....i jeżeli tam gdzie mieszkasz lub w okolicy są fani napraw BMW.

Pozdrawiam

Memento Mori :-)
Opublikowano
Pewnie działało w lecie, a teraz inny kolega zaklada temat "BMW nie grzeje". Kolesie nie naprawili tylko zadrutowali zawory i auto poszło w świat...
Bandite Motor Wagen
Opublikowano
A wcale ...bo NIE. To było jakieś 2 lata przed sprzedażą...i wymontowali (przy mnie) cały zawór. Rozebrali....wyjęli wyrwanego grzybka ...i przykleili ....klejem 'cód'...sam byłem zdziwiony....ale to pomogło. Ale ale...to byli kolesie ...fani BMW. Z ojca na syna ...serio. Szkoda, że teraz naprawiają BMW w Irlandii.
Memento Mori :-)
Opublikowano

Heja ;-)

 

Najczęściej przyczyną "ciągłego grzania" jest przerwany drucik w uzwojeniu cewki elektrozaworu. Najprościej sprawdzić to można odłączając wtyczkę która idzie do elekrtozaworów, w gnieździe wtyczki mamy trzy piny: + na lewy elekrtozawór, - masa, + na prawy elekrtozawór.

 

Miernikiem sprawdzamy czy przez cewki płynie prąd. Jeśli prąd nie płynie to już wiadomo że uszkodzony jest obwód cewki. Miałem w dwóch E34 taki przypadek, że drucik przepalił się tuż przy lucie we wtyczce. Należy bardzo ostrożnie wydłubać gumową masę od spodu wtyczki tylko trzeba uważać aby nie uskodzić zatopionego w niej druciku oraz oporników.

 

Jeśli drucik jest przerwany (przepalony) widać to gołym okiem. Lutujemy przerwę w druciku i sprawdzamy przepływ prądu. Jeśli wszystko jest okej to zabezpieczamy wszystko tak jak było silikonem. Jeśli drucik jest cały a prąd nie płynie to znaczy, że przerwa jest gdzieś w uzwojeniu cewki i w tym przypadku należy wymienić całą cewkę.

 

Pozdrawiam Vikingb.

Opublikowano
U mnie jest problem z tym ale tylko na szybę tzn kręcić mogę pokrętłem, a i tak zawsze leci ciepłe powietrze, ale zaznaczam że tylko na szybę. Czy tp też może być ta cewka??
Opublikowano

ja właśnie przymierzam się do rozebrani całej dechy rozdzielczej i "obejrzenia" całego wymiennika,HVAC-a czy jak się to tam zwie.

U mnie automatyczne ogrzewanie (IHKA) działa jak chce:od strony kierowcy za mocno grzeje nogi,od pasażera leci parzące powietrze nawet jak ustawię na min.Na szybę też dmucha tylko gorące . Wpraktyce wygląda to tak że podczas jazdy muszę szukać sposobów na ogłupienie automatu żeby w aucie jakoś dało się wytrzymać, a idzie wiosna ,przynajmniej teoretycznie.

Zawory wody wyciągałem,rozbierałem,sprawdzałem podłączając na zewnątrz bezp.do aku. znalazłem tylko tyle że nie dochodził wspólny + do zasilania zaworków-zrobiłem i...nic zawory dalej nie odcinają dopływu płynu do nagrzewnicy.

Cętnie bym się dowiedział w jakich warunkach,przy jakim położeniu pokręteł regulacji zawory odcinają dopływ płynu do nagrzewnicy.

Myślę że w tym temacie przydatne byłyby też schematy lub linki do nich i opis rozmieszczenia oraz wartości czujników temperatury.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
moglby ktos opisac dokladniej gdzie znajduja sie owe zaworki i jak one wygladaja. mam podobny problem i chcialbym sie do tego jakos dokopac
Opublikowano
Przy podszybiu, pod maską, od strony kolektora ssącego.
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano
Krutko mowiac... cieple dmucha na szybe i na nogi bez wzgledu jaka temperatura jest ustawiona. dobralem sie do zaworow i sprawdzilem je najpierw w domu z zasilaczem....Oba dzialaja. Podczas sparawdzania klimatronikiem zwiekszajac jeden i zarazem zmniejszajac drugi oba zawory reaguja tyle ze jest jeden ruch albo jest zamkniete albo odskakuje troszeczke i tak juz zostaje, nie wiem czy to jest dobra reakcja czy owe zaworki powinny plynnie sie przesuwac wzgledem regulowanej temperatury. Zauwazylem tez ze przy wlaczonym trybie AUTO i zwiekszonej temperaturze przystawiajac duze zrodlo ciepla do czojnika temperatury w klimatroniku nie zmienia on sily dmuchania a wiem ze tak dzialo sie gdy wszystko bylo w porzadku.....
Opublikowano
witam . widze ze czesty problem z tym ogrzewaniem niestety u mnie tez wystapil.. W moim aucie e 32 750 dziala tylko min i max niema roznicy np w polowie temperatur albo leci zimne albo cieple (klimatronic) i to z obydwoch stron co moze byc tego przyczyna ?? :doh:

Było e30 323 wąska lampa :)

Potem e34 525

Teraz e32 750 V12 :D


www.fabrykaksztaltu.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.