Skocz do zawartości

ERG - czy ma wpływ na moc i kopcenie


kajko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pytanie czy zawór ERG (lub EGR jak niektórzy wolą) czyli recyrkulacja spalin, może mieć wpływ na wzrost spalania w aucie?

U mnie waha się ono między 10-11l/100 w cyklu mieszanym.

Przy mocnym przyspieszaniu auto podkapca a wiem że raczej nie powinno. Jaki jest koszt wymiany zaoru ERG? Czy ktoś zna koszty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanie czy zawór ERG (lub EGR jak niektórzy wolą) czyli recyrkulacja spalin, może mieć wpływ na wzrost spalania w aucie?

U mnie waha się ono między 10-11l/100 w cyklu mieszanym.

Przy mocnym przyspieszaniu auto podkapca a wiem że raczej nie powinno. Jaki jest koszt wymiany zaoru ERG? Czy ktoś zna koszty?

 

Witaj!

Zgodnie z tym co wycztałem na Forum i w sieci np w Wikipedii(nie wiem na ile to jest wiarygodne źródło) to przyczyną zwiększonego dymienia może być właśnie złe działąnie tego zaworu.

Przy niesprawnym zaworze EGR spalanie nieco wzrasta.

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Witam

Mam pytanie czy zawór ERG (lub EGR jak niektórzy wolą) czyli recyrkulacja spalin, może mieć wpływ na wzrost spalania w aucie?

U mnie waha się ono między 10-11l/100 w cyklu mieszanym.

Przy mocnym przyspieszaniu auto podkapca a wiem że raczej nie powinno. Jaki jest koszt wymiany zaoru ERG? Czy ktoś zna koszty?

 

Mi również przykapcał ale odłączyłem zawór od podciśnienia na parę dni i o dziwo po ponownym podłączeniu jest czysto :?: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

przyczyna kopcenia moze byc wiele rzeczy : wtryski, turbina - z zaworem EGR sie za bardzo nie spotkalem proponuje oblookac stronke: http://www.reampoland.pl/index.html?idg=turbo-usterki&sklep=

 

tam jest duzo o objawach...

 

sam robilem tam turbo ktore poprzedni wlasciciel [mariano italiano] wykonczyl :( u mnie wygladalo tak:

 

v max 200 - 190 i max obroty ok 3000 - 3500 wiecej sie nie chcial wkrecac a na kompie doladowanie wykazywalo ok lecz dopiero jak dalem go na hamownie to wyszlo 150 konii .... n/c

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

przyczyna kopcenia moze byc wiele rzeczy : wtryski, turbina - z zaworem EGR sie za bardzo nie spotkalem proponuje oblookac stronke: http://www.reampoland.pl/index.html?idg=turbo-usterki&sklep=

 

tam jest duzo o objawach...

 

sam robilem tam turbo ktore poprzedni wlasciciel [mariano italiano] wykonczyl :( u mnie wygladalo tak:

 

v max 200 - 190 i max obroty ok 3000 - 3500 wiecej sie nie chcial wkrecac a na kompie doladowanie wykazywalo ok lecz dopiero jak dalem go na hamownie to wyszlo 150 konii .... n/c

 

Dzięki, dzięki tyle że u mnie z mocą i przyspieszeniem jest wszystko cacy... Muszę podjechac na komuter... ostatnio wykazał błąd przy recyrkulacji gazów spalinowych więc chyba to jednak ERG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Na czarno... kopcenie na szaro raczej kwalifikuje silnik do wymiany :)

Na czarno dlatego pytam o erg.

Kajko

masz może jakaś diagnozę czy raczej sobie to z palca wyssałeś (kopcenie na szaro = silnik do wymiany) bo raczej polemizować możesz w gronie podwórkowym a nie na forum gdzie ktoś poważny zinterpretuje to jako diagnoza i zacznie sie przejmować , wiec proszę pisać z rozsądkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Jeszcze sie nie spotkałem z dizlem nawet nowej generacji ,który przy ostrym depnieciu nie za kopci.Kumpel ma e39 2,5d 2003r i puszcza dymka w pracy mam Fordy i Skody i też sobie lubia dyma puścic.Odnośnie EGR-u ja u siebie na jakiś czas odłączyłem i za bardzo nie widziałem żadnej różnicy.Przy okazji wyczysciłem dolot i EGR.Jedynie co moge powiedzieć o kopceniu w moim TDS-ie to sie pojawia jak zatankuje sie na dziwnej stacji.Teraz tylko zjeżdzam na Shella Orlen i BP.Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Kajako

JA mam z tym problem i odłączyłem wężyk z podciśnieniem od zaworu egr i teraz nie kopci, a jak ze spalaniem to nie czuje różnicy. wczoraj zrobiłem w trasie 500 km i sprawdziłem to spalił mi 7,8 l/100 km przy jeździe 100-120 km/h. wydaje mi sie że dobrze, a ten zawór to ponoć miesza powietrze ze spalinami przy tworzeniu sie mieszanki potrzebnej do spalania. Teraz jak jest odłączony to nie mam żadnego dymka, a wcześniej to kopciłem jak traktor. Zawór ten powoduje mniejszą toksyczność spalin, ale tak naprawdę to specjalistą do końca nie jestem i może nie mam racji.

Kończąc to u mnie jest on odłączony a wężyk który doprowadzał podciśnienie jest zaślepiony.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Witaj Kajako

JA mam z tym problem i odłączyłem wężyk z podciśnieniem od zaworu egr i teraz nie kopci, a jak ze spalaniem to nie czuje różnicy. wczoraj zrobiłem w trasie 500 km i sprawdziłem to spalił mi 7,8 l/100 km przy jeździe 100-120 km/h. wydaje mi sie że dobrze, a ten zawór to ponoć miesza powietrze ze spalinami przy tworzeniu sie mieszanki potrzebnej do spalania. Teraz jak jest odłączony to nie mam żadnego dymka, a wcześniej to kopciłem jak traktor. Zawór ten powoduje mniejszą toksyczność spalin, ale tak naprawdę to specjalistą do końca nie jestem i może nie mam racji.

Kończąc to u mnie jest on odłączony a wężyk który doprowadzał podciśnienie jest zaślepiony.

pozdrawiam

 

U mnie po skasowaniu błedów na kompie i ponownym podłaczeniu juz nie kopci :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.