Skocz do zawartości

CO TO ZA BŁĄD AIRBAGA ????


regal81

Rekomendowane odpowiedzi

Po diagnozowaniu Airbaga carsoftem, wyskakuje taki błąd:

 

7 Versorgungsspannung/ E36 und Mod. 2000: Gurt Kontakt Beifahrer

 

 

05 Seiten Airbag vorne Links / E36 und vor Mod. 2000Ł Gutstrammer Fahrer

 

 

 

240

 

02 Gurtstrammer Fahrer / E36 und vor Mod. 2000 Airbag Warnleuchte

 

 

05 Seiten Airbag vorne Links / E36 und vor Mod. 2000 Gurtstrammer Fahrer

 

Błędu nie da się skasować (E39 530d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady, w BMW to chyba jednak niemiecki jest slusznym jezykiem, bo od kiedy w Bawarii mowi sie po angielsku? A na serio:

 

Sa to bledy napinaczy pasów i ich zaoptarzenia w prąd. Tyle wiem lingwistycznie, a co to oznacza mechanicznie nie mam pojęćia. Moze czujniki?

 

Versorgung - dostarczenie prądu

Gurtspanner - napinacz pasów

Links und rechts to chyba jasne, lewa i prawa strona.

 

I nie wiem po co przedmowca pisal post, skoro nic nie wniosl?

 

Pozdro

 

Hans Mayer :lol:

(OO=[][]=OO)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nie wiem po co przedmowca pisal post, skoro nic nie wniosl?

 

Wniósł... Miałem ten sam problem, dopóki nie zrobiłem sobie w Carsofcie angielskiej nakładki... Angielski ma tą przewagę nad niemieckim, że jak coś wiadomo lingwistycznie to i mechanicznie/elektrycznie w zasadzie też, czego o niemieckim nie można raczej powiedzieć i co sam przyznajesz :mrgreen:.

 

Niemniej chylę czoła, bo po Twoim tłumaczeniu cokolwiek się rozjaśniło...

:cool2:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy carsoftem da się wykasowywać błędy poduszek. Opis wskazuje na brak zasilania napinacza a do powstania tego błędu wystarczy chwilowy zanik napięcia np spowodowany ruszaniem fotela przy przekręconej stacyjce. Nawet w ASO po prostu wyrzucają wtyczki napinacza znajdujące się pod fotelami i przewody lutują na stałe bo jest to bardzo częsta dolegliwość.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet w ASO po prostu wyrzucają wtyczki napinacza znajdujące się pod fotelami i przewody lutują na stałe bo jest to bardzo częsta dolegliwość.
to to chyba nie jest Autoryzowany ASO BMW no chyba ze na zyczenie klijeta ?? :twisted2:

 

Pisze sie "klienta". Nawet autoryzowane salony Renault robiły to samo bo wystaczyło przesunac fotel do sprzatania i juz poduszka swieciła...

Bandite Motor Wagen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet w ASO po prostu wyrzucają wtyczki napinacza znajdujące się pod fotelami i przewody lutują na stałe bo jest to bardzo częsta dolegliwość.
to to chyba nie jest Autoryzowany ASO BMW no chyba ze na zyczenie klijeta ?? :twisted2:

 

Wszystkie koncerny tak robią: podają, że tego, czy tamtego nie można, a w ASO aż wióry lecą... Lutowanie przewodów poduszek to podstawa... A to co się liczy dla "klijeta" to skuteczność naprawy, a co jak co lutowanie w tym przypadku ma ją na poziomie równym 100%... Nie wspomnę, że takie "przesuwanie" foteli to - jak nie da się tego zrobić u kolegi - koszt na poziomie 50-200 PLN, w zależności od tego u kogo się robi

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co mam zrobić z tymi poduszkami? Jak skasować te błędy? Jak zmienić język w Carsofcie. Czy komuś się zdażyło żeby padła carsoft?

 

Skąd miałeś Carsofta?? Czy tam nie było katalogu z angielskojęzyczną wersją kodów błędów??? Jak nie to podaj gdzie Ci wysłać. Potem wystarczy tylko całą zawartość tego katalogu przekopiować do tego, gdzie jest zainstalowany Carsoft i zaakceptować zamianę plików... proste jak sznurek w kieszeni :mrgreen:... Ja też najpierw miałem w języku Hansa Klosa... Po zamianie to już zupełnie inna gadka...

Błędy o ile są dadzą się skasować chyba, że wynikają z nieodwracalnych rzeczy, jak np. odpalenie elementu układu, przerwy w instalacji itp.

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak sprawdzić czy napinacze wystrzeliły? W oplu astrze było widać takie żółte plastiki wystające z miejsca gdzie wpina się pas bezpieczeństwa. Czy tu jest podobnie?

Musisz to zrobić podobnie jak robi lekarz-ginekolog :mrgreen:. Jak paluszek wejdzie głęboko do rurki napinacza i nie napotka oporu (tłok) to jest OK, jak poczujesz opór (tłok) tuż ok. 2 cm od krawędzi rurki to jest odpalony... Mam w domu nie odpalony napinacz i mogę Ci zrobić fotkę, żebyś wiedział gdzie wkładać :norty:.

