Skocz do zawartości

automat - na stol operacyjny


mr.hahn

Rekomendowane odpowiedzi

witam. moje e-34 stoi nieuzywane od 2 tygodni. przyczyna? skrzynia do wymiany. teraz kilka pytan.

1. dlaczego nie odpala? kreci, kreci ale nie zapala. paliwo jest, pompa sprawna. czy mozliwe, ze przez awarie skrzyni nie zapala auto?.

2. czy jazda na skrzyni w awarii moze prowadzic do uszkodzenia innych czesci w aucie. np silnika?

3. moje auto w ogole nie jezdzi, wiec jak z cholowaniem do warsztatu? czy moge holowac go bez przeszkod na biegu N?

pozdrawiam

 

dodano 14:58.

warsztat w ktorym zamierzam dokonac operacji proponuje koszty wymiany mojej skrzyni czyli 5hp18 do 2litrowego e34 z silnikiem m50----500zl plus olej i filtr. czy to rozsadna cena? czy szukac gdzies indziej?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 1. Nie. Zapali nawet jak skrzynie jest trupem.

Ad2. Nie. Jazda na awarii przez dłuższy okres czasu może zaszkodzić tylko skrzyni. Przy ruszaniu z trzeciego biegu ciśnienie w skrzyni jest dużo wyższe niż normalnie więc elementy z nim związane dostają po zadku.

Ad 3. Tak jak kolega wyżej.

 

500 zł za wymianę to normalna cena, pod warunkiem, że mechanicy wiedzą jak to zrobić a nie np. zakładają najpierw konwerter a potem skrzynię. Zastanów się, czy na pewno nie stać Cię na remont. Statystycznie na 10 przekładek na używkę, odpalają 4. Więc potem od nowa jazda....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za remont pan mechanik zaspiewal mi 2tys i w gore. a z moich obliczen za wymiane zaplace 1500. skrzynia z gwarancja rozruchu oczywiscie.

pozdrawiam

 

Rozruch rozruchem, a jak po 2000 KM padnie to co wtedy ? ASB warto naprawić. Wiesz wtedy na czym stoisz.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec tak. mechanik ktory chce mi zalozyc nowa skrzynie zapewnia, ze jak skrzynia ruszy to bedzie dzialac. powiedzial, ze potrzebna jest mi tylko gwarancja rozruchowa. objawy po ktorych padla?

a wiec. na poczatku spozniona reakcja na zmiane biegow z P na R lub na D. w pozniejszej fazie spozniona reakcja na obroty. czyli gazuje, obroty leca a auto rusza po kilku sekundach. pojechalem wowczas do mechanika, ten skierowal mnie do elektryka a ten wkasowal bledy elektryczne i kazal mi przetestowac auto w roznych predkosciach. przycisnalem ile fabryka dala i skrzynia jest juz w trybie awaryjnym i samochod nie rusza z miejsca. gazuje a auto stoi.

 

no, doslownie pol godizny teamu wyszedlem do niej i chcialem odpalic. akumulator jest padniety. dziwne bo mam nowa centre. samochod stoi 3 tygodnie bez ruchu. apropos. myslicie, ze moge doladowac akumulator zwyklym prostownikiem i bedzie gralo?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za remont pan mechanik zaspiewal mi 2tys i w gore. a z moich obliczen za wymiane zaplace 1500. skrzynia z gwarancja rozruchu oczywiscie.

pozdrawiam

 

Rozruch rozruchem, a jak po 2000 KM padnie to co wtedy ? ASB warto naprawić. Wiesz wtedy na czym stoisz.

 

Dokładnie. Po kupnie używki dla siebie, która miała byc dobra (sprzedający nie miał prawa wiedzieć o uszkodzeniu - dobry i uczciwy chłop) okazało się, że przekładnia zgubiła już kilka zębów... Po założeniu skrzynia ruszyłaby jak złoto. Jednak pojeździłbym na niej góra kilka tygodni lub krócej. Zmielone zęby przekładni urżnęłyby skrzynię jak złoto. Uszkodzenie przkładni odkryliśmy przypadkiem. Koszty wyglądałyby następująco: skrzynia - 900, wymiana - 400, olej i filtr-100. Po śmierci kolejnej skrzyni byłbym w punkcie wyjścia uboższy o 1400 zł. Poza tym, mój kolega prowadzi warsztat naprawy automatów i naprawdę większość przekładek w starszych samochodach, takich jak nasze to niewypały... Bezawaryjny przebieg przeciętnego ZF-a to jakieś 250 tys km. Ciężko znaleźć używkę o mniejszym przebiegu. Remont to najlepsze wyjście, tym bardziej, że części do tych skrzyń są dość tanie. Bez sensu ryzykować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne objawy jak u ciebie opuznioną reakcje na wbity bieg P-D i P-R reszta chodziała dobrze i sarpniecie w momecie ruszania.Kilka razy właczył mi sie nawet tryb awaryjny>

Okazało sie najpierw nieszczelnosc chłodnicy oleju co spowodowało bardzo niski poziom oleju w skrzyni prawie zatarłem biedactwo brakowało 2,5litra zauwazyłem przy wymianie oleju i filtra.

