Skocz do zawartości

BMW INTERFEJS SOFT - CKM-EDIABAS-GT1-DIS-SSS i INNE


rOBSOnX

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli możesz to wrzuć swojego winkfp i nscexpert na ftp . Moja wersja jest jakaś niepewna .... :duh:

ftp://dw.pl:2121

 

Ja używam wersji ściągniętej z linków wskazanych w poniższym wątku:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=74640&postdays=0&postorder=asc&start=75

 

NCS hula aż miło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Setup 2.4

http://rapidshare.com/files/118784438/setup.rar.html

Setup 2.5

http://rapidshare.com/files/118785992/setup.rar.html

 

W 2.4 jest NCS 3.1.0 (chyba najnowszy)

W 2.5 jest WINKFP 5.1.5 (chyba najnowszy) ale nie ma już w nim NCS'a

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Setup 2.4

http://rapidshare.com/files/118784438/setup.rar.html

Setup 2.5

http://rapidshare.com/files/118785992/setup.rar.html

 

W 2.4 jest NCS 3.1.0 (chyba najnowszy)

W 2.5 jest WINKFP 5.1.5 (chyba najnowszy) ale nie ma już w nim NCS'a

 

Czy to normalne, że po uruchomieniu Inpy z powyższych instalek nie ma żadnych profili? (w starszej wersji pod kolejnymi klawiszami funkcyjnymi były dostępne różne modele eXX)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Setup 2.4

http://rapidshare.com/files/118784438/setup.rar.html

Setup 2.5

http://rapidshare.com/files/118785992/setup.rar.html

 

W 2.4 jest NCS 3.1.0 (chyba najnowszy)

W 2.5 jest WINKFP 5.1.5 (chyba najnowszy) ale nie ma już w nim NCS'a

 

Czy to normalne, że po uruchomieniu Inpy z powyższych instalek nie ma żadnych profili? (w starszej wersji pod kolejnymi klawiszami funkcyjnymi były dostępne różne modele eXX)

 

Zobacz gdzie prowadzi skrót do INPY - C:\EC-Apps

INPĘ masz w C:\INPA i z tąd ją uruchamiaj

Porównaj pliki INPA.INI z kalatogu CFGDAT

INPY nie instaluj - tylko NCS i WINKFP (oznacz w opcjach tylko te)

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie co to za inpa bo nie kuma co trzeba szukąc gdzie ja uruchomić . instaluje się i wszycho odpala z pulpitu ze skrót .A tu jakies poszukiwania co jest grane . Prosze o info bo zgłupiałem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karty mam 3, sprobuje pokombinowac, i dam info a na marginesie kiedy u was zapalaja sie lampki pod glowica? Chodzi mi czy z interfrejsem i samochodem, czy po konfiguracji i uruchomieniu Ediabas czy poprostu po zainstalowaniu Easy dis i uruchomieniu juz sie pala itd.

 

Jeśli wszystko skonfigurujesz tak, jak było opisywane na tym forum, to kontrolki od DiagHead zapalają się dosłownie chwilkę po uruchomieniu Dis-a.

 

Oczywiście włączony emulator i IFHSrv.

 

Chodzi mi o lampki pod glowica bo od glowicy sie pala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Panowie co to za inpa bo nie kuma co trzeba szukąc gdzie ja uruchomić . instaluje się i wszycho odpala z pulpitu ze skrót .A tu jakies poszukiwania co jest grane . Prosze o info bo zgłupiałem

A ja proszę o info gdzie są schematy do twojego fejsu, co jest tak szybki i wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
wzucił bym ale nie mam takiej opcji dodawania plików

jak to zapodać . ale wsad będzie bez ds2 .to jest nie do publikacji

To może wrzuć na znany FTP i dodaj prawa autorskie. Jaki masz problem? Wszystko można opublikować, a jak już ktoś zacznie grzebać sam i uzyskiwać z tego dochodu to jak go capniesz będzie ci się lepiej opłacało niż teraz licencjonowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok wieczorme zapodam . wzór pbc .rozkład elementów .itd. może zrobie instrukcie jak zmusić gt1 do szybliej pracy .wżucił bym gotowca .czyli przygotowany do pracy bez grzebania tylko wypakowac i diagnozować ale mam obawy że nie zarobie wtedy na bmw heheh i czym będę jeździł . przemyle temat .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok wieczorme zapodam . wzór pbc .rozkład elementów .itd. może zrobie instrukcie jak zmusić gt1 do szybliej pracy .wżucił bym gotowca .czyli przygotowany do pracy bez grzebania tylko wypakowac i diagnozować ale mam obawy że nie zarobie wtedy na bmw heheh i czym będę jeździł . przemyle temat .