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak możesz (thenygoos) to prześli mi to zdjęcie na [email protected] Z góry dzięki.

 

Zdjęcia "idą"... Zwróć uwagę na szczegół przy końcu rurki napinacza... Tam s ą takie 3 "wypustki" wewnątrz "rurki" napinacza. Wewnątrz głęboko jest tłok, który przy wystrzale ciągnie linkę z zamkiem pasa i zatrzymuje się na tych właśnie wypustkach. Jeśli zatem napinacz jest odpalony, to tłok nie powinien być głęboko a tuż za tymi "wypustkami"... Czyli ok. 2 cm od końca rurki.. to zaś da się wyczuć wystarczy wsunął palucha :norty:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

A co powiecie na :

 

6 Ignition circuit for belt tensioner on pass. side

16 belt switch, drvier side

 

Wynika na napinacze pasów, dobrałem się do jednego z nich od strony kierowcy, jak go odłączam to CARSOFT6.5 pokazuje mi błąd zasilania napinaczy (braku obciążenia) i o przerwanym obwodzie napinaczy. Tylko zastanawiałem się jak je sprawdzić ? Widzę że już ktoś przede mną zdążył wyciąć wtyczkę i polutować na krótko. Czy mógłbyś mi też przysłać fotkę sprawnych ([email protected])? Możesz zmierzyć ich rezystancje ? Bo mi miernik pokazuje pełne zwarcie na nich nie wiem czy tak powinno być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

A co powiecie na :

 

6 Ignition circuit for belt tensioner on pass. side

16 belt switch, drvier side

 

Wynika na napinacze pasów, dobrałem się do jednego z nich od strony kierowcy, jak go odłączam to CARSOFT6.5 pokazuje mi błąd zasilania napinaczy (braku obciążenia) i o przerwanym obwodzie napinaczy. Tylko zastanawiałem się jak je sprawdzić ? Widzę że już ktoś przede mną zdążył wyciąć wtyczkę i polutować na krótko. Czy mógłbyś mi też przysłać fotkę sprawnych ([email protected])? Możesz zmierzyć ich rezystancje ? Bo mi miernik pokazuje pełne zwarcie na nich nie wiem czy tak powinno być?

 

Pełne zwarcie, czyli 0 Ohm??? Ja mam w domu sprawne napinacze w domu i mierzyłem opór na pinach... Wynik to 5,4 Ohm, a jak mierzę na końcu kabelków to 7,5 Ohm (zastanawia mnie to, bo jak mierzyłem na pinach dwa tygodnie temu to wynik był 2 Ohm!!! - może temperatura ma wpływ???), w każdym bądź razie nie 0 Ohm... Napisz gdzie mierzyłeś opór , bo jak we wtyczce na drugim końcu kabelka odchodzącego od napinacza to zwarcie jest normalką - tam jest taka sprężysta blaszka, która po wypięciu wtyczki zwiera piny (zabezpieczenie przed niekontrolowaną aktywacją)...

Pisząc o fotce sprawnych co masz na myśli??? Napisz dokładnie a jak wspomniałem mam póki co sprawne napinacze w domu i mogę zrobić dowolne fotki...

Napisałeś też o lutowaniu... Czy miałeś na myśli, że kabelki przy napinaczu nie są zakończone wtyczką a przylutowane bezpośrednio do pinów???

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do napinaczy mam wsadzoną białą kosteczke - oryginalna, tylko za ok 30cm powinna być druga wtyczka oryginalna a są polutowane przewody, więc je rozwarłem i zmierzyłem rezystancje napinacza ale nie bezpośrednio na pinach tylko na końcach tych kabelków. Spróbuje jutro jeszcze raz rozebrać i obadać sprawę.

Tylko nasuwa się pytanie dlaczego takie błędy ?

 

6-Napinacz pasa pasażera - usterka w obwodzie

16-Czujnik zapięcia pasa kierowcy

 

Wg mnie tak brzmi tłumaczenie, tylko skąd w moim aucie czujnik zapięcia pasa ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja pierdziu ludzie nie róbcie takich rzeczy i nie piszcze cherezji. NIE MOZNA MIERZYĆ MIERNIKAMI ŁADUNKÓW PIROTECHNICZNYCH(tym bardziej poduszek) chyba ze Wam zycie nie miłe. Rozumiem mierzcie sobie wystrzelone ale nie sprawne!! przecież to grozi niekontrolowanym wybuchem. Jesli chodzi o napinacze kolego masz zbyt duzą rezystancje napinacza czyli jest odpalony przez to masz przerwe w obwodze. Jest pewna metoda zasymulowania takiego napinacza ale to juz na własną odpowiedzialność...

ps

jesli chodzi o wtyczke która ma zwarte piny po odpięciu poduszki jest to zabezpiecznie przed ładunkami elektrostatycznymi aby nie doszło do zapłonu ładunku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do napinaczy mam wsadzoną białą kosteczke - oryginalna, tylko za ok 30cm powinna być druga wtyczka oryginalna a są polutowane przewody, więc je rozwarłem i zmierzyłem rezystancje napinacza ale nie bezpośrednio na pinach tylko na końcach tych kabelków. Spróbuje jutro jeszcze raz rozebrać i obadać sprawę.

