Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie. Chaciałem się z wami podzielić pewną informacją. Otórz posiadam BMW 318 IS 93r i jak to wiele naszych samochodów miałem problem z falującymi obrotami. Opisze najpierw co było mojemu BMW. Jak samochód był zimny to po odpaleniu przez jakieś 5 sekund obroty falowały ale podczas dalszej jazdy już broty na biegu jałowym były OK. Gdy samochód był rozgrzany to żeby go odpalić musiałem delikatnie nacisnąć pedał gazu aby mi odpalił (brak wolnych obrotów) ale jak już odpalił to znowu przez ok. 5 sekund obroty falowały a potem były OK. Czytając wiele postów na tym forum przyczyn mogło być wiele począwszy od przewodów wysokiego napięcia przez sonde labde a skączywszy na wymianie połowy silnika. Oczywiście po podłoczeniu do komputera wykazywało, że jest wszystko OK. W moim przypadku przyczyną całego całego nieszczęścia był PRZEPŁYWOMIERZ, który to został przeczyszczony i jak ręką odioł. Mam nadzieje, że ten opis się komuś przyda. Pozdrawiam.

 

B-ędziesz M-ógł W-yprzedzać

Opublikowano
Widziałem jakieś preparaty do czyszczenia przepływomierzy ale nigdy tego nie robiłem
http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano

To, że w każdym takim przypadku, trzeba zaczynać od przepływomierza, to chyba już każdy właściceil BMW powinien wiedzieć, a juz forumowicze to na 100%.

Przepływomierz, sinlik krokowy, przewody wysokiego napięcia, cewki, świece, sonda lambda (dopiszczie co zapomniałem) to chyba elementarz BMW-owicza (jezeli chodzi o silnik). A wielu "niby" mechaników, zaczyna od wymiany rozrządu, VANOS-ów, uszczelek pod głowicą ... :duh:

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Przyznam się, że sam przepływomierza nie czyściłem a jedynie zaprowadziłem samochód do mechanika i on to zrobi, jak ?, tego nie wiem więc nie powiem.
Opublikowano
Ja mam jeszcze jedno pytanko do znawców tematu.Samochód gaśnie mi przy hamowaniu , na zimnym silniku faluje okropnie dopiero jak sie rozgrzeje falowanie ustepuje chociaż czasami potrafi zafalować przez 5 sekund.Rano czasami obroty zatną sie na 1500-2000tys(falowanie) i dopiero po przegazowaniu do 5000tys spadają i falują w zakresie 800-1100obr(linka w porządku).Czy takie objawy mogą jednoznacznie wskazywać na przepływomierz :?: Jeżeli jego czyszczenie nic nie pomoże to bede musiał go wymienić na ślepo , a to nie jest tania zabawka :x więc prosze was o pomoc.Dodam że podobnie jest i na gazie i na benzynie , przy czym na benzynie samochód do osiągniecia 2500tyś obr. nie pali tak jakby na jeden cylinder(bez różnicy czy ciepły czy zimny) :evil:
Opublikowano
.Samochód gaśnie mi przy hamowaniu , na zimnym silniku faluje okropnie dopiero jak sie rozgrzeje falowanie ustepuje chociaż czasami potrafi zafalować przez 5 sekund.Rano czasami obroty zatną sie na 1500-2000tys(falowanie) i dopiero po przegazowaniu do 5000tys spadają i falują w zakresie 800-1100obr(linka w porządku):

Tu wydaje mi się żę powinieneś zobaczyć czy masz dobrze ustawioną przepustnicę tzn. czy jak jest zamykana to słychać charakterystyczne tyknięcie.(zgaszony silnik)

 

Przepwówkę łatwo się rozbiera:

nożykiem tapicerskim naciąć w okołe górnej obudowy - tej plastikowej , i dość mocno trzeba ją podważać , uważać przy tym aby jej nie uszkodzić . Po zdjęciu dekla zobaczysz całe ustroistwo , zacznij od przedmuchania a potem oczyść potencjometr jakimś płynem (do tego przeznaczonym).

Poruszając ręką klapkę spiętrzającą , zwróć uwagę czy porusza się bez zacięc i płynnie , ale z oporem sprężyny . Jak czuć opory to psiknij WD po panewkach.

