Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich! Mam male pytanie. Po ostatniej zmianie oleju przejechalem 5tys z kawalkiem i do dzis rano mialem jeszcze dwie zielone 'cegielki' (tak je nazywam). Umylem auto potem sprwdzilem olej- stan ideal, kolor odpowiedni do przebiegu- nie jest juz zloty ale jeszcze nie brazowy calkiem. Potem wsiadam do auta przekrecam kluczyk i zapalila sie tylko jedna zielona cegielka. Zakladam ze przeciez wyciaganie bagnetu i srawdzanie oleju nie mialo na to wplywu ale wydaje mi sie ze po 5tys jeszcze nie czas na tylko jedna cegle?? Ale moze sie myle? A moze cos nie tak z olejem? Pomozcie bo teraz nie da mi to sopkoju. :shock:
O Tempora! O Mores!
Opublikowano

No troszkę to dziwne - żeby po 5tys została tylko jedna zielona cegiełka.

Tutaj komputer bierze także pod uwagę parametry użytkowania samochodu - ale żeby aż tak często gasił diody - może uznał, że ten olej mu nie pasi i tyle.

 

Kto Ci kasował poprzednio przebieg olejowy???

Opublikowano

Ja przejechałem 9000 km i palą się dwie zielone lampki jeżdżę na oleju 5w40 orlen platinium, głównie jeżdżę na trasach po mieście sporo mniej (70%trasy, 30%miasto), napisz czy jeździsz głównie po mieście czy może trasy, bo to ma największy wpływ na szybkość znikania zielonych cegiełek

Pozdrawiam,

Kamil
Opublikowano
No wlasnie nie wiem jaki to olej za bardzo ale wybiore sie do tego komisu gdzie kupowale i zapytam po prostu. Oni serwisowali auto przed kupnem i jak twierdza zmienili olej. Ale mam podejrzenie ze zostawili stary filtr co jest niestety nie do udowodnienia oczywiscie.Dodam ze auto ma w tej chwili przejechane 91tys km i jest to przebieg 100% autentyczny.Rozumiem ze jak zgasnie ostatnia zielona to olej juz do zmiany?
O Tempora! O Mores!
Opublikowano
Tygodniowo robie 220km do pracy i z powrotem za miasto. Z tym ze szybciej jak 120 jeszcze na tej niby trasie jeszce nie jechalem. Ogolnie jezdze plynnie jak tylko sie da i nie krece jej mocno. Codzien zejdzam okolo kilometra ze wzgorza hamujac glownie silnikiem ale nie sadze zeby to mialo jakikolwiek wplyw.Zobacze co dalej bedzie sie dzialo.
O Tempora! O Mores!
Opublikowano
Zmień olej i zobacz co się będzie działo, bo w sumie od razu po zakupie powinno się zmienić olej i filtry nawet jak ktoś twierdzi, że niedawno to robił.
Kamil
Opublikowano
Drogi kolego jest też mozliwośc ze chłopcy z komisu wogóle nie wymienili oleju bo to sie raczej nie zdarza....( koszty) radze poczekaj az zgaśnie ostatnia cegiełka wymien olej filtry i sam z kasuj kontrolki na nowo będziesz miał pewność....pozdrawiam

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Opublikowano
Jak jeździsz krótkie odcinki dom praca i dzieje sie to w zimie to tak ma być , ja wymieniałem olej we wrześniu, zrobiłem 6 tyś km i zostałą mi 1 zielona dioda, wymienisz olej i w sezonie letnim ztobisz 10 tyś i bedą sie swiecić jeszcze 2 diody i tak ma być , zmień olej jak zgaśnie ostatnia (za jakieś 1000km) i nawet sie nie zastanawiaj :!:

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Opublikowano

Jest możliwość że olej jednak juz wymaga wymiany..... zalezy na jakich odcinkach jeździsz itp..

ja jednak stawiam na złe skasowanei inspekcji...

