Skocz do zawartości

[seria 5] Automatyczna skrzynia biegów GM A5S390R - jej wady


MeWho

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego limited czy ta nieprzyjemna przygoda się nigdy nie skończy ? z tego co pamiętam już chciałeś nawet auto taniej sprzedać ale postanowiłeś jeszcze podjąć próbę i teraz czytam że znowu po tym coś nie bangla więc co jest grane ?

 

Nie naprawiono mi właściwie skrzyni, a może naprawiono a zalano złym olejem. Szarpie przy zmianie biegów, czuję też każdą redukcję. No i najważniejsze - nie stratuje bez gazu jak jest po dłuższym postoju (np. przez noc).No i tu mam przeprawę z warsztatem - twierdzą że wlali odpowiedni olej ale doprowadzić skrzyni do ładu nie chcą/nie potrafią. Jedyne co robią jak tam jadę to kasują adaptację i każą jeździć bo jest ok.

Skrzynię A5S390R zalali olejem ESSO LT 71141.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 949
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Skrzynię A5S390R zalali olejem ESSO LT 71141.

N0 to złym zalali, mogłeś im kupić olej odpowiedni w ASO koszt ok 37zł litr wchodzi w pustą 8,1 litra , Esso stosowany jest głównie w skrzyniach ZF ale niekoniecznie- Skrzynie A5S360/390R powinni zalać olejem Texaco ETL 7045E albo 8072B - ESSO LT a Texaco ETL mają zupełnie inne własciwości - co za durnie nie dość że ESSO drogi to jeszcze pasuje wylać :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie naprawiono mi właściwie skrzyni, a może naprawiono a zalano złym olejem. Szarpie przy zmianie biegów, czuję też każdą redukcję. No i najważniejsze - nie stratuje bez gazu jak jest po dłuższym postoju (np. przez noc).No i tu mam przeprawę z warsztatem - twierdzą że wlali odpowiedni olej ale doprowadzić skrzyni do ładu nie chcą/nie potrafią. Jedyne co robią jak tam jadę to kasują adaptację i każą jeździć bo jest ok.

Skrzynię A5S390R zalali olejem ESSO LT 71141.

 

czesc, proponuje oddac sprawe do sadu - ja tak zrobilem, niedawno wygralem sprawe z partaczami z autojozefow.pl, co prawda wyrok sie jeszcze nie uprawomocnil, ale komornik juz sciaga naleznosci, bo mam klauzule natychmiastowej wykonalnosci

 

oszusci zmarnowali duzo mojego czasu oraz nerwow, w koncu oddalem samochod do innego warsztatu i obciazylem ich kosztami naprawy

 

pamietaj, ze jesli wybierzesz droge sadowa, to zbieraj jak najwiecej dokumentacji w formie pisemnej

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

limited czy dali ci fakture za naprawe?

jezeli tak, to przycisnij ich o zwrot pieniazkow i jedz gdzies gdzie zrobia to ok.

tak na marginesie ile dales i co niby zrobili?

 

mialem kiedys spiecie z dziadami od wtryskow (sytuacja ewidentnie na moją korzyść) skasowali mnie "konkretnie" i dobrze, ze wziałem fakture na osobe fizyczna - wstawili mi podróbki wtrysków -twierdzili, że orginalne. gdybym wzial na firme to moglbym zapomniec (takie jest prawo).

kolesie -znana firma z rudy slaskiej- twierdzili, ze nie nigdy nie zwracaja pieniędzy - ja na to, ze dzwonie do prokuratora i do przedstawiciela mercedesa, zeby zobaczyl wtryski - kolesie od razu zmiekli i kasiorke oddali!

od tej pory sie nauczylem, ze na pewnych rzeczach nie zaoszczedzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynię A5S390R zalali olejem ESSO LT 71141.

N0 to złym zalali, mogłeś im kupić olej odpowiedni w ASO koszt ok 37zł litr wchodzi w pustą 8,1 litra , Esso stosowany jest głównie w skrzyniach ZF ale niekoniecznie- Skrzynie A5S360/390R powinni zalać olejem Texaco ETL 7045E albo 8072B - ESSO LT a Texaco ETL mają zupełnie inne własciwości - co za durnie nie dość że ESSO drogi to jeszcze pasuje wylać :duh:

 

Oni mają 7045E, ale nalali ESSO bo jak twierdzi szef serwisu jest lepszy.

