Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

noszę się z zakupem bmw e46 w wer. sedan 9sedanik jest najpiękniejszy). Na daną chwilę rozglądam się bo nie mam jeszcze wystarczającej liczby złotówek, ale za 2, 3 miesiące..., dlatego już teraz zbieram opinię, szukam info w sieci, opinii kierowców, użytkowników itd.

 

Planuję zakup rocznika '98, '99 bo chyba na tyle mnie obecnie stać i w związku z tym mam kilka pytań do fachowców, miłośników - bo wierzę, że i jedni i drudzy są tutaj obecni. Jako, że auto będzie miało 10lat lub prawie to chcę kupić silnik 1,8; 1,9; lub 2,0. Na 320d po pierwsze nie stać mnie (będzie kilka tys. droższe) i będzie miało o wiele więcej przejechane aniżeli z silnikiem benz. Więcej przejechane, to bardziej "wybite" itp. Nie jestem fachowcem więc proszę wybaczyć mi być możę beznadziejne pytania:

1. Analizuję allegro i zauważyłem, że jest spora liczba silników o róźnej mocy np.:

- 1,8 118km, lub 120km, 125km, 130km

- 1,9 105km, 120km, 125km

czy rzeczywiście jest tyle różnych silników w e46?

2. Który najbardziej silnik polecacie, może są jakieś nieudane wer. silnika?

3. Czy te silniki mają rozrząd, czy są na "łąńcuchu"? (brat ma e36 1,8 118km i ma łańcuch)?

4. Martwi mnie również bardzo duży "rozrzut cenowy" bo ceny tego rocznika zaczynają się od 20tys pln a kończą na 30tys pln. Wiadomo, że samochód samochodowni nie jest równy, tym bardziej po 10latach jazdy, ale aż taka różnica. Czy te 21tys czy 22tys całkowicie odpadają? Ja oczywiście chciałym kupić jakiś model z możliwie małym przebiegiem i tradycyjnie bezwypadkowy.

5. Przed zakupem chciałbym go sprawdzić w ASO, pytanie w którym w W-wie oraz ile sobie takie ASO liczy za sprawdzenie?

6. Czy może dać sobie na luz i jechać na zachód i samemu kupić?

 

Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam

 

Radek

Opublikowano

E46 nie mialo silnika 1800ccm. 316i, 318i to silnik 4R 1900 w roznych wariantach mocy odpowiednio 105KM i 118KM. Wieksza pojemnosci to juz 6R 320i/2.0/150KM, 323i/2.5/170KM, 328i/2.8/193KM. Takze mozna zalozyc, ze bledne dane to auta handlarzy. Wpisuja ogloszenia jak leci. Wlasciciel jednego konkretnego auta przylozy sie do opisu ogloszenia, spisze dane z dowodu rej itp.

Tak na marginesie po lifcie 4R 318i/2.0/143KM, a 6R to 320/2.2/170, 325i/2.5/192KM oraz 330i/3.0/231KM.

 

Cena zalezy od stanu technicznego. Auto z polskiego salonu czesto od 1 wlasciciela bedzie zawsze drozsze. Generalnie to nie sugeruj sie wersja silnikowa, tylko stanem technicznym. Sprawdz spasowanie elementow, podwozie czy nie bylo spawane, grubosc lakieru, kompresje silnika, a po nr VIN historie auta.

Opublikowano
E46 nie mialo silnika 1800ccm

 

A tu sie kolega pomylił :wink:

M43 to silnik 1800

M43TU to już 1900 :mrgreen:

 

 

Oznaczenie silnikow sie zgadza ( M43 to 1800, M43TU to 1900), jednak to nie zmienia faktu, ze E46 nie mialo silnika 1800, najmniejszym motorem byl 1900, a dokladnie 1895 ccm :mrgreen:

 

316i-1895/105KM/165Nm

318i-1895/118KM/180Nm :wink:

Opublikowano
Dokładnie tak jak pisze kolega - podstawową grupę napędów tworzyły silniki czterocylindrowe o pojemności skokowej 1893 cm3, które sprzedawano w modelach 316i (77 kW) oraz 318i (87 kW).
Opublikowano

weź pod uwagę fakt że silnik diesla jest bardziej żywotny niz benzynowy. może i ma więcej najechane ale zapewno wytrzyma dłużej niż benzynowy. No ale to wszystko zalezy ile i gdzie jeździsz. Jak tylko do kościoła w niedziele to benzyna jak najbardziej ale gdy robisz powyżej 20 tys rocznie to warto wziąc pod uwage diesla.