Można rozebraną sprawdzić czy działa po w/w zabiegach wkładają ją do samochodu.Jak tak to skleić silikonem i zamontować na stałe.

Opublikowano

Ktoś jeszcze poleca do tego WD?

Ktoś jeszcze w ogóle poleca WD ?

Pozdrawiam

BMW - najlepsza metoda na łagodzenie wewnętrznej natury
Opublikowano

ostatnio czyściłem przepływomierz i zauważyłem że nawet w chwili zamknięcia wokół tej klapki (która jest przykręcona na dwóch śrubach) jest prześwit. Czytałem że to wszystko powinno być szczelne. Dlatego mam pytanie jak to wygląda u was ? Czy tak powinno być?

A może mam coś żle.

Mam BMW E36 316 M40.

Za odpowiedzi z góry dziekuje.

Opublikowano

Ustalcie jeszcze o jakich przepływkach mówicie ;)

Są klapowe i rezystancyjne (i jak dobrze pamiętam, to w dwóch odmianach).

W M20, M30 itp. są klapowe, w M50, M60 itd są rezystancyjne ... i czyści się je zupełnie inaczej ;) :lol: , bo za chwilę się nie dogadacie :)

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

Czy opisywany opis :) dotyczy przeplywomierzy klapkowych ?

czy link http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GB41&mospid=47344&prod=19920600&btnr=13_0167&hg=13&fg=15 zawiera na ysunku przepływomierz i czy jest on zamnkięty w obudowie okreslonej numerkiem 7 ?

Który tu to przeplywomierz ? http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=GB41&mospid=47344&prod=19920600&hg=13&fg=15

BMW - najlepsza metoda na łagodzenie wewnętrznej natury
Opublikowano

hm ... duży ...

Kawał klocka ... :)

Też musze się zabrać ....

BMW - najlepsza metoda na łagodzenie wewnętrznej natury
Opublikowano

[Piotrekbmw]

Witam Cie mam taki sam motor jak Ty i tez mam problem z przepływką, mam nadzieję że do dzisiaj. Rozebrałem ją wycinając silikn i otwierając klapkę. Wszystko było tam czyste coprawda. Wziąłem benzyne ekstrakcyjną i przeczyściłem wacikiem klapkę - potencjometr grafitowy. Na tulejkach wlałem kroplę olejku do smarowania, bo klapka w przepływce sie lekko przycinała. Rozruszałem ją i narazie jest OK. Narazie zakleiłem klapkę taśmą izolacyjną. Jak będzie wszystko OK zakleję sylikonem montażowym. Efekt zobacze rano jak silnik dobrze wystygnie i odpale na zimnym. Faktycznie tesz mam mały prześwit na tej klapce przykręconej dwoma śrubami.

Opublikowano

Poszedęlm do gościa, który mial już nie jedną w posiadaniu (bmw) i mówię, że może pomógłby mi przeczyścić przepływomierz

Powiedział mi, że mam sobie dać spokój

Dlaczego?

Powiedział, że są tam tylko bardzo cienkie druciki, które łatwo uszkodzić. Ja w sumie tego nie rozbierałem. Pytałem się go na czym polega to czyszczenie, i czy możnaa dokonać czyszczenia nie narażając tych wspomnianych drucików - ale po prostu mnie wyleczył, nie odpowiadając mi wprost

jak jest w rzeczywistości - czy czyszczenie przeplywomierza dotyczy też ingerencji w te wspomniane druciki ?

Pozdrawiam

BMW - najlepsza metoda na łagodzenie wewnętrznej natury
Opublikowano
co do obrotów to przy mojej 328 e36 falowanie na obrotach zauważam tylko na LPG.podobno to jest norma na LPG.na benzynie chodzi jak złoto. POZDRAWIAM!
Opublikowano

czyszczenie przepływomierza dotyczy tylko przepływomierzy klapkowych a widocznie u ciebie jest nowsza wersja przepływomierza z tak zwanym gorącym drutem. więc nie ma co tam czyścić! ale sprawdź jaki masz przepływomierz! jeśli metalowy z ruchomą klapką to możesz czyścić.

jednak jeśli masz cały plastykowy przepływomierz to może to być ten z drutem który się nagrzewa i jest studzony przez powietrze i ta różnica temperatur jest mierzona i podawana dla komputera. W takim przepływomierzu nie ma co czyścić!

