Skocz do zawartości

BMW 525tds, 93r, skrzynia 5hp18, tryb awaryjny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

W pierwszej skrzyni miałem duży poślizg. Biegi zmieniała perfekcyjnie, lecz poślizg coraz bardziej narastał i zakończyła żywot. Wymieniłem ją w całości na drugą.

 

Druga również miała (ma nadal) duży poślizg ale mniejszy od poprzedniej, oraz szarpała raz na kilkadziesiąt km. Po 4 tys km, częstotliwość i intensywność szarpnięć się zwiększyła. Skrzynia zaczęła przechodzić w tryb awaryjny.

 

Komputer pokazywał błędy

> 42 Sygnał prędkości n-ab

> 100 Monitoring biegów

 

Jako, że posiadam starą skrzynie, wymieniłem całą kompletną płyte sterującą.

Skasowałem błędy i adaptacje i udałem się na jazde próbną.

Obecnie nie ma żadnych szarpnięć, a i tak po kilku(nastu) km włącza się tryb awaryjny.

 

Po pierwszej jeździe próbnej komputer pokazał

> 16 Monitoring gaśnięcia silnika

 

Skasowałem i pojechałem jeszcze raz (zachowanie skrzyni cały czas takie samo)

 

Teraz komputer pokazuje:

> 16 Monitoring gaśnięcia silnika

> 100 Monitoring biegów

 

Dodam jeszcze, choć nie wiem czy ma to znaczenie, że cały czas występuje też błąd "12 przycisk programu" i faktycznie ów przycisk czasem nie działa

 

Bardzo proszę o pomoc w interpretacji błędów z komputera, oraz inne sugestie, jeśli ktoś miał już do czynienia z takimi objawami...

 

Z góry dziękuje, pozdrawiam.

Opublikowano

Witam,

a mozesz dokładnie napisac co rozumiesz pod pojeciem poślizg.

Bo mi chyba skrzynia tez nie działa jak powinna...

 

pozdrawiam

pozdrawiam
Opublikowano
Witam,

a mozesz dokładnie napisac co rozumiesz pod pojeciem poślizg.

Bo mi chyba skrzynia tez nie działa jak powinna...

 

Zmiana prędkości obrotowej silnika w zależności od dodania gazu, na określonym biegu i przy określonej prędkości.

Opublikowano
Witam,

a mozesz dokładnie napisac co rozumiesz pod pojeciem poślizg.

Bo mi chyba skrzynia tez nie działa jak powinna...

 

pozdrawiam

 

A olej i filtr wymienione?

To sa pierwsze objawy.... troszke tak pojezdzisz i skrzynka bedzie kaput (czyt. bedziesz szukal speca od automatow, ktory skasuje Cie 4-5 klockow, spartaczy robote bo w PL w wiekszosci tak jest.. i bedziesz psioczyl ze automat jest beee). ;D

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
Witam,

a mozesz dokładnie napisac co rozumiesz pod pojeciem poślizg.

Bo mi chyba skrzynia tez nie działa jak powinna...

 

pozdrawiam

 

A olej i filtr wymienione?

To sa pierwsze objawy.... troszke tak pojezdzisz i skrzynka bedzie kaput (czyt. bedziesz szukal speca od automatow, ktory skasuje Cie 4-5 klockow, spartaczy robote bo w PL w wiekszosci tak jest.. i bedziesz psioczyl ze automat jest beee). ;D

 

Witam

 

Podepne się pod temat,bo mam tez problem ze skrzynią,a mianowicie przy okolo 80km/h trzymajac gaz w jednej pozycji nagle czuję jakby redukcję biegu (tzn.szarpnięcie) nie jest co prawda tak za kazdym razem ale dość często.Filtr i olej wymieniony i zaczęło się tak po okolo 1000 km po wymianie:(

Opublikowano

CurwaJegoMac, Twoj nick lamie zasady forum BKP.

Po pierwsze: zapoznaj sie z regulaminem forum.

Po drugie: wyslij PW do Admina z prosba o zmiane nicka na jakis normalny.

Po trzecie: niezastosowanie sie do punktu drugiego bedzie skutkowalo banem.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

 

Witam

 

Podepne się pod temat,bo mam tez problem ze skrzynią,a mianowicie przy okolo 80km/h trzymajac gaz w jednej pozycji nagle czuję jakby redukcję biegu (tzn.szarpnięcie) nie jest co prawda tak za kazdym razem ale dość często.Filtr i olej wymieniony i zaczęło się tak po okolo 1000 km po wymianie:(

 

domyślam sie ze szarpniecie występuje tylko jak sie jedzie z jednostajna prędkością , podczas płynnego przyspieszania szarpniecie nie występuje ??

