Skocz do zawartości

wke2

Zarejestrowani
  • Postów

    33
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Radom

Osiągnięcia wke2

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. wke2

    E60 modul ahl naprawa

    Link do naprawy uszkodzonego modułu, może komuś się przyda.
  2. Witam ponownie Może ktoś jednak wie co może być powodem, takiego zachowania sondy,bo nadal nie mam pomysłu co to może być. Ostatnio sprawdzałem Bmw e39 520 MS41 u brata i o dziwo chyba ma ten sam problem, tylko obydwie sondy zaczynają pracować po około 4min, więc nie jestem już tylko sam, bardzo proszę o pomoc.
  3. Witam Dzięki za fatygę, moje podejrzenia się sprawdziły, ale niestety nadal nie wiem co może opóźniać załączenie tej sondy, czekam na sugestie pozdro
  4. Witam Mam problem z sondą lambda ( 5 Voltowa tytanowa z grzałą –kolory biały, czarny, żółty, czerwony ) , BMW e34 520 24V 1995 rok , silnik M50B20S2 Vanos osprzęt Siemens, sterownik Siemens ms40.1 z EWS II., próbowałem sam znależć przyczynę ale na razie brak mi więcej pomysłów. Skutki to większe spalanie i gdy jest zimno na dworzu to potrafi falować trochę i przerywa dopóki się sonda nie załączy, gdy jest ciepło to normalnie chodzi tylko spalanie większe. Sonda lambda załącza mi się po około 4 minutach i 10 sekundach po odpaleniu samochodu: - po załaczeniu zapłonu w disie pokazane jest 2% nagrzania grzałki, http://img42.imageshack.us/img42/9467/81001041.png - po odpaleniu silnika skacze na 24% i tak cały czas jest wskazywane 23- 24%, http://img263.imageshack.us/img263/948/19050833.png - po 4.10 minutach skacze na 79% i załącza się sonda lambda http://img41.imageshack.us/img41/7996/50593787.png - gdy już załączy się sonda i wtedy wyłączymy silnik i ponownie odpalimy to sonda się załącza normalnie, natomiast po odczekaniu ok 1min znowu należy czekać ok 4min 10 sekund Czynośći sprawdzające, które sam przeprowadziłem: 1. Podmieniłem sondę lambda i nadal to samo 2. Podmieniałem sterownik i nadal to samo 3. Sprawdzałem czy sonda się załącza np. po nagrzaniu jej przez spaliny, ale po podłączeniu sondy drugiej ( zapasowej ), którą umieściłem na zewnątrz samochodu więc nie miała kontaktu ze spalinami, załączyła się także po 4min 10 sekundach 4. Sprawdzałem oporność przewodów grzałki między wtyką, a sterownikem i jest 0,4 ohm więc w normie 5. Grzałka dostaje 12V z przekaźnika i dochodzi do sondy, natomiast sterowanie grzałki jest przez masę sterownika pin 53 i tu jest chyba problem Robiłem pomiary http://img532.imageshack.us/img532/6782/55921479.png Na biegu jałowym Między masą samochodu, masą grzałki – 10.7 V Między masą samochodu, a plusem grzałki 13,95 V Między masą grzałki, a plusem grzałki 3.2 V Po czterech minutach i 10 sekundach Między masą samochodu, masą grzałki – 3.5 V Między masą samochodu, a plusem grzałki 13,95 V Między masą grzałki, a plusem grzałki 10.5 V Wynika z tego że po ok. 4.10 min chyba podawana jest masa ze sterownika, może ktoś miał taki sam przypadek i mógłby mi pomóc co może być przyczyną, ze sonda się załącza tak późno, może jakiś inny czujnik itd Oczywiście ani INPA ani DIS nie pokazuje żadnych błędów.
  5. Witam Miałem, podobny problem z falowaniem na gazie, sekwencja DT gas, po przełączeniu na benzynę też trochę falował, ale po chwili było ok. Producent instalacji twierdził, że to wina samochodu. W końcu zacząłem szukać, pojechałem na analizator tlenu i się okazało, że mam gorsze pomiary na gazie niż benzynie. Sprawdziłem autko Inpą i pokazał się błąd sondy lambda, bo wykasowaniu znowu się pojawiał. Okazało się, że na gazie sonda stoi, np. na biegu jałowym zamiast oscylować 0 - 5V ( sonda tytanowa), pozostawała w jednym miejscu i pokazywał się błąd, rozjeżdżały się mapy ( na benzynie musiał trochę pochodzić i potem było ok ). Gdy jeździłem tylko na benzynie to