Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jesli turbo to tylko m50b25 ktory jest bardzo wytrzymaly(jesli chodzi o te tansze silniki) potem to juz seria S. Zeby uturbic to musisz kupic duzo czesci(nie mozesz oszczedzac bo bedzie Ci sie auto wysrywac co chwile). Turbo zdrowe to ok 1500zl(nowy Turbonetics ok 3000), przewody 150zl, BOV 400zl, kolektor 1500, wydech 1600, IC i orurowanie 1200, SMT6 500, oplacenie warsztatu ktory sie podejmie tez kosztuje zaleznie od ilosci roboty, wjazd na hamownie zeby wysterowac SMT to kolejne 150 lub wiecej. Doliczyc musisz mase innych pierdol typu sprzeglo, przerobka zderzaka, wskazniki(tutaj ok 1200zl) itp.

Jesli uturbisz 1.6 da Ci to cos w granicach max 180KM za grubo ponad 10tys. Jest to bez sensu bo:

Zeby uzyskac wiecej mocy musisz zakuc silnik a apetyt rosnie w miare jedzienia

Silnik bedzie juz mocno wysilony

PS. Turbo od diesla nie moze byc w silniku benzynowym.

Opublikowano

myślałem o zakupie na ebay zestawu turbo do odpowiedniego modelu no i co za tym idzie powoli skupywać potrzebne inne części wiem że to nie jest łatwa zabawa ale mieć coś z czego będe zadowolony i dumny ze poświęciłem czas i kasę na tą bryczkę

co do warsztatu to raczej będę wszystko sam robił z pomocą znajomego mechanika więc koszty za robociznę odpadają tak jak mówiłem hamulce w sobotę będą nowsze jak coś się zmieni w samochodziku to napiszę

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zawieszenie już jest hamulce w tym tygodniu jeszcze będą co do swapa na większy silnik i uturbienie jego też sie zastanawiałem układ przeniesienia napędu będzie zrobiony z modelu 328 robie to dla tego, że mam właśnie okazję i predyspozycje na taki tuning mojego samochodu

 

Czyli zakladasz tarcze z tylu, tak?

Jezeli chcesz to zrobic naprawde porzadnie, to imho zainwestuj w zdrowy M50B25 albo B28, a potem w jego uturbienie. W dwoch ostatnich 'BMW Trends' jest sporo o modyfikacjach tego silnika.

No i wtedy bedziesz mial naprawde szybki samochod, ktory mojego ACS-a powinien objechac bez zadnego problemu.

 

Jesli chodzi o koszty:

BMW Trends z kwietnia 2007. Jest tam artykul o uturbianiu 325 i pod koniec jest takie zdanie traktujace o kosztach:

"...dobrze jest udac sie po porade do fachowca, spisac wydatki w wersji pesymistycznej, doliczyc 10% i traktowac te liste jako optymistyczna." :D

Opublikowano
10 tys moze braknac!! A cos czuje ze ten silnik poporstu tego nie wytrzyma!! Lepiej dorzucic te 3 tys i kupic zdrowe m50b25 z osprzetem i potem sie bawic. Od 200KM sie zaczyna zabawa :D

http://img177.imageshack.us/img177/7296/111eb2.jpg

Moje BMW i sprzecik audio

www.bts-bmw.pl

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam Koledzy jesli mozna dołacze sie do tematu w postaci uwaznego sluchacza;) i mam nadzieje ze pomozeci:) chodzi o to jestem szczesliwym posiadaczem bmw e-36 coupe wczesniej m52 2,0. Niedawno wymieniem w niej zaiwche na sztywniejsza zebym nie odlecial w zakretach, zrobilem swipa u dominika z balchatowa moze ktos zna goscia:) wiec wie co potrafi wstawilem jej caly zestaw 2,8 (silnik m52 2,8, skrzynia, wal, most, polosie) tak jak niby seryjnie 2,8 teraz mysle zeby dalej zwiekszac moc.

Mysle o chipie, wydechu wlacznie z baranami i 1 pytanko gdzies obilo mi sie o uszy ze da sie do m52 2,8 zamontowac barany od m3 3,0 prawda? bo np superprint kosztuje kolo 2700zł a od m3 mozna zalatwic w granichac 1200zł no i moze wiecie kto robi takie wydech do 2,8 lacznie z baranami bo z tego co wiem to nawiecej mocny w wydechowym jest ukryte w baranie;), nastepne co bym chcial zrobic to dolot tez slyszałem o kolektorze z 2,5 ale koles z firmy tuningowej w lodzi powiedzial ze to bajka :( ze nikt nie potwierdzil tego chamownia tylko tyle ze"wydaje mi sie ze szybciej idzie". Bo z tego co wiem z dolotu, wydechu i chipa mozna w 2,8 wyciagnac 250-260 koni bez wiekszego zuzycia silnika. Wiec prosze o jakies porady, poprawki;) Pozdro