Opublikowano

 

Witam

 

Podepne się pod temat,bo mam tez problem ze skrzynią,a mianowicie przy okolo 80km/h trzymajac gaz w jednej pozycji nagle czuję jakby redukcję biegu (tzn.szarpnięcie) nie jest co prawda tak za kazdym razem ale dość często.Filtr i olej wymieniony i zaczęło się tak po okolo 1000 km po wymianie:(

 

domyślam sie ze szarpniecie występuje tylko jak sie jedzie z jednostajna prędkością , podczas płynnego przyspieszania szarpniecie nie występuje ??

 

 

Tak jak napisaleś.Wiesz co może być przyczyną ?

Opublikowano
Witam,

a mozesz dokładnie napisac co rozumiesz pod pojeciem poślizg.

Bo mi chyba skrzynia tez nie działa jak powinna...

 

pozdrawiam

 

A olej i filtr wymienione?

To sa pierwsze objawy.... troszke tak pojezdzisz i skrzynka bedzie kaput (czyt. bedziesz szukal speca od automatow, ktory skasuje Cie 4-5 klockow, spartaczy robote bo w PL w wiekszosci tak jest.. i bedziesz psioczyl ze automat jest beee). ;D

 

Witam

 

Podepne się pod temat,bo mam tez problem ze skrzynią,a mianowicie przy okolo 80km/h trzymajac gaz w jednej pozycji nagle czuję jakby redukcję biegu (tzn.szarpnięcie) nie jest co prawda tak za kazdym razem ale dość często.Filtr i olej wymieniony i zaczęło się tak po okolo 1000 km po wymianie:(

 

A to dziwne..dziwne... dobry plyn zostal wlany?

Czy tez "czerwonebyleco" u "Pana Kazia" ?

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
Witam,

a mozesz dokładnie napisac co rozumiesz pod pojeciem poślizg.

Bo mi chyba skrzynia tez nie działa jak powinna...

 

pozdrawiam

 

A olej i filtr wymienione?

To sa pierwsze objawy.... troszke tak pojezdzisz i skrzynka bedzie kaput (czyt. bedziesz szukal speca od automatow, ktory skasuje Cie 4-5 klockow, spartaczy robote bo w PL w wiekszosci tak jest.. i bedziesz psioczyl ze automat jest beee). ;D

 

Witam

 

Podepne się pod temat,bo mam tez problem ze skrzynią,a mianowicie przy okolo 80km/h trzymajac gaz w jednej pozycji nagle czuję jakby redukcję biegu (tzn.szarpnięcie) nie jest co prawda tak za kazdym razem ale dość często.Filtr i olej wymieniony i zaczęło się tak po okolo 1000 km po wymianie:(

 

A to dziwne..dziwne... dobry plyn zostal wlany?

Czy tez "czerwonebyleco" u "Pana Kazia" ?

 

Wymiany dokonywałem w warsztacie BMW ( Kaziom nie ufam :) )

Jakies pomysły co to może być ?

Opublikowano

wiec i ja sie dopinam pod temat;). u mnie to stara basn. jezdze swoim autem od dwoch miesiecy nie przekreczajac 3tys obrotow silnika, bo jezeli to zrobie to skrzynia wchodiz w tryb awaryjny. gdy auto stoi to skrzynia zasprzegla dopiero jak dodam troche gazu i tu mam dziwne zjawisko;

gdy jezdze na gazie obroty wachaja mi sie od 500 do 800 obrotow i w momencie kiedy wskazowka jest na okolo 800 to skrzynia zasprzegla. wskazowka spada i znowu przod auta opuszcza sie i skrzynia nie dziala, chyba , ze dogazuje. przeczucie mi mowi, ze to nie wina skrzyni, moze macie jakis pomysl?

2 sprawa to troszke nie na temat. temperatura silnika nawet po godzinnej jezdzie wskazuje 1/4 skali zamiast 1/2. dodam, ze powietrze leci gorace. czyzby czujnik?

pozdrawiam

Opublikowano
CurwaJegoMac, Twoj nick lamie zasady forum BKP.

Po pierwsze: zapoznaj sie z regulaminem forum.

Po drugie: wyslij PW do Admina z prosba o zmiane nicka na jakis normalny.

Po trzecie: niezastosowanie sie do punktu drugiego bedzie skutkowalo banem.

Cóż.... nie będę polemizował.

 

A co do mojego tematu - ciesze się, że pojawiło się trochę postów, szkoda tylko, że żaden nie dotyczy mojego problemu :mrgreen:

Jeśli nikt nie potrafi mi nic podpowiedzieć, to może przynajmniej ktoś posiada inne (szersze) opisy do powyższych numerów błędów :?: Te pochodzą z launcha x431

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.