 

Po VINie możesz sprawdzić historie auta a niemiec ale np. większośc aut z włoch nie było serwisowane więc pozostaje sprawdzenie jego stanu technicznego. Z reszta to jest podstawa bo co Ci po ksiązce serwisowej jak autem jeździła sierota która pomiędzy wymianami olejów nie sprawdziłą ich poziomu i samochód będzie zajechany,nawet niech ma te 100tys a już jest złomem. Taka sama sytuacja jeżeli chodzi o stan balcharki. Spotkałem paru takich handlowców którzy na dzień dobry pokazywali mi ksiązkę serwisową. A ja na dzień dobry mówiłem mu że chce sobie oglądnąc auto a nie ksiązkę i okazywało sie niejednokrotnie że samochód był bity z 4 stron...niech sobie tą ksiązke serwisową wsadzi jak sprzedaje auto poskładane z czterech.

 

Więc nie daj sie omamić i zauroczyć papierami. Kupujesz w końcu auto a nie ksiązkę serwisową. Stan pojazdu możesz sobie sprawdzić, a jak sie nie znasz to jedź z kimś kto ma pojęcie. Są progamamy diagnostyczne, wiele ludzi potrafi je obsługiwać i interpretować wyniki - ja BMW próbuję dopiero rozgryźć ale np. VW i Audi - nikt mi już kitu nie wciśnie:)

 

Ja zawsze zwracam uwagę na środek bo jak będzie zniszczony to już nic z tym nie zrobisz. A jak środek wygląda jak chlew to pod maskę nawet nie zaglądam.

 

Nie polecam ogłoszeń z okazjami. Zazwyczaj ktoś próbuje sie na siłe pozbyć wraka. Dobre auto musi kosztować.

 

powodzenia

Opublikowano

Tak jak wcześniej koledzy napisali zwracaj uwagę na stan auta nie daj nabrać się na niską cenę bo możesz kupić złoma i pózniej tylko w niego kasę sadzać,ja powiem tak zwracałbym przede wszystkim uwagę na stan auta przebieg,

Jeżeli masz możliwośc jedż po auto do rzeszy tam jeżeli poszukasz znajdziesz autko dla siebie,w dobrym stanie na allegro raczej nie polecam no oczywiście są wyjątki ale :twisted2:

ja wszystkie swoje bmw kupowałem w niemczech i nie miałem z nimi pózniej problemów,

Opublikowano

tylko mowisz ze chcesz z 99 r... poczatkowe wersje przewaznie zawsze sa jakies nie dopracowane... Zastanow sie dobrze czy nie lepiej kupic jakias ladniutka E36 z duzo mniejszym przebiegiem (PRAWDZIWYM) rzedu 100000 -130000 niz E46 z 99 roku z jakims dziwnym 150 tys km... Napewno e36 z malym przebieiem prawdziwym bedzie naprawde droga a w dodatku mozesz trafic na bogata wersje...

 

Nie wiem ile masz ale pisales cos o 21 tys wiec sam nie wiem czy znajdziesz cos spelniajacego twoje oczekiwania. CHyba lepiej miec starsza wersje ,ale bogatsza i z mniejszym przebiegiem niz nowsza z niewaiadomo jakim przebiegiem i jakas nie za bardzo "wypasiona"