Opublikowano
Poszukaj wykresow po takich zmianach. Zadna bajka. Ale 250-260KM to juz bez ingerencji w glowice pewnie cienko bedzie. Chocby walki by sie przydalo zmienic. Kolektor wydechowy od S50B30 pasuje.
Opublikowano

...mi do poprzedniej E30 zaproponowali zestaw Turbo za ok 14 000 zł, po zastanowieniu (czego teraz żałuje), sprzedałem furkę :cry2: , dołożyłem w/w kwotę i kupiłem E36 M50B25 Vanos - furka jeździ ale jest za ciężka.

 

Jak chcesz mieć potwora to zamontuj jednostkę V8 4.4l to ci pozazdroszczę - odpowiednia moc do masy pojazdu, żywotny silnik, dźwięk silnika :cool2: :cool2: :cool2: Widziałem już taką E30 Kombi oraz E36 Compact - to dopiero wilk w owczej skórze

 

Co do wydechu - słyszałem że polska firma mieszcząca się w Warszawie robi wydechy ze stali kwasoodpornej pod konkretny silnik/pojemność za 2000 - 2500 zł kpl. wydech z kolektorem. Kolo robił u nich wydech do innej furki 1.8 16v i faktycznie coś na hamowni się zmieniło na +

 

KWAS-MET :norty:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Opublikowano (edytowane)
5.5k a to tylko turbina, wg, ic i kawalek rurki.

 

A widziales moze taki komplet taniej? bo ja jestem w temacie juz od dluzszego czasu, szukalem u angolow w wolnym czasie i po necie u niemcow i najtanszy zestaw udalo mi sie znalezc po 1200 funciorow; z turbina garrett t25 z wbudowanym aktauatorem zamiast wg i malutkim ic, ze byl by to chyba grzejnik a nie ic, no i up pipe & rurki. Widzialem na jakiejs niemieckiej stronce o ile sie nie myle chyba nawet identyczny jak ten z allegro tyle ze jeszcze z kolektorem pod E 36 i naklejeczkami to kosztowal wiecej niz 4k euro! wiec jak wroce do kraju, dzwonie do tego goscia i sie umawiam zeby mi kombinowal taki zestawik jak nie bede mial innych wydatkow, ale z tego co widze to cena 5.5 i tak nie jest ostateczna. No chyba ze kolego _Tomek_ jestes w stanie zalatwic taki zestaw ponizej 5.5k zl (tylko nie jakis turboszmelc ewidentnie madeinchina z ebaya!) to bede ci bardzo wdzieczny.. bo w naszym pieknym kraju za samo przyzwoite nowa turbine trzeba dac min. 3.5k, wiec powodzenia... :lol:

Edytowane przez miciu
Opublikowano
Widac mi nie wyszlo ale post mial znaczyc ze tylko czesc gratow a cena juz przekracza 5k. To tak odnosnie niektorych osob przekonanych ze turbo to inwestycja na poziomie nowych opon.
Opublikowano

no niestety tak nie jest. Ale to dopiero wysokie ceny.. :lol:

zobacz ile chca za same turbo..

http://www.4turbo.pl/katalog/index.php?main_page=index&cPath=1_7_23

 

a sam zwykly dobry filtr bez dolotu to juz jest wydatek:

http://www.4turbo.pl/katalog/index.php?main_page=product_info&cPath=1_7_25&products_id=237

 

Czyli ten zestaw przy tych cenach to bajka.. a reszte zawsze sobie mozna dopasowac u mechanika.

Pozdro

Opublikowano
Z tego co wiem to ca18det i jakies sabby mialy t25 ;) Ale to jest bardzo wadliwe turbo (jakas fabryczna wada, ze szybcej padala niz powinna).. zreszta sobie poczytaj na forum od nissanow. A co do regeneracji.. w polsce nie umieja regenerowac turbin. Jak pracowalem w polsce to dawali w mojej pracy turbiny jak padaly w Honekerach i w Autosanach to dawali do regeneracji. Po regeeracji pochodzily max 3 miechy i znow przepuszczaly olej, dymily i padaly.. Z wlasnego doswiadczenia wiem, ze taniej juz wyjdzie jak kupie nowe turbo, bo wiem na czym stoje. A tak to nigdy nie wiesz ile turbina ma przebiegu i jak byla uzytkowana. A tak na marginesie to z t25 + ic osiagnal bym ok 70 koni wiecej, i tam musial bym kupowac osobno dobry ic wymienic na konkretny wg i blow off, wiec modyfikacja nie miala sensu bo szkoda tyle kasy na marne 70 konikow :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.