Skocz do zawartości

Montaż elektrycznych foteli z pamięcią.


milek1

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie, czy ktoś może próbował montować elektryczne fotele z pamięcią w miejsce manualnych? Jakie są konsekwencje? Jak śmiem się domyślać nie będzie działała pamięć (na tym mi nie zależy), ale czy zadziała cała reszta? Obecne fotele mam w manualu z podgrzewaniem.
DIESEL POWER
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to czy to zadziała to zadziała napewno

ale musisz liczyc się z tym ze cię to troszke szarpnie gotówki

bo bedziesz całe okablowanie musial podprowadzic bo nie sadze aby w serii bylo zamontowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Odświeżam temat, Panowie kupiłem skórzaną tapicerkę z el. regulacją fotele COMFORT, no i mam pytanie jak to podłączyć, u mnie w fotelu jest grzanie kostki u mnie takie same jak w fotelach które kupiłem, ale jest tu dużo więcej przewodów. No i najważniejsze brakuje grubego czerwonego + to akurat nie jest problem bo można go podciągnąć.Czy ma ktoś może jakiś schemat jak to podłączyć? Acha i jeszcze jedno pytanie czy pamięć foteli idzie przez jakiś moduł, czy bezpośrednio idą przewody od fotela do przycisku w drzwiach?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

jak miales podgrzewane fotele to juz jest ok i stały plus musisz w skrzynce z bezpiecznikami zobaczyć który jest do el foteli a obsługuje L+R,wystarczy pod bezpiecznik dać napięcie i podpiąć bezpiecznik i już masz stały plus na kostkach fotela, teraz nic tylko podpiąć fotel potem w bagażniku podpiąć RELE , okablowanie raczej jest wystarczy tylko przekaźnik podpiąć bo go nie ma !!!, przekaźnik odcina napięcie wraz z uśpieniem elektryki w Aucie po 20 min od zamknięcia.Taki sam Manewr robiłem w E38 i dało rade bez przekaźnika ale uwaga może być to przyczyna rozładowywanie sie Aku,ale jakoś Auto do dziś śmiga i nic sie nie dzieje.W moim przypadku wystarczyło zapodać pod bezpiecznik stały + a z tym nie było problemów bo dodatkowo była nieużywana wiązka Kabli chyba 20 szt w wiązce i z + nie było problemów by go podpiąć od dołu pod bezpiecznik w skrzynce.O ile sie nie myślę to masz bezpieczniki za schowkiem wiec wystarczy rozkminic który to jest odpowiedzialny za El.Fotele i podać mu Plus i juz masz na kostce pod fotelem stały Plus a jest on chyba brązowy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brązowy +?Chyba nie masz racji bo z tego co mi wiadomo to w samochodach niemieckich brązowa jest masa(jeżeli się mylę niech mnie ktoś poprawi), z plusem nie ma problemu ale w kostce instalacji samochodu,nie mam tego właśnie kabelka więc muszę go podciągnąć.A co z pamięcią czy przewody idą bezpośrednio spod fotela do włącznika czy przez jakiś moduł?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez jestem konkretnie zainteresowany tematem, przymierzam sie do zakupu foteli komfortowych elektrycznych w miejsce moich manualnych z podgrzewaniem, czytalem na forum ze o ile samo podpiecie elektryki do ustawiania fotele to nie problem, o tyle podlaczenie pamieci to juz magia - czy kots moze to potwierdzic lub zaprzeczyc

moje 5tka to 528 '97

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chyba sobie odpuszczę i wstawię autko do elektryka, za podłączenie powiedział mi max 450zł. Nie wiem czy to dużo czy nie, ale przynajmniej będę miał pewność że mi się autko nie zapali jak się jakaś zworka gdzieś zrobi, a koleś naprawdę zna się na rzeczy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

ja tez sie zdziwiłem ze brązowawy + ale na 100% nie byl to czerwony,acha przy radiu tez miałem brązowy jako plus E38!, z pamięcią sobie darowałem i nawet sie nie interesowałem jak to podpiąć. Elektryk skasuje sie za te sama robotę co możesz sam zrobić.

Ja chyba sobie odpuszczę i wstawię autko do elektryka, za podłączenie powiedział mi max 450zł.

Wiec trochę mnie to :jawdrop: 450 PLN za max 3,5 godziny !!!!,przecież to jakaś paranoja , ja osobiście potrzebowałem na wymianę foteli na spokojnie z piwkiem i licznymi testami 3,5 h

Wychodzi na to ze Byle elektryk zarabia ponad 100pln na godzinę co daje około 25 Euro k§$%&a przecież to jest rozbój w biały dzień i można tak spokojnie na to patrzeć ?????

EDIT

może cena(450pln) jest razem z siedzeniami ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i kupilem komfortowe fotele do e39 touringa, ladna bezowa skora, nie powycierane, w pelnej elektryce i teraz pytanie: jak podpiac pamiec fotela?

