Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Więc jak prosiliście zakładam nowy temat odnośnie remontu silnika V12 .Remont wykonywany jest w e31 z roku 1990 pierwsza rejestracja w 1991roku w/g wskazań licznika 303 000km oczywiście skrzynia automatyczna.

Auto w tle na zdjęciu.

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img204.imageshack.us/img204/8623/bmw850013me1.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img207.imageshack.us/img207/8576/bmw850017ou1.jpg

 

Powód remontu :?: Prozaiczny jak na V12 bierze olej :?: :!:

Wcześniej naprawiane głowice widać po czerwonym silikonie

:duh: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh:

nie pomogły .Po odpalemiu siwy dymek i ubytki oleju po dłuższej jeżdzie.

 

Postanowienie właściciela wykonać wszystkie niezbędne naprawy w celu pozbycia się objawów.Oczywiście znalezienie przyczyny takiego stanu.

 

Zdjęcia pokazują stan prac po około 2 dniach od momentu podjęcia decyzji.

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img502.imageshack.us/img502/9651/bmw850003uz0.jpg

%5B640%3A15%5Dhttp%3A//img502.imageshack.us/img502/9651/bmw850003uz0.91d455c17b.jpg

Po sciągnięciu głowic ukazała się cała prawda :mrgreen:

Na drugim zdjęciu widać na trzecim cylindrze rysę która była zapewne przyczyną takiego stanu.

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img156.imageshack.us/img156/8052/bmw850002gy0.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img471.imageshack.us/img471/866/bmw850001ka1.jpg

 

Decyzja właściciela poszukać nowy lub używany ale w dobrym stanie blok v12.

Na następny dzień już takowy był na warsztacie wraz z tłokami kpl.

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img260.imageshack.us/img260/7941/bmw850005ih0.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img132.imageshack.us/img132/2979/bmw850004yk1.jpg

Stan bloku nienaganny ,wręcz wzorowy.

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img99.imageshack.us/img99/8231/bmw850006eo7.jpg

 

 

Teraz czekamy na kpl. uszczelek,panewek oraz pierścieni .

 

Głowice jak pisałem wcześniej były już planowane ,ale dla własnego spokoju i utrzymania renomy warsztatu zostaną jeszcze raz sprawdzone i wymienione uszczelniacze oraz dotarte gniazda wraz z zaworami.

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img225.imageshack.us/img225/6591/bmw850007yo2.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img526.imageshack.us/img526/1518/bmw850008ja4.jpg

%5B640%3A15%5Dhttp%3A//img526.imageshack.us/img526/1518/bmw850008ja4.140d5ca033.jpg

 

Tak jak pisałem wcześniej planowany koszt remontu to około 12 000zł

Pomijam fakt że właściciel wpakował (w/g jego słów ) 40 000zł już w auto.To nie chciałbym być złym prorokiem ale zapewne po całym remoncie silnika padnie skrzynia.

Opublikowano
Dobrze Ci się wydaje, wygląda ochydnie. Jak można wpakować w takiego kameleona 40 tys. PLN-ów, przecież to autko nigdy nie będzie miało wartości ani tym bardziej wyglądu kolekcjonerskiego.
Opublikowano

Nie było prosciej kupic inny silnik z małym przebiegiem za jakies 2000zł tylko bawic sie w remonty za taka cene-12000zł :jawdrop:

 

Nie kumam gdzie tu sens :?:

Opublikowano

Kumam ze mechanik troche grosza pociagnie za v12 ale tu nie ma logiki.Jeszcze taki co ma przebieg 303tys km ;|

 

Na 100%bym kupił nowy silnik a nawet nie 5l tylko 5,4 od e38 jest taki na allegro z 2000 roku za 4500zł... i połaczyc to z nowym automatem tiptronic

Opublikowano

W woli sprostowania .

Warsztat jest moich dobrych przyjaciół a nie mój.

W odnawianiu swojej e31 korzystam z ich dobrego serca :cool2:

Kiedyś prowadziłem warsztat ze wspólnikiem,lecz znalazłem bardziej intratne zajęcie ,a mechaniką zajmuje się hobbistycznie i z zamiłowania.

Opublikowano

Koledzy naprawdę trudno zrozumieć posunięcia tego klienta :?: .Pomijam zmianę koloru z niebieskiego na wiśnie i zapłacenie za takie malowanie 8000żł .Ale to jego szmal i jego decyzje.

Co do silnika to również sprawa jego decyzji.

