Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Raczej nie. Ale jest tak że przy pracy ciągłej gdy auto zwolni do powiedzmy 5 km/h wycieraczki zaczynają pracę czasowo (np na światłach gdy stoimy).

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano

Poniekąd się da. Co prawda w moim modelu tak nie ma, ale na forum czytałem, że można ustawić jak często ma ta czasówka machać.

Dokładnie nie pamiętam, :? ale ustawiasz na czasówkę, odczekujesz czas jaki chcesz, przełączasz na I bieg wycieraczek i znowu czasówka.

 

Jednakże nie jestem pewien czy sposób, który opisałem działa. I mało tego, nie wiem, czy dobrze go napisałem. Piszę z pamięci i jakoś nie jestem przekonany, czy poprawnie... :worried:

Jednakże było na forum. :mrgreen:

 

Raczej nie. Ale jest tak że przy pracy ciągłej gdy auto zwolni do powiedzmy 5 km/h wycieraczki zaczynają pracę czasowo (np na światłach gdy stoimy).

 

No i właśnie ja nie lubię tego samoczynnego włączania "czasówki". Gdy stoję na światłach i mocno leje, to wtedy jakoś mało widzę, bo wycieraczki czasowo mi się włączają. Na szczęście tylko trochę mi to przeszkadza. :roll2: Mało tego lubię tą "czasówkę", gdy otwieram bramę lub na chwilę wychodzę z samochodu. Heh... nieźle namotałem. :mrgreen: :dance:

Opublikowano

Podlaczajac sie pod temat, wiecie moze jak i gdzie mozna sie ustawic pierwszy stopien wycieraczek ??

 

Jest na 8 sec ,czasami mi to przeszkadza bo za dlugo nie zbiera,a wlaczyc na dwojke to juz za szybko... :8)

B M W
Opublikowano

u mnie mozna ustawic predkosc ale z tego co czytalem to predkosc mozna ustawic tylko w tych e36 co maja seryjnie montowane spryskiwacze lamp, nie wiem czy to prawda....

a robi sie to tak ze na wylaczonych bierzesz szybko na 1 bieg czasowy i od razu wracasz na zero a potem w zaleznosci czy zaraz czy za kilka sekund wlaczysz juz na stale 1 bieg czasowy beda odpowiednio chodzily czesciej lub rzadziej.

 

jasno wytlumaczylem???? hahahaha

Opublikowano
pewnie ze jasno az trzeba okulary zalozyc :8) :D wlasnie niedawno tez to znalazlem,niestety nie mam spryskiwaczy :cry2: Pewnie jakas ingerencja w elektronike,ale to .... THX
B M W
Opublikowano

Dodatkowo przy włączonym trybie czasowym, kiedy auto stoi częstotliwość pracy jest mniejsza niż w trakcie jazdy. Co ciekawe przy ruszaniu wycieraczki zawsze machną raz, no i potem już normalnie - czasowo.

Oczywiście przy pracy ciągłej po zatrzymaniu przechodzą w tryb czasowy, jak już ktoś napisał.

Powiadają, że używanie szukajki obcina paluchy, porywa dzieci i odmóżdża, ale to chyba bzdura...


http://www.konstel.webs.com

Opublikowano
Wtrące się trochę w temat. Jeśli sterownik wycieraczek działa w oparciu o mikrokontroler, to można go bardzo i szybko odpowiednio wg własnych potrzeb zaprogramować.
E 36 320i '96
Opublikowano
Wtrące się trochę w temat. Jeśli sterownik wycieraczek działa w oparciu o mikrokontroler, to można go bardzo i szybko odpowiednio wg własnych potrzeb zaprogramować.

 

 

hmmm ,a moze jakies wieksze wskazowki ?? :cool2:

B M W
Opublikowano
Witam. Ja też się wtrącę i zapytam. Czy na drugiej pozycji powinna też być czasówka czy już praca stała tyle że wolniejsza od trójki??? U mnie na poz.1 jest czasówka na poz.2 też tyle że z krótszymi przerwami a na poz.3 już zapie.......! Czy coś jest u mnie nie tak?
Opublikowano

Nie wiem na 100% czy w bmw są mikrokontrolery. Jeśli są, to taki mikrokontroler będący sercem sterownika programuje się najczęściej w asemblerze. Układ ten posiada między innymi własną pamięć i porty. Programując odpowiednio wyjścia portu sterujemy kolejno każdym trybem pracy wycieraczek. Najczęściej i najkorzystniej robi się to przez tzw. wypełnienie. Polega to na tym że najszybszy tryb wycieraczek działa przy impulsie ciągłym, a kolejne wolniejsze przy impulsie przerywanym. Przerywanym, ale częstotliwość tych impulsów jest na tyle duża, że silnik wycieraczek pracuje płynnie, lecz z mniejszymi obrotami. Ustawienie pracy przerywanej, to nic innego jak wpisanie do programu pętli opóźniającej, może to być 2,5,10s jak kto woli. Praktycznie w każdym sklepie z częściami elektronicznymi można kupić odpowiedni mikrokontroler za 2-5 zł i go na miejscu zaprogramować. Każdy dziarski informatyk napisze odpowiedni program do niego. Dlaczego kupić nowy mikrokontroler? Bo jest tani jak barszcz, a w razie kłopotów z uruchomieniem wstawiamy stary i jest jak dawniej.

 

PS. Jestem studentem elektrotechniki i w kończącym się semestrze robiłem projekt: "sterownik wycieraczek samochodowych z mikrokontrolerem" :mrgreen:

E 36 320i '96

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.