Skocz do zawartości

BMW INTERFEJS SOFT - CKM-EDIABAS-GT1-DIS-SSS i INNE


rOBSOnX

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ja mam pytanie do bardziej zawansowanych użytkowników DISA i INPY, czy ktoś z Was nie zwrócił uwagi na funkcje regeneracji filtra cząstek stałych DPF w nowych dieslach. Wiem że DIS ma taką możliwość ale ja dysponuje Inpą i tu bardziej przydała by się ta opcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam

Ja mam pytanie do bardziej zawansowanych użytkowników DISA i INPY, czy ktoś z Was nie zwrócił uwagi na funkcje regeneracji filtra cząstek stałych DPF w nowych dieslach. Wiem że DIS ma taką możliwość ale ja dysponuje Inpą i tu bardziej przydała by się ta opcja.

 

Inpa jest programem stosowanym w fabryce BMW do naprawy i wyszukiwania błędów powstałych w trakcie produkcyjnego ciągu technologicznego, a w fabryce wytworzony produkt nigdy nie uzyskuje takiego stanu przejechanych kilometrów by ta funkcja była tam potrzebna, dlatego też w inpie brak niektórych funkcji które posiada dis. Posiada natomiast wiele funkcji których z kolei nie posiada dis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może tak panowie zajnteresował by was temat . Interfejs ADS/OBD .po Ethernet -RS232 to już cos pożądniejszego i bardziej wiarygodnego niż jakieś emulatory . Prace trwają narazie jest wykrywany przez komputer można mu przydzielić dowolny IP . ma możliwośc zapamietania tego adresu . konwerter wbudowany w pełni funkcjonalny RS232 i po zapamietaniu adresu zawsze po podpięciu komp wykrywa automatycznie zapamiętany adres . Dzis pierwsze testy .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może tak panowie zajnteresował by was temat . Interfejs ADS/OBD .po Ethernet -RS232 to już cos pożądniejszego i bardziej wiarygodnego niż jakieś emulatory . Prace trwają narazie jest wykrywany przez komputer można mu przydzielić dowolny IP . ma możliwośc zapamietania tego adresu . konwerter wbudowany w pełni funkcjonalny RS232 i po zapamietaniu adresu zawsze po podpięciu komp wykrywa automatycznie zapamiętany adres . Dzis pierwsze testy .

 

ogolnie to nie jest potrzebny interfejs po Ethernecie tylko interfejs RS232 trzeba podpiac do serwera portow szeregowych (konwerter sygnalu szeregowego RS232 na LAN),

mozemy diagnozowac auto siedzac w domu przez konwerter RS232 na Wifi (w pelni funkcjonalny sygnal RS232)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się ale nie rozważam az tak drogich rozwiązań .poptostu interfwjs podpinany nie pod RS tylko pod RJ ethernet ,bezpośrednio pod karte . interfejs ni wykrywa teraz czas na znaleźenie programu do skonfigurowania i dopasować do Vmware . trzeba sie pobawić ale rozwiązanie praktyczniejsze i tańsze Praktyczniejsze bo mozna by urzywac kompów nowych a co zatym idzie szybszych i soft pracował by wiele lepiej na kompe 2.9GHz i 2 GBram zapier......ala aż szum a na strszych trzeba się toroche pomęczyć. w takim rozwiązaniu ful koszt elementów 200zł max .Pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

No tak ale raczej nie udostepnisz ani schematu ani kitow. Twoja oferta na allegro jest 500 i 1000zl. A po dodaniu ethernetu rozumiem ze o tyle chcesz podniesc cene?

Takie rozwiazanie jest dobre do warsztatu a dla hobbystow wystarczy zwykly rs232. Czas nie gra tak duzej roli raczej pieniadze.

Zreszta idea calkowicie nie trafna za 200-230zl mozna kupic karte Argosy na PCMCIA i swietnie wspolpracuje z ADS. Rowniez da sie odpalic na nowych kompach (moja konf. intel centrino Dotan z 2005r.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem rozwiązanie dobre .pozatym mozliwość dobudowania światłowodu co w niedługim czasie będzie niezbędne ,a RS232 nie da rady obsłuzyć diagnostyki optycznej . SSS nowsze auta woła świtłowód więc trzymam sie projektu i grzeje do przodu .ponadto nie potrzebne żadne przekierowania na ediabas . podajesz adres i smiga . znacznie poprawia szubkość itd .chociaz porównywałem interfejs do OPPS za 10tyś i stwierdzam że muj jest szybszy mimo że jest przekierowany przez ediabas .dorównuje mu pod względem diagnostyki ,iesli chodzi o światłowud :jawdrop: nie ma co gadać nie obsługuje .dlatego pracuje nad czymś co nie będzie kosztować nie dużo a będzie robic dokładnie to samo co oryginał .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Moim zdaniem rozwiązanie dobre .pozatym mozliwość dobudowania światłowodu co w niedługim czasie będzie niezbędne ,a RS232 nie da rady obsłuzyć diagnostyki optycznej . SSS nowsze auta woła świtłowód więc trzymam sie projektu i grzeje do przodu .ponadto nie potrzebne żadne przekierowania na ediabas . podajesz adres i smiga . znacznie poprawia szubkość itd .chociaz porównywałem interfejs do OPPS za 10tyś i stwierdzam że muj jest szybszy mimo że jest przekierowany przez ediabas .dorównuje mu pod względem diagnostyki ,iesli chodzi o światłowud :jawdrop: nie ma co gadać nie obsługuje .dlatego pracuje nad czymś co nie będzie kosztować nie dużo a będzie robic dokładnie to samo co oryginał .

