Skocz do zawartości

[EXX] Naprawa opornicy dmuchawy /jeża/


Paweel

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 159
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 miesiące temu...

Witam , ja tez mam problem inny mam Bmw e36 2.0i 1995 rok i szaleje mi nawiew raz działa raz nie ,

wiec mówie dziś sie tu zajme poczytałem ok , rozebrałem wszystko a tu zonk :shock: niema tego jeża ...

aa jeszcze nie mam klimatyzacji .

nie mam pojęcia gdzie jest pozniżej zamieszczam zdjęcia i nie mi ktoś powie gdzie jest ;)

prawa i lewa strona !

 

http://img839.imageshack.us/img839/2103/1000622x.jpg

 

 

http://img69.imageshack.us/img69/8766/1000619f.jpg

 

 

Help !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm tak jest coś takiego :https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&docid=8l_faCq-pHqi8M&tbnid=CgIzMvpAZVinKM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Farchiwumallegro.pl%2Fbmw_e36_opornik_rezystor_dmuchawy_nagrzewnicy-1575813350.html&ei=M6kMUf2xIMWQswaNw4GgCw&bvm=bv.41867550,d.Yms&psig=AFQjCNG2QVkXfsua8sPF6s-B6GaoYqSeFg&ust=1359870604225814

 

bo u mnie dmuchawa raz dziła raz nie , nie wiem czeu i na kazdym biegu jest to samo , raz nawer działąo jak kołami skreciłem to chodziła a jak na prosto to nie , nie wiem czemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jest zwykły rezystor. Sam u siebie takie coś wymieniałem. Możliwe że to jest problemem, choć równie dobrze może być uszkodzony panel sterowania, bądź sam silnik dmuchawy. Ale najpierw sprawdził bym tą opornicę.

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opornica poszła na podmiane i nic .. Cisza , strzał padł na silnik bo czasem chodzi czasem nie , strzela coś czasem tak wolno jak by chciał wystartowac , i tak myśle ze to moze byc silnik choc nie wiem sam ...

 

Mam dziwny objaw ze czasem jest tak ze jak mam kierownice na prosto to nie działa jak skęce lekko w lewo to dzaiała .. nie rozumiem ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, na wstępie zaznaczę, że przeczytałem wiele tematów o niedziałających dmuchawach, jednak mój problem jest dość nietypowy.

 

Zacznę od tego, że mam klimatyzację manualną dwustrefową. Wersja nadwozia coupe e36.

Temperatura nawiewu jest jak najbardziej ok.

 

Nawiew nie działa u mnie na 1 i 2 biegu w ogóle. Natomiast na 3 i 4 działa lecz z identyczą siłą, wieje tak samo mocno zarówno na 3 i na 4.

 

Odrazu nadmienię, że zaopatrzyłem się niezwłocznie w NOWĄ opornicę dmuchawy, marki Febi (co dziwne w pudełeczku znalazłem nówkę sztukę opornicę Marki BEHR z ori znaczkiem BMW - pudełeczko fabrycznie zaplombowane, nabyte w intercarsie)

 

Po wyjęciu starej i włożeniu nowej opornicy - żadnej zmiany, czy to na lepsze, czy gorsze.

 

Jednak co najdziwniejsze po wypięciu opornicy i przekręceniu gałki potencjometru nawiewu w dalszym ciągu reaguje tj. na 3 i 4 biegu wieje, na pozostałych nie.

 

Podsumowując - czy z rezystorem dmuchawy starym, nowym, czy w ogóle bez niego dmuchawa działa tylko na 3 i 4 biegu z tą samą siłą.

 

Tu moje pytanie, czy możliwe jest, żeby uszkodziła się w jakiś sposób sama gałka od regulacji siły dmuchania? Ktoś spotkał się z takim przypadkiem?? Ewentualnie jak sprawdzić jakimś domowym sposobem czy problem tkwi w panelu klimatyzacji??

A może ktoś poprostu zrobił jakieś podłączenie " na krótko " do wentylatora, tak, że reaguje tylko na przełączenie na bieg 3 i 4???

 

Proszę o pomoc bo nie wyrabiam już z tym nadmuchem. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo mozliwe że uszkodzony jest panel, ew. wyczysc styki w przełączniku, czasem lubią się wypalać, innej opcji chyba nie widzę, spróbuj jak coś podmienić panel, moze pasuje ze zwyklej e36 bez klimy, a taką nie trudno znalesc, podjedz na sztor i podłącz, powiedz im ze chcesz sprawdzic :)

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Jeżeli masz gałkę obrotową ze stopniami prędkości, to możliwe, że w niej są rezystory. To one, a w zasadzie oporności decydują o prędkości wentylatora. Wychodzi na to, że albo styki w przełączniku się wypaliły, albo spalone są rezystory. Rozebrać, pooglądać, sprawdzić miernikiem i będziesz wiedział wszystko.
A wszystko to przez REKINA ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Siemka.. nie chce zakladac nowego tematu...