błędu nie było i sonda pracowała poprawnie ( sprawdzałem wskazania zarówno w GT1 jak i miernikiem ). Udałem się do gazowników i pokazałem im wydruk i powiedziałem, że sonda nie pracuje poprawnie na gazie ( a na benzynie jest ok ) i niech coś z tym zrobią. Jak się okazało można było wyregulować, zmiana softu w sterowniku gazu i regulacja pomogła i jest teraz ok. Walczyłem ponad 1,5 roku z producentem instalacji gazowej, ale w końcu się udało. Może sprawdź jeszcze, po resecie kompa pojeździj tylko na benzynie ( możesz nawet wyjąć bezpiecznik od gazu, żeby nic nie mieszał gaz) czy nadal falują, bo jaknie to jest o winna instalacji gazowej. Nie wiem czym diagnozowałeś, bo skanery uniwersalne czy carsoft np. u mnie pokazywały błąd sterownika, którego nie było, dopiero narzędzia serwisowe BMW czyli GT1 albo Inpa były wiarygodne Pozdro
  6. Witam Potrzebny jest interfejs ADS INPA, u mnie chodzi na interfejsie Fistera, powinieneś się zgłosić do kolegi Nerwusa z pytaniem o fejs Pozdro
  7. Witam Najlepiej sprawdzić w katalogu części np. na http://www.realoem.com/, wpisujesz nr VIN swojego samochodu i sprawdzasz, u mnie jest Siemens w M50 z 1995 roku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HG51&mospid=47392&btnr=18_0172&hg=18&fg=10&hl=107 o numerze 11781730025 i można dokupić odpowiednik NGK OTA7H-3A1 na allegro ok 450 zł. Jeżeli masz tą sondę to trzeba pamiętać, że jest to sonda 5V tytanowa i jakaś uniwersalna jej nie zastąpi. Pozdro
  8. Witam Pod tym adresem znajdziesz ETM do swojego BMW, http://shark.armchair.mb.ca/~dave/BMW/e34/ pozdro
  9. Poszperałem u siebie na dysku i znalazlem dwie plytki ETM1 i ETM2, właśnie je wrzucam na FTP
  10. Tego to szukalem dlugo :modlitwa: Zeby tak jeszcze trafic pelne CD. Witam Znalazłem link do stronki ze starymi ETM i Owner's manual do nowych http://www.wedophones.com/BMWManualsLead.htm Pozdro
  11. Witam Jak dysk sie skonczyl to moze mala zrzutka np. po 10 zl, chetnie sie dorzuce, podaj jakies konto pozdro
  12. Witam Prawdopodobnie pasował ci bedzie ten, jezeli masz osprzet Siemens http://www.kolmot.com.pl/index.php?products=product&prod_id=260 pozdro
  13. Witam Cały czas walcze, i sprawdzilem sonde lambda, chodzi dobrze na benzynie, natomiast na gazie na biegu jałowym pokazuje cały czas 4.7 V, czyli ze mieszanka jest za uboga, wyglada na to ze wogole nie jest połaczona przy gazie, albo zle reaguje komputer od gazu. Kasowałem adaptacje GT1, ale nie kasuje sie Adaption Value TEV . Sprawdzałem oscyloskopem czujniki spalania stukowego ale one dzialaja poprawnie w przeciwieństwie do tego co pokazuje inpa ( napiecie nie skacze) takze czujnik połozenia wału korbowego i rozrzadu ( tylko troche ciezko owiedziec po wyniku pomiaru czy sa na 100% dobre). Wydaje mi sie, że przyczyna leży w tym że przez gaz rozjechały sie mapy. Spróbuje odlaczyc akumulator na kilka godzin zeby sie wszystko z ramu skasowało i rozłaczyc gaz i sprobowac jeszcze raz wystartowac na ustawieniach fabrycznych tylko na benzynie, obserwujac czy nadal jest to samo.
  14. Czasami mam problem gdy go zamykam lub otwieram z pilota to nie chce działać, musze odczekac troche, albo go z kluczyka otworzyc ( alarm jest jakis firmowy). Jesli chodzi o sonde lambda , to na impie pokazuje mi błąd: 200 Lambda regulating limit Error frequency: 45 Engine temperature 98.10 Grad lambda probe voltage 4.74 V Mixture limit lean ( Regulator + Adaption) Foult stored after de-bouncing delay Error not present Sporadic error Kasuje go, ale pojawia sie znowu znowu gdy przejade troche samochodem.
  15. Witam Czy mogłby ktorys z kolegow diagnostow spojrzec na paramerty na zywo autka z Inpy i doradzic co moze byc uszkodzone. http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=599092#599092 Z gory dziekuje
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.