Skocz do zawartości

Problem z załączeniem turbiny 320d - strona 3 nowy problem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Posiadam BMW E46 320d 183 tys km(136 KM) . Mam taki problem że jak sobie jadę na jakimś biegu i silnik ma obroty poniżej 2000 i wcisnę gaz do oporu to po osiągnięciu 2000 obr turbina się włączy , zacznie ładnie ciągnąć , ciągnie przez jakieś 300-400 obr do około 2400 obr i późnij samochód łapie muła lekkiego i dalej jedzie już normalnie. To mój pierwszy diesel ale z tego co się orientuję to powinien ciągnąć ładnie caly czas.

W celu naprawy poczytałem forum , wyczyściłem EGR i odłączyłem od niego niebiesko czarny przewód w który wkręciłem śrubkę. Po wyczyszczeniu samego EGRu poprawiło się ale często się zdarza że podczas ciągnięcia na chwilę przestanie i dalej jedzie.Po odłączeniu przewodu i zaślepieniu go samochód nabrał więcej wigoru , odczuwalnie szybciej się wkręca ale dalej łapie muła. Co to może być :?: Może przepływomierz :?: Turbina wydaję się zdrowa bo z rury nawet podczas ostrej przegazówki na postoju i podczas jazdy nie widać żadnego kopcenia.

 

 

Czytając o EGR wyczytałem że niektórym posiadaczom tego silnika przyspieszenie od 80-120 na czwartym biegu zajmuje 7,5-8 sekund. U mnie jest dłużej , wychodzi około 11-12 sek więc różnica jest. Czy ktoś kto prowadził test może potwierdzić któryś wynik :?:

 

Inny problem to spalanie. w trasie na tempomacie przy prędkości do 110 spala 6,5 litra , może zejdzie do 6 ale niżej raczej nie. Normalna jazda po mieście to 8,5-9 litrów. Chyba troszkę za dużo. Na samochodzie są opony 225/55/16 i to one trochę mogą wpływać na spalanie bo chyba standardowy rozmiar to 205/55/16.

 

Czytałem jeszcze jakiś temat o problemach kogoś z tym że samochód nie szedł więcej niż 160km/h a także na czwartym lub piątym biegu przy wciśnięciu gazu na maksa wskaźnik chwilowego spalania nie wskakiwał na 20 l tylko gdzieś koło 15 l . U mnie jest podobnie. Tam pomógł przepływomierz czy u mnie także jest taka potrzeba go wymienić czy on może odpowiadać za powyższe problemy ??

 

Proszę serdecznie o pomoc.

Edytowane przez Raf19
Opublikowano

Gdzie go szukać ?? Można prosić o jakiś rysunek/fotkę ??

 

Czy to prawda że po wymianie przepływomierza trzeba go przyuczyć za pomocą kompa w serwisie ??

Opublikowano
Czy to prawda że po wymianie przepływomierza trzeba go przyuczyć za pomocą kompa w serwisie ??

 

Nie trzeba.

Były:

E30 324d '87

E36 325td '91

E36 318tds '96

Passat B5 1,9 TDI '97

E46 320d '00

Audi A4 1,9 TDI Multitronic '03

Mazda 6 1,8 '05

E46 320d '03

Opublikowano

hej,

 

miałem bardzo podobny problem w 3.0d

i ile ja sie z tym nawalczyłem a temat nie został rozwiazany,

bo diagnostyce okazało sie że przy 2400 obr, bez żadnej pczyczyny spadało cisnienie doładowania gwałtownie , i znów sie pompowało,

efektem było to że auto w przedziale 2400 obr do 3300 mialo dziure,

ja osobiście sprawdzałem :

EGR,

czujnik podcisnienia przy turbo zmieniłem na nowy,

zmieniałem przepływkę na inną,

zatykałem EGR,

i ciagle problem pozostawał,

dlatego jestem ciekawy jak u ciebie sie ten problem rozwiąże,

 

u mnie przepływomierz działał dobrze w pełnym zakresie,

ile my sie najeździliśmy na trasie z podpiętym KTS i laptopem żeby popatrzeć co się dzieje z parametrami w czasie rzeczywistym i nic,

pomysłów było brak, a moze sie okazać że to była jakas popierdółka,

Opublikowano
Czyli to raczej na pewno przepływomierz ??

