Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie zamierzam tutaj epatować tragicznymi zdjęciami ani obrazami.. Przedstawię tylko wyniki zwykłych crash testów.

 

1. Wypadek zasymulowany w normalnych warunkach drogowych - nie jakieś tam normy NCAP - tylko to co sie dzieje kiedy zderzamy się czołowo. Dwa duże, w czasach swojej świetności bardzo bezpieczne samochody, a teraz dosyć popularne na naszych drogach.

2. A tu jak uderzmy w pieszego - chyba nikt nie chciałby być na miejscu manekina...

http://www.youtube.com/watch?v=iZGVWi3T4lg

3. A tu nasza popularna e-36

4. Może niezbyt profesjonalny test, ale pokazuje zachowanie samochodów - w tym nasze popularne e-30.

http://www.youtube.com/watch?v=5B4DIWXRdE4

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano
Oczywiście nie kwestionuję NCAP, ale ono daje dobre porównanie jakie auto wybrać. Natomiast ten pierwszy film który zamieściłem przemawia bardzo do wyobraźni bo mamy złudne poczucie podróżowania dobrym dużym bezpiecznym samochodem... a przy zderzeniu przy przepisowej prędkości zostaje z niego kupa blachy :/ ... ten gościu wypowiada sie tam, że nikt by nie przezył i że nawet nowoczesne auto raczej miałoby problemy z ochronieniem pasażerów :/

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano

Widziałem w "5th Gear" podobny test - nowe Espace vs stary model - czołówka, pod lekkim kątem od strony kierowcy. Nie były zdalnie sterowane tylko naciągnięte na jakieś linki czy coś w tym stylu, które rozpędzały te samochody do zawrotnej 50ki na godzinę! Wyniki zderzenia były porażające! Jeżdżąc w samochodzie wydaje się, że 50km/h to nic. Ze starego praktycznie nie został przód. Test obserwował jakiś ekspert od spraw wypadków i bezp. ruchu. Najlepszy był jego komentarz na końcu materiału. Tiff stwierdza (chodziło o starego Espace'a, nowy był praktycznie nie-tknięty), że należy szybko przecinać drzwi żeby zdążyć wyciągnąć ofiary wypadku. Ekspert na to: "Nie ma potrzeby się spieszyć - on pewnie już nie żyje". Uraz narządów wewnętrznych (np. przebicie posladków przez kości udowe!!!) był zbyt poważny żeby wogóle myśleć o ratowaniu osób - i to przy 50 km/h!!!.

Bez komentarza.

Pozdrawiam

Freude am Fahren - anytime, anywhere

Opublikowano

Zgadza się panowie, wypadki czołowe dwóch jadących pojazdów, gdzie prędkości w momencie uderzenia sumują się, to najgorszy ze wszystkich scenariuszy. Stare auta mają to do siebie,że nikt nie myślał przy ich konstruowaniu o bezpieczeństwie tak bardzo, jak teraz kładzie się na to nacisk. Między innymi dzięki instytucji takiej jak euroncap.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
Do tego wszystkiegonależy wziąć pod uwagę, że jeśli jeździmy starszym autem to istnieje duże prawdopodobienstwo, że nie jest juz ono tak sprawne jak nowe, zaś materiały, blachy i reszta nadgryzione przez ząb czasu...lub co gorsza powypadkową przeszłość - dlatego nie ma co szaleć na drodze...

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano

Całkowita racja! Dlatego na właścicielach aut starszych leży duża odpowiedzialność za trzymanie auta w nienagannym stanie,bo czasem to stan samochodu jest przyczyną wypadku...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
Biorąc pod uwagę powyższe wypowiedzi zgadzam się całkowicie ze wszystkim! Komu z was, jadąc samochodem, wydaje się, że 50km/h to zawrotna prędkość? A tutaj - w samochodzie z lat 90' czołówka przy 50 oznacza śmierć (lub poważny uraz) w zderzeniu z innym pojazdem!!! :shock: Chociażby w ruchu miejskim (przyjmując, że wszyscy przestrzegają ograniczenia). Czasem jak widzę jak ludzie zatralalają "trupami" (nie mówię tu o samochodach utrzymanych w dobrym stanie i pewnie sprawnych tech.) to przed oczami mam wypadek i widok gościa od bezp. ruchu oraz tekst: "Nie ma pośpiechu - on już pewnie nie żyje". 50km/h i efekty - SZOK!!!

