Skocz do zawartości

[E39] Multifunkcja i tempomat - dołożenie - od 09/98


Rekomendowane odpowiedzi

dzięki thenygoos za pomoc tempomat działa :D :D :D :D :D :D :D :D , bez twoich wskazówek nie dał bym rady :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: Pozdrawiam jeszcze raz dzięki :handshake: :handshake: :handshake: :handshake: :handshake: :handshake: :handshake: :handshake:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 335
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 5 tygodni później...
witam ponawiam moje pytanie co do tempomatu w e39 525tds pod który pin w sterowniku dde mam sie podpiąć dodam że sterowni to bosch na jedną szeroką wtyke proszę o pomoc Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki, pamiętałem o Tobie, Kolego, ale jestem ostatnio mało czasowy... Czy możesz mi podać info o m-cu i roku produkcji Twojego auta oraz info o elektronice? DDE 3.0, czy DDE 4.0, czy może masz silnik M51 (nie bardzo mam rozeznanie na dieslach)?

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

ja robiłem tak jak na opisie i u mnie działa lecz nie do końca

np przyciski radia góra, dół działają odwrotnie klikasz w gore to idze w dół a jak klikasz na dół to idze w gore

tez tempomat działa dziwnie włączenie i wyłączanie działa ikonka sie pokazuje i znika, ale jak klikam nad włącznikiem ikonkę tempomatu to nic sie nie dzieje a jak klikam + na tempomacie to tempomat sie załącza potem i + i - działają juz później prawidłowo dodają i odejmują gaz

co to może być ?

 

a dodam

e46 320d 136km 2000r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie działa lecz nie do końca np przyciski radia góra, dół działają odwrotnie klikasz w gore to idze w dół a jak klikasz na dół to idze w gore

 

Hmm... Nie wiem "o co kaman", więc odpowiem żartem: może przekręć sobie kierownicę o 180 stopni, to wówczas góra będzie góra, a dół - dół :-)

 

 

tez tempomat działa dziwnie włączenie i wyłączanie działa ikonka sie pokazuje i znika, ale jak klikam nad włącznikiem ikonkę tempomatu to nic sie nie dzieje a jak klikam + na tempomacie to tempomat sie załącza potem i + i - działają juz później prawidłowo dodają i odejmują gaz

co to może być ?

 

Z tempomatem to normalne i świadczy, że nie doczytałeś manuala swojej Berci lub nie testowałeś co i jak działa: symbol "zegarka" to pamięć przywracająca poprzednie ustawienie prędkości (jak po uruchomieniu silnika nie miałeś żadnej prędkości ustawionej i zapamiętanej, to pamięć jest czysta, więc nic nie zadziała). Jak już masz aktywny tempomat (świeci Ci się kontrolka tempomatu na desce) i chcesz ustawić prędkość z jaką jedziesz, to naciskasz "+", którym się właśnie ustawia żądaną prędkość, potem "+" i "-" to zmiana prędkości. Jak np. przyhamujesz lub wciśniesz sprzęgło, to układ będzie aktywny, a w zasadzie stand-by, ale tempomat się odłączy, jednak będzie miał w pamięci ostatnio ustawioną prędkość. Jak wówczas wciśniesz symbol "zegarka", to auto przyspieszy do właśnie tej ostatnio ustawionej prędkości, jeśli nowa prędkość jest niższa od ostatnio ustawionej (lub hamując delikatnie silnikiem będzie czekać aż się zrówna z tą ustawioną, jeśli nowa prędkość jest większa niż ostatnio ustawiona)...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super to znaczy ze tempomat działa prawidłowo

bete mam juz prawie 2lata a dopiero teraz ta multifunkcje dozuciełm chciałem kupic ten zestaw instalacyjny na allegrto za 240zł ale znalazłem tutaj ten opis, a 3 kabelki i pare zlaczek nie jest warte 240zł wiec jestem zadowolony z tego opisu gratulacje dla autora ;)

tylko czemu to przełączanie stacji mam odwrotnie moze to wina radia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaaa... może to dlatego... myślałem, że masz jakiegoś BUSINESSA, albo PROFESSIONALa :-)

własnie wystawiłem na allegro CD business ALPINE 2002r [ 360zł ] radio wyjełem 2msc temu i dopiero teraz sprzedaje

co do reszty multifunkcji to działa super jeszcze raz super opis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś opisać kolory kabli w taśmie pod poduszkę jednonabojową?

 

brązowy - masa

fioletowy - ?

czarny - ?

biały - ?

 

który z nich to zasilanie, który I-bus, który DME?

PZDR :)


GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :dance:


http://img171.imageshack.us/img171/9086/2fn2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę to Ci ustalić jak dokładnie jest w Twoim aucie, ale muszę znać m-c i rok produkcji Twojego auta oraz typ silnika (M51, M52 itp)... Z reguły czerwony to zasilanie, a biało-szary wzdłuż z żółtymi poprzecznymi prążkami to i-bus... Fioletowy i czarny - chagiewu

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

09/96

 

Taśma od kierownicy z MFL przykręcana do kierownicy. Wtyczka odpowiadająca za MFL ma kolory jak podałem wyżej.

PZDR :)


GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :dance:


http://img171.imageshack.us/img171/9086/2fn2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś opisać kolory kabli w taśmie pod poduszkę jednonabojową?

 

brązowy - masa

fioletowy - ?

czarny - ?

biały - ?

 

który z nich to zasilanie, który I-bus, który DME?

brązowy-masa

biały-ibus do radia

fioletowy-+12v

czarny-do tempomatu

Jestem pewny tych opisów kabli bo sam zakładałem kiere z e39 do e36

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Może mi ktoś rozkminić kolorystykę kabli bo u mnie jest troszkę inaczej więc mam CZARNY, ŻÓŁTY, SZARY to od strony MFL, a od strony samochodu BIAŁO SZARY w prążki ŻÓŁTE, FIOLETOWO BRĄZOWY, NIEBIESKO CZARNY.

 

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam szanownych forumowiczów ! ! !

 

sprawdzałem u siebie czy jest możliwość podpięcia tempomatu,w komorze silnika przy przepustnicy ida dwie linki jedna od gazu druga od tempomatu sa rówież wszystkie wtyczki przy silniku.teraz pytanie czy kwestia wymiany tylko kierownicy na multifunkcje i podłączenie wszystkich wtyczek w kierownicy czy muszę coś jeszcze przerabiać,foto porada owszem bajka,lecz brakuje zdjęć jeżeli kolega jest w stanie zrobić upload będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.