Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Tabliczka tabliczkom ale na zime podobno sie zakłada wezsze opony.Czy to prawda?

 

Powiedziałbym inaczej: nie szersze :D ... Tyle, że musisz pamiętać o tym, żeby miały - w miarę możliwości - ten sam promień statyczny/dynamiczny Jeśli zatem zakładasz opony węższe powinny mieć wyższy profil... Odsyłam do tabeli zamienników (wpisz w www.google.pl, a znajdziesz). Jak dla mnie 185/65R15 to jak do E34/E39 trochę za "niskie"... Tak czy inaczej w przypadku podstawowych opon do E39, czyli 205/65R15 trudno jest znaleźć odpowiednie węższe opony, aby zapewnić możliwie bliski promień... osobiście uważam, że ostateczna ostateczność to 195/65R15...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

nie zakladalbym na twoim m iejscu opon o rozmiarze 185. Z bardzo prosyego powodu a mianowicie wazsze opnony daja efekt praktycznie tylko na sniegu, ktorego w naszym kraju za wiele nie ma. Wiekszosc drogi pokonujemy na suchej, mokrej badz oblodzonej drodze.

Jezeli zalozysz takie oponki do swojego autka to wlasnie w takich warunkach ci nie pomoga

Opublikowano
co sądzicie o oponach zimowych o rozmiarze 185/65/15

 

Wszystko by było dobrze, ale opona ta ma za małą nośność. Sugeruj się jednak tabliczką z progu.

pozdr

Opublikowano
zobaczymy :8) , pamiętam jak przyjechał do nas niemiec z ciotką, BMW 520 i touring, na letnich oponach :wink: , każdy rów był jego, i każda zaspa na zakręcię :D , potem ojciec dawał mu szkołe jazdy :mrgreen: , tylko film nakręcic i do śmiechu warte :mrgreen:
Opublikowano
Jam ma 185/60/15 firestone winterhawk i sprawują się jak narazie bardzo dobrze nie ma powodów do narzekań na mokrej nawierzchni hamują tak samo jak na suchej to na śniegu powinno być dobrze.Może jedynie profil ciut za niski na te dziurska ale jak się nie gna to jest dobrze

www.forumgsm.pl

O komórkach wiemy wszystko!!!

Opublikowano
nie zakladalbym na twoim m iejscu opon o rozmiarze 185. Z bardzo prosyego powodu a mianowicie wazsze opnony daja efekt praktycznie tylko na sniegu, ktorego w naszym kraju za wiele nie ma. Wiekszosc drogi pokonujemy na suchej, mokrej badz oblodzonej drodze.

Jezeli zalozysz takie oponki do swojego autka to wlasnie w takich warunkach ci nie pomoga

 

 

I to nie ujeżdżonego i nie ubitego śniegu... dodałbym :D

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Ja mam 205 i zobacze jak sie będzie smigac u nas na podlasiu po zaspach :D , u nas jedziesz póki nie zawiśniesz :8)

 

A Kononowicz chciał wam drogi nowe zrobić, ale wy nieeee, nie wybraliście go... :mrgreen:

Opublikowano
Faktycznie na zimę należy zakładać węższe opony niż na lato ale nie można przesadzać, uważam że do E34 na zimę najlepsze są 195/65 15

90r E30 316 i coupe sprzedany

92r E36 318 is coupe sprzedany

91r E32 750 IL sprzedany

88r E32 735 IL sprzedany

92r E32 735 IL sprzedany

93r E34 530 V8 sprzedany

92r E34 525 tds sprzedany

90r E34 535 i obecnie

Opublikowano
Faktycznie na zimę należy zakładać węższe opony niż na lato ale nie można przesadzać, uważam że do E34 na zimę najlepsze są 195/65 15

 

Sorki za to, że się powtarzam: nie szersze... i popieram, że na śnieg o jeden rozmiar są OK... z tego co się orientowałem przy standardowym rozmiarze E34/E39 takim jaki jest na tabliczce ciężko jest dobrać rozmiar o szerokości 185...