B M W
Opublikowano

na wiadomo, że chciałbym kupić auto za jak najmniejsze pieniądze, ale jak sami wiedzi nikt dobrego wozu - nawet 10cio letniego nie odda za grosze- więc cena nie jest moim jedynym/najważniejszym wyznacznikiem. Pisałem 0 21, 22 tys. bo takie kwoty są na allegro, ale są i po 30 tys, więc dlatego się pytam, czy te po 20, 22 tys to jest na co patrzeć czy z góry dać sobie spokój bo np. e46 z '98 to min 25tys. Taki przykład. Ja jestem z takich ludzi, że wolę dać te 3, może i 3 tys więcej i mieć pewne "przepłącone" cacko aniżeli zapłacić mniej za wszelką cenę. Myślę, że jak znajdę piękne i pewne e46 za 25tys to zdecyduję się. Nię chcę się napalać i jak nic nie będzie to poczekam 2, 3 miechy aż będę miał więcej pln, ale z drugiej strony nie chcę kupować auta za 30tys. Na tym etapie mojego życia uważam, że mnie na takie nie stać.

e36??? brat ma takie z '95 roku i to tak naprawdę to auto przekonało mnie do bmw, ale e46 jest chyba takim moim marzeniem, więc chyba jednak e46.

Co do przebiegu i jazdy, to będę jeździł nim do pracy, wyjazd z w-wy ok 35 km dziennie w obie strony więc nie planuję robić nim więcej niż 12- 15tys rocznie. Tak się jeszcze zastanawiam, czy jest możliwe wogóle znaleźć takie auto z przebiegiem 100 tys- 120tys (benzyna- mimo wszystko).

 

Czy silnik 1,9b ma pasek rozrządu czy łańcych??

 

Dzięki za odpowiedzi

 

Radek

Opublikowano
tylko mowisz ze chcesz z 99 r... poczatkowe wersje przewaznie zawsze sa jakies nie dopracowane...

 

Nie nalezy sie obawiac aut z poczataku produkcji jesli sa od 1 wlasciciela. Taka osoba dopilnuje we wlasnym interesie, zeby wszystko naprawione zostalo na gwarancji.

Opublikowano

ja tak kupilem wlasnie.

Mam '98 i przez 3 lata musialem tylko wymienic gumy na tylnym moscie i czujnik przepustnicy.

Serwis odwiedzam tylko na zmiane olejii i filtrow.

Opublikowano

Moim zdaniem kedar007 na dobre E46 będziesz musiał uzbierać coś pod 30tyś zł i to raczej z silnikiem 1.9l!! Oczywiście można znaleźć tańszą okazję i to z mocniejszym motorkiem, ale jest to mało prawdopodobne że wydając na ten model 25tyś zł, nie będziesz go musiał doinwestować!! Szczególnie tyczy się to rynku niemieckiego, gdyż jak wiadomo tam za darmo nikt dobrego auta nie odda i dlatego 30tyś zł to norma za taki samochód. Mam w zakładkach E46 które ostatnio znalazłem w niemieckich ogłoszeniach i myśle że wygląda interesująco - oto link:

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vwz1ppv3qn12

Co do silników 1.9l, to jest on na łańcuszku i myśle że będzie to najlepsze i najbardziej ekonomiczne rozwiązanie w tym modelu, szczególnie że będziesz go używał do dojazdów do pracy!! Spalanie tych silników przy oszczędnej nodze w trasie powinno wynieść ok 6,5l/100km, a w mieście ok 10,5l/100km, no i napewno pod każdym względem będzie on tańszy niż silniki R6!! A propos R6 to pewnie zaraz się zacznie byś szukał właśnie auta z takimi silnikami, bo tylko z tymi motorami zaczyna się "Radość z jazdy". A moim zdaniem "Radość z jazdy" dotyczy ogółu BMW, a nie tylko silnika który się ma pod maską!! Spalanie silników R6 o pojemności 2.0l-2.8l przy oszczędnej nodze na trasie wynosi ok 7,5l, a w mieście ok 13l- więc możesz sobie porównać!! Co do Diesla w BMW to osobiście nie polecam, gdyż ciężko znaleźć w cenie ok 30tyś zł niezajechane auto z w miare niskim przebiegiem, a to jednocześnie przekłada się w dalszych kosztach eksploatacji samochodu, które niestety do niskich nie należą!! No nic, życze Ci kedar007 owocnych poszukiwań!!

Pozdrawiam.

BMW i tylko BMW!!!!
Opublikowano
tylko mowisz ze chcesz z 99 r... poczatkowe wersje przewaznie zawsze sa jakies nie dopracowane...