 

:nienie:

Nowego BMW nie będzie ?!:cry2:

:nienie:

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Setup 2.4

http://rapidshare.com/files/118784438/setup.rar.html

Setup 2.5

http://rapidshare.com/files/118785992/setup.rar.html

 

W 2.4 jest NCS 3.1.0 (chyba najnowszy)

W 2.5 jest WINKFP 5.1.5 (chyba najnowszy) ale nie ma już w nim NCS'a

 

witajcie, no ja takze nie kumam jak to zainstalowac! Z tego co widzialem to da sie to zainstalowac przy instalacji INPY! Mozna tam dodatkowo zaznaczyc:

NCS WERK 3.0.5, NCS Expert 3.0.5 i NFS 1.0/2.2 Ja natomiast zainstalowalem tylko EDIABAS i INPA gdyz tak mialem w opisie!

 

Co dalej teraz ??? Z tego co widze sa to starsze wersje jak te z rapida...Czy instalowac te pliki z rapida poprostu pod windowsem i bedzie wszystko o.k ??? albo moze trzeba pierw miec zainstalowane te NCS i NFS razem z Inpa poczym zainstalowac te nowsze wersje na te starsze ??? Prosze o pomoc bo nie wiem jak to zrobic.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TRzeba miec jeden konkretny soft a nie mase pozbieranych śmieci . i kombinowac co do czego . soft powinien : sam tworzyc serwer . insalowac sam wszystkie potrzebne składniki a nie kombinowac w zmiennym środowisku .powinien mieć ediabas konfigurator do płynnego przechodzenia z jednego interfejsu na drugi . Jka tak nie jest to o kant go . potem problemy z tym się nie łaczy itd . wiekszośc i tak jest okrojonych . ful to panowie szczeże to kosztuje 12 tyś . Zroszta ci co na tym pracują znają mozliwości Inpa to jest kosmos . warunek interfejs żeby potrafił wybrac co trzeba sam .sam wymusił L line kiedy trzeba . soft wbrew pozorom musi widziec Inginition i to nie żadne oszukańcze Inginition tylko poszczone przez max 232 żeby było bezpecznie dla kmpa a i soft widział co potrzeba . zwykły vag tez lata ale jak . interfejs musimiec zabezpieczenie przed strzalem napięcia . a powiem że w starszych Bmw często K ma zwarcie do +12v , i mozna narobic bigosu .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TRzeba miec jeden konkretny soft a nie mase pozbieranych śmieci . i kombinowac co do czego . soft powinien : sam tworzyc serwer . insalowac sam wszystkie potrzebne składniki a nie kombinowac w zmiennym środowisku .powinien mieć ediabas konfigurator do płynnego przechodzenia z jednego interfejsu na drugi . Jka tak nie jest to o kant go . potem problemy z tym się nie łaczy itd . wiekszośc i tak jest okrojonych . ful to panowie szczeże to kosztuje 12 tyś . Zroszta ci co na tym pracują znają mozliwości Inpa to jest kosmos . warunek interfejs żeby potrafił wybrac co trzeba sam .sam wymusił L line kiedy trzeba . soft wbrew pozorom musi widziec Inginition i to nie żadne oszukańcze Inginition tylko poszczone przez max 232 żeby było bezpecznie dla kmpa a i soft widział co potrzeba . zwykły vag tez lata ale jak . interfejs musimiec zabezpieczenie przed strzalem napięcia . a powiem że w starszych Bmw często K ma zwarcie do +12v , i mozna narobic bigosu .