Jutro tam jadę, szef stwierdził że jeśli się upieram to zmieni mi ten olej na texaco - 700zl i już. Tylko czemu mam drugi raz płacić za olej tego nie rozumiem. Chcę aby na na karcie gwarancyjnej napisał ze wymiana oleju nie powoduje utraty gwarancji i niech sobie w buty wleje ten olej za 7 stów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc, proponuje oddac sprawe do sadu - ja tak zrobilem, niedawno wygralem sprawe z partaczami z autojozefow.pl, co prawda wyrok sie jeszcze nie uprawomocnil, ale komornik juz sciaga naleznosci, bo mam klauzule natychmiastowej wykonalnosci

 

oszusci zmarnowali duzo mojego czasu oraz nerwow, w koncu oddalem samochod do innego warsztatu i obciazylem ich kosztami naprawy

 

pamietaj, ze jesli wybierzesz droge sadowa, to zbieraj jak najwiecej dokumentacji w formie pisemnej

 

Nie nadaję się do włóczenia po sądach, jaką to dokumentację miałbym zbierać? Mam tylko kartę gwarancyjną i pokwitowanie że zapłaciłem za usługę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

limited czy dali ci fakture za naprawe?

jezeli tak, to przycisnij ich o zwrot pieniazkow i jedz gdzies gdzie zrobia to ok.

tak na marginesie ile dales i co niby zrobili?

 

Mam paragon na "naprawę skrzyni biegów GM 5L40" i na nim jest napisane w jakim samochodzie została wykonana usługa. No i kartę gwarancyjną w której zaznaczone jest że gwarancji udziela się tylko na wymienione części i usługi. Wymieniono sprzęgło, pompę oleju , kpl. uszczelek, filtr oleju i olej.

 

Teraz jest problem z wymianą oleju bo nie da się wymienić całości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

- pisemne zgloszenie reklamcji wyslane za zwrotnym potwierdzeniem odbioru (opis zdarzenia, kiedy byles, co Ci powiedziano itp.), najlepiej udaj sie na zgloszenie reklamacji z jakims swiadkiem, nie jest to konieczne, ale moze byc pomocne

- ocena rzeczoznawcy

- pismo z ASO jaki olej powinien byc wlany

 

za wiele wluczyc sie po sadach nie musisz, trzeba zatrudnic prawnika, niestety trzeba zainwestowac troche pieniedzy, ale pozniej satysfakcja jest duzo - teraz oni ciebie, pozniej ty ich...

 

paragon lub fakture Ci wydali? jesli nie, mozesz postraszyc urzedem skarbowym

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem rano do programu Turbo kamera.

Puki co nie mam odpowiedzi, może się zajmą sprawą.

 

Aha , zapomniałem dodać że szef Palka sugeruje wymianę sterowania skrzyni - 1800 zł. Jakoś nie rozumiem czemu miało by się to popsuć podczas remontu skoro skrzynia przed naprawą chodziła dużo lepiej. Podejrzewam że podmieniono mi płytę aby teraz wyciągnąć następne pieniądze ale tego udowodnić się nie da. Źle wybrałem warsztat i mam konsekwencje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynię A5S390R zalali olejem ESSO LT 71141.

N0 to złym zalali, mogłeś im kupić olej odpowiedni w ASO koszt ok 37zł litr wchodzi w pustą 8,1 litra , Esso stosowany jest głównie w skrzyniach ZF ale niekoniecznie- Skrzynie A5S360/390R powinni zalać olejem Texaco ETL 7045E albo 8072B - ESSO LT a Texaco ETL mają zupełnie inne własciwości - co za durnie nie dość że ESSO drogi to jeszcze pasuje wylać :duh:

 

Oni mają 7045E, ale nalali ESSO bo jak twierdzi szef serwisu jest lepszy.

