Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam pytanie - szukałem wcześniej podobnych - niestety nic nie znalazłem - więc pali sie kontrolka od hamulców- Bremsbelag prufen - klocki juz wymieniłem a kontrolka nadal jest. Pewnie została w pamięci błedów - jak ją skasować - czy mozna to byłoby zrobić uzywając przycisków z deski rozdzielczej ? - odblokowanie TV - udane.. Moze i to sie uda..
Opublikowano
Kontrolka od hamulcow powinna zgasnac sama, no chyba ze masz gdzies uszkodzony czujnik zużycia okładzin hamulcowych.U mnie kontrolka zgasła zaraz po pierwszym odpaleniu samochodu, zaraz po wymianie klocków.pozrawiam
Opublikowano
Dokładnie - wróciłem do mechanika a on powitał mnie z nowym czujnikiem w ręku - okazało się że któryś z jego pomocników ułamał mój czujnik... koncówka była ułamana ale kabelki "niby" nie przerwane - to niby jednak to za mało - do wymiany ..
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Podepne się pod temat.

Ja też niedawno wymianiłem klocki z tarczami z tyłu bo kontrolka mi się zapaliła. Wymieniłem, a kontrolka dalej sie pali w tym temacie inni piszą że po paru odpaleniach może ona dopiero zgasnąć. U mnie jakoś nie chce, a mechanik który wymieniał wspomniał coś że czujnik jest lekko uszkodzony. Jak uważacie, mam się do nich zgłościć z reklamacją, żeby wymianili mi ten czujnik, czy raczej nie mam szans na reklamację i powinienem sam na własną rękę go wymienić.

E39 TOURING - i nic mi więcej nie potrzeba (narazie :-)
Opublikowano
Ten czujnik do mojej bumy ( E39, 530 Touring 1999) kosztuje ok.35 zl. Nie jest więc strasznie drogi, a wiem że denerwuje jak się pali jakaś kontrolka. Jeżeli uszkodzili Ci przy wymianie - to muszą naprawić swój błąd.
Opublikowano

Wyjasnie co niektorym zasade dzialania czujnika od klockow hamulcowych.

Otorz nie jest to nic innego jak zatopiony w plastiku kawalek drucika i przymocowany do klocka hamulcowego (kupuje sie go czesto osobno nie z klockami). W momencie scierania sie klockow hamulcowych, przy ich koncu dochodzi do scierania plastiku i drucika. Gdy drucik zostaje przerwany zapala sie kontrolka na desce.

W efekcie czego czujnik nie nadaje sie do powtornego zalozenia i z nowymi kloockami wklada sie owy czujnik.

Opublikowano

Dzięki za wyjaśniania Centrino.

Dzisiaj już się prawie pokłuciłem z monterami klocków wpierając im, że to jest ich wina :norty: (i prawie ich przekonałem). Ale z drugiej strony, oni jako warsztat obsługujący takkie wymiany (jest to sklep z warsztatem szybkiej obsługi) powinni wiedzieć, że w tych typach samochodów są czujniki jednorazowe.

Jeszcze raz dzięki za wyjaśnienie.

E39 TOURING - i nic mi więcej nie potrzeba (narazie :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.