Skocz do zawartości

320d różnice w silnikach (136 & 150ps)


titto

Rekomendowane odpowiedzi

:mrgreen: zdecydowanie lepiej :mrgreen:

tylko znaleść 330d jest dużo trudniej i trochę wyższe koszty zakupu :modlitwa:

 

Ponawiam pytanie z związku z 320d...

Duże różnice pomiędzy 136 a 150 ps?

 

titto

rekin jest mój... po 10 latach ponownie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co parę osób pisało tu na forum i co można znaleźć na realoem, to silniki oprócz programu w kompie różnią się wtryskiem paliwa i turbiną.

 

a co za tym idzie spalaniem i "zbieraniem" sie autka :)

ja jestem na etapie zmiany mapy wtryskow co da 200KM i ~400Nm przy okazji obnizy mi sie spalanie (mam nadzieje).

Nie jezdze wyczynowo ale wiecej mocy na swiatelkach mi sie przyda miejscami ;) (jest takie jedno szubaru, ktore mnie korci aby zostawic na swiatlach :>)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśłi różnią się turbiną to chyba jedbak warto szukać wrrsji 150 konnej albo 330d :worried:

Zobaczymy...

A tak z ciekawości, jeśli z 320d można wycisnąć 200ps i 400Nm to jaki potencjał musi być w 330d :roll2:

:?:

titto

rekin jest mój... po 10 latach ponownie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśłi różnią się turbiną to chyba jedbak warto szukać wrrsji 150 konnej albo 330d :worried:

Zobaczymy...

A tak z ciekawości, jeśli z 320d można wycisnąć 200ps i 400Nm to jaki potencjał musi być w 330d :roll2:

:?:

titto

 

Silnik w 320td (mojej np.) PODOBNO, nigdzie nie moge sprawdzic, przewidziany jest na moc 250KM. Wymienia sie turbo i cos jeszcze + mapa wtryskow etc. Ja tak szalec nie bede. Po zmianie mapy wtryskow jak mi gotowka pozwoli wcisne sobie 6. biegowa skrzynie :)

Mysle tez o 17" kolkach ale poki co nie widze ekonomicznego sensu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zmianie mapy wtryskow jak mi gotowka pozwoli wcisne sobie 6. biegowa skrzynie :)

Mysle tez o 17" kolkach ale poki co nie widze ekonomicznego sensu :)

Co to ma w ogóle wspólnego z tematem, czemu w każdym wątku nudzisz co tam u twojej buni słychać ? Założyłeś bloga i ok, jak kogoś będzie to męczyć to sobie zajrzy tam, nie rób bloga na forum...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.. a tak na marginesie nie da się zrobić w m47n 200KM samym programem nawet na doładowaniu 1,5bara... ktoś Ci bzdur nagada a Ty tak chodzisz i pleciesz... :?

 

A Wy wlasnie jestescie od tego aby te bzdury weryfikowac :) :modlitwa:

Co to ma w ogóle wspólnego z tematem, czemu w każdym wątku nudzisz co tam u twojej buni słychać ? Założyłeś bloga i ok, jak kogoś będzie to męczyć to sobie zajrzy tam, nie rób bloga na forum

 

Rzucacie sie tak na kazdego, czy po prostu zazdrosc Was sciska? :wink: :wink: :mrgreen:

 

Nie upieram sie przy tych 200KM ani 400Nm z M47n po programie. Dzisiaj bede wiedzial wiecej co jak skad etc. A we czwartek/piatek jade na hamownie i naocznie stwierdze ile da sie wycisnac ze 150KM sama zmiana mapy wtryskow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o oba silniki M47 i M47N to (o ile się nie mylę) mają inne bloki, inny stopień sprężania, inne IC, oraz turbo.

Te silniki z założenia są podobne, natomiast występują znaczące różnice.

 

Aha i M47N jest na common rail, a M47 na pompie wyryskowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Podniesienie mocy z 150 na 200KM nierealne.

Nawet problematyczne jest to w M47TU2D20 163KM.

Bez zwiększania doładowania będzie niesamowicie kopcić przy programie na 200KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ale papik daj sobie powiedzieć...

modyfikując mapę bitową układu wtryskowego duzo nie zdziałasz... zaufaj.. zyskasz kilkanaście koni i trochę momentu , dokładnie tak działa box który zwiększa dawkę, do tego zacznie kopcić jak Batory ,palić więcej i temperatura oleju zaczyna niebezpiecznie rosnąć nawet do ponad 130st trzeba mu dołożyć powietrza czyli zwiększyć ciśnienie doładowania , proporcja paliwa do powietrza nie moze się zbytnio zmienic ,w Twoim przypadku 1,45 bara to bezpieczne ciśnienie niektórzy ustawiają na 1,5 ale to trochę sporo... na dłuższą metę :wink:

w dieslu jest inaczej niż w benzynie , zwiększając dawkę paliwa zwiększasz temperaturę spalania a w benzynie odwrotnie ,zwiększając ilość paliwa schładzasz komorę spalania a dodając powietrza rozżarzasz ognisko :D

..takze musisz się trochę obyć z tematem to wtedy byle tazo nie zrobi Cię w konia i nie wyciągnie hajcu ...

