Skocz do zawartości

Zima - co na to silnik..


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No własnie..

Jak powinien zachowywać się silnik po odpaleniu przy temp minusowej na zewnatrz w samochodzie nie garażowanym. W mojej e30 dopóki strzałka temp nie wychyli sie gdzieś do 1/3, obroty są bardzo niskie, a auto czasem nawet gasnie przy ruszaniu - czy to normalne?

Jeździłem wcześniej seatem cordoba, co prawda wszystkie uszczelki w drzwiach przymarzały :) ale jak auto odpalało, obroty wskakiwały i nie było żadnej róznicy czy jest zima czy lato od początku jazdy.

 

bmw potrzebuje czasu.. dopiero jak się nagrzeje to ma stały poziom 900.

(oprócz tego gdy jeszcze jest zimna, obroty spadają takzę podczas hamowania)

 

jak to jest a jak powinno być? czy to normalne?

Opublikowano

Cóż podzielę się swoimi obserwacjami.

Rano na mrozie-pod chmurką moja E30 zapala za 1 razem. Przy zapaleniu obroty bez dodawania gazu utrzymują się na poziomie 1200 - góra 1400 obr/min.praca jest równa,tak się utrzymuje do uzyskania pewnej temp. potem obroty schodzą na poziom 600/700 obr/min i "skała" wskazówka się nie rusza.

Dodam że mój silnik to M20 - 2.0 bez LPG

Pozdrawiam

PawełM
Opublikowano

Ja stawiam na brak ssania, sprawdz czujnik temperatury, może zaczyna działać dopiero jak się troche rozgrzeje lub poprostu styki na którymś połączeniu nie kontaktują, przyczyn może byc wiele ale ja stawiam na ssanie. Moja e34 M50 na mrozie zapala odrazu a obroty automatycznie wskakują na jakieś 2200 po czym w przeciągu 20s powoli opadają do ok 1000 obr i dopiero po wstępnym nagrzaniu silnika utrzymuja sie na poziomie 800.

 

A i bym był zapomniał masz gażnik czy wtrysk??

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano

jesli masz LPG to pal na benzynie i dopiero po chwili przełacz na gaz... jesli nie masz LPG to moze silnik krokowy, miałem to samo... miałem e30 i jak ja zapalałem na mrozie to obroty wskakiwały do 2tys i spadały do 1100-1200 a jak sie zagrzała to trzymała 700.. teraz jezdze e36 320i M50 i jak ja zapalam to trzyma 1200 po zagrzaniu 900 i tak cały czas

 

a co do seata to masz racje, ojciec takie cos ma i zawsze na parkingu mu drzwi zamarzaja :norty: ale pali dobrze

KUPIE E30 325i lub 325e
Opublikowano

a może Ty jeżdzisz Dieslem, chociaż nie, skoro po złapaniu temperatury utrzymuje Ci się 900obr/min, to chyba... M3 :modlitwa:

dość żartów jesteś mało precyzyjny, więc napiszę jak to wygląda u mnie.

w 1,6 M40- niezależnie od temp.zawsze zapala bez problemów, nie ma pływania itp.a obroty utrzymują się w okolicach 700-750. 2,5 M20 mam ją od niedawna i mimo, że parę rzeczy trzeba popoprawiać przy tym motorku,też wszystko odbywa sie podobnie/ obydwa silniki są na wtrysku MOTRONIC, bez gazu, benzyna kupowana na firmowych stacjach/

Opublikowano

A i bym był zapomniał masz gażnik czy wtrysk??

 

wtrysk

latam 318 is 1.8 na benzynie

 

hmm mozliwe ze to jakis wskaznik z tym ssaniem bo po zapaleniu auta czasem obroty są takie ze nie wzkazuja na jego prawidłowe działanie

 

a tu juz -18 w nocy : OO bedzie kiepsko :?

 

thx za rady Panowie

Opublikowano

napewno cos jest nie tak - to pewne, jak widze kazdy silnik inaczej zapala, ale nie ma mowy o jakims gasnięciu nawet przy - 30st C. Kiokio ma taki sam silnik jak ja tylko bez vanosa i mowi ze po odpaleniu ma 2200 a ja zaraz po odpaleniu nie wiecej niz 1000 obr. min i w mire rozgrezwania spadaja do min 700. Ważne ze silnik ma odpalać od cyknięcia nie krecąc dłuzej niż 2-3 sek. Także nalezy sprawdzić silnik krokowy, bo moze sie nie otwiera coby dac wiecej powietrza na zimnym silniku (wrzucić silnik krokowy na godzinke do benzyny ekstrakcyjnej i po wyjeciu przedmuchac, nie robierać bo już nie poskłądamy do kupy :nienie: ), nastepna sprawa to czujnik temperatury, sprawdzić i ostatnia to sonda Lambda :shock: , tak tak nie pomyliłem sie.

SOnda nie powinna dziłać na zimnym silniku ale uszkodzenie moze byc takie ze jednak podaje jakis dziwne odczyty zakłucając inne wskazania i silnik nie wie jak ma sie zachowywać to tak pracuje jakby nie mógł. Pisze to z własnego doświadczenia, miałem tak w fiacie marea u ojca i po wymienie sondy pieknie chodzi i zapala.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

Tak mówicie o czujniku temperatury, żeby go sprawdzić. O jakim czujniku mówicie - znaczy gdzie go można znaleźć? Jak on wygląda i czy jest on w każdej beemce ...

Pozdrawiam

BMW - najlepsza metoda na łagodzenie wewnętrznej natury

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.