Jako ze moje aktualne fotele sa pogdrzewane wiec prad juz mam, czyli nie badzie problemu z zasilaniem silniczkow do regulacji :cool2:

ale jak ugryzc temat pamieci, robil to ktos :?:

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i kupilem komfortowe fotele do e39 touringa, ladna bezowa skora, nie powycierane, w pelnej elektryce i teraz pytanie: jak podpiac pamiec fotela?

Jako ze moje aktualne fotele sa pogdrzewane wiec prad juz mam, czyli nie badzie problemu z zasilaniem silniczkow do regulacji :cool2:

ale jak ugryzc temat pamieci, robil to ktos :?:

 

Udało Ci się podłączyć te fotele? bo ja u siebie też mam podgrzewanie ale niestety nie mam +, acha w kostce z foteli które kupiłem, plus jest czerwony z cienkim fioletowym paskiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fotele zamontowane, kosztowalo mnie to 300zl i jeden dzien e39 w warsztacie, wszystko dziala oprocz pamieci - to jest grubszy temat, elektryk stworzyl wiazke do nowa, podlaczenie wykonane elegancko na wtyczki, problem maty pasazera rozwiazany przez diode - na kompie nie wyrzuca bledu, generalnie jestem zadowolony, teraz bede go molestowal zeby sie umowic na podlaczenie pamieci

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fotele zamontowane, kosztowalo mnie to 300zl i jeden dzien e39 w warsztacie, wszystko dziala oprocz pamieci - to jest grubszy temat, elektryk stworzyl wiazke do nowa, podlaczenie wykonane elegancko na wtyczki/quote]

 

Witam

Moim zdaniem jest to chyba mało wiarygodne bo z tego co sie orientuje to wiązka jest już przygotowana od skrzynki z bezpiecznikami do kostki fotela, wystarczy w odpowiedni pin/bezpiecznik podać stały plus lub z zapłonu wpiąć bezpiecznik by sie w razie W instalacja nie sfajczyła i tym oto sposobem jest już stale napniecie w kostce fotela a o ile sie nie mylę to jeden bezpiecznik odpowiada za fotel L+R. Do Elektryka można zawsze pojechać ale skoro możliwości pozwala to można to samemu zrobić. przy technicznie sprawnych Fotelach nie powinien występować błąd maty. mała różnica jest pewno przed i po lifcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fotele zamontowane, kosztowalo mnie to 300zl i jeden dzien e39 w warsztacie, wszystko dziala oprocz pamieci - to jest grubszy temat, elektryk stworzyl wiazke do nowa, podlaczenie wykonane elegancko na wtyczki/quote]

 

Witam

Moim zdaniem jest to chyba mało wiarygodne bo z tego co sie orientuje to wiązka jest już przygotowana od skrzynki z bezpiecznikami do kostki fotela, wystarczy w odpowiedni pin/bezpiecznik podać stały plus lub z zapłonu wpiąć bezpiecznik by sie w razie W instalacja nie sfajczyła i tym oto sposobem jest już stale napniecie w kostce fotela a o ile sie nie mylę to jeden bezpiecznik odpowiada za fotel L+R. Do Elektryka można zawsze pojechać ale skoro możliwości pozwala to można to samemu zrobić. przy technicznie sprawnych Fotelach nie powinien występować błąd maty. mała różnica jest pewno przed i po lifcie.

Niestety chyba nie w każdym E39 jest instalacja, tak jak np. u mnie mam wszystko oprócz stałego plusa, ale tak jak mówiłeś w piątek wszystko sobie przejrzałem i nic to skomplikowanego i jutro a najpóźniej pojutrze zabieram się do przeciągnięcia przewodów +, z pamięcią na razie odpuszczam, ale elektryk powiedział mi za podłączenie pamięci 150zł więc chyba zrobię to u niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...
czy ktorys z kolegow, ktorzy podciagali zasilanie moze sie pochwalic jak to rozwiazac.

 

 

Jesli chodzi o zasilanie to ciagniesz tylko + jesli masz podgrzewanie siedzen. a jesli nie masz to i tak siedzenia beda masowac z konstrukcja auta. + podciagnij sobie od telefonu czy od zapalniczki. Wazne aby byl bezpiecznik po drodze. Oryginalnie sa 2 bezpieczniki 30A dla kierowcy i pasazera. Co do tematu pamieci to trzeba to wszystko podlaczyc po jakis modul. Do tego lusterka i regulacje kierownicy jesli masz elektryczna noi wiazka kabli od przycisku M123. Nie oplaca sie w to bawic i rozkladac polowy auta. Mi wystarczy samo pelne sterowanie z pompowaniem i lamaniem. pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 lat później...
Witam jestem nowy i mam pytanie co do elektryki foteli jak bym miał całe wiązki z innej e39 łącznie z fotelami czy to dużo zachodu żeby przełożyć cała elektryke wnętrza i czy będzie ona pasować? Oczywiście moja e39 nie ma grzania foteli i ma manualną regulacje foteli. Z gury dziękuję za odpowiedź
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.