Skocz do zawartości

m43 zmiana z półsyntetyka na syntetyk, zmieniał ktoś?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Auto jezdzilo 20000 km na mineralu [145000-165000] i 25 tys na półsyntetyku [165000-190000].

 

Mam dylemat czy nalać syntetyka Valvoline MaxLife 5w-40.

 

Zmieniał ktoś z 1/2 syn na full, jakie wrażenia.. Są jakieś wycieki, rozszczelnienia?

 

Dodam, że po 10000 od wymiany olej czysty (jasny), silnik nie bierze oleju- nic :)

 

Troche boje sie psuc te sielanke, bo nie mam z nim zadnych problemow, ale jednak kusi mnie zeby zmienic, ze wzg na popychacze.

Breast. Mouth. Waist.
Opublikowano
nie kombinuj,rozszczelnisz silnik,jak jest dobrze to niech tak pozostanie,zalej posyntetyk 15w40 i bedzi git
Teoria jest wtedy, gdy wiemy wszystko, ale nic nie działa. Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa , ale nic nie wiemy
Opublikowano
ja mam zalewany od nowości syntetyk castrola 5w30 przebieg 160000 - udokumentowany serwis w ASO.
http://images20.fotosik.pl/92/baf96c1de6443063.gif
Opublikowano
Półsyntetyk to zazwyczaj 10w40 a nie 15w40 :)

 

papatrz sobie na tabele i sie dowiesz,skoro twierdzisz ze niema polsyntetyka 15w40,

Teoria jest wtedy, gdy wiemy wszystko, ale nic nie działa. Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa , ale nic nie wiemy
Opublikowano
co ci sie rozszczelni??? nalejesz syntetyk i co? silnik pocieknie??? lej taki jaki zaleca producent, a oznaczenia 10w 15w czy 0w to jest oznaczenie zimowe a dalej to oznaczenie letnie tz od jakich temperatur do jakich olej spelnia swoje wlasciwosci, sa i syntetyki 15w40 ale niestety niema mineralnego 0w BO najpierw trzeba wiedziec co znaczy olej syntetyczne a co mineralny, mineralny powstaje przy noralnej destylacji ropy naftowej a czasteczki syntetyku sa sztuszcznie tworzone, silnik uszcelnia uszczelka a nie olej wiec niema tu roznicy jaki zalejemy, a ze mineralny jest gesciejszy??? prawda ale w temp okolo 10-30stopni, w temperatuze 90-100 jest identyczny jak jak syntetyk czy semi, ten kto mowi ze syntetyk do 100tys km pozniej polsyntetyk a jak juz 200tys to mineralny - osoba ta ma wiedze chyba tylko z czasopisma MOTOR czy innego szajsu, wydaje mi sie ze wiem co mowi, bylem na szkoleniu u ELFa we francji i p tym tygodniu wykladow juz sie nieboje i doslaownie smieszy mnie to co mowia pseudo mechanicy, a ze jakis stary mechanik cos tam gada, ok moze i jest dobrym mechanikiem ale uczyl sie wtedy kiedy istnial tylko superol, ja do swojego auta rok 94 przebieg ponad 200tys bez wachania nalalem 5w30 i nic mi sie nierozszczelnilo ani niepocieklo,
www.auto-optima.pl
Opublikowano
co ci sie rozszczelni??? nalejesz syntetyk i co? silnik pocieknie??? lej taki jaki zaleca producent, a oznaczenia 10w 15w czy 0w to jest oznaczenie zimowe a dalej to oznaczenie letnie tz od jakich temperatur do jakich olej spelnia swoje wlasciwosci, sa i syntetyki 15w40 ale niestety niema mineralnego 0w BO najpierw trzeba wiedziec co znaczy olej syntetyczne a co mineralny, mineralny powstaje przy noralnej destylacji ropy naftowej a czasteczki syntetyku sa sztuszcznie tworzone, silnik uszcelnia uszczelka a nie olej wiec niema tu roznicy jaki zalejemy, a ze mineralny jest gesciejszy??? prawda ale w temp okolo 10-30stopni, w temperatuze 90-100 jest identyczny jak jak syntetyk czy semi, ten kto mowi ze syntetyk do 100tys km pozniej polsyntetyk a jak juz 200tys to mineralny - osoba ta ma wiedze chyba tylko z czasopisma MOTOR czy innego szajsu, wydaje mi sie ze wiem co mowi, bylem na szkoleniu u ELFa we francji i p tym tygodniu wykladow juz sie nieboje i doslaownie smieszy mnie to co mowia pseudo mechanicy, a ze jakis stary mechanik cos tam gada, ok moze i jest dobrym mechanikiem ale uczyl sie wtedy kiedy istnial tylko superol, ja do swojego auta rok 94 przebieg ponad 200tys bez wachania nalalem 5w30 i nic mi sie nierozszczelnilo ani niepocieklo,

 

ciekawe jak czesto robisz dolewki?

