Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Panowie pojawil mi sie dzis dziwny problem, prosze o pomoc w diagnozie.

A mianowicie stoja w korku silnik na wolnych obrotach sobie tyrka patrze a temperatura na maxa. Wlaczam ogrzewanie na maxa temp troszke spada. Natomiast podczas szybkiej jazdy wszystko wraca do normy. Sytuacja powtarza sie tylko gdy silnik pracuje dluzej na wolnych obrotach.

Macie jakies pomysly co moglo pasc.

 

Z gory wielkie dzieki

Pozdrawiam :modlitwa:

Opublikowano
szwedu czemu sadzisz ze silnik sie juz nie nadaje????? a te wisko to dokladniej co to??? drogie?? i czy duzo z tym roboty???
Opublikowano
No jak by pompa wody wziela wolne to podczas jazdy czy w korku sytuacia wygladala by tak samo... A jak sie grzeje na postoju to sprzeglow wiskotyczne musi byc padniete i nie clodzi chlodnicy na postoju no i do tego moze zapowietrzony uklad, nie wiem poczakaj az ktos inny sie wypowie. A co do stanu silnika no to po takich przygodach czekac Cie moze padnieta uszczelka pod glowica lub peknieta glowica. Swoja wypowiedz opieram na wypowiedziach z forum. Sam takiego doswiadczenia nie mam.

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Opublikowano
Jeśli termostat to dolna część chłodnicy nie będzie się nagrzewać lub będzie wyraźnie chłodniejsza od góry (zależy czy wogóle się nie otwiera czy nie do końca się otwiera) jeśli wiskoza to chłodnica cała gorąca no i brak zauważalnej różnicy w prędkości wiatraka po nagrzaniu się silnika.
BMW forever!!!
Opublikowano
No jak by pompa wody wziela wolne to podczas jazdy czy w korku sytuacia wygladala by tak samo... A jak sie grzeje na postoju to sprzeglow wiskotyczne musi byc padniete i nie clodzi chlodnicy na postoju no i do tego moze zapowietrzony uklad, nie wiem poczakaj az ktos inny sie wypowie. A co do stanu silnika no to po takich przygodach czekac Cie moze padnieta uszczelka pod glowica lub peknieta glowica. Swoja wypowiedz opieram na wypowiedziach z forum. Sam takiego doswiadczenia nie mam.
sieddze wtym temacie jusz troche iwiem co mówie a pozatym w swojej miałem to samo wyszly łopadki jusz kilu takich było rze przyjechalo na wymiane uszczelki malo uszami nie zaklaskali jak zapłacili tylko za wymiane pompy ok.250 zalerzy od pompy
orzełe34
Opublikowano

Witam!

mi też wydaje się że to może być termostat, z tym, że jeżeli masz silnik 1.8 bez 16V to zdarza się to często podczas postoju w dłuższych korkach, spotkałem się z tym już parę razy.

Opublikowano

Gdyby to była pompa, to włączenie ogrzewania na wiele by się nie zdało. Tak samo temperatura nie wracała by normy w trakcie jazdy.

 

Stawiam raczej na wisko. Sprawdź: jak temperatura skoczy to przegazuj parę razy - jeżeli zacznie wracać do normy to będzie to wisko. Jeżeli nie to termostat.

 

Wisko - pewnie około 400 - 500,-.

Termostat - około 140,- (z obudową).

Jeżeli pompa to ponad 200,- z tym, że warto kupić z metalowymi łopatkami.

Maciek, MB /8 Club Poland

kiedyś miałem E23 735 '81, E30 318 '85, E36 318is '91, E34 525tds '94 teraz E36 318iAC

NIE MAM DACHU NAD GŁOWĄ :)

Opublikowano

Sprzęgło wiskotyczne na 100%

 

sieddze wtym temacie jusz troche iwiem co mówie a pozatym w swojej miałem to samo wyszly łopadki jusz kilu takich było rze przyjechalo na wymiane uszczelki malo uszami nie zaklaskali jak zapłacili tylko za wymiane pompy ok.250 zalerzy od pompy

 

Proszę cię ...

Opublikowano

Nie wiem panowie jak jak wy ale ja już miałem kilka razy taki przypadek. Stoję w korku: temperatura przekracza 90, włącze nawiew i problem z głowy. Dodam że jeżdzę 318i 1992 8v M40. Wymieniłem pompę na nową (160 zł ALLEGRO), wisco na sprawne używane i po kłopocie.