 

Ale w tym przypadku co ma piernik do wiatraka. Mowiles o przejsciu z RS232-LAN.

Nie jaki kolega Ihar(bmwecu) oferuje zlacze z opcja diagnozowania poprzez DCAN.

 

Tutaj cytat z forum

 

Hello

 

I also had d-can adapter from ihar...

 

everything was ok. I was take this risk and was buy it from Ihar without guarantee that my money will be feedback if something will not work.. I was buy it and first i was go to BMW dealer in my city in Poland and was check it onto e70 from 03-2008 year e90 from 06-2008 e60 from 12-2007 mini r56 from 05-2008 e65 from 01-2008 communication is stable work fine and real fast... i was put sss to the trash with inpa it works real great... programming of ecu coding and diagnose zero problems i was test it hard by few days on many different car it always work properly. Now i think that ihar is man which has my trust. And 280 euros for device which, for this moment, work with all car is very good price. but ofcourse this is only my opinion.

 

Cena rowniez przystepna

 

Final prices:

D-CAN USB (without adapter OBD to 20pin) - 280EUR

D-CAN GT1 - 280EUR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że ostro zaczynasz atak . Wyjaśniam jak mówiłem to o ethernet na RS232 a nie RS232 na Ethernet to znaczna różnica . To co piszesz że twój kolega oferuje za 280eur ja zrobiłem juz dawno jednak dotyczy to aut po 03-2007 ,nie zajmuję się tym na razie e ze względu na małe zapotrzebowanie na diagnostykę najnowszych aut .A nie chwaląc się mój po D-CAN oprócz BMW robi jeszcze wszystkie auta z grupy VW łącznie z najnowszymi po can wbudowana funkcja Hex-can na procku . a odnośnie twojego interfejsu który oferujesz pozwól że się wypowiem

: wszystko Ok z wyjątkiem : diody są nie potrzebne przynajmniej w takiej liczbie wystarczy porządne zabezpieczenie przed przepięciami , napięcie inginition to czysta emulacja , nie mająca nic wspólnego z rzeczywistym pomiarem tego napięcia . inginition będzie się zaświecał równocześnie z batery niezależnie czy napniecie rzeczywiście jest podane .Nadniebnie że napięcie to jest bardzo ważne po tym zostanie rozpoznane aut .mało tego soft mierząc to napięcie jest w stanie prawidłowo zdiagnozować auto . interfejs powinien utracić komunikację z autami jak napięcie spadnie poniżej stanu gdzie elektronika może szwankować i tak ma być .Elektronika BMW pobiera dużo prądu więc spadki mogą być przyczyną złej diagnostyki .to na tyle :norty: :wink:

tu moje pbc .

http://rapidshare.com/files/125624301/Nowy_folder__2_.rar.html

Edytowane przez piwek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Widzę że ostro zaczynasz atak . Wyjaśniam jak mówiłem to o ethernet na RS232 a nie RS232 na Ethernet to znaczna róznica . To co piszesz że twuj kolega oferuje za 280eur ja zrobiłem juz dawno jednak dotyczy to aut po 03-2007 ,nie zajmuję sie tym narazie ze względu na małe zapotrzebowanie na diagnostykę nainowszych aut .A nie chwaląc sie muj po D-CAN oprócz BMW robi jeszcze wszystkie auta z grópy VW łącznie z najnowszymi po can wbudowana funkcja Hex-can na procku . a odnośnie twojego interfejsu który oferujesz pozwól że sie wypowiem

