Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
WITAM SERDECZNIE .OD TRZECH LAT JESTEM POSIADACZEM BMW 735 E32 Z 1991 R SILNIK M30. W MIEDZYCZASIE REMONTOWAŁEM GŁOWICE A KONKRETNIE WYMIENIAŁEM WAŁEK ROZRZADU PONIEWAZ MÓJ BYŁ WYJECHANY I STUKAŁY DWA ZAWORY.KUPIŁEM CAŁA GŁOWICE I MECHANIK Z DWÓCH ZŁOZYŁ JEDNĄ. I OD TAMTEJ PORY ZACZOŁ SIE PEWIEN PROBLEM ,SAMOCHODZIK MI DUZO PALI OKOŁO 22-27 LITRÓW NA 100 KM I NIEPOSIADA JUŻ TAKIEJ MOCY JAK PRZED WYMIANA.MECHANIK TO DOBRY SPEC ALE ROZKŁADA RĘCE ,JEŹDZIŁEM JUŻ PO RÓZNYCH WARSZTATACH I ELEKTRYKACH,WYMIENIŁEM SĄDE LAMBDA,KOPÓŁKĘ ,ŚWIECE.SPRAWSZIŁEM NA KOMPUTERZE BŁEDY I TU BRAK.WSZYSTKIE CZUJNIKI CHODZĄ KSIAŻKOWO,SPRAWSZIŁEM NAWET CIŚNIENIE ODPROWASZANYCH SPALIN I TEZ JEST OK.PODEJRZEWAŁEM ZŁE USTAWIENIE ROZRZADU I TU TEZ NIC ,CIŚNIENIE NA CYLINDRACH SUPER.I ZAWORY USTAWIONE SA PRAWIDŁOWO.DODAM ZE TEGO SAMEGO DNIA KIEDY ODEBRAŁEM SAMOCHÓD Z WARSZTATU ZAMONTOWAŁEM MU GAZ OMVL 2 GENERACJI.MIAŁEM PRZYPUSZCZENIE ZE MIKSER ZWEŻA DOPŁYW POWIETRZA I Z TAD TEN PROBLEM .WYMONTOWYWAŁEM GAZ I ODROBINE POPRAWIAŁA SIE SPRAWNOSĆ ALE NIE NA TYLE CO PRZEDTEM.W TEJ CHWILI NA GAZIE I BENZYNIE PRACUJE TAK SAMO I PALI MNIEJ WIĘCEJ TAK SAMO.SPRAWDZAŁEM JAK CHODZI PRZEPŁYWOMIERZ I TU TEZ NIC NIEZTWIERDZIŁEM CHODZI CACY ALE NA WSZELKI WYPADEK JUTRO PODŁĄCZĘ DRÓGI POŻYCZONY I WTEDY ZOBACZYMY.ALE JAK DOBRZE PAMIETAM PROBLEM BYŁ ODRAZU PO ODEBRANIU SAMOCHODU OD MECHANIKA.NAPRAWDE BRAKUJE MI JUŻ POMYSŁÓW ,MOŻE KTOS MIAŁ JUZ TAKI PROBLEM .PROSZĘ O POMOC
Opublikowano

2 generacja do tego silnika to pomylka!

ten silnik to tylko sekwencja

uszkodzoan przeplyka w moim przypadku to nie dosc ze zwiekszala ilosc spalania to jeszcze automat zmienial biegi przy 3500 w trybie eko!

i spalal mi 25-35 litrow na 100

 

nie miales wybuchu?

Opublikowano
NIEPOWIEM NIE ,GAZ MI WYSTRZELIŁ KILKA RAZY ALE ZAWSZE KIEDY MIAŁEM PUSTY ZBIORNIK I CHCIAŁEM OSTRO DAĆ GAZU.TAK JAK PISAŁEM SŁABA MOC BYŁA JUZ PRZED WSTAWIENIEM GAZU
Opublikowano

