Skocz do zawartości

Zakup E39: benzyna czy diesel!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Nosze sie z zamiarem kupienia E39 w sedanie!

Jaki silnik polecacie? Nie zależy mi na jakichś rewelacyjnych osiągach!

Zeby jezdziło w miare przęcietnie i było, jak na BMW ;) w miare ekonomiczne w eksploatacji! :) Tzn łaczne koszty zakupu, napraw, spalania itp! :)

Z góry dzięki za wszelkie opinie!

Opublikowano

to zależy ile masz kasy, jeśli 35-40 tys to moim zdaniem jest tylko jedna opcja 530d,

 

jeśli poniżej 30 tys. to 523i/528i

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
530d ewentualnie TDS w bardzo dobym stanie.
Opublikowano
witam z doswiadczenia polecam benzyne 523 pali okolo 10 czyli tyle samo co tds, a kultura pracy i osiagi sa nieporownywalnie lepsze. sam posiadam e39 w wersji 528 ale jesli osiagi nie sa dla ciebie najwazniejsze to polecam 523. 528 pali ok 1,5 litra wiecej
Opublikowano
Tylko i wyłącznie e39 to 530i albo jak masz mniej kaski minimalnie słabszy 528i żadnego diesla nie kupuu tego silnika a już broń boze w połączeniu z automatem będziesz sie tylko wkurwi.. wyrzuconą kasą na naprawy i nie pisze o jakimś konkretnym modelu tylko znam opinie fachowców i niestety w e39 530d i automacie to pomyłka , a wogóle to serwis 3,0d w porównaniu z 3l. benzyna to jest masakra jeżeli chodzi o koszty, ale na trasie litr mniej spali 2,8 niż 2,3
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Tylko i wyłącznie e39 to 530i albo jak masz mniej kaski minimalnie słabszy 528i żadnego diesla nie kupuu tego silnika a już broń boze w połączeniu z automatem będziesz sie tylko [bAD].. wyrzuconą kasą na naprawy i nie pisze o jakimś konkretnym modelu tylko znam opinie fachowców i niestety w e39 530d i automacie to pomyłka , a wogóle to serwis 3,0d w porównaniu z 3l. benzyna to jest masakra jeżeli chodzi o koszty, ale na trasie litr mniej spali 2,8 niż 2,3

 

Kiedyś uznawałem tylko BMW w benzynie a diesle nazywałem traktorami.

Przypadek sprawił ,że mogłem eksploatować przez jakiś czas diesla i tak już mi pozostało.Wybieram zawsze auta w bdobrym stanie i mogę bezkarnie wciskać gaz do dechy i nie martwić się o nadmierne zużycie paliwa.A jeśli jakiś benzynowiec mnie wyprzedzi(rzadkość) to i tak zaraz skończy się mu paliwo...... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Opublikowano
Tylko i wyłącznie e39 to 530i albo jak masz mniej kaski minimalnie słabszy 528i żadnego diesla nie kupuu tego silnika a już broń boze w połączeniu z automatem będziesz sie tylko [bAD].. wyrzuconą kasą na naprawy i nie pisze o jakimś konkretnym modelu tylko znam opinie fachowców i niestety w e39 530d i automacie to pomyłka , a wogóle to serwis 3,0d w porównaniu z 3l. benzyna to jest masakra jeżeli chodzi o koszty, ale na trasie litr mniej spali 2,8 niż 2,3

 

Kiedyś uznawałem tylko BMW w benzynie a diesle nazywałem traktorami.

