Skocz do zawartości

wycieraczki..pióra.. czyli co zrobic by miec czystą szybe


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przegladalem forum chcąc cos znalezc lub sie gdzies podpiac ale wiekszosc info bylo w innych dzialach (3,7) wiec postanowilem zalozyc nowy temat.

 

Mam taki problem z wycieraczkami. Wycieraczki, normalnie, zbierają wode i potem wracajac, spokojnie schodza na dół szyby, i w danym punkcie zaczynaja wracac. A u mnie jest tak, ze wycieraczki przyschodzeniu na dół szyby ...jakby nie zwalniaja delikatnienie , a najpierw uderzaja o tą czesc pod szybą, swoim całym impetem, az za kazdym razem słychac takie klapniecie. Co z tym mozna zrobic? Bo za kazdym zgarnianiem nie chce sluchac "ba bach, ba bach..."

 

Poza tym, jakie wycieraczki najlepiej wybrac do e34,jakie firmy polecicie? Jakiej długosci? I co jeszcze przydałoby sie zrobic by dobrze zbierały i nie hałasowały;-)

Dodam tylko ze szyba jest całkiem nowa;)

 

Pozdrawiam;)

Opublikowano
jak wklejali szyba to przykręcili wyieraczki za nisko , musisz sam je wyregulować i sprawdzic ale na pracującym silniku i mocno lejąc woda na szyba
Opublikowano

o prosze... i weź tu znajdz fachowców..;|

 

Jesli ktos cos wie na temat drugiej czesci mojego posta o rodzajach wycieraczak i co najlepiej pasuje..piszcie;)

Opublikowano
to znaczy nie wiń ich że spartolili tylko na suchej szybie założyli tak jak wyglądało że będzie dobrze a jak na mokrej szybie silniczek ma mniejszy opór i w dodatku alternator ładuje to wycieraczka dalej "leci"
Opublikowano
OK...juz sie na nich nie gniewam, skoro tak mówisz;) Hmm.. Dajan, a jak sie dostac do tych wycieraczek? Jak ze strony silnika jak maske podniose czy cóś?
Opublikowano

u mnie maska odwrotnie ale na końcu ramienia powinieneś mieć śróbka ale zasłonięta jakąś zaślepką to jak to odkręcisz to ramie powinno byc na wieloklinie więc o jeden ząbek do góry albo jak nie masz do nich daleko to podjedz i powiedz o co biega to pewnie z radością to poprawią (z radością bo to duma dla mechanika móc dotknąć BMW !!!!!!!!!)

Miłej niedzieli !!!!! :D

Opublikowano

Mnie też denerwują te dźwięki.

Z tego co się orientuje to do naszych modeli nie pasują zwykłe wycieraczki, szczególnie od strony pasażera.

Więc zostawiłem orginalne, tylko pióra dobre kupuje.

U mnie jest jeszcze tak, że na szybkiej pracy wycieraczek wycieraczka od strony kierowcy uderza o maskę :cry2:

BMW wieczna miłość...
Opublikowano

Ok dajan, najpierw sam zobacze a jak cos znajde to ok, ew. dam sie nacieszyc mechanikom moim autkiem;) Niech mają radoche;D

 

grzes, to chyba u CIebie taki problem jest jak u mnie. Wiec zobacz tą wycieraczke tak jak mówił dajan i podnies troszke;)

 

Ja jestem abrdzo niezadowolone z wycieraczek, musze wymienic całą tą czesc co trzyma pióra. Jak ktos cos poleci bede wdzieczny..

Opublikowano
--grzes e30--u mnie w e34 jest podobnie obija o maske i to do golej blachy---prawdopodobnie wyrobiona jest tulejka ,poruszaj nią[wycieraczką]czy jest sztywna czy ma boki, trzeba rozebrac i przyjzec się temu-mnie to tez czeka--pewnie zakupię całośc używaną----pozdro :arrow: :arrow: :arrow:
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Opublikowano
Osobiście polecił bym Ci kolego wycieraczki firmy Valeo ja za swoje dalem 160 zl za komplet pasazer + kierowca i jestem bardzo zadowolony. Dedykowane do e34. Polecam rewelacyjnie zbieraja o trwalosci jescze nic niestety ie moge powiedziec bo mam je 1 tyg. Ale jak na razie bomba. Warte swej ceny.
Opublikowano

Co do żywotności Valeo: kupiłem komplet za ok. 160 pln (więc chyba taki sam jak przedpiszca). Chodzą u mnie od jesieni, więc nie jest tak źle (w zimie potrafiłem nawet sciągać nimi szton z zimowym płynem - brak czasu na odśnieżanie), choć już powoli powinienem chyba pokusić się o wymianę (będą takie same, kupowałem kiedyś boscha i była to jedna wielka kupa...).