Jutro tam jadę, szef stwierdził że jeśli się upieram to zmieni mi ten olej na texaco - 700zl i już. Tylko czemu mam drugi raz płacić za olej tego nie rozumiem. Chcę aby na na karcie gwarancyjnej napisał ze wymiana oleju nie powoduje utraty gwarancji i niech sobie w buty wleje ten olej za 7 stów.

 

700zł ?? filtra już nie muszą wymieniać , tylko sam olej co w ASO kosztuje 37zł brutto litr !! to jest 250-300zł po cenie w ASO ale..... teraz jak już zalali całą po naprawie olejem to już nie wyleją go całego , ponad litr zostanie i to przy super znajomości w temacie wymiany oleju w skrzyniach automatycznych , wymienią ale max 6,5 litra , reszta zostanie , dla zasady zadzwon do ASO pierwsze lepsze , podaj ostatnie 7 cyferek VIN i w minute będziesz wiedział jaki olej do automatu i daj koniecznie znać bo ja jestem pewny , mamy te same skrzynki :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plyty to chyba nie wymienili, tam jest duzo kanalikow z plaskitowymi kuleczkami, moze wlazly opiłki z metalu i nie chodzi tak jak powinna.

 

zalozenie sprawy cywilnej to nie jest duzo roboty, musisz miec tylko papiery: rachunek za naprawe i opinie rzeczoznawcy. jezeli opinia rzeczoznawcy jest na twoja korzysc to sprawe masz wygrana. jezeli kolo w sadzie bedzie pewny swego to moze wziasc swojego rzeczoznawce - albo sad wezmie "niezaleznego" i wtedy zaczynaja sie schody - rzeczoznawca musi byc 100% pewny ze to jest jego wina - nie naprawil skrzyni zgodnie z "sztuka"

 

jezeli rzeczoznawca stwierdzi ich ewidentną wine to jestes wygrany.

 

koszt zalozenia sprawy 3 lata temu bylo 250 zeta, formularz wypelniasz sam i idziesz do sadu albo wysylasz poleconym. po 6-12 miesiacach masz "rozprawe" jak kolo zmieknie to zaproponuje ugode. przy ugodzie liczylbym tylko zwrot kasy za naprawe (ktora mu zaplaciles), zwrot za rzeczoznawce i podział kosztow sądowych na 1/2 (czyli placisz 125 zl za rozprawe). jak nie pojdziesz na ugode to mozesz cos wiecej ugrac np. jakies zadoscuczynienie plus naprawa na jego koszt w innym zakladzie.

 

na tym etapie nie placilbym za wymiane oleju 700zl, co najwyzej na jego koszt, a jaka masz gwarancje, że olej który wlał wczesniej nie zniszczył już skrzyni?

 

jeszcze raz pytam ile cie u niego wyniosło?

pzdr

Edytowane przez robiola1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już jestem po wycenie regeneracji skrzynki w ASB Płocheć. Z tego co zapamiętałem to w skład naprawy wchodzi regeneracja konwertera, układu sterującego, uszczelki, olej itp. Dają roczną gwarancję. Całość zamknie się kwotą 6-7tys.zł Szczegółowy kosztorys przedstawię w przyszłym tygodniu, gdy odbiorę autko :| Dodam, że konwerter jest regenerowany na miejscu (mają maszynę do tego)

Właśnie odebrałem auto 2 dni temu z serwisu ASB Płocheć, zrobiłem jakieś 500km, skrzynia chodzi bez zarzutu.

A5S390R zalalana olejem ESSO LT 71141.

Dostałem 1 rok gwarancji na papierze.

Koszt naprawy po upuście 5800zł.

Szczegółowo: filtr 70, olej 480, regeneracja konwertera 700, regeneracja pompy 650, komplet uszczelek 550, tarcze 272, komplet panewek 600, test elektrozaworów 200, valve body test i regeneracja płyty sterującej 1000, montaż;demontaż i robocizna skrzyni 1600

Co do oleju powiedział, że zalany jest właściwy do tych skrzyń syntetyczny, a podstawą jest prawidłowa regeneracja skrzyni biegów.