zatankuj dobry gaz, zwroc uwage u kogo tankujesz

u mnie roznice byly naprawde duze miedzy stacjami bo do 20%

zrob reset komputera przed zmiana przeplywomierza

sprawdz dobrze dolot czy nie lapie lewego powietrza

Opublikowano
WŁAŚNIE WRÓCIŁEM ,PO PRZEKŁADCE.PODMIENIŁEM PRZEPŁYWOMIERZ I SILNICZEK KROKOWY.I TY MI JUZ CALKIEM OPADLY RĘCE.PONIEWAŻ NIEMA PRAKTYCZNIE ZADNEJ ZMIANY.PORZYCZONY PRZEPŁYWOMIERZ I SILNICZEK KROKOWY SA NAPEWNO SPRAWNE.A RÓŻNICY NIEMA.ZROBIŁEM DZIS 200 KM JADAC 110-130 KM/H I SPALIŁA 22 LITRY NA 100 .PRAKTYCZNIE JEZDZI TAK JAKBY POD MASKA BYŁY DWA LITRY A NIE 3,5.CO JEST JESZCZE CHARAKTERYSTYCZNE,NIEZBIERA SIE W ZAKRESIE OBROTÓW 1000-3000 DOPIERO POWYZEJ 3000 I PEDALE W PODŁOCE OBNIZA BIEG I ZACZYNA PRZYSPIESZAC. BRAK MI JUZ POMYSŁÓW PROSZE MOZE KTOŚ MI COŚ MĄDRGO DORADZI.POZDRAWIAM
Opublikowano
CIŚNIENIE W CYLINDRACH SPRAWDZONE ,TAK SAMO SŁABA JEST NA GAZIE I NA BENZYNIE WIĘC JAKOŚĆ PALIWA ODPADA ,POZATYM TANKUJĘ TYLKO NA DOBRYCH STACJACH.GUMY SĄ CAŁE I NIGDZIE NIEŁAPIE LEWEGO POWIETRZA.URUCHAMIA SIĘ NA DOTYK , ALE FALUJE NA BENZYNIE TAK JAKBY PRACOWAŁA NA 5 CYLINDRACH PO PRZEGAZOWANIU ,PRZEŁĄCZA SIĘ NA GAZ I SILNIK PRACUJE RÓWNO.TAKIE ZACHOWANIE JEST TYLKO RANO PO PRZESTANEJ NOCY W GARAŻU.ZASTANAWIAM SIĘ JESZCZE NAD RESETEM KOMPUTERA I NAD CZUJNIKAMI POŁOŻENIA WAŁU I CZUJNIKIEM POŁOŻENIA PRZEPUSTNICY.
Opublikowano

Pytanie: czy podmieniając przepływomierz i silnik krokowy odłączyłeś akumulator (czyli zresetowałeś komputer)?

Pamiętaj że sterownikowi chwilę schodzi dopasować się do nowych odczytów, reset kompa przyśpiesza znacznie ten proces.

Co z sondami lambda? Wymienione na nowe? One się zużywają fizycznie i nawet jeżeli po sprawdzeniu wydają się sprawne to wcale być takie nie muszą.

Rzecz jasna 2 generacja do wyrzucenia. Tylko sekwencja.

Mój znajomy miał kiedyś z wielu swoich bmw - 535 i właśnie gaz drugiej generacji.

Paliło to 25litrów gazu na setkę, nie zbierało się wcale, nie chodziło na benzynie.

W twoim przypadku te wybuchy na pewno coś popsuły, ale co.....

Jego kolejna 535 paliła 11 - 16 litrów benzyny, a potem miała sekwencję i paliła 12 - 17.

 

Sprawdzałem też 328 na 2 generacji - porażka - 17 litrów gazu na setkę, moc realna 145 km i muł przy wyższych obrotach, wybuchy też się zdarzają i strach nacisnąć mocniej gaz. Jeden kolektor i przepływomierz pożegnały się z życiem.

 

2 gen nadaje się do silnika gaźnikowego. Inne rozwiązania to druciarstwo.

Życzę rozwiązania problemu.

Opublikowano
sprawdź podciśnienie w kolektorze dolotowym i ciśnienie sprężania na cylindrach!!!!

Przepraszam za OT ale czy ktoś wie jakie powinno być podciśnienie w kolektorze w m30b35?