Przypadek sprawił ,że mogłem eksploatować przez jakiś czas diesla i tak już mi pozostało.Wybieram zawsze auta w bdobrym stanie i mogę bezkarnie wciskać gaz do dechy i nie martwić się o nadmierne zużycie paliwa.A jeśli jakiś benzynowiec mnie wyprzedzi(rzadkość) to i tak zaraz skończy się mu paliwo...... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Osiągi porównywalne wiec nie będe pisał , ale awaryjność i koszty utrzymania diesla w dobrym stanie masakra

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Tylko i wyłącznie e39 to 530i albo jak masz mniej kaski minimalnie słabszy 528i żadnego diesla nie kupuu tego silnika a już broń boze w połączeniu z automatem będziesz sie tylko [bAD].. wyrzuconą kasą na naprawy i nie pisze o jakimś konkretnym modelu tylko znam opinie fachowców i niestety w e39 530d i automacie to pomyłka , a wogóle to serwis 3,0d w porównaniu z 3l. benzyna to jest masakra jeżeli chodzi o koszty, ale na trasie litr mniej spali 2,8 niż 2,3

 

Kiedyś uznawałem tylko BMW w benzynie a diesle nazywałem traktorami.

Przypadek sprawił ,że mogłem eksploatować przez jakiś czas diesla i tak już mi pozostało.Wybieram zawsze auta w bdobrym stanie i mogę bezkarnie wciskać gaz do dechy i nie martwić się o nadmierne zużycie paliwa.A jeśli jakiś benzynowiec mnie wyprzedzi(rzadkość) to i tak zaraz skończy się mu paliwo...... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Osiągi porównywalne wiec nie będe pisał , ale awaryjność i koszty utrzymania diesla w dobrym stanie masakra

 

Piszesz tak bo słyszałeś od kogoś czy po prostu wiesz?

Bo ja miałem BMW gazownie,benzyny i teraz jeżdżę dieslami i śmiem twierdzić że jak się sporo jeździ to tylko diesel a koszty utrzymania nie są wysokie.

Opublikowano
Tylko i wyłącznie e39 to 530i albo jak masz mniej kaski minimalnie słabszy 528i żadnego diesla nie kupuu tego silnika a już broń boze w połączeniu z automatem będziesz sie tylko [bAD].. wyrzuconą kasą na naprawy i nie pisze o jakimś konkretnym modelu tylko znam opinie fachowców i niestety w e39 530d i automacie to pomyłka , a wogóle to serwis 3,0d w porównaniu z 3l. benzyna to jest masakra jeżeli chodzi o koszty, ale na trasie litr mniej spali 2,8 niż 2,3

 

Kiedyś uznawałem tylko BMW w benzynie a diesle nazywałem traktorami.

Przypadek sprawił ,że mogłem eksploatować przez jakiś czas diesla i tak już mi pozostało.Wybieram zawsze auta w bdobrym stanie i mogę bezkarnie wciskać gaz do dechy i nie martwić się o nadmierne zużycie paliwa.A jeśli jakiś benzynowiec mnie wyprzedzi(rzadkość) to i tak zaraz skończy się mu paliwo...... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Osiągi porównywalne wiec nie będe pisał , ale awaryjność i koszty utrzymania diesla w dobrym stanie masakra

 

Piszesz tak bo słyszałeś od kogoś czy po prostu wiesz?

Bo ja miałem BMW gazownie,benzyny i teraz jeżdżę dieslami i śmiem twierdzić że jak się sporo jeździ to tylko diesel a koszty utrzymania nie są wysokie.

 

Nie no to rozumiem , znam paru gazowników i żaden nie jeździ z gazem , tylko dieslem że niby taniej , ale nie chcę wchodzić po raz 100-tny w temat co jest lepsze jak ktoś pisze co kupić w tych pieniądzach czyli około 40tysi to nie proponuj mu 5 letniego diesla ze skrzynią do remontu bo może nie wiesz ale w dieslu w e39 to norma nowa skrzynia co 150tysi ale ja jednak kończąc to tyle że albo 530 jak się uda ale 528 też bardzo dobre w przeciwieństwie do innych silników / bez2,0/ to jest to ten sam silnik tylko głowica zwiększa pojemność do 3,0litra itd..

