Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

we wczesniejszych postach pisałem jush ze kupilem auto z wloch i w chlodnicy byla woda.. auto za wolno sie nagrzewało ale pewnego dnia jak przyszly pierwsze mrozy- stalo sie odwrotnie.. zaczal sie grzac totalnie.. no to pojechałem do serwisu.. wymienili termostat i płyn na zimowy.. temp byla w pionie idelanie.. odpowietrzyli 6 razy dali w palnik itp..jezdze juz od tamtego czasu ze 3 tygodnie .. i duza poprawa nastapila - mianowicie silnik nagrzewa sie duzo szybciej i wskazowka stoi idealnie w pionie i ani drgnie.. az tu ide dzisiaj do auta i check pokazuje low coolant fluid ( czy jakos tak) no i faktycznie z czasem go nieco ubylo.. po chwili ostrzezenie zgaslo.. ale widze ze w miare czasu bedzie tracil coraz wiecej wody.. i tu pytanie o co może dalej chodzić ?

 

silnik jest suchy, na bagnecie nie ma majonezu zadnego, pod korkiem tez czysciutko.. nie widze zeby gdzies ciekło.. no i moim zdaniem to silnik chodzi bardzo dobrze..jaka moze byc przyczyna ? moze macie jakies pomysly ? z góry dzieki :)

Opublikowano

to jasne.tak jest po wymianie czynnika chlodzącego i mimo ,że w serwisie odpowietrzali musisz jeszcze raz uzupelnić jego poziom.dolej i po sprawie.

pzdr.

Opublikowano
hmmm mówisz.. a co jesli doleje i dalej poziom bedzie spadal ? no i wydaje mi sie z po dolaniu to powinno zmalec troche i sie zatrzymac..a tego plynu ubywa coraz bardziej..a mokro pod nogami nie mam ani nic z tych rzeczy.. co prawda samochod dosc znacznie paruje moim zdaniem.. ale nie widze zadnych oznak ze cos w srodku mokro..
Opublikowano
dolacze sie do tematu,u mnie tez ciagle maleje poziom plynu i juz nei wiem co sie moze z ta woda dziac,bo w srodku sucho uszcelka pod glowica tez nie,wyciekow zadnych tez nie widac normalnie juz zwariowac mozna
Opublikowano

...że masz pękniętą nagrzewnicę!

ale wtedy na szybach bys też mail niezlą breję,byly by tluste i zaparowane non stop.

wiem bo tak kiedys mialem w e30 jak pękla glowica.robi sie wtedy większe ciśnienie w calym ukladzie i pekają po kolei najslabsze węże a w końcu nagrzewnica.

pzdr.

Opublikowano

Zastanawiające jest jak często na tym forum straszy się pękniętymi uszczelkami pod głowicą czy też pęknięciem samej głowicy. A wydaje mi się że jak sie rozsądnie użytkuje auto to raczej takie rzeczy nie powinny się przydarzać. No... ale to moja opinia tylko...

 

Mam podobny przypadek... Też się zastanawiałem ostatnio gdzie się podziewa płyn. Ubywa go bardzo nieznacznie. Silnik pracuje idealnie - odpukac! Co prawda ostatnio się przesraszyłem jak zerknąłem na korek i zauważyłem masełko - ale to już problem rozwiązany. Odpowiedź w tym temacie: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=472041#472041

Spaliny też ok. Co prawda dymi troche bardziej jak jest mróz ale to normalne.

 

U mnie prawdopodobną przyczyną ubywania płynu jest mała nieszczelność pod zbiorniczkiem płynu chłodzącego. Polecam Ci to dokładnie sprawdzić - bo ja też się nieźle nagłówkowałem. Zauważyłem ze w tym miejscu się lekko "spocił" płynem. Wytarłem to do sucha recznikiem papierowym i teraz pojeżdżę i poobserwuję. Chociaż już jak się trochę przypatrzyłem to wilgoć tam zauważyłem.

 

Pod zbiorniczkiem jest uszczelka i prawdopodobnie na tej uszczelce cieknie - zwłaszcza jak się wytworzy w układzie ciśnienie.

