Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Proszę o rady co sprawdzać kupując BMW E32!

Wiem że było kilka takich tematów, ale może dobrze byłoby ten przykleić i zgromadzić w jednym całą wiedzę?

1)Jak sprawdzać silnik? R6? V8? V12?

2)Jak sprawdzać skrzynię? Automat? manual?

3)Na co zwrócić szczególną uwage przy oglądaniu karoserii, lakieru?

4)Jak sprawdzac wyposażenie elektryczne, w szczególności system Check Control, BC, inną elektrykę.

5)Jak sprawdzać zawieszenie, układ kierowniczy.

6)Na co zwrócić uwagę oglądając wnętrze, czy każde E32 miało takie same narzędzia, orginalną apteczkę, uchwyt na gaśnicę, zestaw do lewarowania, gdzie to wszystko powinno być?

 

Chyba wypisałem wszystko, proszę o rzeczowe porady :cool2:

A nie dyskusje o spalaniu :nienie:

http://pomocdrogowakrk.pl

Tel:790 580 495

Opublikowano

Ponieważ "cisza na morzu", to spróbuję odpowiedzieć.

 

Sprawdzić:

- ogrzewanie, (czy się wyłącza) no i czy działa wentylacja (nie tylko na max'a),

- działająca elektryka (np. domykanie z kluczyka).

- apteczkę to chyba każda e32/e34 powinna mieć

- lewarek etc jest w bagażniku, na tylnej ściance za tapicerką

- skrzynia: jesli automat musisz zacząć testować na zimnej. Nie powinna szarpać, uwaga, alej rozgrzewa się dopiero po 15-20 km i wtedy dopiero można przeprowadzić testy "ciepłej skrzyni". Oczywiście nie powinna szarpać przy zmianie biegów (znajdziesz na automat.pl czy jakoś tak).

- silnik - to co zawsze wycieki itp. cicha praca (czasami, a właściwie często, jak wydech jest głośny to trudno usłyszeć pracę silnika, tak więc be carefull), równe obroty, wkręcanie się etc.

 

Może jeszcze ktoś się odezwie.

 

pozdr

Mariusz

 

PS.

 

Pamiętaj, póki masz kasę to Ty wybierasz, jak już kupisz, to Ciebie (Twój samochód) wybierają.

Opublikowano

sprawdź pod korkiem wlewu oleju czy nie robi się masło....

sprawdź czy silnik się nie przegrzewa przy jeździe po mieście....

sprawdź układ wydechowy , czy ma katalizatory czy może ktoś wycioł , czy są sondy lambda , bo bez nich silnik też chodzi ale więcej pali....

sprawdź komputer pokładowy czy wszystkie funkcje działają....

sprawdż tempomat.....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Jeżeli auto ma klimę to będzie IHKA... Przetestuj dokładnie wszystkie funkcje panelu: nawiew na nogi, szybę, szybę+centrum, samo centrum, obieg zamknięty... Jeżeli nie ma czynnika w układzie wszystkie te funkcje powinny działać - nie włączy się jedynie kompresor... Jak będą problemy z klapkami to cena "nowego" zestawu nagrzewnica+obudowa nie jest duża (w granicach 180 do 250PLN) ale za wymianę wołają od 500PLN w górę...
Obecnie AUDI S4 QUATTRO... do BMW wrócimy na wiosnę
Opublikowano

Moim zdaniem najwazniejsza jest (jak zreszta w przypadku kazdego BMW i kazdego samochodu) bezwypadkowosc karoserii. Tzn. samochod moze miec wymieniony blotnik, ale jezeli szpachla jest np. w slupku, to ja bym sobie odpuscil.

Oprocz tego warto dokladnie sprawdzic automat - kickdown, wszystkie tryby pracy, czy wsteczny wlacza sie bez problemu. Skrzynia nie powinna wyc, zmiana biegow powinna sie odbywac bezszelestnie.

W 750i silnik musi pracowac naprawde aksamitnie - warto posluchac paru egzemplarzy, zeby umiec odroznic np. M70 chodzace na 11 cylindrach od tego pracujacego prawidlowo.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
najpierw powinienes sprawdzic nr VIN, sa one na podszybiu, czy sa one widoczne i nie naruszone przez kogos i zgadzaja sie z nr w papierach, i dopiero potem zabrac sie za ogladanie auta
e38 m62
Opublikowano

Dokładnie!Pierwsze co-zaglądaj w papiery.

No a sprawdzać-wszystko co się da.

Automat tylko na zimnym może mieć lekkie szarpnięcia i przeciągiwania przy zmianie,ze względu na zimny olej-wtedy też nie powinno się go katować i często deptać kickdownów.

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Opublikowano
Podciągam pod sprawdzenie nr VIN. Zanim kupiłem swoje BMW, otarłem się o przebitkę i później o rewelacyjne 740, wręcz boskie auto, ale jak się okazało był to garażowy składak. Masakra!! Nr VIN powinien być (oczywiście ten sam!!) na dekielku bezpieczników w komorze silnika, a także 7 ostatnich znaków na BC po zastosowaniu kombinacji z kluczykiem w stacyjce i prawym klawiszem na zestawie zegarów.
Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano
mozesz kupic z padnietym silnikiem, rozbitym zawieszeniem, wymienisz i bedzie malina, kupisz po konkretnym dzwonie, cwiartka itp i nic juz niezrobisz, zawsze to bedzie szpachla wiec sprawy blacharskie zawsze przekladam nad mechaniczne
www.auto-optima.pl
Opublikowano
Pojedz do ASO a jak nie to do warsztatu który specjalizuje sie w marce,wydasz ze 300zł (nie wiem dokładnie) ile kosztuje taki przegląd,ale jesteś pewny i spokojny.
Opublikowano
mozesz kupic z padnietym silnikiem, rozbitym zawieszeniem, wymienisz i bedzie malina, kupisz po konkretnym dzwonie, cwiartka itp i nic juz niezrobisz, zawsze to bedzie szpachla wiec sprawy blacharskie zawsze przekladam nad mechaniczne

 

Wielka racja! Ile razy na swoje autko jednak troszkę narzekałem, bo tarcze z przodu miało kiepskie, amortyzator z przodu zaczął lać 2000 km po zakupie :( To jednak trzeba przyznać że każdy blacharz, lakiernik czy mechanik mówił mi że albo nie było poważnych napraw blacharskich albo wykonane bardzo profesjonalnie tak że wszystko jest ok i to cieszy. Bo tarcze, amortyzatory to elementy eksploatacyjne i nie można liczyć że kupując auto dostanie się je nowe...

 

Choć w przypadku amortyzatorów to był szok bo oglądałem bardzo skrupulatnie auto pod tym względem a to było idealne... ale zaraz się zepsuło :) Inna sprawa że jak mogłem zrobić taką gafę i nie zwrócić uwagę na tarczę które nie nadawały się do jazdy bo już prawie na lewej od zewnątrz czuć było wentylacje :( Dobre E32 musi kosztować bo niestety sami wiecie jakie to są koszty gdy ktoś szuka nawet używanego silnika w dobrym stanie czy jakie to są koszty dobrze zrobić wydech... albo części blacharskie, nadal za maskę z szeroką nerką ładną do malowania chcą więcej niż 500 pln...

Takich części są dziesiątki więc gdyby ktoś chciał nam sprzedać E32 z gwarancją na kilka lat i 100 000 km musiałby chcieć jakieś powiedzmy 40 000 zł.

 

 

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.