Spróbuj, bo warto!!! I jeszcze jedno: W ŻYCIU NIE GAŚ TAK PRZEGRZANEGO SILNIKA ANI NIE PRÓBUJ GAZOWAĆ!!! Chyba że masz za dużo pieniędzy. Po takich przygodach warto wymienić też olej bo stary nadaje się do malowania sztachet.

 

Pozdro

Opublikowano

:) hehe kurcze panowie widze ze nie mozecie jednoznacznie stwierdzic co to, zdania podzielone a ja nadal nie wiem w co kakretnie wlozyc rece echh :duh: dodam tylko ze problem wystepuje w mojej e 36 tj 316 silnik m 40 jezeli jeszcze ktos ma jakies pomysly to prosze o rade

 

Pozdrawiam

Opublikowano
:) hehe kurcze panowie widze ze nie mozecie jednoznacznie stwierdzic co to, zdania podzielone a ja nadal nie wiem w co kakretnie wlozyc rece echh :duh: dodam tylko ze problem wystepuje w mojej e 36 tj 316 silnik m 40 jezeli jeszcze ktos ma jakies pomysly to prosze o rade

 

Pozdrawiam

Nie wiesz w co wlozyc rece :mad2: sory ale nikt tu nie dojdzie do ''sedna sprawy'' .

Napisalismy Ci co wg nas moglo sie stac i teraz lecisz i sprawdzasz. sastosuj sie do wszystkich rad w tym temacie i dojdziesz co Ci nawalilo.

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Opublikowano
No i panowie sprawdzilem a wiec jezeli samochod sie nagrzeje to dolna czesc chlodnicy i waz na dole sie nagrzewa to chyba znaczy ze termostat dziala, a nie zauwazylem wogole zadnej zmiany w predkosci wentylatora wiec chyba problem sie wyjasnil zaczne od wymiany sprzegla tylko teraz jakie??? bo jest tego sporo poczawszy od jakis tanich zamiennikow za 130zl z allegro skonczywszy na firmowych za 350zl :-/ ech co byscie polecili???? i czy przy okazji wymienic tez termostat na wszelki wypadek koszt jego to 35zl ????
Opublikowano

Wybór należy do Ciebie, najważniejsze, żeby jakaś gwarancja była.

Jeśli będziesz sam wymieniał wisco pamiętaj, że jest tam "lewy" gwint i odkręca się to inaczej.

Termostatu bym nie ruszał.

Opublikowano
Sprzęgło kupuj Behr lub Sachs

 

Dokładnie - tu nie powinno się oszczędzać.

Nie wiem jaki to termostat za 35zł, u mnie w M43 jest razem z obudową i kosztuje ponad 100,- (chyba 120,-).

Maciek, MB /8 Club Poland

kiedyś miałem E23 735 '81, E30 318 '85, E36 318is '91, E34 525tds '94 teraz E36 318iAC

NIE MAM DACHU NAD GŁOWĄ :)

Opublikowano
bo ty masz m43 a on m40 i do jego silnika kosztuje 30 zeta a do twojego drozej bo wymieniasz obudowe.....
POSZUKAJ ZANIM ZAPYTASZ, NIBY NIC A TAK WIELE!!!!!!!!!!!
Opublikowano
termostatu bym, w ogóle nie ruszał - to klasyczny objaw padniętej wiskozy, a w silniku M40 przy wymianie wiskozy nie trzeba zdejmować chłodnicy, więc nie ma po co robić termostatu przy okazji

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Opublikowano
Padło visko i możesz mieć nieszczelność w chłodnicy-sprawdzałeś poziom płynu?i jak autko zagrzejesz gdzieś na postoju to popatrz czy nie kapie płyn z chłodnicy-nie musi się od razu lać -może po kropelce kapać- gotować nie będzie do czasu a potem kabaret- kiedy byłeś na wymienianie rozrządu i czy byłeś przy tym obecny -bo niekiedy śruba trzymająca visko jest dość zapieczona i "magicy" pomagają sobie nagrzewnicą -która może spowodować że olej silikonowy znajdujący sie w wentylatorze straci właściwości-a i ja u siebie wymieniałem visko firmy VEMO (190 zł) i chłodnice NISSENS (360 zł)-oba podzespoły nowe-można kupić Behra-ale po co przepłacać???a i sprawdzaj sobie na bierząco konsystencje oleju.
masqo
Opublikowano
Na 100% stawiam na visco bo mialem to samo w swojej buni,wymienilem i wszystko jest super :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.