Pozdrawiam

Freude am Fahren - anytime, anywhere

Opublikowano
Do tego wszystkiegonależy wziąć pod uwagę, że jeśli jeździmy starszym autem to istnieje duże prawdopodobienstwo, że nie jest juz ono tak sprawne jak nowe, zaś materiały, blachy i reszta nadgryzione przez ząb czasu...lub co gorsza powypadkową przeszłość - dlatego nie ma co szaleć na drodze...

fotke mojej e23 zlinkowalem w watku o stluczkach - widoczna na zdjeciu chlodnica jezdzi caly czas... dodam ze 'druga strona' skladajaca sie z 3 samochodow stojacych po sobie na swiatlach wygladala duuuuzo gorzej (poza pierwszym z przodu ktory zostal tylko drasniety).. nikomu nic sie nie stalo na szczescie.

 

oczywiscie nijak sie to ma do uderzenia w drzewo czy sciane, wtedy wolalbym jechac czyms ncap***** niz stara beemka.

Opublikowano
to ze starsze auto po stluczce jest mniej pokiereszowane ma sie nijak do tego ze jest ono bezpieczniejsze, obecne auta sa tak produkowane zeby przy uderzeniu cala konstrukcja brala na siebie obciazenia i dlatego nowsze auta po lekkiej sltuczce sa bardziej rozbite niz te np z lat 90. Po za tym obecnie bardzo duzy nacisk kladzie sie na to aby cala energia z kolizji rozeszla sie po konstrukcji i nie naruszyla kabiny a co za tym idzie nie poddala pasazerow pod duze przeciazenia ktore w efekcie powodowalyby smierc.
Opublikowano
to ze starsze auto po stluczce jest mniej pokiereszowane ma sie nijak do tego ze jest ono bezpieczniejsze, obecne auta sa tak produkowane zeby przy uderzeniu cala konstrukcja brala na siebie obciazenia i dlatego nowsze auta po lekkiej sltuczce sa bardziej rozbite niz te np z lat 90. Po za tym obecnie bardzo duzy nacisk kladzie sie na to aby cala energia z kolizji rozeszla sie po konstrukcji i nie naruszyla kabiny a co za tym idzie nie poddala pasazerow pod duze przeciazenia ktore w efekcie powodowalyby smierc.

oczywiscie ze tak.

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Oglądałem właśnie crash-test e36 no i porównałem wyniki testów NCAP e36, e46, i e91 i się przeraziłem. E36 ma półtorej gwiazdki, a e46 ma juz np 4!!! Szok. :shock:

 

Czy ja wiem czy szok, E36 to konstrukcja z lat 80-tych, a E91 po 2000.

To się nazywa rozwój :cool2:

W szoku byłbym gdyby było na odwrót :norty:

http://pomocdrogowakrk.pl

Tel:790 580 495

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

crash test na żywo BMW i Saaba - niestety z tragicznymi skutkami.

http://www.tvn24.pl/-1,1567298,0,1,tragiczne-skutki-wyprzedzania-na-trzeciego,wiadomosc.html

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Zbliża się zima ;)

Patrzcie na to co was otacza.... "z boku" ;)

 

Bezpiecznej zimy!!!

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Ma ktoś może filmik z crash testu E-34??

Oto crash test e34

też nigdzie nie widziałem tesu e32 i e38 ,a e34 i e39 są,nie wiem dlaczego.Jak ma ktoś crash testy siódemek to wrzucajcie.

Nur bmw e32
  • 1 rok później...
Opublikowano

http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY

 

pouczający crash test - Volvo 940 kontra Renault Modus.

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.