: wszystko Ok z wyjatkiem : diody są nie potrzebe przynaimniej w takiej liczbie wystarczy pożądne zabezpieczenie przed przepieciami , napięcie inginition to czysta emulacja , nie mająca nic wspólnego z żeczywistym pomiarem tego napiecia . inginition będzie się zaswiecał równocześnie z batery niezależnie czy napiecie żeczywiscie iest podane .Nadnienie że napięcie to jest bardzo wazne po tym zostaie rozpoznane aut .mało tego soft mieżąc to napięcie jest w stanie prawidłowo zdiagnozowac auto . interfejs powinien utracić komunikację z autam jak napięcie spadnie poniżej stanu dzie elektronika może szwankować i tak ma być .Elektronika BMW pobiera dużo prądu więc spadki mogą byc przyczyną złej diagostyki .to na tyle :norty: :wink:

tu moje pbc .

http://rapidshare.com/files/125624301/Nowy_folder__2_.rar.html

 

W zadnym miejscu mojego postu nie ma ze to moj kolega. Napisalem slowo kolega w formie per Pan.

Diody nikomu nie zaszkodza a w razie uszkodzenia auta przez ESD bede mial czyste sumienie ze zrobilem co moglem.Mam ich 4szt. a ich koszt to okolo 5zl.

Co do Hex-Can to z tego co widzialem to can BMW nie jest kompatybilny z CAN grupy VAG. Chetnie zobaczylbym jakies foty. I co miales namysli mowic "zrobilem dawno" rozumiem ze z ogolnie dostepnych schematow.

Co do napiecia iginition to w moim przypadku nie swieci sie do momentu przekrecenia kluczyka.

Nie atakuje cie w zaden sposob poprostu zwykla wymiana zdan.

A po zejsciu na rs232 z ethernetu i tak nie przyspieszysz komunikacji. Tak jak pisalem karta PCMCIA to ten sam koszt jak twoja planowana przejsciowka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buduje ethernet z głównie z myślą aby można było pominąć Vmware , a przynajmniej ediabas, mam jakiś głupi nawyk ulepszania do bólu .i eksperymentów , z 10 projektów jeden jest do Ok i można po testach cos zarobić . żeby żyć nadmienię choć to nie ma żadnego znaczenia że po tym jak ZUS mnie potraktował zabierając rentę a mam nie władną rękę i prawa nogę Koślun jestem jak 100 h...j . Uhahah wracając do interfejsu zrozumiałym jest że im mniej elementów tym szybciej interfejs się wykonuje . projektów jest mnóstwo zastosowanie jednego układu motoroli załatfia sprawę i OBD i ADS pracuje idealnie ediabas konfigurator można przechodzić płynnie z jednego interfejsu na drugi czy to can czy ads czy obd . hex can nie pracuje z BMW to jest alternatywa . zrobiłem interfejs który w momencie wykrycia napięcia po kluczyku przezbraja się na BMW trwa to chwilkę i można lecieć jak nie ma tego napięcia pracuje jako Vag com hex-can z softem od 409.1 do 704.1 PL po przeprogramowaniu eeprom z ross-tech na VCDS robi z softem 804 VCDS rosstech . 805 ma inne eeprom i VID PID można i to ale zbytek łaski zdjąć nie pokażę bo miałem juz przyjścia z Ross tech więc dziękuję postoję . robi się i tyle . powiem że JED GLA ogólnie dostępny nie bardzo robi stare disle . ale to pryszcz coraz mniej tego a jak coś zawsze można euroscanem pięknie je robić . Ja patrzyłeś na to mniejsze pbc to okroiłem do bólu a napię ci po stacyjce ale dałem bezpośrednio na max 232 okazało się że zwykły dzielnik i napięcie pięknie jest mierzone . spadek do 11,2V uniemożliwia komunikacie ważne przy adaptacjach . żeby nie było niespodzianek . a koszt ethernet jak wyjdzie ten to 12 zł o ile znajdę soft potrafiący wysterować aż takim badziewiem :duh: A chce osiągnąć czysta instalke disa bez zmian i wpisów . test IP musi być wykryty i zapisany interfejs ma go zapamiętać i zawsze pod takim adresem się zgłaszać .jak się uda zaraz projektuje przetwornik na światłowód i do SSS zapinam. ale to przyszłość .najprościej zrobić napięcie spod kluczyka podając przez 390 OChm na DSR 12 V z pin 1 OBD2 i zenerkę do masy 12V to samo z RI pin 9 i chodzi jak talala . ale dotyczy to OBD nie ads . co da CAN to INPA ma emulator cana więc w czym problem trochę pogłówkować i powieszona na Com chodzi tak PANOWIE :modlitwa: i PANIE .POZDRO ps jak dzis odjara ethernet to hlam a zapomniałem DISA nie pospieszy można go tylko doprowadzić do normalnej pracy oryginał tez tak chodzi .w plikach V39 jest soft którym można ingerować bezpośrednio w panel sterowania .