 

Wszystko to pięknie brzmi ale nie wnosi konkretów do tematu. Jak masz to, o czym piszesz, to się podziel. Z tego co obserwuję, większość uczestników tego forum to pasjonaci, którzy chcą wreszcie zrozumieć, co mówi do nich ich ulubione auto, nie zarabiają na tym, mają satysfakcję z tego, że udało im się przekroczyć drzwi otwarte do tej pory wyłącznie dla ASO. O tym, co potrafi INPA, każdy może się przekonać instalując starszy pakiet (linki do stosownych pojawiały się w tym i innych wątkach). Przytoczone ostatnio przez Roberta odnośniki wyglądały obiecująco, ale poza NCS-em trudno jest je jakoś sensowniej wykorzystać, stąd pytania.

 

Na koniec mała prośba: stosujmy w wypowiedziach interpunkcję i ogólnie przyjęte zasady ortografii, łatwiej się czyta i od razu wiadomo, o co autorowi chodziło. Co do ortografii sprawa jest prosta - Firefox w wersji 2.0 wzwyż podkreśla na czerwono to, co uważa za błędne, wystarczy to później poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może poradzicie, co robię źle - Mam EasyDIS, Inpę/Ediabasa z płytki INPAv502_EDIABASv647.iso, odpalony IFHSrv32, ale diagnostic mi nie działa :mad2: Próbowałem z vm on i off, z obydwoma translatorami i nie rozpoznaje mi samochodu. Na razie nie mam podciągniętego ignition detection - czy to może być to??? Interfejs autodiag, ale z przejściówką na 20 pin (właśnie bez ignition), podłączony przez FTDI USB<->RS. Ręce mi już opadają, bo inpa generalnie chodzi... A kodowanie samochodu w DISie mówi, żeby włożyć CD :) O co mu może chodzić?

pzdr

M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TRzeba miec jeden konkretny soft a nie mase pozbieranych śmieci . i kombinowac co do czego ..

 

@ piwek

 

mam wersje FULL a nie zadne smieci... niestety troche starsza. Chcial bym doinstalowac nowsze wersje:

W 2.4 jest NCS 3.1.0

W 2.5 jest WINKFP 5.1.5

tylko nie wiem jak?

 

Z tego co slysze to posiadasz takowa wersje... zamiast pisac nie wnoszac nic do tematu, podzielil bys sie twoim konkretnym softem...

 

@sylwekk

nie kazdy ma polska klawiature, wiec Firefox bedzie wszystko podkreslal...:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może poradzicie, co robię źle - Mam EasyDIS, Inpę/Ediabasa z płytki INPAv502_EDIABASv647.iso, odpalony IFHSrv32, ale diagnostic mi nie działa :mad2: Próbowałem z vm on i off, z obydwoma translatorami i nie rozpoznaje mi samochodu. Na razie nie mam podciągniętego ignition detection - czy to może być to??? Interfejs autodiag, ale z przejściówką na 20 pin (właśnie bez ignition), podłączony przez FTDI USB<->RS. Ręce mi już opadają, bo inpa generalnie chodzi... A kodowanie samochodu w DISie mówi, żeby włożyć CD :) O co mu może chodzić?

pzdr

M

 

piszesz ze masz Easy Dis zainstalowane.. Czy zapomniales moze o GT1_v44_programs ??? Trzeba doinstalowac to i skonfigurowac glowice...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może poradzicie, co robię źle - Mam EasyDIS, Inpę/Ediabasa z płytki INPAv502_EDIABASv647.iso, odpalony IFHSrv32, ale diagnostic mi nie działa :mad2: Próbowałem z vm on i off, z obydwoma translatorami i nie rozpoznaje mi samochodu. Na razie nie mam podciągniętego ignition detection - czy to może być to??? Interfejs autodiag, ale z przejściówką na 20 pin (właśnie bez ignition), podłączony przez FTDI USB<->RS. Ręce mi już opadają, bo inpa generalnie chodzi... A kodowanie samochodu w DISie mówi, żeby włożyć CD :) O co mu może chodzić?

pzdr

M

 

piszesz ze masz Easy Dis zainstalowane.. Czy zapomniales moze o GT1_v44_programs ??? Trzeba doinstalowac to i skonfigurowac glowice...