Raz tak miałem że przez 4 tyś km znikły mi wszystkie kontrolki... olej był jak nowy... nawet nie sciemnaił zbytnio... skasowałem jeszcze raz inspekcje... i było ok... natepnie wylałem olej po 6 000km... bo i tak zawsze wymeinaim co 10 000km...

według mnei zle skasowała sie inspekcja...

dowiedialem sie o tym z forum , ze jest taka możliwość

 

na twoim miejscu skasowął b ym inspekcje... i za 5 000km zmeinił olej i skasował ins od nowa

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Opublikowano
Ja jeżdżę 90% miasto krótkie odcinki ale często, zalałem olejem Magnatec i jak narazie po 2,5 tys. nie zgasła jeszcze żadna cegiełka.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na początek - nie ma czegoś takiego, jak "złe skasowanie inspecji", albo się ją kasuje albo nie.

 

"Cegiełki" w E36 (silniki M50, tak samo, jak i w E34) są liczone co 2500km standardowo, ale jeżeli silnik jest zimny, to przebieg jest liczony dwa razy szybciej, a jeżeli silnik pracuje powyżej 4500rpm, to liczone razy 1,5.

 

Inaczej:

przebieg = przebieg_licznikowy * ( 1 + (zimny_silnik * 1) + (obroty_pow_4500prm * 0,5) )

limit przebiegu to 12500km (2500km na cegiełkę).

 

Wynika z tego, że między wymianami możesz mieć 12500km (ciepły silnik, delikatna jazda) lub 5000km (szaleństwa na zimnym silniku).

Kai
Opublikowano
KAI dobrze gada, sprawdzone na niejednym BMW :!:

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Opublikowano
KAI dobrze gada, sprawdzone na niejednym BMW :!:

 

 

no to troszke :search: bo zdarzało się to...

a dwa pytałem człowieka który serwisuje ( co prawda nie ASO ) ..ale zajmuej sie tymi autami.. i rzeczywiscie czasem po skasowaniu zdarza sie że ktoś przyjezdza na wymiane juz po 3 - 4 tys km... a pierwsza lampka gasnie po 400 - 500 km...poprostu żle naicza...

chyba wymieniał olej w wiekszej ilosci Bmw... niż Wy czy Ja...

Mi zdarzyło się raz... i ani nie siłuje na zimnym... dwa było lato a trzy to było e38 i długie trasy :)

było o tym na forum..

nie jest to reguła, ale wyjątek potwierdza regułę... wiec nie piszcie że tak nie ma na 100% ...

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Opublikowano
Dzieki za wszystkie opinie i rady.Poczekam jeszcze az zgasnie ostatnia i wymienie olej + filtr. I zaczne sie w nie wpatrywac od nowa :shock: Mam nadzieje ze bedzie lepiej. Tak jak napisalem wczesnie olej wyglada bardzo dobrze, a zaraz jak ja kupilem, naprawde wygladal na swiezutki.
O Tempora! O Mores!
Opublikowano

A ja jak zakupiłem samochód to paliła i pali mi się żółta i czerwona cegiełka oraz Inspection. Oczywiście po kupnie wymieniłem wszystkie płyny itd., ale tego nie kasowałem, chciałem poczekać aż mrygnie czerwona (myślałem że już niewiele zostało) i pojade na przegląd ogólny samochodu. Dodam, że zrobiłem samochodem ok 2000km.

 

Jest możliwe, że ten licznik się zablokował?

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Opublikowano

Ja mam po wymianie ok 4tys, zalałem mobila 5w40 i nie zgasła ani jedna cegiełka - jak narazie.

Zazwyczaj auto osiąga temperature prawidłową, jeżdze przeważnie na odcinkach ok 12 lub 30km.

Czemu nie gasną jeszcze ???

Oleju nie ubylo ani grama, gdzie się da czasami widaomo trzeba przegonić by się nie zamuliła ale katem nie jestem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Twierdzisz, że jeśli od czasu do czasu się samochodu nie przegoni to się z czasem zamuli?