 

Raczej na pewno nie, u mnie tez sie tego typu rzeczy dzialy, a okazalo sie ze mialem dziure w wezyku podcisnienia sterujacym turbo, takze przyczyn moze byc wiele.

Były:

E30 324d '87

E36 325td '91

E36 318tds '96

Passat B5 1,9 TDI '97

E46 320d '00

Audi A4 1,9 TDI Multitronic '03

Mazda 6 1,8 '05

E46 320d '03

Opublikowano

Ja miałem podobnie zmieniłem przepływke i jest super ale odradzam przepływki typu MTM tylko Boscha. Starą miałem o numerach 0 928 400 314 tych juz niestety nie produkuja tylko są teraz o numerze 0 928 400 527. I przy takiej wymianie na tą z innymi numerami musi być wgrany sterownik silnika od nowa a nie rzadna jej jakaś akceptacja bo bedzie dziura dalej , soft może być też stuningowany. Tu ją masz część nr. 1

 

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=13_0652&hg=13&fg=20

Opublikowano
do ducadore.. miałeś przypieczone zaluzje w turbinie i to na bank.. znam takie przypadki, wymiana turbiny rozwiązuje problem

:wink:

 

siema,

turbina po regenracji, nowy wirnik, moze coś nie tak złozyli ?

 

zresztą z kierownicami miałem problem na dzień dobry,

i wiem że zrobiłem jeden bład że tą padline regenerowałem,

gdzie nowy wirnik to cena jest spora,

dziś kupiłbym nową turbawe i zapomniał o sprawie,

Opublikowano

,,, na wskazniku manualnym doladowania widać to jak na dłoni a na kompie ni hu.. nie wykryjesz za wolne powielanie..

to jest ta usterka, przypadki o których pisze występowały na turbinach po regeneracji , jakis kolo na giełdzie w Słomczynie bierze stare , dopłacasz 8 paczek i masz po regeneracji i potem szopki.. tak mnie kiedyś wyrąbali cwaniaki z firmy VTG z Sulejówka , ten chudy ryjek nie pamiętam nazwiska, dałem 3tyś niby za nową a była po regeneracji i zmienna geometria się przycierała od samego początku to temat z 2004r jak jeszcze jezdziłem vw tdi....

...jak coś to nowe z Garretta i nie ma problemów :wink:

Opublikowano
Zeby było śmieszniej 2 tygodnie temu zauważyłem u siebie tez leciutką dziurę 2500-3000. Nie jesst to tragedia, ale wyczuwalne. Z tym że 1-3 bieg nie czuje różnicy a na 4 i 5 to jest i...nie zawsze!!! Jutro czyszczę przepływkę i rurki z doprowadzeniem "tlemu" obejrzę. Poza tym jestem Ciekaw czy po wymianie przepływki będziesz miał poprawę...bo głupio by było gdybyśmy we dwóch niepotrzebnie ją kupili :D
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

trzeba być dobrej myśli,

co do turbawek to na dzień dzisiejszy nie dałbym do regenracji jakbym wiedział że turbawa dobita, kupiłbym nową i problem z głowy,

no cóż mądrym się jest po fakcie z reguły,

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam.

Mi padło turbo, ma początku straciło nagle moc (wcześniej przez rok chodziło bez zarzutów), po dojechaniu na najbliższy parking pociągnęło olej z silnika.

Z braku kasy i potrzeby szybkiej naprawy auta kupiłem turbinę (ze zmienną geometrią) po regeneracji ( i oddaniu starej) za 1200 zł.

Gwarancja na 6 miesięcy, cały nowy środek turbiny.

Na razie auto jeździ nawet lepiej jak na starej (która moim zdaniem chodziła idealnie).

Facet który sprzedawał mi turbinę dokładnie obejrzał moją starą zepsutą i stwierdził że najbardziej prawdopodobna przyczyną awarii mogło być niedbanie o nią przez poprzedniego właściciela tzn. nieschładzanie jej po szybkiej jeździe.

