Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam dziwny problem opadly mi wskazowki w zegarach od stanu benzyny temparatury i spalania. Nie swieci sie tez check gdy jest error. Natomiast wskaznik obrotow i predkosci dziala w porzadku, sygnalizatory swiatel i hamulców działają normalnie.

 

Co moze byc tego przyczyna i jak temu zaradzic?

Sprawdzalem bezpieczniki i wtyczki w zegarach powinny byc dobrze.

Opublikowano
Witam mam dziwny problem opadly mi wskazowki w zegarach od stanu benzyny temparatury i spalania. Nie swieci sie tez check gdy jest error. Natomiast wskaznik obrotow i predkosci dziala w porzadku, sygnalizatory swiatel i hamulców działają normalnie.

 

Co moze byc tego przyczyna i jak temu zaradzic?

Sprawdzalem bezpieczniki i wtyczki w zegarach powinny byc dobrze.

 

Nie wiem czy pomogę...ale możliwe,że odpięła Ci się wtyczka od zegarów...wiem że za zegarami są wtyczki i może któraś Ci wypadła...To tylko przypuszczenie...może ostatnio coś kombinowałeś z zegarami?

Freude am fahren...
Opublikowano
r3m1k napisał przecież,że wtyczki są ok. Mogą to być baterie podtrzymujące pamięć w zegarach, one dają objaw padania po kolei wskaźników. Mogą...ale nie muszą. Nic nie jest pewne, dopóki nie rozbierzesz zegarów i nie sprawdzisz.

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
r3m1k napisał przecież,że wtyczki są ok. Mogą to być baterie podtrzymujące pamięć w zegarach, one dają objaw padania po kolei wskaźników. Mogą...ale nie muszą. Nic nie jest pewne, dopóki nie rozbierzesz zegarów i nie sprawdzisz.

 

No tak,wybacz, nie doczytałem do końca :modlitwa:

Freude am fahren...
Opublikowano
ok jutro sprawdze bateryjki, boje sie ze bedze z tym problem i nie bedzie wiadomo jak dojsc do tego co jest przyczyna
Opublikowano

Witam. No ja też mam problem z tymi wskaźnikami poziomu paliwa i temp. silnika i widze ze jedynym wyjsciem jest chyba rozebranie tej konsoli. A moze mi ktos powiedziec jak sie za to zabrac zeby tego nie "...." zepsuć. :D Zebym toi mogł potem spokojnie załozyć. ;)

 

I jeszcze jedno pytanko. W bagazniku z prawej strony mam jakis kabelek zakonczony skrętką. Wygląda to jak linka od licznika. Oświeci mnie ktos co to jest. ???????????

Opublikowano

no spoko moze jutro sie z tym pomecze...o efektach napewno poinformuje. Jest dużo rzeźb z tym zeby to poodkrecać itd... ??

 

a co z tym kabelkiem w tym bagazniku?? :dance:

Opublikowano

W dziale Zrób to Sam jest opis, jak wyciągnąć zegary bez ściągania kierownicy, sposób ten odnosi się również do e30:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=34592

 

Co do kabla w bagażniku, zrób może zdjęcie, wtedy będzie widać całą sytuację i ułatwisz zidentyfikowanie tego kabla innym użytkownikom e36.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
no dobra dostalem sie do bateryjek ale teraz jakie tam wsadzic ? bo takich samych nie dostane nigdzie ktos ma pomysl jakimi by je zastapic ?
Opublikowano
no dobra dostalem sie do bateryjek ale teraz jakie tam wsadzic ? bo takich samych nie dostane nigdzie ktos ma pomysl jakimi by je zastapic ?

Witam

Sa do kupienia ,tylko trzeba poszukac.Szukaj w hurtowniach.

pozdrawiam

Opublikowano
To nie sa bateryjki tylko akumulatory, nie wstawiaj zadnych baterii tam!!! Musi byc akumulator NiCD, dwa paluszki. Dostaniesz w hurtowni z elektronika, tylko zanim je przylutujesz popatrz dokladnie na bieguny, gdzie + gdzie -.
Opublikowano

Kolego Silniczek muszę stwierdzić,że się mylisz. A to dlatego, że występowały zarówno akumulatorki jak i baterie.

Akumulatorki = VARTA 500 RST 1.2V

Baterie = Sanyo Laser Lithium CR14250SE, 3V (o budowie połowy paluszka, czyli oznaczeniu 1/2AA)

 

Sanyo są do dostania bez problemu,tylko trzeba poczekać na nie, w sklepie www.batimex.pl. Nawet zgrzewają od razu płytki z boku. Trzeba z tymi płytkami uważać jednak,bo u mnie na przykład rozstaw wąsów nie pasował:/

Co do VARTY,to ponoć wystarczy zastąpić je innymi akumulatorkami o pojemności powyżej 500mAh i napięciu 1.2V

 

ps Zapomniałem dopisać, że nie można założyć baterii tam gdzie były aku i na odwrót...ale to chyba oczywiste :)

 

Pozdrawiam.