 

Tak jest nawet napisane w instrukcji obsługi, żeby po jeździe miejskiej zrobić parę kilometrów z obrotami powyżej 3000rpm.

 

Czemu nie gasną jeszcze ???

 

Bo masz 328 (M52), a jak tam "cegiełki" są liczone to już nie mam pojęcia (może już zależą od ilości spalonego paliwa).

 

a pierwsza lampka gasnie po 400 - 500 km...poprostu żle naicza...

 

Po pierwsze, to jak skasowali inspekcję, to skasowali i amen. Słyszałeś o takim czymś, że kasujesz inspekcję, włączasz zapłon ponownie, a tu inspekcja znowu. Wtedy winne jest podtrzymanie (akumulatorki). Może w niektórych autach akumulatorki po prostu mają już niskie napięcie i czasami jak piszesz "źle naliczy".

Odnośnie Twojego auta, to w E38 już na bank inspekcja jest liczona na podstawie "wypalonego" paliwa. Ale w tym temacie, to poradź się kogoś, kto zna ten system lepiej, niż ja.

Kai
Opublikowano

@Kai

 

Czy to co piszesz odnośnie obliczania tych cegiełek w silniku M50, ma zastosowanie w M42?

 

I drugie pytanie, co do tego zamulenia. Ja w instrukcji tego nie znalazłem, ale wieże w to co napisałeś. Jaka jest tego przyczyna? Komputer zbiera ciągle informacje o sposobie jazdy, ale czemu w takim razie celowo obniża sprawność silnika? Czy alternatywnym wyjściem "odmulenia", samochodu jest reset komputera?

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@Kai

 

Czy to co piszesz odnośnie obliczania tych cegiełek w silniku M50, ma zastosowanie w M42?

 

I drugie pytanie, co do tego zamulenia. Ja w instrukcji tego nie znalazłem, ale wieże w to co napisałeś. Jaka jest tego przyczyna? Komputer zbiera ciągle informacje o sposobie jazdy, ale czemu w takim razie celowo obniża sprawność silnika? Czy alternatywnym wyjściem "odmulenia", samochodu jest reset komputera?

 

Instrukcja E34, strona 79:

"

[...]

Zalecenie

Po dłuższej jeździe z małą prędkością (np.

w godzinach szczytu w mieście albo w ko-

lumnie pojazdów) jak najszybciej przeje-

chać kilka kilometrów z prędkością obroto-

wą silnika powyżej 3000 obr/min. Przyczyni

się to do usunięcia ewentualnego nagaru.

[...]"

 

Komputer zbiera informacje - tak, ale sam chemii nie przeskoczy i sam nagaru powstającego w wyniku spalania nie zgarnie z wnętrza komory spalania :) Tu nie chodzi o reset komputera, on rzeczywiście cały czas adaptuje się tak, by spalana mieszanka była optymalna.

 

Z własnego doświadczenia wiem, że czasami po przegonieniu auta po dłuższej jeździe miejskiej czuć różnicę.

Kai
Opublikowano
A propo's tych akumulatorkow to nic o nich nie wiem. Nie wiedzialem ze jest jakies podtrzymanie choc przypuszczalem ze cos musi podtrzymywac komputer w razie odpiecia bateri. Ale nie sadze zeby w aucie z 98 roku te akumulatorki byly slabe. Moze ktos mnie oswieci jak je sprawdzic i gdzie ich szukac. Mam Beatke dopiero 6 miesiecy i ciagle sie ucze. :shock:
O Tempora! O Mores!
Opublikowano

hehe, jeszcze nigdy nie pociągnąłem do odcinki :)

max 6000obr/min, choc i tak najwyższy moment mam przy 4500obr/min

więc zazwyczaj męcze do 5000, chyba że naprawdę chce przygrzać to do 6000. Dzięki przestawionemu zapłonowi mam małego kopa od 5000

Sorry za OT!

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.