Sprawdzałes poziom oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym sie juz w automat nie bawił.

miałem 325 na automacie i pod koniec mojej jazdy nią skrzynia po prostu była już złom.gdy ją kupował znajomy ode mnie powiedziałem dlaczego cena jest tak promocyjna.pojeździł nią tydzień i nagle brało biegów.ok-wiedział ze tak będzie.kupił drugą automatyczna zrobił ok 10tys znowu padła-a dał za nią z przekładką 800zl.

teraz włożył manuala za 650zl-przeróbek wcale nie ma tak dużo a teraz wie że jeździ.samochód jest dużo żwawszy i aż chce jechać .Tobie tez bym polecał taka przekładkę bo jednak 20-letni DOBRY automat będzie ciężko znaleźć.

 

pozdrawiam Łukasz

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec tak. mechanik ktory chce mi zalozyc nowa skrzynie zapewnia, ze jak skrzynia ruszy to bedzie dzialac. powiedzial, ze potrzebna jest mi tylko gwarancja rozruchowa.

 

Kozak mechanik! Dobry chłop, zna się! :cool2: Spytaj, na jakiej podstawie wyciąga tak daleko idące wnioski i czy zwróci Ci kasę jak jego słomiana teoria weźmie w łeb.

 

objawy po ktorych padla?

a wiec. na poczatku spozniona reakcja na zmiane biegow z P na R lub na D. w pozniejszej fazie spozniona reakcja na obroty. czyli gazuje, obroty leca a auto rusza po kilku sekundach. pojechalem wowczas do mechanika, ten skierowal mnie do elektryka a ten wkasowal bledy elektryczne i kazal mi przetestowac auto w roznych predkosciach. przycisnalem ile fabryka dala i skrzynia jest juz w trybie awaryjnym i samochod nie rusza z miejsca. gazuje a auto stoi.

 

Po pierwsze: Sprawdź olej! Opóźnienia we wchodzeniu biegów lub ich brak mogą świadczyć o jego niskim stanie. Jeśli jest olej a auto w ogóle nie jedzie to hydraulika zdała pracę. Dałeś jej w piec, to wydmuchałeś te resztki uszczelek, które jeszcze były i trzymały jakie takie ciśnienie i teraz już nie pojedzie bo nie zapina sprzęgieł z powodu braku ciśnienia. Nie da się stwierdzić konkretnej przyczyny bez rozebrania skrzyni. Co do błędów skrzyni, to dotyczą one tylko samego sterowania (elektrozaworów) gdy coś się z nimi dzieje, skrzynia z reguły jeździ chociażby w trybie awaryjnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec tak. mechanik ktory chce mi zalozyc nowa skrzynie zapewnia, ze jak skrzynia ruszy to bedzie dzialac. powiedzial, ze potrzebna jest mi tylko gwarancja rozruchowa.

 

Kozak mechanik! Dobry chłop, zna się! :cool2: Spytaj, na jakiej podstawie wyciąga tak daleko idące wnioski i czy zwróci Ci kasę jak jego słomiana teoria weźmie w łeb.

 

objawy po ktorych padla?

a wiec. na poczatku spozniona reakcja na zmiane biegow z P na R lub na D. w pozniejszej fazie spozniona reakcja na obroty. czyli gazuje, obroty leca a auto rusza po kilku sekundach. pojechalem wowczas do mechanika, ten skierowal mnie do elektryka a ten wkasowal bledy elektryczne i kazal mi przetestowac auto w roznych predkosciach. przycisnalem ile fabryka dala i skrzynia jest juz w trybie awaryjnym i samochod nie rusza z miejsca. gazuje a auto stoi.

 

Po pierwsze: Sprawdź olej! Opóźnienia we wchodzeniu biegów lub ich brak mogą świadczyć o jego niskim stanie. Jeśli jest olej a auto w ogóle nie jedzie to hydraulika zdała pracę. Dałeś jej w piec, to wydmuchałeś te resztki uszczelek, które jeszcze były i trzymały jakie takie ciśnienie i teraz już nie pojedzie bo nie zapina sprzęgieł z powodu braku ciśnienia. Nie da się stwierdzić konkretnej przyczyny bez rozebrania skrzyni. Co do błędów skrzyni, to dotyczą one tylko samego sterowania (elektrozaworów) gdy coś się z nimi dzieje, skrzynia z reguły jeździ chociażby w trybie awaryjnym.

