Skocz do zawartości

"przeprogramowanie" silnika/kompa?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, chodzi o jakies wgranie od nowa nastawów fabrycznych - obilo mi sie o uszy takie hasło czy ktos moze wytlumaczyc na czym to polega? ... Na pewno nie jest to zwykle resetowanie kompa, bo Mikołajczak (nieautoryzowany serwis BMW z poznania) bierze za to 400 zł.

 

kiedy to warto zrobić i jak to sie ma do chip-tuningu?

Zbir
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli chodzi o nastawy fabryczne, to wystarczy zwykły reset przez odpięcie zasilania i już. Innych "nastaw fabrycznych" nie ma. Jeżeli ktoś o tym nie wie, to podpina się pod kompa do skasowania mapy adaptacyjnej za 400zł, a efekt - DOKŁADNIE taki sam.

 

Może jednak chodzi o jakiś chiptuning?

Kai
Opublikowano
Witam, chodzi o jakies wgranie od nowa nastawów fabrycznych - obilo mi sie o uszy takie hasło czy ktos moze wytlumaczyc na czym to polega? ... Na pewno nie jest to zwykle resetowanie kompa, bo Mikołajczak (nieautoryzowany serwis BMW z poznania) bierze za to 400 zł.

 

kiedy to warto zrobić i jak to sie ma do chip-tuningu?

 

ale ty uparty jestes :modlitwa: znowu ten sam post...pisalem ci zaloz chipa jak chcesz lepiej ale to koszt w granicach 2000zl. ....prawdziwy na chamowni.. :cry2: :cry2: :cry2:

Opublikowano

nie sądze zeby mechanik ktory ma najlepszą renome w wielkopolsce robił taki numer. Rozmawialem z nim ale nie udalo mi sie za duzo informacji wyciągnać dowiedzialem sie jedynie ze BMW wypuszczalo jakies aktualizacje i trzeba wiedziec które nalezy wgrywac przy przeprogramowywaniu...

 

a na chipa przyjdzie pora wpierw chce dojść do ładu w serii

Zbir
Opublikowano

nie wiem jak w BMW ale w Oplu na bank wprowadzali nowsze wersje OS :)

nawet jest sporo watków szczególnie o Vetrze, i kolejnych wersjach które rozwiązywały jakieś tam problemy....

więc coś takiego jak upgarde softu napewno istnieje, i nie jest to chiptuning,

chiptuning dla auta to raczej jak te programiki podkrecacze dla OS :)

Opublikowano
zawsze zmienia sie wersje co jakisczas jest poprawiany program dlatego wgranie nowego troche moze poprawic jakies parametry ale one sa slabo odczuwalne . ( niezauwarzalne ) chyba ze wystepuje jakis problem to wtedy mozna tym sposobem skorygowac . I to niejest zwykle odlaczenie od aku tylko wgranie jeszcze raz do pamieci stalej programu zmodyfikowanego na potrzeby bmw . Nie mylmy z chipem
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to jak, mówimy o upgrade softu sterownika, czy wgraniu nastawów fabrycznych, bo to dwie kompletnie różne rzeczy.
Kai
Opublikowano
nie sądze zeby mechanik ktory ma najlepszą renome w wielkopolsce robił taki numer. Rozmawialem z nim ale nie udalo mi sie za duzo informacji wyciągnać dowiedzialem sie jedynie ze BMW wypuszczalo jakies aktualizacje i trzeba wiedziec które nalezy wgrywac przy przeprogramowywaniu...

 

a na chipa przyjdzie pora wpierw chce dojść do ładu w serii

 

to co chcesz :?: ma byc mocniejszy :?: wiecej koni :?: co chcesz przeprogramowac :?:

Opublikowano
No to jak, mówimy o upgrade softu sterownika, czy wgraniu nastawów fabrycznych, bo to dwie kompletnie różne rzeczy.

 

o tym czego nie mozna zrobić przez zwykle odłączenie klem akumulatora, czyli wychodzi na to ze o "upgradzie softu sterownika" :)

 

Czyli juz wiem ze cos takiego jest i robi sie to na sofcie sterownika silnika.

 

Dziwne ze nic sie nie pisze o tym tu na forum, ja bym chetnie sprawdzil czy moj sterownik ma najnowszy program wiadomo ze taki bedzie najbardziej dopracowany, tylko jak to zrobic?

Zbir
Opublikowano

Jeśli zadzwonisz do jakiegoś ASO np. we Wrocławiu to na 99% Cię wyśmieją i powiedzą, że to ściema a mechanik chce sobie trochę dorobić ...

 

Wiem coś o tym ... bo pytałem się ich o tzw. adaptację przepływki ... i odpowiedź była w podobnym tonie ...

 

Ale mogę się mylić :wink: :roll:

Takie sobie BMW by TTC Kraków ;-)

http://images21.fotosik.pl/401/c4c86dad2f2897d0.jpg

Opublikowano

Najnowsze sterowniki są dla harcorowców :!: Ja nie masz problemów to używaj sprawdzonego sterownika. może i inz Wspaniały wpadł na pomysl poprawy jednej rzeczy ale nie wiesz czy innej nie spier.... Na starym sofcie masz ten pewnik bo inaczej kilka milionów uzytkowników by zauważyło...

 

Pewnie należysz do tych userów co wszystkie programiki "apgrejduje" a potem sie dziwi ze jednak pomimo NAJNOWSZEJSZYCH werscji coś kuleje.... :D :D :D

 

Pytanie zasadnicze: DO CZEGO DĄŻYSZ????

