Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Prawie kończę odrestaurowywanie swojej 520i. Jednak powoli zaczynam zastanawiać się nad sprzedażą jej i kupnem czegoś mocniejszego ale przede wszystkim lepiej wyposażonego (ostatniego lata bardzo brakowało mi klimy). Oczywiście wchodzi w grę jedynie E34. Prawdopodobnie pojadę znowu do Niemiec i będę szukał 530 lub 535 w manualu. Ile by mnie kosztowało sprowadzenie samochodu z silnikiem większym niż 2.0l? Na co zwracać uwagę w 530/535 (rok w jaki celuję to 91-93)?
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano

Ja stawialbym na 535i ,taka przynajmniej mialem ja w idealnym stanie,oczywiscie NIE zagazowana, silnik chyba najmniej awaryjny ze wszystkich,spalanie gora 14,5litra po miescie ( tak mi palila moja w manualu).

a na co zwrocic uwage??? na to samo,co w innych samochodach,czy nie bita,jak silniczek pracuje,jak skrzynia zmienia biegi,czy z zawieszenia niedochodza zadne niepokojace stuki itp. :cool2:

Opublikowano
mialem kiedys 530.ten motor na dzikowanie nie specjalnie sie nadaje ale poprawnie spisuje sie w aucie o takiej masie.przy 535 spalanie odrobine wieksze ale moc i przyspieszenie odczuwalnie lepsze.wszystko zalezy jak bedziesz nia jezdzil.te silniki przy wlasciwej obsludze spisuja sie rewelacyjnie.wg mnie dzwiek starszych 12 sto zaworowych silnikow jest duzo fajniejszy niz 24 v. polecalbym 535.
Przyjemność nie jest prostą linią
Opublikowano
Najwazniejsze to w jakim stanie jest silnik wiadomo blacharka tez,zobacz jak silniczek odpala na zimno czy nie puszcza dyma jak pracuje zeby nie przerywał jak długo kontrolka sie swieci od cisnienia oleju gdyz czesto zaworek w obudowie filtra oleju przepuszcza olej z magistrali,jazda dlugo z takim defektem wiaze sie szybko do zepsucia panewek.jeszcze jedno co ulatwi ocene stanu silnika to na odpalonyn silniku odkrec korek wlewu oleju silnik powinie znaczaco spasc z obrotow a nawet przygaszac to oznacza dobra szczelnosc jednostki
Bandit Machine Wagon
Opublikowano
Hmmm, teraz już sam nie wiem. Czytałem, że w E34 535i to były te starsze jednostki R6. Natomiast 530i to już te nowsze V8. Prawdę mówiąc, nie wiem już co o tym sądzić, ale raczej zaczynam się koncentrować na 530i V8.
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano
Oki, to szukam 530i V8 (M60). Czy może jednak powinienem szukać M30 535i? Generalnie co mam wybrać? Który z tych dwóch silników?
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano

M60 sa nowocześniejsze ale niektórzy twierdza ze bardziej awaryjne niz mnie skomplikowane M30

jak byś chciał 535 M30 to sprzedaje swoje choc ma dość kontrowersyjny wygląd i kolor pewnie sie Tobie nie spodoba

Opublikowano
w nowszych silnikach takich jak 3.0 v8 czy 4.0 v8 lubia sie odkrecac sruby od pompy oleju nie mowie ze te silniki sa zle ale nie sa dopracowane.jak bym mial kupic 3.0 v8 to lepiej juz 3.5 r6 lepiej jezdzi i podobnie pali no chyba ze sa pieniazki to 4.0v8 ale manual bym zaryzykował,bo nie wspominam o jakiejs m-power
Bandit Machine Wagon
Opublikowano
Zdecydowanie 540i silnik m60 został silnikiem roku (95/96 nie pamiętam dokładnie) samochód będzie wyposażony we wszystko co potrzebne i spalanie niewiele większe od v8 3.0, chyba że prosty silnik R6 to zdecydowanie 3.5. Jak dla mnie to moim marzeniem było M5, ale 540i jest w sumie tak samo dobra, a w jeździe codziennej nawet lepsza. A zapomniałem dodać, że 4.0 ma 286 KM także zjada prawie wszystko na drodze. Pozdro.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Opublikowano
Zdecydowanie 540i silnik m60 został silnikiem roku (95/96 nie pamiętam dokładnie) samochód będzie wyposażony we wszystko co potrzebne i spalanie niewiele większe od v8 3.0, chyba że prosty silnik R6 to zdecydowanie 3.5. Jak dla mnie to moim marzeniem było M5, ale 540i jest w sumie tak samo dobra, a w jeździe codziennej nawet lepsza. A zapomniałem dodać, że 4.0 ma 286 KM także zjada prawie wszystko na drodze. Pozdro.

