Skocz do zawartości

Kennzeichenlicht i inne - o co chodzi???


YatzeK

Rekomendowane odpowiedzi

No więc jak w temacie:

 

Zapalają mi się trzy komunikaty OBC na raz:

- Kennzeichenlicht

- Abblendlicht

- Rűcklicht.

 

Zawsze zapalają się razem. Oczywiscie tylko wtedy, kiedy się zapalają, bo nie świeca mi cały czasm, tylko co jakiś czas.

 

Dodam, że coś mi nie łączy w podświetleniu zegarów - prawa żaróweczka. I spalona jest żarówka w jednym halogenie przednim. Ale to chyba nie powód?

 

Gdzie szukać problemu?

Edytowane przez YatzeK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 BREMSLICHT - przepalona żarówka światła hamowania

ABBLENDLICHT - światło mijania (przepalona żarówka, uszkodzony bezpiecznik lub obwód)

ANHANGERLICHT - światła przyczepy (uszkodzony bezpiecznik lub obwód)

BETRIEBSANLEITG – instrukcja obsługi

BREMSBELAGE - zużycie okładziny hamulców

BREMSFLUSSIGKEIT - poziom płynu hamulcowego osiągnął MIN

BREMSLI. ELEKTRIK - brak świateł hamowania (stopiony bezpiecznik lub obwód)

CHECK CONTROL - usterka w układzie elektronicznym

GETRIEBEPROGRAMM - usterka w elektronicznym sterowaniu automatycznej skrzyni

HANDBREMSE LOSEN - zwolnić hamulec ręczny

KEIN BREMSLICHT - brak świateł hamowania (przepalone żarówki lub bezpiecznik)

KENNZEICHENLICHT - oświetlenie tablicy rejestracyjnej (jak wyżej)

KOFFERRAUM OFFEN – bagażnik otwarty

KUEHLWASSERSTAND - niski poziom płynu chłodzącego

KUHLWASSERTEMP - za wysoka temperatura płynu chłodzącego

LICHT AN? - włączone światła

NEBELLICHT HONT. - światła przeciwmgielne tył

NIVEAUREGELUNG - samochód przeciążony

OEIST. LENKHILFE – płyn wspomagania kierownicy

OELDRUCK MOTOR - za niskie ciśnienie oleju w silniku. Natychmiast wyłączyć silnik

OELDRUCK SENSOR - czujnik oleju nie działa nie podłączony

OELSTAND MOTOR - poziom oleju w silniku osiągnął MIN

RUCKLICHT – światło cofania (jak wyżej)

NEBELLICHT VON - światła przeciwmgielne przód

SENSOR OELSTAND - uszkodzony czujnik poziomu oleju

SPEED LIMIT - informacja o przekroczeniu zaprogramowanej prędkości

STANDLICHT – przepalona żarówka światło postojowe (jak wyżej)

TANDLIHT – przepalone żarówki świateł pozycyjnych

TUR OFFEN – drzwi otwarte

WASCHWASSERSTAND - niski poziom płynu do spryskiwaczy

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CTRL+C, potem CTRL+V - i co w związku z tym? :duh:

 

Wiem, co oznaczają tye komunikaty, nie wiem tylko dlaczego ZAWSZE zapalają się wszystkie trzy - mimo, że oprócz tej jednej żaróweczki podświetlenia zegarów, pozostałe światła są OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

I mi się tak czasami zapalało, właśnie te trzy komunikaty, pomimo działanie wszystkich trzech świateł.

 

Ale wystarczało często wyłączyć silnik, potem włączyć ponownie i było już ok.

Podejrzewam jakieś zabrudzone styki.

 

Jeśli moje podejrzenia idą w dobrym kierunku, to czy ktoś podpowie gdzie mam szukać kostek albo innych złączy do poczyszczenia?

126p>Polonez 1,5>Seicento 900>Polonez 1,4 103kM>Nissan 100NX 150kM>Peugeot 406>Peugeot 406>Opel Vectra 2,2DTI>BMW520i 24V>BMW 525i 24V Touring i VW POLO 1.0 sport GT :) '92>A-klasa 140KM>E61 530d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też sie wyświetlają problemy tylko z lampami a wszystko działa, dodatkowo mam Xenony 8000K, wyskakują mi takie komunikaty:

BREMSLICHT - przepalona żarówka światła hamowania

ABBLENDLICHT - światło mijania (przepalona żarówka, uszkodzony bezpiecznik lub obwód)

KEIN BREMSLICHT - brak świateł hamowania (przepalone żarówki lub bezpiecznik)

Rozumie ABBLENDLICHT ze sie wyświetla bo mam Xenony z przodu, ale te światła hamowania, jakaś masakra!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czytałem wcześniej na forum, że po wymianie wyłącznika stopu komunikat BREMSLICHT-ELEKTRIK zniknął. Zabrałem się więc w wakacje za jego wyjęcie, ale po godzinie mordowania się zrezygnowałem, nie mogłem dojrzeć jak jest zamocowany. I tak jeździłem do tej pory, bo STOP tak czy inaczej był, aż w końcu raz był a raz nie było.

Uzbroiłem sie więc w lampkę i lusterko boczne od malucha i wlazłem pod deskę rozdzielczą. Udało sie wyjąć.

Nie mając pod ręką oczywiście nowego (około 100pln) zabrałem się za rozebranie. Ma dwie sekcje styków, jedna, praktycznie niezużyta(prawdopodobnie do kontroli przy ABSie) i druga nadpalona tak paskudnie, że raz miała kontakt a raz nie. Rozwierciłem nit, wmontowałem styk, opiłowałem pilniczkiem i zamontowałem lutując dodatkowo, żeby sie nie poruszył.

 

Komunikat zniknął :)

126p>Polonez 1,5>Seicento 900>Polonez 1,4 103kM>Nissan 100NX 150kM>Peugeot 406>Peugeot 406>Opel Vectra 2,2DTI>BMW520i 24V>BMW 525i 24V Touring i VW POLO 1.0 sport GT :) '92>A-klasa 140KM>E61 530d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. wylacznik przy pedale ma dwie sekcje stykow, po to, zeby kontrolowac swoje dzialanie, jeden tor podaje mase, a drugi +, ten z masa dziala miedzy innymi przy tempomacie oraz przy LKM (kontrola swiatel)

 

2. problem z trzema komunikatami to problem modulu LKM, byly wadliwe. sa conajmniej dwa rodzaje LKM , prosty i zaawansowany, zaawansowany ma wiecej elektroniki i sprawdza obwody pod wzgledem przeplywu pradu, ale rowniez przed wlaczeniem pod wzgledem rezystancji obwodu !!!

ten bardziej zaawansowany kontroluje wiecej obwodow zdaje sie. mam gdzies zdjecia jednego i drugiego jakby komus to bylo do czegos potrzebne.

 

dosc typowy problem w e34 i napewno byl tu wczesniej opisywany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.