Teoria jest wtedy, gdy wiemy wszystko, ale nic nie działa. Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa , ale nic nie wiemy
Opublikowano
to masz zdrowa motorownie, gdybym jezdzil na mineralu nigdzy bym sie nie odwarzyl zalac syntetyk,taka jest moja opinia
Teoria jest wtedy, gdy wiemy wszystko, ale nic nie działa. Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa , ale nic nie wiemy
Opublikowano
Półsyntetyk to zazwyczaj 10w40 a nie 15w40 :)

 

papatrz sobie na tabele i sie dowiesz,skoro twierdzisz ze niema polsyntetyka 15w40,

Nie twierdzę że nie ma.

Czytaj ze zrozumieniem.

Przeciez napisałem "ZAZWYCZAJ"

http://img692.imageshack.us/img692/9379/podpiswb.jpg
Opublikowano
to masz zdrowa motorownie, gdybym jezdzil na mineralu nigdzy bym sie nie odwarzyl zalac syntetyk,taka jest moja opinia

 

a podwiedz dlaczego na syntetyku mam robic dolewki a na mineralnym nie???? tak serio bez zlosliwosci zadaje te pytanie

www.auto-optima.pl
Opublikowano
Półsyntetyk to zazwyczaj 10w40 a nie 15w40 :)

 

papatrz sobie na tabele i sie dowiesz,skoro twierdzisz ze niema polsyntetyka 15w40,

Nie twierdzę że nie ma.

Czytaj ze zrozumieniem.

Przeciez napisałem "ZAZWYCZAJ"

 

no tak.napisalem 15w40 bo to taka gestosc ktora zazwyczaj zalecaja,poza tym tez na nim jezdze i nie narzekam,cena-jakosc=ok

Teoria jest wtedy, gdy wiemy wszystko, ale nic nie działa. Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa , ale nic nie wiemy
Opublikowano
Czytałem wiele wątków na temat olejów i każdy odradzał 15W40.

 

dlaczego?

Teoria jest wtedy, gdy wiemy wszystko, ale nic nie działa. Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa , ale nic nie wiemy
Opublikowano
mylicie pojecia, niema czegos takiego jak gestosc a lepkosc, 15w40 jest gestszy od np 10w40 tylko w temp. okolo 50stopni, pozniej to samo, a jak wlejesz olej w pelnie syntetyczny o oznaczeniu 15w40?? sa takie oleje motocyklowe i co silnik pocieknie???????
www.auto-optima.pl
Opublikowano
to masz zdrowa motorownie, gdybym jezdzil na mineralu nigdzy bym sie nie odwarzyl zalac syntetyk,taka jest moja opinia

 

a podwiedz dlaczego na syntetyku mam robic dolewki a na mineralnym nie???? tak serio bez zlosliwosci zadaje te pytanie

 

sprawdzasz mnie czy co? jestes znawca,byles we francji w elfie to zabojady powinny ci powiedziec dlaczego :wink: tak serio to wiesz dlaczego

Teoria jest wtedy, gdy wiemy wszystko, ale nic nie działa. Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa , ale nic nie wiemy
Opublikowano
niegniewaj sie , porpstu spytalem, przez 5 lat studiow placilem za nauke teraz mam zadarmo wiec kozystam co sie da, pozdro

 

krzywy191 jk bym mogl sie gniewac :D

Teoria jest wtedy, gdy wiemy wszystko, ale nic nie działa. Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa , ale nic nie wiemy
Opublikowano
to masz zdrowa motorownie, gdybym jezdzil na mineralu nigdzy bym sie nie odwarzyl zalac syntetyk,taka jest moja opinia

 

a podwiedz dlaczego na syntetyku mam robic dolewki a na mineralnym nie???? tak serio bez zlosliwosci zadaje te pytanie

Syntetyk wyplukuje duzo roznych syfów z silnika, czyniac go czystym, ale i czesto potrafi rozszczelnic motor jesli jest juz zuzyty, wtedy bedzie bral olej.

 

Mineralny ma gorsze wlasciwosci pod kazdym wzgledem, ale tez lagodniej plucze silnik.

Opublikowano
z mineralnego przechodzimy na semi a pozniej na pelny, ze wyplukuje syfy??? z jednej strony to prawda i jak ktos jezdzil na superolu i wleje dobry syntetyk to mooooooooooooooooze a niekoniecznie tym zweglonym mineralnym pozatykac kanaly olejowe ale to w skrajnych przypadkach gdy ktos jezdzil 10 lat na mineralnym i zmienial go co 30tys km i nagle wleje syntetyk, a ze silnik pocieknie?????? dlaczego???co takiego ma synteyk ze pocieknie silnik????
www.auto-optima.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.