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
Witam mam dziwny problem opadly mi wskazowki w zegarach od stanu benzyny temparatury i spalania. Nie swieci sie tez check gdy jest error. Natomiast wskaznik obrotow i predkosci dziala w porzadku, sygnalizatory swiatel i hamulców działają normalnie.

 

Co moze byc tego przyczyna i jak temu zaradzic?

Sprawdzalem bezpieczniki i wtyczki w zegarach powinny byc dobrze.

 

Kolega miał to samo ostatnio... pamiętaj że to jest dosyć stare auto i może być to co u niego - poprostu padł akumulatorek od zegarów. Wymiana na nowy oraz przegląd lutów dobrze im zrobi ;-)

Opublikowano
W KTÓRYM MIEJSCU W LICZNIKU SA TE AKUMULATORKI BO ROZKRECIŁEM GO I NIC TU NIE WIDZE :(

 

A udaj sie do elektronika z tymi zegarami, oni mają 6ty zmysł :)

Opublikowano
A może ktoś pamięta jakie aku wsadził zamiast tej Varty. Czy to sa jakies walcowe akumulatorki czy płaskie no i ile ich jest w zegarach?
Opublikowano
A może ktoś pamięta jakie aku wsadził zamiast tej Varty. Czy to sa jakies walcowe akumulatorki czy płaskie no i ile ich jest w zegarach?

 

Zamiast Varty wsadzasz inne aku o pojemności przynajmniej 500mAh. Są one walcowate. Najpierw rozkręć zegary, a później się dowiesz, czy faktycznie masz Vartę.

Bo może być, że masz baterie Sanyo i wtedy tak jak napisał Belgus, znajdziesz oryginalne w hurtowniach.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Czesc

Generalnie ,to te akumulatorki nie musza miec wplywu na wskazniki i inspekcje!

Mialem problem z inspekcja i wymienilem aku,ale nic nie pomoglo.

Musialem wymienic cala plytke i teraz jest ok.A aku w tej plytce nie byly ladowane przez dluzszy czas,bo lezaly na szrocie a po wlozeniu nie bylo problemow.Jak zmierzylem napiecie ,to jeden mial 2,8,a drugi 2,9 V.

Wymiana aku ,moze nie pomoc!

pozdrawiam

Opublikowano
Dzisiaj wymontowałem zegary , wymieniłem aku i nic nie pomogło. Nie swieci mi ani inspekcja, ani nie działa obrotomierz oraz ekonomizer. Pewnie pozostaje szukac nowych zegarów:/ Widac ze ktos koło moich juz grzebał koło akumulatorków. Ile zegary moga kosztowac? Narazie mam je wyjete, jezdze bez bo podjade na jakis szrot i podepne na próbę. Pozdro.
Opublikowano
Podmieniałem zegary na szrocie. I tak 3 były zjeb.... tak jak moj bo zawsze cos tam nie działało. Jeden był ok ale jak sie okaząło miał kontrolke check oraz zbiornik paliwa wyskalowany do 60l. Jak go podpiołem to pokazało mi ze mam 40l paliwa w baku(mialem ok 20), obrotomierz jakby zanizał obroty bo mi pokazywał ze odciecie mam przy 4 tys. Ekonomizer chyba normalnie dizłał ale trudno powiedziec. Niestety zegary były podpisane tylko "BMW" wiec trudno powiedziec z jakiej wersji pochodziły ale podejrzewam z e z duzego silnika. Kurcze widze ze trzeba bardzo zwracac uwage na dokładny model zegarów.
Opublikowano

b182, zwróć uwagę, że w Twoich starych zegarach powinna być kostka kodująca, takie małe białe pudełeczko wsunięte w slot przy podstawie zegarów...nie pamiętam, z której strony. W niej zawarte są informacje o silniku itp. Przekładając zegary i nie wiedząc z jakiego auta pochodzą zawsze zakładaj swoją kostkę. Wtedy unikniesz problemów,że obrotomierz źle wskazuje itp.

Pamiętaj też,że zegary od diesla są wyskalowane do 6 tys obrotów.

Reszta pasuje bez problemów.

Tu masz cały kurs wiedzy o zegrach w e30:

http://www.e30tech.com/forum/viewtopic.php?t=36747&highlight=headlights+aim+control

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Tak jest taka kostka i nawet ma symbol 18 wiec chyba chodzi o silnik 1.8. Kumpel który jest elektronikiem fascynatą próbował cos zdziałac przy zegarach posprawdzał ale niestety klapa i nie ma pojecia co jest grane, Jest to dosc skomplikowana zabawka ma kilka scalaków i nie sprawdzi nawet co padło. Sciezki ok wiec którys układ. Chyba nie ma co sie z tym bawic lepiej kupic zegarki lub samą tą mniejszą płytke i wsadzic orginalną kostkę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.