Tylko nasuwa się pytanie dlaczego takie błędy ?

 

6-Napinacz pasa pasażera - usterka w obwodzie

16-Czujnik zapięcia pasa kierowcy

 

Wg mnie tak brzmi tłumaczenie, tylko skąd w moim aucie czujnik zapięcia pasa ???

Proste. Oba zwiazane sa z napinaczem który zazwyczaj jest przy mocowaniu pasa.

Popieram mojego przedówce. Chcecie zobaczyć jak wypala poduszka to zamknijcie obwód. Efekt piorunujacy. Od tego jest komp W serwisie BMW lub chociażby KTS. Tylko jedźcie do kogoś kto umie sie nim posługiwac. Sam komp niczego nie załatwi.

Bandite Motor Wagen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja pierdziu ludzie nie róbcie takich rzeczy i nie piszcze cherezji. NIE MOZNA MIERZYĆ MIERNIKAMI ŁADUNKÓW PIROTECHNICZNYCH(tym bardziej poduszek) chyba ze Wam zycie nie miłe. Rozumiem mierzcie sobie wystrzelone ale nie sprawne!! przecież to grozi niekontrolowanym wybuchem. Jesli chodzi o napinacze kolego masz zbyt duzą rezystancje napinacza czyli jest odpalony przez to masz przerwe w obwodze. Jest pewna metoda zasymulowania takiego napinacza ale to juz na własną odpowiedzialność...

ps

jesli chodzi o wtyczke która ma zwarte piny po odpięciu poduszki jest to zabezpiecznie przed ładunkami elektrostatycznymi aby nie doszło do zapłonu ładunku

 

A sterownik poduszek to przepraszam co innego jak m.in. "miernik"??? rezystancji??? Mierzy, a jak stwierdzi, że jest za duża/za mała niż ta jaka powinna być, to sygnalizuje błąd kontrolką... Twoją przestrogę oczywiście należy mieć na uwadze, a dotyczy tego aby nie podpinać się z napięciem do tego czegoś co ma ładunek pirotechniczny równym lub większym niż to, które powoduje booom...

 

Odnośnie zwartych pinów: toteż właśnie z tego co napisałem nie wynika nic innego: nie dopuścić do powstania różnicy potencjałów na pinach wtyczki...

 

P.S. Nie obraź się, ale słowo "cherezja" pisze się przez "h"... Rozumiem, że byłeś tak podniecony tematem, że zrobiłeś błąd z pośpiechu :mrgreen:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIE MOZNA MIERZYĆ MIERNIKAMI ŁADUNKÓW PIROTECHNICZNYCH(tym bardziej poduszek) chyba ze Wam zycie nie miłe. Rozumiem mierzcie sobie wystrzelone ale nie sprawne!! przecież to grozi niekontrolowanym wybuchem.

 

Co do niekontrolowanych wybuchów to nie jest to jakiś niewypal żeby aż tak ostrożnie do niego podchodzić :)

Co do rezystancji to miernik cyfrowy wprowadza rezystancje rzędu ~10kOhm czyli taką która jest dopuszczalna do pomiarów niektórych elementów obwodu SRS.

Niby co mialo by aktywować ten wybuch ? Rezystor o wartości 10k wpięty pomiędzy te 2 przewody :) Do wystrzalu poduszek potrzebny jest spory prąd, nie tyle napięcie, co prąd. A gwarantuje Ci że już napewno nie sama rezystancja, po wypięciu napinacza zwieralem te przewody i nie powodują one wybuchu poduszek, jedynie CAR SOFT odczytuje bląd że jest zwarcie/przerwa obwodu napinacza.

Jedyne z czym się zgodzę to, to że CAR SOFT nie jest odpowiednim programem do diagnostyki SRS, można nim kasować blędy ale nie wzorować się wskazaniami. Tak jak piszesz KTS napewno by sobie lepiej poradzil ale niestety w ASO za odczytanie bledu 140zl to juz nie będe pisal ile później za naprawę.

Cóż trzeba będzie zasymulować ten napinacz. Na dniach będe wiedzial jaki rezystor go zastąpi, sądze że będzie to coś okolo 1Ohma, ale wole się upewnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcecie zobaczyć jak wypala poduszka to zamknijcie obwód. Efekt piorunujacy

 

Widziałem :mrgreen:... Niesamowite doznania :norty:, tym bardziej, że nie w czasie kolizji jadąc za kierownicą, a w warunkach w pełni kontrolowanych... Problem jednak nie w "zamknięciu obwodu", a w tym, aby na pinach poduszki było napięcie :mrgreen:...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.