Dodam, że Płocheć sam regeneruje konwertery i posiada sprzęt do testowania układu sterującego poza autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry zapomnialem,

musisz miec tez cos co dokumentuje ich naprawy po naprawie. jakies cos co dostawales po reklamacjach. tak zeby sad widział, że dałeś im kilka szans na poprawienie sie :mrgreen:

 

Nic nie robili po naprawie tylko kasowali adaptację. Przed chwilą dzwoniłem do automat.pl. Powiedziano mi że jeśli ESSO był wlany do pustej skrzyni to nie jest on przyczyną problemów. Twierdzą że w skrzyni nie wymieniono czegoś lub źle złożono. Zapytano jak długo trwała naprawa, jak powiedziałem że 7 godzin to stwierdzono że w tak krótkim czasie nie mogli wyczyścić płyty sterowania i że skrzynia jest do rozbiórki i mycia. Beznadziejna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry zapomnialem,

musisz miec tez cos co dokumentuje ich naprawy po naprawie. jakies cos co dostawales po reklamacjach. tak zeby sad widział, że dałeś im kilka szans na poprawienie sie :mrgreen:

 

Nic nie robili po naprawie tylko kasowali adaptację. Przed chwilą dzwoniłem do automat.pl. Powiedziano mi że jeśli ESSO był wlany do pustej skrzyni to nie jest on przyczyną problemów. Twierdzą że w skrzyni nie wymieniono czegoś lub źle złożono. Zapytano jak długo trwała naprawa, jak powiedziałem że 7 godzin to stwierdzono że w tak krótkim czasie nie mogli wyczyścić płyty sterowania i że skrzynia jest do rozbiórki i mycia. Beznadziejna sprawa.

I mają racje , coś im wpadło czy zostało , chirurgom też się zdarza coś zaszyć :mrgreen: dobra , koniec śmiechów , ja też zalałem kiedyś ESSO i zrobiłem kilka set km zanim wylałem i wlałem odpowiedni ale nie widziałem różnicy w pracy skrzynki , po prostu coś im nie wyszło i teraz zaczynają się schody , teraz żałuję że nie pojechałeś do Tomka k.Olkusza a dałem Ci namiary na GG bo sam pytałeś , robił mase skrzyń i nikt do niego nie wracał - cena jak pisałem od 5 do 6 tyś zł

Edytowane przez Mike68
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazdy, warsztat ASB mowi co innego, jeden facet dawał sobie jaja obciąć, że mam orginalnie, fabrycznie zalanego shella kolor słomkowy, twierdził, że jak jest czerwony to w fabryce sie pomylili :mad2:

jak poszukasz na forum to znajdziesz negatywne opinie na temat warsztatu automat.pl - po prostu metlik w głowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra , koniec śmiechów , ja też zalałem kiedyś ESSO i zrobiłem kilka set km zanim wylałem i wlałem odpowiedni ale nie widziałem różnicy w pracy skrzynki , po prostu coś im nie wyszło i teraz zaczynają się schody

 

I co ja mam teraz zrobić ? W automat.pl powiedzieli też że jak będę dalej jeździł to rozwalę skrzynię :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daaanelit napisal:

Właśnie odebrałem auto 2 dni temu z serwisu ASB Płocheć, zrobiłem jakieś 500km, skrzynia chodzi bez zarzutu.

A5S390R zalalana olejem ESSO LT 71141.

 

jak zrobisz na niej 200tys km bezawarnie, to bedzie cała Polska do niego jezdzic.

czego ci i nam serdecznie życzę! :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra , koniec śmiechów , ja też zalałem kiedyś ESSO i zrobiłem kilka set km zanim wylałem i wlałem odpowiedni ale nie widziałem różnicy w pracy skrzynki , po prostu coś im nie wyszło i teraz zaczynają się schody

 

I co ja mam teraz zrobić ? W automat.pl powiedzieli też że jak będę dalej jeździł to rozwalę skrzynię :cry2:

chyba musisz u nich to dalej ciagnąć bo jak już zacząłeś to pasuje skonczyć , ktoś inny owszem ale nowe koszta , musiał by sporządić dokumentacje z mocnymi argumentami że ONI coś nie tak zrobili i sądy a kto lubi po nich chodzić ?? ja nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.