http://rapidshare.com/files/125677851/bez_tytu__322_u.jpg.html

ten interfejs jest szybszy od samej BMki

Edytowane przez piwek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest dużo ludzi co z foty potrafią wyczytać więcej niż niejeden ze schematu . a to co wrzuciłem na rapida to ja na podstawie tego jak bym miał zrobić to już jest gotowe tylko w eagle i w 1 godzinę . co tu jeszcze więcej . a nawiasem mówiąc szukam poważnego człowieka do współpracy nie bojącego się trudnych tematów i nie poddającego się po nie powodzeniach . powiem że można z tego żyć przyzwoicie jak człowiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
jest dużo ludzi co z foty potrafią wyczytać więcej niż niejeden ze schematu . a to co wrzuciłem na rapida to ja na podstawie tego jak bym miał zrobić to już jest gotowe tylko w eagle i w 1 godzinę . co tu jeszcze więcej . a nawiasem mówiąc szukam poważnego człowieka do współpracy nie bojącego się trudnych tematów i nie poddającego się po nie powodzeniach . powiem że można z tego żyć przyzwoicie jak człowiek

 

Mowielem o zdjeciach w akcji a nie bebechow. Z ta 1h to nie przesadzajmy pozadny projekt to kilka dni. Robie elektronike uzytkowa zawodowo i wiem ze z pozoru latwy temat z czasem moze przyspozyc problemu. Z drugiej strony jestem ciekaw jak bys doszedl co jest na spodzie chyba rentgena nie masz w oczach. :duh:

Co do wspoplpracy to patrz na forum bmwecu tu ludzie dziala sie info spowodu pasji do BMW :liar:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanie jest takie : w czym mogę być pomocny z czym są największe problemy. Mam kilka sprawdzonych projektów których nie używam są proste do wykonania metoda żelazka . jednostronne pbc . tylko pytanko do jakich aut przedział rocznikowy i się zapoda . OBD to nie problem . gorzej trochę z ads ale jest i prosty ads .POZDRO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ALE się zachlałem jak świnia .mam ADS po ethernet . pracuje na IP192.168.2.1 nie potrzebny IFH . inpa też lata przez Ethernet . teraz trzeba testów z autami , projekt porządnego PBC i wdrażam klon jak oryginał .a zaobserwowałem ciekawą sprawę można przez to puścić dowolny soft pracujący na COM , zbadamy zapomnianą VISA i euroscan , może by wrócił do łask .to dość dobry soft ale wyleciał prawie z obiegu ze względu na DOS . ULALALAL :clap: :lol:i prawdopodobnie nie będzie problemu z linia optyczną i can prędkość 1Mb/s wystarczy trzeba zacząć prace z elementami systemu TOSLINK koszt wykonania wersji z zapamiętaniem adresu wraz z interfejsem ADS bez kabli z wtykami 168zł czyli do przyjęcia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:mrgreen:

Ceny spadają i są promocje !!!

http://www.moto.allegro.pl/search.php?string=gt1&from_showcat=1&category=28410&country=1

http://www.moto.allegro.pl/item391775034_gt1_tester_bmw_dis_sss_promocja_.html

:mrgreen:

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Skoro wszyscy opisują jak to zrobić każdy może sobie Dis postawić . Zaryzykuję stwierdzenie , historia niczego nie nauczyła nie których cały świat nas ma i miał głęboko w du....ie . nie szanowali nas i nie szanują ale jak mają nas szanować jak sami się nie szanujemy . Jak komuś przeszkadza że sprzedaję interfejs rozwiązanie jest proste .założyć działalność płacić ZUS ,zarejestrować się na Allegro i sprzedawać a nie z rozżaleniem wypisywać różne głupoty z podtekstami. Pozdrawiam rozżalonych pytanie czym skro każdy na forum ma Disa więc o co chodzi nie mogę zrozumieć może ktoś mi wyjaśni . :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikomu oczywiście nie przeszkadza (przynajmniej tak sądzę ...), że sprzedajesz fejs i soft.

Dzięki takim ludziom jak Piwek, Robson czy Fister z ecu.org mamy interfejsy i rozwiązania, których sami byśmy nie wymyślili.

Piwek tak trzymaj i dopisz na Allegro, że zniżka dla klubowiczów X% :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:mrgreen:

Ceny spadają i są promocje !!!

http://www.moto.allegro.pl/search.php?string=gt1&from_showcat=1&category=28410&country=1

http://www.moto.allegro.pl/item391775034_gt1_tester_bmw_dis_sss_promocja_.html

:mrgreen:

 

:mad2:

 

:cry2: PROMOCJA się skończyła ! :cry2:

 

:mad2:

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.