 

pozdrawiam

Opublikowano

Hmmm mialem juz w swoim zyciu benzyniaki, benzyniaki+lpg (wszystkie moje beemki ktore mialy lpg sie za to na mnie zemscily) i mialem przyjemnosc poruszac sie diselkami. Powiem tylko tyle, ze w tej chwili nie zdecyduje sie na zakup autka zasilanego benzyna. W swojej karierze sporo jezdze wiec ekonomia ma duze znaczenie ale nie tylko. Nigdy nie mialem problemu z dieslami bmw choc musze powiedziec ze nie mialem TDS`a. Moje 2.4TD przechulalo ze mna jakies 200tys km (jak sprzedawalem mialo grubo ponad 400tys) i nigdy zaden mechanik nie wlozyl do silnika lapy. W pracy jezdze sluzbowka e39 530d w automacie, ktora dostaje po garach przez caly czas, odkad zostala zakupiona (autko kupione nowe, serwisowane). W tej chwwili ponad 300tys km ma przejechane i nigdy nie bylo problemow z silnikiem, turbina ani skrzynia. Jedna z powazniejszych awarii jaka sie zdarzyla to uszkodzeniu ulegla poduszka pod silnikiem ale to mialo prawo sie zdarzyc.

 

Wiec kolego farow jezeli masz mozliwosc zakupu diesla to sie nie zastanawiaj tylko trzeba go dobrze sprawdzic przed zakupem.

Opublikowano
Ale i tak na początek żeby coś polecić trzeba wiedzieć ile kolega może na nowy nabytek przeznaczyć. Bo jak chce się kupić E39 za 16 tysięcy to chyba lepiej szukać za tą kwotę ładnego E34
Opublikowano

Planuje wydać 25 - 30 tys złotych. :)

Nie jest to może majątek ale widać już sporo dieselków w tych pieniążkach!

Aktualnie też mam diesla i nie bardzo chce sie przesiadać na benzyne własnie z racji spalania!

Ale wielu ludzi mówi że diesel w BMW to nie jest dobre rozwiązanie i dlatego mam dylemat... :/

Opublikowano

Jeździłem 520 w benzynie i jeżeli nie masz zamiaru być najszybszy na drodze to polecam. Benzynowy silnik 2 litrowy to spokojna jednostka o wysokiej kulturze pracy ale żółwiem nie jest, chociaż w 5 czuć że to 2 litry.

 

Aktualnie jeżdżę drugą 530d i nie zamieniłbym tego autka na inne (no może z wyjątkiem M5). Dieselek 3000 pali nie za dużo, przyspieszenie na dobrym poziomie. Tylko jedna uwaga! Jeżeli wybierzesz 530d to naprawdę dobrze sprawdź autko, gdyż z tym silnikiem róznie bywa jeżeli był źle traktowany. Niestety ciężko u nas kupić 530d z małym przebiegiem więc uważaj bo ewentualne naprawy biją po kieszeni.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

może to dziwne co napiszę, ale miałem 3 diesle BMW

TDS w e34, 3.0d w e39 i teraz 2.0dA w e46

do 3 razy sztuka:)

 

1. TDS - trafił mi się wyjątkowy chyba egzemplarz, bo jak poczytałem forum to aż szok ze tyle usterek, miałem to auto 2 lata, w tym czasie miałem tylko raz uszczelnianie pompy paliwa, i raz wymianę pompy w zbiorniku. zrobiłem 60 tyś km.

 

2. entuzjazmem i świetną opinią o dieslu bmw, kupiłem 3.0 z rocznika 1999r Common Rail I-generacji, auto miało być przysłowiową LALĄ, Dzidzią, perełką, Igłą, i innym cudem jak to pięknie określają nasi super handlarze, którzy na pierwszym miejscu stawiają zadowolenie klienta a póxniej dopiero ewentualny zarobek:)

i tu sie przejechałem po całości, długo by pisać, przed kupnem sprawdziłem czy po dzwonie, wyszło ze bezwypadkowa na 100%, sprawdzona na komputerze, cuda wianki wszystko cacy...

no i coż miałem ją rok 1 jeden okrągły rok co wymieniłem :

 