 

Nie nalezy sie obawiac aut z poczataku produkcji jesli sa od 1 wlasciciela. Taka osoba dopilnuje we wlasnym interesie, zeby wszystko naprawione zostalo na gwarancji.

 

 

oczywiscie ze nie sa zle, moze troszke sie zagalopowalem ale tak jak w e36 byly jakies male i drobne niedociagniecia,E39 tak samo i kazda inna marka ma jakies swoje poprawki,wiadomo ze nie we wszystkich autach no ale to jest przejscie na nowy model...

B M W
Opublikowano

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4586112

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4621874

 

To niestety zabrzmi jak reklama, ponieważ auta sprzedaje mój sąsiad, ale nie widziaŁem jeszcze BMW używanej w takim stanie. Ta druga ma kilka zaprawek na lakierze i to wszystko. Na żywo wyglądają dużo lepiej niż na zdjęciach.

Opublikowano

dzięki, ale jak dla mnie to tylko sedan.

Co do wcześniejszych ofert, to są ciekawe, lecz te fele... to nie dla mnie. Nie kupię auta, które było w jakikolwiek sposób tuningowane- nasuwają mi się wtedy "żeźnicy" samochodów. Ja chciałbym takie "zwykłe" e46, fabryczne, bez żadnych wodotrysków itp.

 

Niestety, ale tą ceną ok 30tys, to mnie zmartwiliście, ale mimo wszystko będę cierpliwie szukał, sprawdzał w ASO itp. może mi się trafi "wymarzone BMW e46"...

 

Ile ASO kasuje za sprawdzenie takiego auta w W-wie?

 

Radek

Opublikowano

Mike68,

 

Chyba chcesz wystraszyć kolege tymi 10%....koledze chodziło o sprawdzenie przed zakupem a nie sprowadzenie....:)

 

Jeśli chodzi o sprawdzenie, to wszystko zależy od tego jak się dogadasz. Standardowo 350PLN sama pełna diagnostyka komputerowa - ale można się dogadać...

 

 

pozdro!

Opublikowano
myślę, że to dość rozsądna cena. Polecacie może jakieś ASO w W-wie (inny topik z tym tematem już istnieje, ale brak odpowiedzi w nim)?
Opublikowano (edytowane)

co sądziecie:

http://allegro.pl/item320439514_bmw_e46_320d_sedan_webasto_100_bezwypadkowy_.html

tak na pierwszy rzut oka:

- pierwszy właściciel,

- serwisowany w ASO (ciekawe jak długo i kiedy ostatni wpis)

- przebieg może nie mały, ale jak na diesel'a. Ciekawe jak zawieszenie przy takim przebiegu...

- cena chyba atrakcyjna

- wyposażenie - ok,

- przednie kierunkowskazy były zmieniane, czy bywają tekie fabryczne?

 

Radek

Edytowane przez kedar007
Opublikowano

Hmmmm - ten handlarz często przewija się przez forum. Jego oferty są na tyle ciekawe, że prawdopodobnie do robienia zdjęć bierze profesjonalnego fotografa.

Co do samego auta - odpicowane - świeci się jak psu pod ogonem - nawet plastikowe pokrywy silnika. Brak naklejek na kielichach. Przebieg mnie nie przekonuje jak na 10letnie auto z silnikiem wysokoprężnym. Od ceny odejmij zysk handlarza i porównaj ile to auto mogło kosztować przed sprowadzeniem - potem zobacz co za to dostaniesz.

Pzdr,

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli chodzi o sprawdzenie, to wszystko zależy od tego jak się dogadasz. Standardowo 350PLN sama pełna diagnostyka komputerowa - ale można się dogadać...

 

pozdro!

 

Jak pytałem w Katowicach to powiedzieli 450zł, widać cena zależy od miejsca. ;)

Opublikowano

pewnie masz rację piotr2569, bo każdy musi zarobić, ale w Niemczech też chyba można znaleźć tańsze auta (tańsze- wcale i nie zawsz oznacza, że są złe, rozbite, zajechane itp) np:

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lcjydagjg1o2

Nie za dużo widać, ale z zew. i wew bardzo pozytywnie i chyba niedrogo.

 

Czy wg. Was KAŻDE dobre auto będzie kosztować dużo?

 

Radek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.