Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zauważyłem, że u mnie już chyba rolki napinające się wyrobiły, mają luz i piszczą czasami. Zauważyłem też że jedna rolka samonapinająca przy rozruchu zimnego silnika czasami terkocze (podnosi się góra dół delikatnymi skokami). Jak często się te rolki wymienia, czy są jakieś zalecenia, czy dopiero jak widać że się z nimi coś dzieje ?
Opublikowano
Witam Kolege .Mamy taki sam pojazd ;) .. co do rolek.. jedna juz wymienilem i to chyba byla na alternatorze, a od jakiegos czasu swista mi druge.. nie wiem czy sa one az tak nie trwale czy poprostu po 10 latach jest juz z nimi szajs.. tez bym chcial zeby ktos sie wypowiedzial na temat rolek..
Opublikowano
Heh, to tak jakbyś się spytał jak często się opony wymienia. Rolki wymienia się wtedy jak się zużyją (co innego w przypadku rozrządu, gdzie powinno się to robić przy każdej wymianie paska) tu zużyte rolki mogą przyśpieszyć zużycie paska.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Po wymianie rolek na nowe, nowa rolka ta przy alternatorze u góry piszczy, i to jeszcze bardziej jak stara. Zauważyłem, że jak delikatnie ją się przyciśnie w lewo to przestaje piszczeć. Czy ktoś miał taki już problem, chyba nie możliwe aby była to wina nowej rolki ?
Opublikowano
wymiana rolki jest raczej banalnie prosta pod warunkiem że mamy dobry klucz imbusowy którym je odkręcimy, ponieważ większość z nas ma jeszcze fabryczne rolki to sruby mogą być mocno zapieczone . Koszt nowej firmy LUK to ok 50 zł, ja to zrobilem kompleksowo tj wymiana 2 rolek + paski , jest pewnoć że będzie spokuj na kilka lat

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
dzisiaj słyszałem beemkę z tak samo piszczącą rolką. Czy ktoś miał już taki problem, jeśli tak to jak się z nim uporał ??
Opublikowano
Witam Kolege .Mamy taki sam pojazd ;) .. co do rolek.. jedna juz wymienilem i to chyba byla na alternatorze, a od jakiegos czasu swista mi druge.. nie wiem czy sa one az tak nie trwale czy poprostu po 10 latach jest juz z nimi szajs.. tez bym chcial zeby ktos sie wypowiedzial na temat rolek..

 

co ty oczekujesz po tylu latach....a przebieg. :?:

Opublikowano
wymiana rolki jest raczej banalnie prosta pod warunkiem że mamy dobry klucz imbusowy którym je odkręcimy, ponieważ większość z nas ma jeszcze fabryczne rolki to sruby mogą być mocno zapieczone . Koszt nowej firmy LUK to ok 50 zł, ja to zrobilem kompleksowo tj wymiana 2 rolek + paski , jest pewnoć że będzie spokuj na kilka lat

Zrobilem to sam - wszystkie rolki nowe koszt nieduzy - jedna robota,i spokoj na dluzszy czas - polecam wymienic Wszystkie

Gdyby pan Bóg był za przednim napędem - chodzilibyśmy teraz na rękach ;)

http://miniurl.pl/becia

Opublikowano
Jeśli rolka nie jest zajechana to można spróbować uzupełnić smar. Za pomocą strzykawki z igłą, delikatnie wprowadzamy igłę pod uszczelnienie rolki i wstrzykujemy kilka cm smaru. Ja tak zrobiłem jako tymczasoe rozwiązanie ale już dwa lata minęły i jest ok.
Opublikowano
tak, ale ja pisałem że wymieniłem rolki na nowe i po wymianie nadal piszczą, myślałem że może nowe są trefne więc wymieniłem na inne i nadal to samo, pasek również wymieniony.
Opublikowano
tak, ale ja pisałem że wymieniłem rolki na nowe i po wymianie nadal piszczą, myślałem że może nowe są trefne więc wymieniłem na inne i nadal to samo, pasek również wymieniony.

 

moze te rolki jakiejs szajs firmy....moze co innego ci piszczy /lozysko alternatora,pompy,moze wspomaganie,klimy/sprawdz...

Opublikowano
...

....moze co innego ci piszczy /lozysko alternatora,pompy,moze wspomaganie,klimy/sprawdz...