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
Najnowsze sterowniki są dla harcorowców :!: Ja nie masz problemów to używaj sprawdzonego sterownika. może i inz Wspaniały wpadł na pomysl poprawy jednej rzeczy ale nie wiesz czy innej nie spier.... Na starym sofcie masz ten pewnik bo inaczej kilka milionów uzytkowników by zauważyło...

 

Pewnie należysz do tych userów co wszystkie programiki "apgrejduje" a potem sie dziwi ze jednak pomimo NAJNOWSZEJSZYCH werscji coś kuleje.... :D :D :D

 

Pytanie zasadnicze: DO CZEGO DĄŻYSZ????

 

... Drogi użytkowniku i BMW e46, nie idźcie drogą, nie idźcie tą drogą!!!

 

buahahahah :lol: :lol: :lol: :lol:

Ludwik D.

:norty: :norty: :norty:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jasne, że można wgrać nowszy soft do ECM'a. Tylko zapytaj gościa co on poprawia. Z drugiej strony jeżeli auto jeździ prawidłowo to po co go tam pchać
Krzysztof
Opublikowano
W nowym sofcie sa poprawione mankamenty ktore firma zaobserwowala i dlatego sie to robi czesto jest to operacja wykonywana w czasie szukania usterek . soft moze troche byc pomieszany tzw . tu mu cos wyleci tam mu cos wyleci . robisie to za darmo ale jak jest u henia tego ja niewiem w warszawie czesta operacja w trakcie naprawy albo gdy cos ni chula / Wgrywa sie jeszcze raz program .
Opublikowano

znalazłem w TISie taki o to dokument z kwietnia 2003:

 

VS-22/Hohenstein Register/Index: 11

019/03-11

weltweit Datum/Date:

04/2003

Programmierung Antrieb

2. Update zur CD V 33.0

E39, E46, E53, R50/R53

Sachverhalt: Die Programmierdaten wurden für die Steuergeräte ME9.2, MDS45.1, DDE504, DDE506

und EMS2k aktualisiert.

Betroffene Fahrzeuge:

E39, E46, E53, R50/R53

Für die Programmierung der Steuergeräte ist nur die jeweils aktuelle CD-Version

gültig. Nur mit den auf dieser CD befindlichen Programmierdaten dürfen die

Steuergeräte programmiert werden. Bisherige CD-Versionen beinhalten nicht die

aktuellen Datensätze und können zu Fehlfunktionen führen. Die bisherigen CDVersionen

dürfen deshalb nicht mehr verwendet werden.

Die CD "DISplus Base V 33.0", "GT1 Base V 33.0", die Diskette "Installation DISplus V

1.0" (rotes Label) bleiben weiterhin gültig.

Vorgehensweise:

Eine komplette Basisinstallation ist nur dann erforderlich, wenn die CD "Basissystem

V 33.0" noch nicht installiert war.

Vor der Installation des 2. Update zur CD V 33.0 muss das 1. Update CD V 33.0

installiert werden.

Ist das 2. Update zur CD V 33.0 bereits installiert (Jetstream) führt eine wiederholte

Intstallation zu einem Abbruch. Danach muss eine komplette Programminstallation

erfolgen.

Die CD "2. Update V 33.0" installieren. Grundsätzliche Hinweise und die

Installationsanleitung beachten. Die CD ist richtig installiert, wenn im Programm

Programmierung die Versions-Nr. P33.2 erscheint.

IDC Programmierung Antrieb 2. Update zur CD V 33.0 E39, E46, E53, R50/R53 BMW AG - TIS 27.11.2007 22:54

Ausgabestand (03/2006) Nur gültig bis zur nächsten DVD-Ausgabe Copyright Seite - 1 -

 

Wiec witas ma racje robią cos takiego (witas dzieki za konkretna odpowiedz), podjade jutro do ASO i zapytam czy mi wgrają to za free.

 

Swoją drogą czy ktos ma dojscie do aktulnego TIS-a? Ja sprawdzialem na wersji z 2006 wiec moglo sie cos zmienic (choc raczej malo prawdopodobne)

 

A co do tego:

Pewnie należysz do tych userów co wszystkie programiki "apgrejduje" a potem sie dziwi ze jednak pomimo NAJNOWSZEJSZYCH werscji coś kuleje.... :D :D :D

 

to jestem tym który tych userów pilnuje więc rzeczywiście dbam zeby mieli swój soft aktualny, Jak widac to zboczenie zawodowe przenosi sie rowniez na inne plaszczyzny :wink: Kuleć mogą swieże upgrady - wtedy po prostu wypuszcza sie kolejnego.

Zbir
Opublikowano

Dobra, to ja dorzuce swoj kamyczek.

1) mialem podniesienie mocy ze 150KM do 170(180KM) przez zmiane mapy wtryskow (hamownia !!!).

2) pojechalem potem do ASO aby mi przeprogramowali kompa, bo szybki mi sie nie domykaly z kluczyka, od pasazera nie zamykala sie samoczynie (nadal tego nie robi- trzeba uzyc sztuczek) i nie bylo blokady centralnego zamka (nie mozna jej nawet bylo odpalic trikami, ktore znaja nieliczni).

 

Koszt takiej "aktualizacji z pkt 2) to 127zl BRUTTO w ASO (nie ukrywam, ze to specjalna cena). Po zmianie softu nadal mam moc bez zmian (czyli po zmianie).

Koszt z pkt 1) to 1400zl (tez specjalna cena ;).

 

Tyle ode mnie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.