ADAMM.BMW nie krzycz :!: Wyłącz caps lock.

peace & love
Opublikowano
O odłączeniu akumulatora niepomyślałem.Sądę lambda wymieniłem na nową i sprawdzał jej działanie elektryk przy montazu oraz gazownik regulując program sterownika gazu.Na podmienionym przepływomierzu jezdziłem około 20-30 minut.A co do gazu to jestem świadom ze 2 generacja to niejest to dobre ale niestety kiedy ja montowałem tylko na taka mnie było stać.A teraz dołożyć 3tyś - niewiem czy to najlepszy pomysł.Panowie ,najlepsze jest to że ta cała bieda zaczeła sie po remoncie głowicy.Sprawdzałem wszystko łącznie z ustawieniem zaworów i rozrzadu.
Opublikowano
a ja dalej stawiam na nieszczelny dolot , piszes że gumy są całę i nie łapie lewego powietrza ale tak naprawdę dopiero wakuometr Ci to wykaże a nie na oko....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Wymienilem już gume pomiędzy przepustnicą a przepływomierzem ,zostaje tylko guma pomiędzy przeplywomierzem a filtrem powietrza,ale ją też oglądałem i jest cała.
Opublikowano
W tym wypadku zastanawiam się nad wizyta w serwisie.Obawiam sie tylko ,odpowiedzi takiej jak w wiekszosci warsztatów WSZYSTKO JEST WPOŻĄDKU TYLKO AUTO NIECHODZI !!!!Czy ktoś juz z was był w serwisie na takiej kontroli i wie ile to kosztuje ?
Opublikowano
Jaki wstawiłeś wałek rozrządu? Nowy czy używany? Sprawdzony był dokładnie? Miałem kiedyś podobny przypadek w innym aucie. Jedna z krzywek była nieco "zjechana". Objawy - brak mocy i wysokie spalanie.
peace & love
Opublikowano
Kupiłem całą głowice ,z tego samego modelu i pojemności.Głowica była używana a wałek w super stanie.Dokładnie porównywał to mój mechanik.Więc to tez chyba nie to.
Opublikowano

sprawdz kolo pasowe na wale korbowym czy jest dokrecone

jesli to wszystko co robiles nie pomoglo to polecam jechac do dobrego elektronika np lodz sw teresy z tym ze masz troche daleko

kiedys sam walczylem ze swoja 735 prawie pol roku i nic nie pomagalo zaprowadzilem do nich taryfe i znalezli przyczyne w pare chwil male zwarcie w instalacji i sprawa zalatwiona

jesli u ciebie byl rozbierany motor to moze gdzies uszkodzili jakis kabel przez nieuwage

Opublikowano

adam.bmw to nie jest polonez!

jak wymieniasz uszkodzona czesc to musisz zresetowac komputer!

 

dla przykladu ja pisalem wczesniej ze palil mi 25-35 litrow na 100km

co byla u mnie przyzyna uszkodzona sonda lambda oraz przeplywomierz

 

pamietaj uszkodzona czujnik dajacy zle dane do motronica to juz bardzo zwiekszone spalanie

 

lepiej miec odlaczony czujnik niz popsuty podlaczony

 

odlaczylem przeplywomierz (klapke wyprostowalem zeby byl swobodny przeplyw powietrza) , odlaczylem sonde lambda, ZRESETOWALEM KOMPUTER

 

EFEKT

spalanie:

miasto 20l/100

trasa 15l/100

 

kupilem juz nowa sonde i bede ja zakladal niedlugo, wiec spalanie pewnie spadnie jeszcze troche

 

 

RESET KOMPUTERA:

-odlaczyc klemre -

-odlaczyc klemre +

-zlaczyc obie klemry razem

-przekrecic kluczyk do pozycji 2

-zostawic na 15 minut

-rozlaczyc klemry

-podlaczyc klemre +

-podlaczyc klemre -

Opublikowano
:D Chciałbym serdecznie podziękować ,za wszystkie porady.Wczoraj przeprowadziłem reset komputera ,według wskazań kolegów z forum.Efekt jest zadziwiający ,powiem tak WRÓCIŁO MOJE BMW.Samochodzik odzyskał moc,niewiem jak spalanie ale w tej chwili jest to już mało istotne.\Zostało mi jeszcze zrobić porządek z gazem i będę wpełni szczęśliwy.Jeszcze raz dziękuję.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.