 

Dlatego tym bardziej naprawiałbym tą starą. 2000 - 3000 PLN i masz pewność że zapomnisz o sprawie.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coz mam nowine. teraz po zalozeniu kilku tematach an roznych forach o moim problemie dopieo zaczyna mi switac. wnioski.

odpalilem wczoraj auto. nie bylo nawet awarii, pojedzilem po miescie. jest opoznienie w zalapaniu biegow, ale od poczatku nie wygladalo mi to na awarie mechaniczna, tak poprostu czulem. jak mechanik sprawdzal mi olej to byl czarny i smierdzial spalenizna. w tamtym czasie skrzynia spozniala sie tylko na starcie moze 2 sekundy a pozniej normlanie jechal. z ta wiedza ktora teraz mam bylbym przekonany, ze to sprawa starego oleju. teraz? juz nie wiadomo, na polecenie mechanika gazowalem i szafnkowanie sie pogorszylo. bryka bardzo ciezko rusza. jednak zaryzykuje i wymienie olej u jakiegos innego mechanika. a jezeli sie okaze, ze to pomoze.... powybijam chyba dla tego "zajebistego mechanika" okna. dlaczego ten p.... nawet nie wspomnial o tym, ze to moze byc wina oleju?. tylko odrazu mowi, ze droga sprawa, ze same uszczelki do skrzyni 700zl . i ten jego ironicnzy usmiech....zlodziej! . jezeli to wina tylko oleju umieszcze tutaj nazwisko pana. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejna sprawa. rano gdy odpalam na zimnym silniku, oborty mi szaleja z 500 do 2000. szaleje tak dopuki sam sie nie uspokoi( na co nie chce mi sie czekac), albo dopuki nie przygazuje sam i nie potrzymam obrotow na okolo 2000 przez pare sekund. pytanie

 

czy to moze miec cos wspolnego ze skrzynia biegow? problem pojawil sie w mniejwiecej tym samym czasie.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś tu z obecnych robił kiedyś taką przekładkę z automatu na manual?? Orientujecie się jakie to są koszta itd. Coś z komputerem trzeba robić?? Może naprawdę mr.hahn jak byś zamienił sobie na manuala,a nie pchał się w drugi automat tak jak ktoś napisał 20 letni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli olej był czarny i śmierdział spalenizną to oznacza awarię skrzyni - w przeciwieństwie do oleju silnikowego olej w ASB powinien przy wymianie wyglądać tak jak nowy - tak wszędzie piszą i w moich trzech automatach tak było. Tak więc prawdopodobnie wymiana oleju nic już nie pomoże
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś na forum był podobny temat poruszany.Komuś chciano naprawić skrz.aut.Jak piszesz o dziwnych obrotach to skojarzyłem.

Okazało się że wymienił filtry w silniku i skrzynia się naprawiła.Więc ma jedno z drugim coś wspólnego.Zmieniają się parametry i komputer głupieje.

Nie wiem jak u ciebie z filtrami sprawa wygląda ale to są najmniejsze koszta.

Nie mogę tego postu znaleźć.Może to coś pomoże. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli olej był czarny i śmierdział spalenizną to oznacza awarię skrzyni - w przeciwieństwie do oleju silnikowego olej w ASB powinien przy wymianie wyglądać tak jak nowy - tak wszędzie piszą i w moich trzech automatach tak było. Tak więc prawdopodobnie wymiana oleju nic już nie pomoże

skoro smierdzacy olej oznacza uszkodzenie mechaniczne to dlaczego jak dzisiaj odpalilem auto to jezdzi bez zarzutu, bez awarii. to jakas parnaoja. raz dziala a raz nie. nie wyglada mi to na uszkodzenie mechaniczne, bo uszkodzenia mechaniczne chyba sa nieodwracalne? samo sie raczej nie naprawia.chociaz nie wiem.... ehhh... bylem gotow jutro wymienic olej.

 

"Okazało się że wymienił filtry w silniku i skrzynia się naprawiła" tzn? jakie filtry? filtr powietrza? filtr oleju? znam tylko te 2. jechac z tym do zwyklego mechanika?. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym że czarny olej oznacza uszkodzenie mechaniczne skrzyni czytałem wielokrotnie w prasie motoryzacyjnej, sam zawsze przy zmianie mialem olej czerwony. Ale spróbuj wymienić - jest to niewielki wydatek w porównaniu do remontu skrzyni. I spróbuj wymienić filtry jak zrobił kolega w cytowanym wątku - zobaczysz jak będzie.

PS. Gdyby Ci pomogła wymiana filtrów, to i tak zmień olej w skrzyni - bo jak jeszcze jest dobra to jest na dobrej drodze do padu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr oleju wymienialem stosunkowo niedawno. filtr powietrza? od kiedy mam samochod to nigdy... moze tutaj jest problem. mam nadzieje. dziwna sprawa z tym smierdzacym olejem. bo ani mechanik nie powiedzial, ze olej wskazuje na uszkodzenie ani w watku ktory zalozyelm miesiac temu nikt o tym nie pisal. doswiadczeni w postach ludzie pisali raczej, ze to na bank wina starego oleju. poprostu. wymienie filtr i wymienie olej. juz i tak nie unikne kosztow. jezeli okaze sie, ze nic nie pomoglo wymieniam skrzynia na manual.... chyba, ze ktos ma jeszcze jakis pomysl?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.