Skocz do zawartości

Diesel w e90...filtr cząstek stałych DPF


dusiu

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 800
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja nie mam S200 a filtr jest. Mam za to S1CBA CO2 Package.

nie mam takiej opcji , a jaką masz konćówke tłumika , prost ą czy skierowaną w dół ?

 

Rura u mnie jest prosta.

Podczas wypalania auto bardziej basowo mruczy, ale różnica jest subtelna. Poza tym nic więcej nie zaobserwowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam S200 a filtr jest. Mam za to S1CBA CO2 Package.

nie mam takiej opcji , a jaką masz konćówke tłumika , prost ą czy skierowaną w dół ?

 

Rura u mnie jest prosta.

Podczas wypalania auto bardziej basowo mruczy, ale różnica jest subtelna. Poza tym nic więcej nie zaobserwowałem.

 

a ja mam skierowaną w dół , to może faktycznie nei mam dpf.

 

kładłem się pod auto ale tam wszystko zabudowane , nic nie widać , czty faktycznie nie ma sposobu aby to poznać ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyzej jest odpowiedz-podczas jazdy slychac buczenie i ekonomizer leci mniej wiecej na polowe podczas stalej jazdy na prostej drodze.

Jak np masz caly czas 6 litrow i nagle leci powiedzmy na 15, utrzymujac sie tak w zaleznosci od wyp[alania ok minute albo mniej albo troche wiecej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam S200 a filtr jest. Mam za to S1CBA CO2 Package.

nie mam takiej opcji , a jaką masz konćówke tłumika , prost ą czy skierowaną w dół ?

 

Rura u mnie jest prosta.

Podczas wypalania auto bardziej basowo mruczy, ale różnica jest subtelna. Poza tym nic więcej nie zaobserwowałem.

 

Zaobserwujesz jeszcze większe chwilowe spalanie w momencie wypalania, dodatkowo auto reaguje bardzej ochoczo na gaz. Automat przełącza się w tryb sport (dotyczy silnika M47)

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
panowie ktoś stosował dodatki do wspomagania wypalania filtra dpf?? może warto coś takiego wlewać by wspomóc wypalanie (mówimy o sprawdnym aucie a nie lepieniu w gównie) :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę wymieniał rozrząd w n47. Z racji że kanału nie ma to wyjmuje silnik. Czy jeśli nie mam problemu z dpf a będę miał wyjęty silnik nie warto by było zapobiegawczo przeplukac dpf jakimś szuwaksem?
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam właśnie płukałem przy okazji rozrządu z tą różnicą że u mnie się już się trochę przytykał. Do niedawna pracował bez zarzutu ale zbagatelizowałem jakieś błędy w DDE przez które filtr przestał się wypalać. Według mnie warto przepłukać ponieważ nawet jeśli filtr poprawnie się wypala to gromadzi się w nim popiół stopniowo go zapychając. Użyłem preparatu DPF Flush i DPF Rinse (tu je polecano viewtopic.php?f=73&t=302493&start=30#p2334229). Efekt jest zadowalający. Wcześniej nawet po wypaleniu tool32 pokazywał że nadal zalega kilka gramów cząstek. Po przepłukaniu i wypaleniu pokazuje jedynie jakieś setne części grama.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Słuchajcie.. ja sie pogubiłem ,

 

oddałem auto na olej do BMW Mikołajczak w Poznaniu, Właściciel przy oddawaniu powiedział że DPF dobrze byłoby oczyścić przeciągając auto kilkadziesiąt km ze stałą V.

 

to było po kupnie auta , potem szukałem czegoś w ASO i sprawdzili mi przy okazji po num VIN czy mam DPF, i według dwóch ASO.... nie mam ...

 

Wydech mam zgięty w dół więc według panującej tu info wychodzi że nie mam DPF. Auto z Polskiego salonu...

 

 

Czyżby Pan Mikołajczak nie miał pojęcia o czym mówi mimo że ma taką renomę w Poznaniu.