Mam tki problem.. poare miesiecy temu lutowalem juz jeza w e46 i wczoraj zauwazylem ze znow przestalo dmuchac... ale dzis jak odpalilem auto to nawiewy juz ok dmuchaja... czy to znow jez czy cos innego ?

Programowanie/Obróbka CNC - Fanuc/Sinumerik/Heidenhain
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jeż już :) był lutowany, to duża szansa, że ten sam problem powraca. U mnie po lutowaniu, narazie odpukać, chodzi już ponad pół roku i jest OK. Jak problem będzie się powtarzał, to chyba musisz jeszcze raz go wyciągnąć do poprawki lub ewentualnie kupić nowy :(
A wszystko to przez REKINA ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Dzisiaj przy okazji zamiany przekaźników modułu komfortu oddałem "jeża" do poprawy lutów w serwisie GSM. Robota perfekcyjna! Dmuchawa nareszcie osiąga max obroty, które wcześniej pojawiały się raz na kilkanaście wyjazdów. Polecam zabieg ze szczególnym wskazaniem na zlecenie wykonania pracy u fachowych elektroników najlepiej z serwisu GSM.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mi znow dzis padl jez... juz chyba 3 czy 4 raz w ciagu roku .....

 

Ile zaplaciles za lutowanie ? Bo nie wiem czy nowego juz nie kupic ....

Programowanie/Obróbka CNC - Fanuc/Sinumerik/Heidenhain
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam.

 

Widze ze temat wciaz zywy od lat :)

 

U mnie rowniez padla regulacja, a dokladniej dziala tylko na 4-ce.

nie mam klimy itp wiec chyba i jeza nie mam, tylko jak ktos wspomnial... cos innego za schowkiem.

zanim sie wezme za rozkrecanie mam pytanie: czy to cos bedzie pasowalo z modelu 316, mam niedaleko szrot gdzie stoja 3 316-tki.

nie chce sie patyczkowac z lutowaniem tylko poprostu wymienic dla spokoju.

 

Dzieki z gory

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedz...

Znalazlem to cos i nawet naprawilem w krotka chwile.

Popisze troche dla innych jak to u mnie wygladalo.

Po wyjeciu schowka nie mialem pojecia gdzie tego szukac bo na widoku to to nie jest, gdy zajzysz w miejsce po schowku, to po lewej stronie po srodku jest wtyczka do ktorej prowadza 4 kabelki.

Trzeba ja scisnac po bokach i wyciagnac (u mnie z duzym oporem wyszla)

Teram mamy ta kostke ktora wyjdzie po odchyleniu plastikowych zatrzaskow ktore sa nad i pod kostka.

Mamy kostke w rekach, napisze co sie stalo z moja kostka, poniewaz chyba to nie jedyna mozliwa usterka.

Wiec... pod tymi sprezynkami jest jakis mechanizm, moim zdaniem odpowiedzialny za rozlaczenie ukladu w przypadku przegrzania (dodam ze ta kosta sie niesamowicie grzeje i dla tego umieszczona jest w miejscu gdzie jest chlodzona powietrzem z nawiewu)

Czasami nawiew sie nie wlaczal na ustawieniu 1 (moze musze posmarowac zeby lzej chodzil)

Moge sie tylko domyslac ze pewnego dnia na 1-ce sie nie wlaczyl, kostka sie przegrzala i rozlaczyla, ale nie wiem czemu blaszka ktora sie trzyma na takim jakby gwozdziu nie chce wrocic na swoje miejsce zeby zewrzec uklad.

Docisnalem ten gwozdek i dziala.....ale w miedzy czasie pisania tutaj przejechalem 40km no i pu_pa :( dzialalo wszystko w jedna strone jak wrocilem do samochodu nie dziala wcale nawet na 4-ce uhhhh mam nadzieje ze to tylko bezpiecznik i ciekawe czy pomoze wymiana kostki na inna.

Czy to byl blad ze docisnalem ta blaszke?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam!

Nie miałem ogrzewania w samochodzie bo poprzedni powiedział że padł jeż rozkręciłem tą obudowe itp. okazało się że jeża nie ma wcale została sama kostka, ale nic dmuchawa działa bo podłaczyłem na krótko i smiga normalnie, panel również

sprawny bo pomierzyłem miernikiem i wszystko z nim ok. Kupiłem jeża nowego dzis mi przyszedł podłanczam i nic nie działa co może być jeszcze nie tak pomocy bo zamarzam w aucie :cry2: Da się go jakoś przebadać miernikiem czy jest sprawny bo jak nie to go odsyłam do sklepu i kupuje oryginał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.