Skocz do zawartości

525TDS Drgania przy ruszaniu na zimnym i po dłuższej jeździe


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam następujący problem. Czasami rano kiedy ruszam drży mi cały samochód ale nie jest to regularne. Jak przed ruszeniem troche przygazuje to najczęściej już nie drży. Jest też problem z drganiami po dłuższej jeździe, występują drgania na wolnych obrotach i tu też jak przygazuje to czasami przestaje drżeć.

Dajcie znać co to może być bo już mnie drażni jak telepie całą budą.

Opublikowano
a to automat czy manual?bo jesli to automat to moze ona(skrzynia) byc przyczyna a moze masz problem z pompa?u mnie tez sie to zdarza i w warsztacie powiedzieli ze to wina pompy podobno w tds to czesty przypadek,zdaje sie ze zle oblicza dawkowanie na wolnych obrotach,jakis modul w pompie ktory nowy kosztuje 2 tys a regeneracja 500zl ale to tylko moje spostrzezenia wiec wina moze byc gdzie indziej.
czy jestem mądrym i dobrym czlowiekem?zdarza mi sie byc.
Opublikowano

Obroty mi wtedy nie falują.

Ostatnio jak wracałem do domu kiedy wszystko było ok na wolnych obrotach dodałem delikatnie gazu i wtedy mi też drżał, ale gazu dałem minimalnie.

Opublikowano

Witam,

 

Najprawdopodobniej masz problem z pompa wtryskowa (temat maglowany na forum - sprawdz). Mozesz sprawdzic wszystkie inne czynniki, pompa paliwa, dawka paliwa itp. Komputer powinien cos pokazac np. zapalenie sie DDE czasami. podlacz do kompa jak masz padniety nastawnik (duze prawdopodobienstwo) po powinno pokazac na diagnostyce moze ktorys z wtryskow pada. Najpierw zrob diagnoze na dobrym sprzecie.

pozdr

Opublikowano

DDE mi się zapala tylko przy uruchomieniu ale to chyba normalne.

Sprawdzałem jeszcze raz i jak dodam gazu tak mniej więcej okolo 100 obr. to wtedy zaczyna mi telepać, no i po dłuższej jeździe takiej powiedzmy 200km. Pali na ciepłym i zimnym bez zastrzezeń, obroty nie falują. Może to faktycznie wtryski i wleje coś do czyszczenia, widziałem taki płyn valvoline za 60zl może coś pomoże.

Opublikowano

Ja mam podobny problem, e39 525 tds touring samochod ma 153 tys przebiegu 97rok. Ostatnio na biegu jalowym - 700 obrotow - trzesie samochodem i silnikiem, delikatnie ale nie jest to mile. obroty nie faluja. Jesli podniose obroty do 900-1000 jest normalnie.

Czasami rowniez wrecz rzuca samochodem przy przyspieszniu na 4 biegu. podobno to wina pompy wtryskowej - jej nastawow, albo jak rzekł inny fachowiec pompa pada. Dodatkowo mam wyciek z tej pompy koło tzw. głowki. Jestem umowiony na 20.08.07r. na uszczelnienie i regulacje i dam znac co i jak bylo.

Opublikowano
DDE mi się zapala tylko przy uruchomieniu ale to chyba normalne.

Sprawdzałem jeszcze raz i jak dodam gazu tak mniej więcej okolo 100 obr. to wtedy zaczyna mi telepać, no i po dłuższej jeździe takiej powiedzmy 200km. Pali na ciepłym i zimnym bez zastrzezeń, obroty nie falują. Może to faktycznie wtryski i wleje coś do czyszczenia, widziałem taki płyn valvoline za 60zl może coś pomoże.

 

 

Ja na twoim miejscu nie nalewał bym żadnych dziwnych specyfików, bo to z reguły nie jest zdrowe. Kup 2 litry najzwyklejszego mixolu i wlej do baku. To jest chyba najlepszy i stosunkowo tani sposób dbania o pompe i wtryski.

Opublikowano

Centrino mógłbyś to trochę rozwinąć.

Czemu tak myślisz, miałeś to samo, jaki koszt.

Myślę, że możesz mieć rację bo im bardziej auto się nagrzeje tym bardziej się to nasila.

Dodam jeszcze, że włączenie klimy uspokaja te drgania.

Opublikowano
a wiec tak jesli drga ci buda to powodem jest drganie silnika ale.... zeby te drgania zredukowac nalezy wymienic poduszki pod silnikiem bo to one sa zrodlem przenoszenia drgan na karoserie fakt silnik powiniebnn pracowac rowno ale kazdy wiekowy diesel ma male drgania powodem moze byc zly kat ustanienia zaplonu lub t6ez pompa tylko ze w tdsach zasada jest traka ze sprawdza sie wszystko dookola a na koncu pompe!!! radze podjechac do boscha i niech przy okazji sprawdza wtryski pozdrawiam
Opublikowano
mixol wlac do paliwa? a coz to za metoda czyszczenia ukladu paliwowego? nigdy czegos takiego nie slyszalem a jestem ciekaw ile w tym prawdy?
czy jestem mądrym i dobrym czlowiekem?zdarza mi sie byc.
Opublikowano

Moze byc poduszka pod silnikiem.