1 turbina - dziwne ale łopatki połamane, zakleszczone kierownice

2 termostat i pompa wody - rozwaliła sie w mak bidulka, całe szczęście że

przed domem

3 amortyzator przód - zaczął wyrzucać olej

4 wieczny problem z modułem Air Bag - mata pasażera

5 wtryskiwacz - jeden padł kolejne zaczęły się odzywać

6 wentylator klimy padł

7 łapa od klimy dziwne ale się wychlastała - rolka napinająca odpadła

8 mycie chłodnic i intercoolera

9 zawór podciśnienia do turbo - nowy co i tak nie pomogło

 

auto generlanie miało trudną do zlokalizowania wadę braku mocy co się objawiało tym ze przy 2600 obrotów ciśnienie doładowania spadło z 2.2 do 1.8 co robi wielką różnicę. cudowania było sporo godziny spędzone, forum nie jedno przeczytane,

straciłem cierpliwość i sprzedałem to auto z wielkokrotnie nagradzanym silnikiem diesla :)

pewnie miałem pecha, dałem się naciąć, może uwierzyłem w to że za te pieniądze można kupić dobre auto w tej klasie, ale myśle ze się nie da

na e39 w dieslu w roczniku 2002 potrzeba około 55 tys mniej sie nie da - to moja opinia z którą pewnie się wielu nie zgodzi.

 

e46 2.0dA - auto mam dopiero 2 tygodnie, pomimo kilku drobnych spraw, jest w idelanym stanie, przyśpiesza super, automat bajka, spalanie w normie, silnik w dobrej kondycji, pomimo ze to jest na VP44 która ponoć jest udręką, zaryzykowałem i musze przyznać ze auto z kazdym dniem coraz bardziej mnie wkręca.

 

niestety należe do tych osob które dbają o auta chyba przesadnie, i jak coś jest tylko nie tak od razu szukam przyczyny i naprawiam, moze powinno sie jak na zachodzie, wsiadasz pełna lufa i co tam dopiero jak się coś urwie to naprawa w serwisie. i często do nas trafiają takie perełki które zostały sprzedane zaraz przed robieniem TUV czy innego przeglądu :)

 

 

ehh sie człowiek przy carlsbergu rozpisał :)

powracając do tematu

łatwiej znaleźć w dobrym stanie benzyne, bo jak trafisz na zjechanego diesla to co zaoszczędzisz na paliwie może nie wystarczyć na naprawy :)

 

kolejna moja gablota to będzie albo x5 albo e39 ale już benzina :)

3.0 ewentualnie 4.4

pozdrawiam

Opublikowano

Zakupiłem pierwszy raz benzynę 528 i sam jestem ciekaw czy dobrze zrobiłem :8)

Całe życie latałem dieslami i zdanie mam różne...

Jak kupi się dobry egzemplarz to i lata się dobrze jak nie to wszyscy

wiedzą jak czasami to się konczy,a miałem też takie przypadki :roll:

 

Powiedzcie mi tylko czy warto założyc gaz do takiej 528i??mówię tu oczywiście o sekwencji

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Opublikowano
Ja zakupilem pare miesiecy temu tds'a z automatem, zrobilem co trzeba i auto bezstresowe. Mam tez znajomego, ktory ma od nowosci 530d '99 i ponad 320tys tez z automatem i nic mu sie nie dzieje. Jak tylko bedzie chcial sie jej pozbyc to ja sprzedaje swoja. Auta te, porownujac z innymi markami, sa ponad przecietnie wyposazone i za rozsadne pieniadze. Jedyny problem to krawezniki i ich kontakt z przednim zderzakiem i oslonami pod silnikiem :(
Opublikowano
spokojnie mozesz azowac kolego 528 - ja tak wlasnie zrobilem i sobie chwale, instalacja BRC i bez najmniejszych problemow od 0,5 roku 40tys przejechane, tankuje i jade dalej

 

Twoje spalanie tj na mieszanej skrzyni czy aut. ??

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Opublikowano

Pb. (+ ewentualnie lpg)

Diesel - niewielka roznica miedzy Pb, mniejsze spalanie, lecz spadek mocy.

Pb+lpg - duza roznica w kosztach, przyzwoite spalanie, o wiele mniejszy spadek mocy w porownaniu z dieslem.

Pozdrawiam
Opublikowano
ja mam automat 5hp18 steptronic

 

to czyli mi na mieszanej powinien palić z 2L mniej,zagadza się? :8)

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.