A przy kupnie całego innego silnika jaka jest gwarancja że będzie OK (chyba tylko sprzedawcy słowo ) bo jeśli będzie silnik kibel to co :?:

Wkładanie i wyjmowanie a to znowu koszty.

Opublikowano
No,no,no nieźle dzieje sie dzieje kupa kasy kurde prawie jak za pól innego 8!Za 12 tys to można by kupić ok 300 l Mobil 1 full syntetyk. :mrgreen: Jeśli nawet silnik żarł 2 litry na 1000km to wystarczyło by na 150 tyś a o kosztach naprawy nie wspomnę:),choć orientacyjnie tez parę tysięcy jak myślę? :mrgreen:
Opublikowano

Dobry temat...

Ja rozumiem to, że ktoś chce cieszyć się silnikiem, któremu przebieg będzie mógł liczyć prawie od nowa.

 

Wygląda na to, że ten klient jest przyzwyczajony do wydawania dobrych pieniędzy na to E31 (wspomniane 40tys, teraz 12tys).

Swoją drogą, gdyby np. nowe, ASO’we V12 (bez osprzętu) kosztowałoby ok. 30tys zł, to na miejscu tego klienta pomyślałbym najbardziej o takim rozwiązaniu (przynajmniej przez chwilę), ale niestety, jeżeli się nie mylę, koszt takiego silnika to ok.. 80tys zł (polska „zdziercza” cena, przypuszczam, że w USA mogłoby to wyglądać o wiele optymistyczniej)

 

 

Zresztą, tak przy okazji, sam zaczynam niebawem fazę „ciułania” na nowy, ASO’wy silnik M20B20 – w moim przypadku to cena ok. 11tys zł (polska cena całości, bez osprzętu) – może w 20tys uda się zmieścić biorąc pod uwagę jeszcze wymianę niektórych elementów osprzętu, ale np. pozostawiając stary komputer.

I tak będzie to rozłożone poniekąd na raty, bo wcześniej chcę wymienić cały układ chłodzenia i wtryskiwacze na nowe. O kolejności i czasie wykonywania dalszych działań, będą decydować pieniądze :)

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Solaris z całym szacunkiem, ale chyba to jesienne słoneczko Ci przygrzało :D . Chyba nie masz zamiaru wydać 2 razy więcej na silnik niż auto jest warte, tym bardziej, że to 2 litry. Dozbieraj do 30 tys. i kup M5. Solaris szkoda kasiorki, tak w ogóle to ja sprzedałem swoje 520i M50 za 9k i jest w bardzo dobrym stanie, znajomy jeździ do dziś bez najmniejszego problemu, więc nie mogę zrozumieć takiego postępowania co do silnika. Jeszcze jak powiesz, że silnik chodzi Ci spoko, tylko nie masz co robić przy aucie, to w takim razie zapraszam na zimnego browara, to ciśnienie zejdzie. Pozdro.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Opublikowano
:mrgreen: własnie!:D Juz sie chyba Solarisowi za mało sie dzieje i trzeba szukać nowej roboty!:DCo do ceny nowego v12 to wychodzi mi tu wg realoem i w to wierze ok 41tyś pln.
Opublikowano (edytowane)

Przeczuwałem, że wywołam lekkie poruszenie i zostanę wywołany do wyjaśnień :)

 

..Co do ceny nowego v12 to wychodzi mi tu wg realoem i w to wierze ok 41tyś pln.

Specjalnie nadmieniłem wcześniej, że w USA może to wyglądać optymistyczniej – miałem na myśli właśnie cenę RealOem, która, jak mi się wydaje, bardziej opisuje to co w USA.

ROMANEK, ja też długo wierzyłem w ceny RealOem – np. porównując ceny tych rzeczy, które dotąd kupiłem w Bawaria Motors, byłem przez jakiś czas pewny, że RealOem to górna granica ceny polskiej. Teraz jednak już wiem, że pełna wiara w ceny RealOem, w odniesieniu do polskiej rzeczywistości, jest złudna.