Natomiast drgania bardzo czesto (niestety jest to dosc wadliwe urzadzenie) pochodza z dwumasowki. Jest to inaczej tlumik drgan skretnych.

Doswiadczony mechanik powinien w ciagu 2 min stwierdzic czy to jest dwumasowka czy czos innego.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

witam po przerwie i spiesze z wyjasnieniami mojego problemu.

jak pisalem wczesniej mialem wyciek z pompy wtryskowej przy tzw. głowce.

pompa została uszczelniona jednak to nie zlikwidowalo wczesniejszego klopotu czyli szarpania na biegu jalowym i w czasie przyspiesznia, ktore pozniej pojawilo sie rowniez przy zdejmowaniu nogi z gazu w czasie jazdy na kazdym biegu .

przyczyna takiego zachowania byl uszkodzony nastawnik w pompie znany rowniez jako stellwerk. usterka zotala wykryta przez komputer, ktory pokazal skaczace obroty, ktore nie byly widoczne na obrotomierzu w samochodzie. regulacja nastawnika nie dala efektu -po przegazowaniu stellwerk nie trzymal ustawionej dawki paliwa. jedyny ratunek wymiana na nowy. koszt 1450 zł bosch-nowy + wymiana. to ustalenia z wizyty w warsztacie Bosch diesel servis. dam znac jak jest po wymianie. dowiedzilem sie rowniez z innego zrodla, ze to czesta awaria tds - na skutek wysokiej temp silnika dzialajacej przez lata, oraz tzw łuszczenia sie pompy wtryskowej, nastawnik przestaje dzialac prawidlowo. postaram sie opisac problem w oddzielnym temacie o tds-ie.

życzę szerokiej drogi!

Opublikowano

dzisiaj byłem w serwisie boscha, własciwie tylko potwierdziłem moje obawy zaczytane z forum- błąd ustalenia dawki paliwa- nastawnik pompy do wymiany :D

 

pyatałem o cene naprawy - cena od 1000-2800 zł ( w zalezności od tego w jakim stanie będzie pompa) najgorsze jest jednak to, ze samochód na dobry tydzień byłby na czas naprawy unieruchomiony....

na razie daje sobie luz - samochód jeździ i przyspiesza dobrze, tylko te wibracje na wolnych obrotach...

 

zauwazyłem, że jak teraz jest na dworzu chłodniej, to jakby mniej wibruje...hmmm dziwne....

Opublikowano

Panowie - jestem na etapie wymiany pompy wtryskowej. Objawy były podobne jak w opisanym przez killera poście. Według diagnozy i konsultacji w ASO z doświadczonym mechanikiem, do którego doświadczenia mam zaufanie falowanie obrotów jest winą nastawnika a trzęsienie silnikiem na wolnych obrotach jest winą wytartego wałka pompy. Jednam słowem pompa cała do wymiany.

Ponadto zauważyłem, że podczas jazdy przy obrotach w zakresie ok. 1800-1900 rpm silnikiem delikatnie rzucało, co ewidentnnie jest obiawem braku podawania paliwa na jednej sekcji pompy a co za tym idzie wspomnianymi luzami na wałku pompy. Jak pompę wymienię (kupiłem też używaną) to napiszę czy pomogło.

Opublikowano
Panowie - jestem na etapie wymiany pompy wtryskowej. Objawy były podobne jak w opisanym przez killera poście. Według diagnozy i konsultacji w ASO z doświadczonym mechanikiem, do którego doświadczenia mam zaufanie falowanie obrotów jest winą nastawnika a trzęsienie silnikiem na wolnych obrotach jest winą wytartego wałka pompy. Jednam słowem pompa cała do wymiany.

Ponadto zauważyłem, że podczas jazdy przy obrotach w zakresie ok. 1800-1900 rpm silnikiem delikatnie rzucało, co ewidentnnie jest obiawem braku podawania paliwa na jednej sekcji pompy a co za tym idzie wspomnianymi luzami na wałku pompy. Jak pompę wymienię (kupiłem też używaną) to napiszę czy pomogło.

 

wypisz wymaluj mam to samo. mam pytanie? nie chcesz skorzystać z programu wymiany boscha? to chyba najlepsze rozwiązanie, bo to są ich pompy

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

opisywałem juz w innym poście ale powtórze:

po regeneracji pompy w boschu moje problemy zostały rozwiązane w 80%- tzn. znikło szarpanie i nierówne obroty i falowanie- pozostało wpadanie w wibracje na jałowym po dłuzszej jeździe i jak jest cieplej na dworzu.

W boschu stwierdzili, ze koło dwumasowe jest równiez do wymiany- nie zgodziłem sie na wymiane bo za same koło chcieli skasowac coś koło 2000 +500 robocizna. powiedzieli mi, że mieli już kilka takich przypadków w tds'ach że do całkowitego wyeliminowania problemów z szarpaniem, falowaniem itp. potrzeba zregenerowac pompę i wymienic koło dwumasowe. Podobno wylatane koło dwumasowe zaburza odczyt z jakichs czujników i moze powodowac równiez delikatne falowanie obrotów 9 o wibracjach nie wspominam)

 

na 1000% koło dwumasowe

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.