 

Myślę że tutaj jest właśnie pies pogrzebany ;)

Gdyby pan Bóg był za przednim napędem - chodzilibyśmy teraz na rękach ;)

http://miniurl.pl/becia

Opublikowano
to rolka piszczy, gdyż jak się lekko ją przyciśnie to przestaje piszczeć, było już dokładnie sprawdzane. Za jedną rolkę zapłaciłem ponad 80 zł, jakiejś lepszej firmy, nie pamiętam jakiej. Sprawdzałem też na dwóch innych rolkach i jest dokładnie to samo. Nie wiem co to może być, normalnie szlag mnie trafia, jakieś świerszcze mi się zalęgły.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
już ok. pół roku jeżdżę z piszczącą rolką, to na pewno rolka, zostało dokładnie przebadane, nawet kupiłem kolejna, gdyż mechanik stwierdził że mimo nowa lecz uszkodzona. Jednak po wymianie na kolejną nadal to samo. czy nikt nie miał takiego problemu? HELP!!!
Opublikowano
już ok. pół roku jeżdżę z piszczącą rolką, to na pewno rolka, zostało dokładnie przebadane, nawet kupiłem kolejna, gdyż mechanik stwierdził że mimo nowa lecz uszkodzona. Jednak po wymianie na kolejną nadal to samo. czy nikt nie miał takiego problemu? HELP!!!

Moim zdaniem - podjedz do innego mechanika

i zmien komplet rolek a nie jedna

Gdyby pan Bóg był za przednim napędem - chodzilibyśmy teraz na rękach ;)

http://miniurl.pl/becia

Opublikowano
Heyo! Ja mialem ten sam problem jszcze niedawno i kupilem rolke przy alternatorze i przestalo piszczec sprobujcie wymienic obydwie rolki i pasek moze przestanie
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Wymieniane były obie rolki i piszczy nadal. Mechanik podejrzewa właśnie tłoczek napinacza, gdyż wycieka z niego olej, tylko ze taki tłoczek to koszt ok . 200 zł.
Opublikowano

Jeżeli mogę to parę słów w sprawie rolek!

 

Przy wymianie paskow wymieńcie rolki. Koniecznie sprawdźcie stan uchwytu napinacza hydraulicznego rolki górnej. Sama wymiana napinacza i rolki może zdać się na nic. jest to element za ok. 100 zł w serwisie bmw a może zaoszczędzić wielu kosztów. U mnie po wymianie wszystkich pasków, rolek i napinacza, gdy byłem za granicą ułamał sie właśnie ten uchwyt i dalej nie muszę dodawać. Koniecznie przypilnujcie sprawdzenia czy ten uchwyt nie jest przypadkiem nadłamany (po latach eksploatacji).

Opublikowano
Witam wszystkich.Mam pytanie czy wymienia się też oprucz rolek, paska i amortyzatorka od napinacza górnej rolki,trzeba wymienić łapę na której jest umieszczona rolka i amortyzatorek , a także tuleje na której jest to wszystko umieszczone i zamocowane do bloku silnika, prosciej mówiąc na tej tuleji pracuje cały napinacz i czy ta tuleja powinna być wymieniona?,gdyż klucz do tej tuleji to rozmiar 50mm więc jest duży a co za tym idzie drogi, a takie rzeczy wole wymieniać sam.Więc czy jest to ważne? tak wgóle to dotyczy to 318tds.będę wdzięczny za pomoc :modlitwa:
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam ponownie.Jak wyżej pisałem zastanawia mnie dalej ta tuleja napinacza, widze że chyba nikt mi nie pomoże :cry2: niestety! a w serwisie jak to w serwisie bywa mówią ,że wymienią , ale trzeba za to zapłacić to normalne , tylko po co jak można to zrobić samemu , więc czy naprawde nikt nie wymieniał napinacza z tuleją? więc znów pytanie CZY WYMIENIA SIĘ TĄ TULEJE NA KTÓREJ JEST UMIESZCZONY TEN NAPINACZ PASKA? pytanie dotyczy 318tds.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
To znów ja już trzeci post a odpowiedzi brak na poprzednie :( ale to nic napinacz wymieniłem ,a co do tej tuleji to też wymieniłem :P i dla informacji innych to radze przy wymianie napinacza sprawdzać tą tuleje gdyż też się zużywa.koszt wszystkiego to ok 220zł samych części a robota własna.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.