Olej oraz filtr powietrza nie miały wg niego wpływu na awarię turbiny, bo wszystko było czyste i na bierząco zmieniane.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Ja kupiłem przepływomierz MTM 14 stycznia 2008r. , po zamontowaniu wszystko było super , ale tylko do 20 lutego. Padła mi, auto zaczęło mulić ,problem z osiągnięciem 90 km/h. Odłączyłem ją i auto zaczęło jechać lepiej.Byłem u elektro-mechanika i potwierdził , że przepływomierz jest do wymiany.Firma , w której kupiłem dała rok gwarancji , pod warunkiem , że dostarczę im ekspertyze że przepływomierz jest uszkodzony i z jakiego powodu.Na to wszystko , jeżeli im wyślę i oni zrobią swoją ekspertyzę i okaże się że awaria przepływomierza nie dotyczy gwarancji to obciążą mnie kosztami ekspertyzy , którą wykonali.

Także chyba lepij wydać więcej kasy na oryginalną przepływówkę i mieć spokój i PRAWDZIWĄ GWARANCJĘ .

pozdrawiam

Opublikowano

Ja kupiłem przepływomierz MTM 14 stycznia 2008r. , po zamontowaniu wszystko było super , ale tylko do 20 lutego. Padła mi, auto zaczęło mulić ,problem z osiągnięciem 90 km/h. Odłączyłem ją i auto zaczęło jechać lepiej.Byłem u elektro-mechanika i potwierdził , że przepływomierz jest do wymiany.Firma , w której kupiłem dała rok gwarancji , pod warunkiem , że dostarczę im ekspertyze że przepływomierz jest uszkodzony i z jakiego powodu.Na to wszystko , jeżeli im wyślę i oni zrobią swoją ekspertyzę i okaże się że awaria przepływomierza nie dotyczy gwarancji to obciążą mnie kosztami ekspertyzy , którą wykonali.

Także chyba lepij wydać więcej kasy na oryginalną przepływówkę i mieć spokój i PRAWDZIWĄ GWARANCJĘ .

pozdrawiam

Opublikowano

Wymieniałem turbinę , też była regenerowana i z gwarancją na rok .Po zamontowaniu strasznie mi świszczy, na biegu jałowym jest cicho , ale już przy 1200 obr. zaczyna gwizdać .Wszystkie przewody mam szczelne i nie mam pojęcia co tak gwiżdze ???

pozdrawiam i może ktoś miał podobny problem i się podzieli

Opublikowano

Nowe wieści.

Niestety przepływomierz jeszcze nie doszedł bo wyszły chece z kurierem

Został zaślepiony EGR poprzez zatkanie wężyka podciśnienia śrubką. Teraz gdy podłączę wężyk do EGRa i dodam gazu lekko to z tej metalowej rurki zaczyna napierdzielać dym ciemny , spaliny chyba. Ogólnie dusi się. Więc BMW jeździ tak jakby z odłączonym EGRem

Ostatnimi czasy już prawie wcale nie czuć pracy turbiny , nie ma wyraźnego ciągu od 2000 obr. Dodatkowo przez to zaślepienie EGR przy 3000 obr na każdym biegu w środku zaczyna robić się mega głośno , gdy jest 3500 obr jest już normalnie.

Auto dojeżdza do 160 km/h i koniec.

 

To musi być przepływka , dodatkowo przy okazji zajrzy się do EGRa czemu tak dymi i się dusi

Opublikowano
Wymieniałem turbinę , też była regenerowana i z gwarancją na rok .Po zamontowaniu strasznie mi świszczy, na biegu jałowym jest cicho , ale już przy 1200 obr. zaczyna gwizdać .Wszystkie przewody mam szczelne i nie mam pojęcia co tak gwiżdze ???

pozdrawiam i może ktoś miał podobny problem i się podzieli

 

Do BMW tylko nowaa, ja przerabialem ten temat i zdecydowalem sie na nowaa. Zadna inna nie chodzila tak jak trzeba. Wymienialem 4ry regenerowane turbiny i kazda podobnie sie zachowywala... Tak jak w Twoim przypadku gwizdała i wyła na zimnym silniku. Co z tego ze masz gwarancje jak i tak auto nie bedzie ci chodzic tak jak powinnoo. Oddaj ja i kupuj nowaa, a bedziesz zadowolony w 110%

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam

Możecie napisać gdzie kupujecie nowe turbiny Gerretta i w jakich cenach?

Chodzi mi o silnik 2.0 150 km, M47N (ze zmienną geometrią).

Ja kupiłem po regeneracji, na razie jest OK, ale jak długo nie pochodzi to najpewniej w przyszłosci trzeba będzie kupic nową.

Pozdrawiam

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.