 

Widzę, że muszę sprecyzować moją wiedzę – jeżeli ktoś ma inną, niech mnie poprawi:

 

M70:

Polskie ASO - 57208.2 zł

RealOem - 16,103 $

 

M73:

Polskie ASO - 68442 zł

RealOem - 15,361 $

 

S70:

Polskie ASO - 79849 zł

RealOem - 16,265 $

 

Jak widać cena RealOem za tzw. SHORT ENGINE (czyli silnik bez osprzętu, kupowany w komplecie – uzbrojone głowice i uzbrojony blok) w przypadku tych trzech silników jest prawie identyczna, a ceny polskie nie dość, że się znacznie różnią, to nie mają nic wspólnego z przeliczeniem dolara na zł (zwłaszcza dzisiaj, w czasie bardzo taniego dolara)

 

Dodam jeszcze, że np. w przypadku mojego M20B20 znacznie bardziej opłaca się kupić właśnie SHORT ENGINE, zamiast osobno głowicy i bloku – w tym drugim przypadku za samą głowicę płaci się 6929.75 zł, a sam blok kosztuje 9553.36 zł (już nie będę doliczał elementów takich jak: pokrywa zaworów, miska olejowa). Wtedy silnik bez osprzętu mógłby kosztować ok. 20tys zł zamiast 11tys. zł. Nie wiem w tej chwili, czy w przypadku V12 również występuje taka dysproporcja.

 

 

Napiszę jeszcze odn. moich, wspomnianych wcześniej zamiarów kupienia nowego M20B20. Jeżeli poruszamy się w temacie „kolekcjonerstwa” – a mam wrażenie, że posiadacze E31 rozumieją to lepiej niż większość właścicieli innych Exx wyprodukowanych po np.1989r – to coś takiego jak „wartość rynkowa” samochodu schodzi na dalszy plan, a właściwie nie mówi się już o niej. Odpada więc też porównywanie tych 6 czy nawet 10tys, za które można kupić stare E34 z wielokrotnością tego, co można włożyć w samochód po zakupie.

 

Ja wybrałem sobie E34 z pierwszego roku produkcji do zachowania go jako egzemplarz pokazowy i kolekcjonerski – przy okazji widzę, że dobrze się stało, choćby porównując ceny nowego M20 i M70 :) – dlatego łatwiej jest mi podjąć starania i działanie, żeby doprowadzić do sytuacji, kiedy mój samochód będzie wyposażony np. w nowy silnik.

Szukałem dokładnie takiego autka i wiedziałem, że nie będę myślał już o jego sprzedaży – dlatego w miarę możliwości nie będę żałował pieniędzy i czasu na tą pasję.

 

Solaris z całym szacunkiem, ale chyba to jesienne słoneczko Ci przygrzało :D ....Pozdro.

Hehe... możliwe, ale to raczej nie efekt obecnej jesieni. Przyczyn trzeba raczej szukać w porach roku, czy innych zjawiskach pogodowych poprzednich lat ( prawdopodobnie 1999, 2000, choć bezpośrednio realizowanie pasji rozpocząłem dopiero w styczniu 2007 ) :)

 

Zresztą już tak na marginesie, przytoczę takie porównanie: - w tym roku zdecydowałem się zalegalizować działanie mojej firmy w kwestii np. oprogramowania. Wydaliśmy (z moją dziewczyną, jednocześnie wspólniczką) ponad 11 tys. zł. na tylko jeden element naszego oprogramowania - w pełni licencjonowany, oryginalny Autodesk VIZ 2007 – najsłynniejszy i najlepszy na świecie program do tworzenia fotorealistycznych wizualizacji arch. – Skoro realizowanie mojej pasji zawodowej tyle czasem kosztuje, to dlaczego miałbym bronić się przed wydaniem podobnej kwoty na realizowanie mojej wielkiej pasji motoryzacyjnej.

 

Oczywiście inną kwestią jest dościgniecie finansowo swoich różnych zamiarów, dlatego nie podam teraz terminu, kiedy założę na forum wątek pt. „Zakup i instalacja NOWEGO M20B20 do E34 1988”. Wiem, że przedtem życie podsunie pomysły na szereg innych ważnych wydatków, ale mimo młodego wieku ( w tym roku skończone 31 lat) zdaję sobie sprawę, że: wszystko w swoim czasie :)

 

Pozdrawiam, marek

Edytowane przez solaris520

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Jakie masz zabezpieczenie antykorozyjne?? E34 ma blachy zabezpieczone od zewnątrz, dopiero E39 miało zabezpieczenie obustronne, więc zanim wydasz kupę kasy na silnik do zerknij dokładnie pod spód auta.

 

Np.: moje E34 strasznie rdza zjadła :jawdrop: a było z 91.

Opublikowano
Jakie masz zabezpieczenie antykorozyjne?? ...

Lepiej nie skłaniajcie mnie już do pisania o E34 i M20 w tym wątku, bo to inny temat (choć mój ulubiony) :)

Moje E34 ’88 jest prawie prześwietlone pod kątem jakości blachy i jej zabezpieczenia (i stale kontrolowane).