Co do mechanizmu wycieraczek: jeśli nic nie da regulacja wysokości być może masz wyrobiony mechanizm. Sprawdź, czy jeśli pociągniesz za trzpień na którym obraca się wycieraczka to się on rusza. Jeśli tak to masz mechanizm do wymiany. Niestety zamienniki nie są produkowane (a właściwie nie były - ja wymieniałem w zeszłym roku), używki sa też w nie najlepszym stanie (chyba żebyś trafił BMW z sachary ;) ), a oryginał (bez silnika) kosztuje ok. 700 pln (jeśli dobrze pamiętam).

$M$
Opublikowano

Co do klapania, to często końcówka wycieraczki pasażera uderza o maskę. Mozna zastosować krótsze pióro - 350mm (fabryka daje 380mm) wtedy problem znika. Pióro od strony pasażera jest standardowe więc nie trzeba nic kombinować.

Polecam wycieraczki Champion - wersja dedykowana do e34, na wyposazeniu mają sprytną przejściówkę, na pióro od strony kierowcy, dzięki czemu potem każde standardowe pióro 400mm można założyć. Wygląda to niestety trochę gorzej niż pióra fabryczne.

Dodatkowo polecam przesmarować cały mechanizm, nie trzeba go wyjmować, tylko trzeba zdjąć ramiona i podszybie, wiele problemów z działaniem wycieraczek to rozwiązuje. Fabryka nawet przewidziała specjalnie dostęp do wykonania tej czynności - specjalne otwory widać po zdjęciu podszybia - jeden zaklejony żeby się woda nie lała.

Opublikowano

Też miałem problem z wycieraczkami a mianowicie nie zbierały mi wody tak jak trzeba.

 

Poszedłem więc do sklepu z częściami i tam mi sprzedawca podał trzy opcje:

- albo kupuje całe wycieraczki za ok 200 zł - no niebardzo raczej

- albo kupuje same pióra za ok. 100 zł - powiedzmy że daje rade

- albo kupuje same gumy wycieraczek za ok 7 zł za komplet!!!!!! i to jest ta wersja którą wybrałem bez zastanawiania sie.

 

i co sie okazuje?! sprawdzają sie idealnie a to tylko 7 złotych!!

Opublikowano
Wycieraczki 38-40cm? To chyba nie do E34. Ja mam obecnie 2x takie dziwne całe gumowe, bez metalowych elementów (takiej samej długości jak Boshe które miałem wcześniej - 60cm). Głupio to wygląda, ale jak narazie się sprawdza (koszt ok. 20zł/jedną w Macro). Wcześniej wymieniłem same gumy w boshach (koszt ok. 7zł/2 szt) i niestety nie zdawało egzaminu - guma odskakiwała od szyby pozostawiając niezebraną wodę, do tego przy każdym podskoku hałasowała. Jak na razie ten dziwny wymysł się sprawdza, choć nie zbiera po stronie pasażera aż tak dobrze.
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano
ta długość jakoś mi też nie pasi. wymieniałem u siebie i w każdym katalogu jest 600 lub 610mm. aczkolwiek od strony pasażera jest za długa. i jest problem żeby dostać pasujące os strony kierowcy, ja wymieniłem samą gumę i jest ok.
Opublikowano
Mówisz ze od pasazera 580 lub 550.. w katalogu intercars jest 600, ale faktcznie chyba jest przydluga..teraz u mnie troszke wystaje, musze sprawdzic, chyba to wlasnie 600mm
Opublikowano

hmm nie wiem ale ja kupiłem Valeo za 50 zł dla kierowcy, a dla pasażera wchodzą standardy za 10 na stacji. Nie są super ale wymieniam co pół roku i jadę. U kierowcy się nie da bo ramię jest odwrócone i tylko specjalne mogą dać radę.

Valeo owszem sprawują sie drugi rok i nie narzekam (dwie zimy za sobą mają)

 

A co do klapania to ja mam też ak ale u mnie jest to powodem luzów - nic sie nie poradzi oprócz wymiany - no może lekko zminimalizowałem to jakimiś podkładkami.

 

pozdro

Opublikowano
Jakoś w marcu pytałem o wycieraczki do e34 w AutoFusie i dowiedziałem się, że właśnie skończyła się zimowa promocja - oryginały za 120 PLN (oczywiście komplet). Na razie zatem radzę sobie reperatukami za 7 PLN (też działa) Co do długości - jeśli oryginały to dwie 60 cm. Jeśli nieoryginalne, to od strony pasażera proponuję krótszą bo i tak nie będzie zbierać dokładnie (55 cm jest optymalna)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.