 

Dodam że BMW podłączał pod komp ..

 

zaczynam się zastanawiać czy zawozić mu auto na następny olej, czy mógł się pomylić w tym temacie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mógł się pomylić. Jest człowiekiem.

 

Czy to powód aby nie dawać tam na wymianę oleju?

Gdzieś indziej też mogą się pomylic.

 

Sprawdź sobie sam w dekoderze czy masz dpf albo od góry spójrz.

Widać kawałek puchu jak jest dpf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

opiszę Wam moje boje odnośnie DPF w E91, bo właśnie myślę że zakończyłem walkę. Auto z silnikiem M47, fabrycznie 163KM zrobione na 210KM, 277 tys przebiegu. W ostatnim czasie coraz częściej auto było mulaste, nie chciało się odpychać jak zwykle i żadne przegonienie po autostradzie nie pomagało. Kupiłem sobie interfejs WiFi na ELM327 i programem Carly zacząłem obserwować co się z DPFem dzieje. Okazało się że filtr bardzo często się wypala, potrafił nawet co kilkanaście kilometrów uruchamiać wypalanie. Odczytałem błędy ze sterownika i był tam błąd, który mówił o zbyt częstych wypalaniach. Carly powiedział mi, że w filtrze jest 51g popiołu a to oznacza że filtr był zapchany, ale nie sadzą tylko popiołem, z którym nie zrobimy nic choćbyśmy auto gonili cały dzień po autostradzie :) DPF po prostu działa tak, że po wypaleniu sadzy zostaje popiół, który zalega w filtrze i nie jest z niego usuwany.

 

Jako że filtra usuwać nie chciałem zacząłem szukać co można z tym popiołem zrobić. Opcje są dwie, albo zrobimy to samemu albo oddamy do ogarnięcia komuś, kto się na tym zna :) Dzwoniłem do jednej firmy w Poznaniu, facet usilnie chciał mnie przekonać żebym filtr usunął, co miało kosztować 800zł. Następnie znalazłem firmę Euro-VAT, która zajmuje się profesjonalnie filtrami cząstek stałych, m. in. doposażają w nie autobusy i ciężarówki aby podnieść normy spalin. Postanowiłem spróbować regeneracji u nich, trwało to jeden dzień i kosztowało 500zł. Wczoraj mój mechanik filtr zamontował, ja Rheingoldem zaadaptowałem nowy filtr i gotowe. Od wczoraj zrobiłem 70km, auto jest dużo żwawsze. Cały czas spoglądam w Carly, filtr zachowuje się zupełnie inaczej przez te 70km zebrało się niecałe 8g sadzy i nie było żadnego wypalania. Co ciekawe, czytałem gdzieś że w BMW są wypalania pasywne i aktywne, pasywne są wykonywane praktycznie cały czas i nie bierze w nich udziału sterownik a aktywne wiadomo. Zauważyłem że podczas jazdy po mieście ilość sadzy rośnie (miałem nawet 12g) ale wystarczy kawałek się przejechać ze stałą prędkością (nawet 80km/h) i ilość sadzy spada, pomimo że status wypalania mówi że jest nieaktywne (musi wtedy zachodzić wypalanie pasywne). Myślę że aktywne uruchamia się dopiero gdy ilość sadzy jest tak duża że pasywne wypalanie nie da z nią rady.

 

Reasumując, zanim zaczniecie coś z filtrami robić, dobrze się zorientować ile jest w nich popiołu, mi facet z eurovatu powiedział że 50g to już wartość krytyczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógł się pomylić. Jest człowiekiem.

 

Czy to powód aby nie dawać tam na wymianę oleju?

Gdzieś indziej też mogą się pomylic.

 

Sprawdź sobie sam w dekoderze czy masz dpf albo od góry spójrz.

Widać kawałek puchu jak jest dpf

 

 

w dekoderze nie ma nic o DPF , a jak wygląda to pod maską , gdzie szukać ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.