..da się zrobić z m47n 200KM i grubo ponad 400Nm nawet firma alpina robi te silniki, układ CR jest tu bardzo wydajny i daje paliwa ile potrzeba, w Germanii nawet tunerzy zwiększają ciśnienie tegoz układu ale tylko dlatego ,że paliwo jest lepsze i ma większą liczbę cetanową w PL tego jeszcze nikt nie praktykował.. ograniczeniem jest powietrze, wkładając sportowe wałki da radę dojśc do 200KM

BICKER silnik wytrzyma więcej niż Ci się wydaje..

YOULCA czy aby na pewno IC są inne..?? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ale papik daj sobie powiedzieć...

 

No ale ja wlasnie daje sobie powiedziec :) Jechalem compactem z 2003roku z Mpakietem (drobna roznica) ktory ma 6. biegowa skrzynie, podobno 200KM i 400Nm i cytuje: "tylko zmieniona mapa wtryskow" :)

Powtarzam w ciemno (blad) z mysla,ze ktos to zweryfikuje :)

 

No i :modlitwa: Sylwek za Twoj kamyczek do ogrodka :)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Papik,

Opłaca ci się robić z compacta - spawarkę???

Bez urazy ale nie przywiązuj się tak do samochodu. To jest tylko i wyłacznie środek lokomocji i do tego został zaprojektowany.

 

Co do podniesienia mocy - watpię aby udalo ci się podnieść moc pojazdu o 33% zmieniając tylko pracę wtryskiwaczy. Może kilka kucy więcej ale szału to nie zrobi. Fakt, że silniki z doładowaniem wdzięczniej zyskują na mocy nie oznacza, że przy małych modyfikacjach mozna uzyskac duży przyrost.

Ja sądzę, że pełen tunning silnika w tym wypadku może da ci tyle mocy ile ma na starcie 3,0d.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ale papik daj sobie powiedzieć...

 

No ale ja wlasnie daje sobie powiedziec :) Jechalem compactem z 2003roku z Mpakietem (drobna roznica) ktory ma 6. biegowa skrzynie, podobno 200KM i 400Nm i cytuje: "tylko zmieniona mapa wtryskow" :)

Powtarzam w ciemno (blad) z mysla,ze ktos to zweryfikuje :)

 

No i :modlitwa: Sylwek za Twoj kamyczek do ogrodka :)))

 

Temu komus chodzilo napewno o zwykly program tuningowy taki jak robia np. Masters Tuning czy Diagtronik.

 

Najmocniejsze M47N w PL widzialem na 192 KM i chyba 390 Nm, to bylo 320d sedan robione w Promotorze mocy . Samym programem (a w serii auto mialo 148 KM).

 

200KM - pewnie da sie wycisnac z M47N - ale bezpieczne dla silnika to to nie bedzie :doh: .

 

136KM M47 - pompa boscha VP44, turbina Garett GT1549V

150KM M47N - CommonRail, turbina Garett GT1749V

 

136KM po chipie wychodza na 155-160 KM, 350-380NM

150 KM po chipie na 180-185 KM, 390-410 NM

 

150tka bedzie raczej troszke wiecej spalac jak 136tka :) .

 

@Sylwek - oj brnij brnij i zdawaj relacje :).

 

pozdr.

piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Papik,

To jest tylko i wyłacznie środek lokomocji i do tego został zaprojektowany.

No i o tym trzeba zawsze pamiętać bo wtedy mamy o połowę zmartwień związanych z samochodem mniej :D

Co do różnicy to faktycznie silnik na CR ma opinię bardziej "cywilizowanego", równiej pracującego.... ale czy nie jest tak jak z dieslami Forda na CR- sypią sie wtryski na potegę? Moze tutaj sa inne rozwiązania i kiepskie paliwo az tak nie szkodzi, bo pompa wiecej niby zniesie (jakość paliwa) niż CR!?

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:P Fajnie 400Nm z silnika 2.0 :shock:

W tym wszystkim tak naprawde o wysoki moment mi chodzi bardziej niż o moc, mając w pamięci stary silnik M30B35 który miał "tylko" 310Nm a 85% tej wartości było do wykorzystania od 2040rpm :mrgreen: ...

muszę koniecznie przejechać się takim dieslem może rzeczywiście wystarczy mi na codzień 320d.

Dziękuje za wszystkie informacje, które pomogły odpowiedzieć na pytania.

 

titto

rekin jest mój... po 10 latach ponownie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

320d 136 ps prowadzi sie calkiem milo. Nie jest demonem na swiatlach ale pocisnac mozna.

Czy wie ktos jaka jest roznica miedzy 320d a 320td ?

 

T = TURBO ale WYDAJE mi sie,ze to tylko blad, literowka etc.

Jak kupowalem swoj to tez w opisie bylo 320d bez t :)

 

Spece z grupy na pewno poprawia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.