 

Sorry, ale żeby nie pisać poza tematem tego wątku – w wolnej chwili mogę napisać więcej na priva, poza tym w dziale 5er w podobnych tematach rozpisywałem się już. Oprócz tego, strona w moim opisie też trochę to obrazuje.

Pozdrawiam. :)

 

P.S.

Robert-Lesiu BMW – kończąc w tym wątku opisywanie tematyki M20 – z niecierpliwością czekam ( i nie tylko ja) na dalsze opisy przy remoncie V12 :)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Widzę, że muszę sprecyzować moją wiedzę – jeżeli ktoś ma inną, niech mnie poprawi:

 

M70:

Polskie ASO - 57208.2 zł

RealOem - 16,103 $

 

M73:

Polskie ASO - 68442 zł

RealOem - 15,361 $

 

S70:

Polskie ASO - 79849 zł

RealOem - 16,265 $

No wiesz ale ja brałem wiele rzeczy z serwisu i ceny wcale nie były inne od realoem,(jest on czasem spóźniony cenowo do katalogu poniżej-już zauważyłem nie raz a zawsze bawię sie w porównywanie cen)poza tym chyba jeszcze nie wiesz,ze istnieje inny katalog on line Norweski bodajże (ceny w euro http://bmwfans.info/)i ceny są w większości takie same jak i amerykańskie z drobną poprawka na końcówki.

 

Dzwoniłeś do serwisu by zapytać o ceny v12???? :twisted2: :)

Opublikowano

Ja też, tak jak już pisałem, dotąd uznawałem RealOem jako wyznacznik także cen polskich, ale widzę, że tak jest najbardziej w przypadku drobiazgów (np. listwy, różne uszczelki nadwozia, rura przepływomierza, itd). Większe sprawy to już zagadka.

Np. w przypadku moich wtryskiwaczy sprawa robi się złośliwa, bo RealOem mówi o miłej cenie za sztuke 75.61$, a polska cena to 624.53 zł. za taką samą sztukę

Już przy jednej sztuce jest znacząca różnica, a mówiąc o 6-ciu, można już sobie poprzeklinać – tylko nie wiele z tego wyniknie.

 

 

poza tym chyba jeszcze nie wiesz,ze istnieje inny katalog on line Norweski bodajże (ceny w euro http://bmwfans.info/)i ceny są w większości takie same jak i amerykańskie z drobną poprawka na końcówki.

 

O bmwfans.info wiem od jakiegoś czasu, ale choćby na przykładzie tematyki „silnikowej” przekonałem się, że Polska to wciąż oderwany od świata kraj, niestety... Podejrzewam, że ceny w Niemczech mogą już przypominać to co w RealOem, ale w Polsce mieszkają chyba najbogatsi użytkownicy BMW :) więc... jest jak jest.

Teraz, jako wyznacznik polskich cen uznaję jedynie polski katalog lub kontakt z ASO. Wcześniej, któryś z kolegów na forum podał mi cenę mojego silnika (ma bezpośrednio dostęp do cennika BawariaMotors). Ten polski cennik, którym ja się posługuję nie zawsze podaje ceny, ale większość tak. Mówię o:

http://www.mototec.pl/etk.php

Jeżeli chodzi o tę stronę, to nie interesuje nas nic poza ostatnią linijką na samym dole – właśnie tam podaje się nr kodu elementu, który nas interesuje. Dla upewnienia się, sprawdziłem prawie wszystko, co do tej pory kupiłem w Bawaria Motors w Katowicach i cena okazała się w 100% zgodna z rzeczywistością (przynajmniej katowicką)

 

Ceny V12 też wziąłem z tego katalogu (zawierają Vat) – jeżeli komuś się chce, niech zadzwoni do ASO – podejrzewam, że ceny pokryją się co do grosza (traktując to dosłownie) :-)

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Oto co dziś zastałem w warsztacie.Nowy (stary blok robi wrażenie) :cool2:

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img142.imageshack.us/img142/9283/bmw121207001zc4.jpg

Naprawdę się Krystian postarał :cool2:

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img90.imageshack.us/img90/4062/bmw121207002pk2.jpg

 

A tu reszta bloku.Właściciel postanowił pozostawić tłoki i wymienić pierścienie .Dodam że poprzychodziły pierwsze uszczelki do silnika których łączna wartość wyniesie 7500 :roll2:

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img85.imageshack.us/img85/4714/bmw121207004ty1.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Robert mam pytanie dotyczące uszczelek pod głowice: bo występują w dwóch grubościach różnią się ilością znaczników ( otworów) , więc jeśli mam z jednym otworem to mam założyć taką samą , tak?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.