Oczywiście programs mam zainstalowane ;) Głowicy nie da się skonfigurować. Używałem magicznego narzędzia które pojawia się po wybraniu kalibracji ekranu - tam test api działa bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

Wlasnie zlozylem interfejs mam pytanka odnosnie easy DIS i prosze o pomoc jezeli to mozliwe

 

1 IFH jest uruchomiony I EDIABAS, easy dis 1.0

2 Po zainstalowaniu programu nie mam zapalonych zadnych lampek

3 [/b]Po uruchomieniu Emulatora glowicy pojawiaja sie lampki pod glowica,

4 Po wejsciu do zakladki Admionistration - System mam gt1ap; 192.168.68.30; 255.255.255.0

5 Po wejsciu do zakladki Diag Head Configuration po najechaniu na

glowice 192.168.68.1 i zaznaczeniu jej zapala sie tez lamka od glowicy czyli pala sie obydwie, po wyjsciu z tej zakladki gasnie diag head,

6 Nastepnie wchodze w Admin - Connection Setup i znowu obydwie

lampki sie swieca, po wcisnieciu Connecting pozostaje tylko Diaghead, i już tylko ona się pali

7 Ustawienia sa Softing I VM – ON

8 Api test chodzi

9 Interfejs ADS ustawiony na ADS, ediabas ini skonfigurowany

10 Po podlaczeniu do interfejsu I samochodu w ifh pojawia sie adress IP, zaznaczam Diagnostyke I prubuje sie polaczyc ale czekam dlugo I nic ( please wait ) , na interfejsie nie widac zeby diody migaly K czy L ( na inpie chodzi ), swieci sie tylko Ignition.

 

Czy robie cos żle?

Czy wogole dziala diagnostyka z tym autkiem E34 520 1995 rok MS40.1 ?

Czy jest normalne ze nie pala się lampki pod glowica?

 

Opis super !

Spróbuj ustawić na FISTER i VM=OFF

Zobacz APITEST i zrestartuj

 

P.S.

Ale dziwna jest sprawa z siecią ?

Ile masz kart sieciowych 1 czy 3

Możesz spróbować usunąć w DIS'ie kartę(y) i zainstalować jeszcze raz

w SCOAdminNetwork

Po wielu trudach poszło, wywalilem karty dodalem jeszcze raz, restart i ustawilem na fister Vm off, odnosnie tej lampki http://images25.fotosik.pl/222/c2ec52409812fff3.gif

wydaje mi sie ze ona sie nie pali jezeli ustawienia sieciowe sa jak w http://www.bmwecu.org/article001/ czyli host only, natomiast gdy jest bridged to sie pali.

Odnosnie Gt1 to rewelka, czy moze ktos wie jak wyswietlic schemat elektryczny w Disie, poniewaz pokazal mi tylko numer schematu, czy cos jeszcze trzeba doinstalowac?

Jeszcze jedno pytanko, czy ta wersia ediabas -ex ( ediabas 7), ktora jest na FTP to jest pelna instalka z Inpą i czy ewntualnie macie instrukcje jak ja zainstalowac

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie i Panowie!

Czy ktoś z Was posiada doświadczenia w programowaniu VMWare- SSS-em takich samochodów jak E60 , E65 ,E90 ???

Ciekaw jestem czy przeszło kompletne przefleszowanie całości samochodu tego typu? W E39 działa, miałem już okazję robić Car&Key Memory oraz programować sterownik silnika DDE 4.0. Ciekaw jestem natomiast jak jest np. z E60 bo u mnie w SSS-ie w górnym prawym rogu gdzie są napięcia bat i ignition jest cały czas 14V bez względu na to czy zapłon mam włączony czy nie. a np. cas potrzebuje wyłączonego zapłonu podczas programowania, poza tym w tych modelach teoretycznie obowiązkowe jest programowanie niektórych sterowników systemu MOST poprzez światłowód. Czy SSS na kabelku bez rzeczywistego OPPS-a czy OPS-a podłączonego w linię MOST sobie z tym poradzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.