 

w temacie jest napisane 530 czy 535 , nie pisz o 540,bo wszyscy wiedzo,ze 4.o jest super silniczkiem :mrgreen: :cool2:

Opublikowano
Zgubiłem się kompletnie... Do dyspozycji będzie do 15000pln. Co lepiej: 530i czy 535i? Musi być koniecznie manual i dość dobrze wypasiony - koniecznie klima.
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano
Tylko w 535i będzie stara klima na "gaz" R12 i eksploatacja jej może być problematyczna. Sprowadzając auto z zagranicy na pewno nie będzie nabita chyba, że jakiś super egzemplarz za chorą kase z klimą przerobioną na R134, ale to raczej w granicach cudu. Co do samochodu polecam super autko.
Opublikowano
a na marginesie to dodam,że 530i w e 34 wyszło przez 4 lata produkcji tylko koło 20 tysiecy sztuk.więc prawie białe kruki :lol:
Przyjemność nie jest prostą linią
Opublikowano

Anyway już nie ważne :) Jednak zostanę przy odrestaurowywaniu mojej 520i. Jak skończę, to pójdzie do stodoły u dziadków na wiele lat - do jazdy tylko w niedziele.

 

Osatnio miałem możliwość przejechania się 740i. Bardzo mi się spodobało. Coś takiego na allegro znalazłem (tyle że 740iL ale ładnie wypasione): http://allegro.pl/item265877656_bmw_e32_740_il.html

 

Wygląda na bardzo zadbane, i bardzo mocno zastanawiam się, czy się nie zapożyczyć żeby je kupić. Ktoś je widział? Ktoś zna właściciela?

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano
Wizualnie calkiem calkiem, ale tez drogo. Osobiscie jednak wolabym kupic tanszy egzemplarz i samemu wymieniac potrzebne czesci. Nie oszukujmy sie, zawsze auto po zakupie wymaga pewnych nakładow.
Opublikowano
Wizualnie calkiem calkiem, ale tez drogo. Osobiscie jednak wolabym kupic tanszy egzemplarz i samemu wymieniac potrzebne czesci. Nie oszukujmy sie, zawsze auto po zakupie wymaga pewnych nakładow.

 

Dokładnie tak, zwłaszcza jeśli rozmawiamy tu o aucie w wieku e34 to należy wliczać w koszty, że coś do wymiany wyjdzie. Wracając do meritum co lepsze... trudno jednoznacznie odpowiedzieć. Można jednak kilka faktów przytoczyć. 3,5 (R6) jest starszą i prostszą konstrukcją, z kolei 3,0 (V8) jest nowsza i bardziej skomplikowana. Ogólnie wiadomo, że prostsze konstrukcje są mniej zawodne, co w aucie w tym wieku (e34) może mieć spore znaczenie. V8 ma inaczej rozłożony moment i lepiej "ciągnie" w dolnym zakresie obrotów itd., ale... wszystko zależy od wszystkiego jak zawsze.. R6 np może być tak zajechana że V8 będzie lepszym wyborem. W grę jeszcze wchodzi także kwestia czy chcesz montować gaz czy nie. Na Twoim miejscu postawiłbym jednak na tą 3,5. Moc zadowalająca - chyba tylko 7 koni mniej od V8 (jeśli się pomyliłem to mnie poprawcie), prosta i sprawdzona konstrukcja, w dobrym stanie może służyć jeszcze przez lata. Za tą kwotę jaką planujesz, myślę że coś porządnego znajdziesz. Wiem że chcesz e34, ale skoro już się za tymi silnikami oglądasz, delikatnie sugerowałbym spojrzeć na e32, skoro szukasz wypasu. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.