 

A dla niedowiarków i tych co ściśle przestrzegają tego co Hans napisał na tabliczce (śmieszą mnie teksty o rzekomym zbyt niskim indeksie nośności/prędkości) polecam obejrzenie rajdów zimowych (zaznaczam, że dotyczy nie lodu, a śniegu!!!). Goście w samochodach o mocy kilkakrotnie większej od 95% Forumowiczów jeżdżą na kiszkach jak w VW Kafer :-) i to całkiem skutecznie!!!... Fakt, że to nie są opony klasy takich co są po 400 PLN/sztukę, ale widać o co w tym "biega"...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
A dla niedowiarków i tych co ściśle przestrzegają tego co Hans napisał na tabliczce (śmieszą mnie teksty o rzekomym zbyt niskim indeksie nośności/prędkości) polecam obejrzenie rajdów zimowych (zaznaczam, że dotyczy nie lodu, a śniegu!!!). Goście w samochodach o mocy kilkakrotnie większej od 95% Forumowiczów jeżdżą na kiszkach jak w VW Kafer :-) i to całkiem skutecznie!!!... Fakt, że to nie są opony klasy takich co są po 400 PLN/sztukę, ale widać o co w tym "biega"...

 

A mnie śmieszą ludzie, którzy nie odróżniają opon wyczynowych z kolcami stosowanych w rajdach samochodowych od opon stosowanych na codzień do jazdy po zwykłych drogach.

A właściwie śmieszyliby mnie gdyby nie to, że jeżeli kupują opony z takim podejściem do tematu to stwarzają zagrożenie dla wszystkich użytkowników dróg. Gratuluję znajomości tematu :duh: :duh: :duh:

 

I życzę szerokiej drogi w BMW na kiszkach jak w VW Kafer.

 

Baaaaaardzo szerokiej, bo na wąskiej się na takich oponach w życiu nie zmieścisz!

 

Nie zabieraj głoszu jak nie masz pojęcia o czym mowa. Zdecydowana większość opon w rozmiarze 185/65R15 ma indeks nośności 88 (do 560kg), a opony np. 205/65R15 zalecane do tego auta mają od 92 (do 630kg) do 94 (do 670kg). Jak myślisz dlaczego producent przewidział do tego auta takie właśnie opony? Może dlatego, że to po prostu ciężki samochód?

 

A może uważasz, że dostał łapówę od jakiegoś producenta opon? :duh: :duh: :duh:

 

Jestem w stanie (choć z trudem) zrozumieć kupowanie opon o niższym indeksie prędkości - bo prawie nikt nie jeździ samochodem z prędkościami nawet zbliżonymi do maksymalnej.

Ale za to prawie każdy od czasu do czasu ładuje do samochodu rodzinę i pełen bagażnik. I średnio byłoby przyjemnie, gdyby taka przeciążona i przegrzana oponka strzeliła przy prędkości np. 120km/h na autostradzie. Prawda?

A może się mylę :?: :?: :?:

 

Wracając do tematu - Rada dla Promyka: Jeżeli znajdziesz 185/65R15 z indeksem 92 to możesz o nich myśleć. Ale będzie to rozwiązanie dalekie od ideału (sporo niższa opona oznacza większe ryzyko przywalenia w coś spodem auta) i niewielka oszczędność. Która w dodatku może się okazać pozorna w cięższej sytuacji.

No i cały czas musisz pamiętać, że masz oponki o słabszych parametrach, niż Twoje auto wymaga. A przecież czasami chce się wykorzystać możliwości autka, prawda? :)

Opublikowano
a ja kupiłem 195/65 r15 kleber krisalp hp XL o zwiekszonej nośności indeks 95 i musze powiedzieć, że są genialne, na asfalcie cichutkie, a na sniegu super trzymaja, naprawde trzeba się starać, żeby zerwac przyczepność
Opublikowano
A dla niedowiarków i tych co ściśle przestrzegają tego co Hans napisał na tabliczce (śmieszą mnie teksty o rzekomym zbyt niskim indeksie nośności/prędkości) polecam obejrzenie rajdów zimowych (zaznaczam, że dotyczy nie lodu, a śniegu!!!). Goście w samochodach o mocy kilkakrotnie większej od 95% Forumowiczów jeżdżą na kiszkach jak w VW Kafer :-) i to całkiem skutecznie!!!... Fakt, że to nie są opony klasy takich co są po 400 PLN/sztukę, ale widać o co w tym "biega"...

 

Chłopie!

Jeśli dopuszczalna prędkość zawarta w indeksie opony jest mniejsza niż maksymalna prędkość katalogowa samochodu to w Niemczech masz obowiązek nakleić taką informację na szybę. Możesz się śmiać, ale jak cie ADAC zatrzyma, odczyta indeksy i okaże się że jest coś nie tak masz 100 EUR w plecy i zjazd z autostrady do najbliższego warsztatu lub laweta...

To samo jest z indeksem ciężaru. Byli tacy mądrzy co do busów 3,5 t zakładali opony od osobówek, bo były odpowiednio szerokie...

 

Oczywiście mądry Polak - głupi świat i kombinacje, jakby opon nie było na rynku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.