Opublikowano

Hm ...

obudowa jest plastikowa w kolorze czarnym. Wszystko szczelnie zamkniete. Z jednej strony przy wyjściu z filtra powietrza na przepływke zaraz przed przepływką jest klapka wisząca okrągła - ale to chyba nie ma nic do rzeczy ?

No dobra, czy to znaczy, że jesli mam tenm z drucikiem, to przepływomierza nie sprawdzę ?

A może komputer na stacji diagnostycznej by to sprawdził ... pomyslę

Pozdrawiam

BMW - najlepsza metoda na łagodzenie wewnętrznej natury
Opublikowano
jak masz gaz w aucie to powinna być taka metalowa klapka wisząca z góry w okrągłej aluminiowej obudowie praed przepływką! będzie to klapa przeciwwybuchowa do gazu!
Opublikowano

a jak masz gaz to na gazie zawsze będą ci lekko pływać obroty!

a auto jak chodzi na benzynie ma lepsze obroty bo wtryskiwacze podające paliwo są prawie przy cylindrach i paliwo podawane jest pod ciśnieniem a gaz ma długa drogę z reduktora do cylindra i w dodatku auto na gazie działa jak na gaźniku bo gaz zasysany jest z powietrzem jeśli nawet masz komputer do gazu to silnik odczuje każda zwłokę komputera.

jest taka zasada jeśli chcesz sprawdzić w jakim stanie jest twój silnik to załóż gaz a od razu wszystkiego się dowiesz czyli jeśli silnik ma choć by małe niedomagania to po montażu instalacji wszystko sie strasznie spotęguje.więc jeśli coś sie dzieje to zawsze sprawdzaj sprawnośc silnika na benzynie

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

WItam

ja mam podobny problem z falujacymi obrotmi na gazie (2.0 m50), w sumie im cieplejszy silnik tym bardziej chodzi nierowno i to jest bardzo denerwujące...tylko ze ja mam sekwencyjny wtrysk! a tu jak dobrze rozumiem gaz jest podawany prosto wo cylindrow, jak benzyna.

 

siliczek krokowy niby byl czyszczony ale dalej nawet na benzynie nieschodzi z obrowow jak trzeba czyli pewnie jest do wymiany

niewiem jak wyglada sprawa z sonda lambda moze tez jest zuzyta?

 

na benzynie po rozgrzaniu silnik tez chodzi nierowno tylko ze w o wiele mniejszym stopniu- trzeba sie wsluchac :)

 

no i jestem w kropce powiedzcie co warto wymienic i czy wogole jest sens bo juz wlozylem w ten samochod sporo kasy ale chcialbym zeby bylo ok

 

a slyszalem jescze od jednej osoby ze 6-cylindrowy silnik NIGDY nie bedzie chodzil dobrze na zadnym gazie, nie idzie tego ustawic - czy to jest prawda?

 

pozdrawiam i prosze o pomoc

Opublikowano

aha i jeszcze jedno

 

niezaleznie czyz na gazie czy na benzynie jak jade z niskimi obrotami i wdusze gaz w podloge to wtedy zaczyna szarpac zwlaszcza jak jest zimny silnik (wtedy jade na benzynie)

 

czym to moze byc spowodowane? moze przepustnica?

 

dzieki, pzdr!

Opublikowano

a slyszalem jescze od jednej osoby ze 6-cylindrowy silnik NIGDY nie bedzie chodzil dobrze na zadnym gazie, nie idzie tego ustawic - czy to jest prawda?

Nie. Ja mam E32 735 R6 na gazie II gen. i chodzi równo :-)

wdusze gaz w podloge to wtedy zaczyna szarpac zwlaszcza jak jest zimny silnik

Bardzo dobry sposób na zniszczenie silnika, a czemu szarpie to nie wiem ;) Może któryś cylinder dostaje zbyt małą dawkę paliwa(albo w ogóle) i wtedy szarpie ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.