 

Skoro mówisz że miałeś tylko wodę w układzie to podejrzewam że uszczelka po prostu lekko "sparciała". Płyny zawierają składniki które konserwują węże i części gumowe w układzie.

 

Poza tym Ojciec mówił mi - a jest zawodowym kierowcą - że wszelkiego rodzaju płyny chłodnicze są bardziej "penetrujące" od wody i dlatego np mając wode nie bedzie ciekło a jak wlejesz płyn to mogą się własnie ujawinić małe nieszczelności.

 

Tak więc drogi Kolego zacznij sprawdzanie od rzeczy najprostszych i najtańszych sposobów. I nie denerwuj się... wszystko będzie OK :D

 

Pozdrawiam

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano
co do tego dywanika kolo nog kierowcy. jesli bedzie mokry to na "sciance" kolo pedalu gazu - tak bylo w moim przypadku, mialem lekko zmoczony but po jezdzie. na szczescie cieklo tylko z krocca nagrzewnicy, wymiana oringow i juz nie ubywa plynu. po takiej operacji z 2tyg trzeba pojezdzic zeby tapicerka dobrze wyschla;)
"there's more to living than only surviving"
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam serdecznie, ja natomiast mam podobny problem jak Wy wszyscy z tym ,że mi wycieka sam płyn z chłodnicy. Naleje go tyle, że jest stan pojeżdżę wieczorem i na drugi dzień rano już muszę dolać bo jest grubo poniżej stanu, ale ani sie nie gotuje ani wskazówka nie przekracza swojej temperatury na wskaźniku, odnośnie ciepłego powietrza wewnątrz to jest tak,że na postoju leci letnie a jak jadę to leci ciepłe ale to akurat chyba jest normalne. Jak auto postoi przez noc to jest mokro ale co lepsze byłem w 2 warsztatach i nigdzie nie znaleźli wycieków płynu a płyn jak sie położyłem rano pod auto był prawie wszędzie na kolumnie kierownicy, na skrzyni na silniku trochę, wszędzie zielone kropelki, także ciężko zlokalizować wyciek tak sobie myślę i obstawiam, że to może być pompa wody co Wy na to bo zbankrutuje na dolewki płynu Mad Mad Mad
witajcie tylnonapędowcy...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
co do tego dywanika kolo nog kierowcy. jesli bedzie mokry to na "sciance" kolo pedalu gazu - tak bylo w moim przypadku, mialem lekko zmoczony but po jezdzie. na szczescie cieklo tylko z krocca nagrzewnicy, wymiana oringow i juz nie ubywa plynu. po takiej operacji z 2tyg trzeba pojezdzic zeby tapicerka dobrze wyschla;)

 

gdzie te oringi mozna kupic oprocz aso?

Opublikowano
A ja mam pytanie takie: czy można wlewać płynu pod korek? Niby jest na chłodnicy wskaźnik, ale gdzie jest min a gdzie max, bo tego akurat tam nie widze. Tylko nie bijcie mnie za takie pytanie.
E 36 320i '96
Opublikowano
Bardzo często wycieka wlaśnie na tym łączeniu zbiorniczka z chłodnicą i ciężko to zauważyć gdyż jest to niewielka nieszczelnosc i odparowywuje od gorąca, ubywa wtedy zawsze płyn do poziomu tego łaczenia i później się utrzymuje na poziomie poniżej łączenia. Przerabiałem to już w dwóch bmkach, uszczelki z aso i po problemie.
Opublikowano
Witam podjedz do jakigos lepszego serwisu i popytaj o sprawdzenie chemiczne ukladu chłodzenia wyjdzie na 99% czy niemasz walnietej uszczelki pod głowica niejest to duzy koszt ok. 80 zł ja byłem no i niestety :cry2: wyszlo ze uszczelka, 100% pewnosci niedam bo jeszcze nie robilem jej ale u braciaka w audi A6 w dieslu (v6) taksamo wyszlo ze uszczelka no i po rozebraniu jednak prawda. Jakas prawda w tym musi chyba byc. Ja swoja niedługo daje na warsztat wiec sie okarze, a objawy takie same wszedzie sucho nigdzie nie widac wycieków w srodku tez sucho.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.